فیلم فرزند صبح

خبرهای رسیده از ممانعت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) از اکران فیلم «فرزند صبح» در آخرین روز جشنواره سی و هفتم فیلم فجر حکایت دارد.

به گزارش مشرق؛ در حالیکه قرار بود فیلم «فرزند صبح» در دو روز پایانی جشنواره سی‌وهفتم فجر و مراسم اختتامیه نمایش درآید، خبرهای رسیده حکایت از این دارد که این فیلم از سوی مسئولان مؤسسه تنظیم نشر آثار امام (ره) توقیف شده است.

سال ۱۳۸۹ هنگامی که بهروز افخمی در کانادا به تولید فیلم مشغول بود، نسخۀ تحریف شده‌ای از فرزند صبح در جشنوارۀ ۲۹ فجر نمایش یافت و مورد اعتراض اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت.

افخمی قبل از شروع جشنواره، در نامه‌ای به مهدی مسعودشاهی اعتراض خود را از نمایش فیلم اعلام کرده و فقط تدوین سیف الله داد را که سال ۱۳۸۸ انجام شده بود، موجه می‌دانست. هم‌اکنون نیز همان تدوین با حمایت سازمان اوج بازیابی، دیجیتال‌سازی و صداگذاری مجدد شده است.

طبق تماس خبرنگار مشرق با آقای بهروز افخمی، معلوم شد که نمایش خصوصی این فیلم روز جمعه ۱۹ بهمن در دو نوبت در سازمان اوج و حوزه هنری انجام شده است. آقایان حمید انصاری و اصغریان از مؤسسه تنظیم نشر، حبیب والی‌نژاد و احسان محمدحسنی از سازمان اوج و همچنین نادر طالب‌زاده فیلم را تماشا کرده و پسندیده‌اند.

مسئولان جشنواره نیز روز شنبه ۲۰ بهمن فیلم را دیده و با نمایش آن در سالن مطبوعات یا جشن اختتامیه موافقت کرده‌اند. اما در ساعات پایانی روز شنبه، خبر توقیف فیلم از سوی مؤسسه تنظیم نشر به کارگردان فیلم اطلاع داده شد. همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که این توقیف از سوی موسسه نشر آثار امام، صورت دائمی به خود گیرد.

انتظار می‌رود با رفع مسائل پیش آمده، فیلم «فرزند صبح» در دو روز پایانی جشنواره فجر نمایش یابد تا جشن 40 سالگی انقلاب کامل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    23 2
    امام خمینی متعلق به سید حسن نیست که درموردش تصمیم بگیره . امام خمینی متعلق به آزادگان جهان هست و نوادگان چون پسر نوحش نمیتونن مصادره اش کنن.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 3
    اگر توقیف نشه دیگه جشن کامل می شه !!!
  • سید قاسم IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    18 1
    فقط بخاطر اینکه سازمان اوج توش دخیل بوده توقیف شده ولا غیر بیت امام با سپاه حامی اصلی امام و موسس سپاه بد سر لج و کینه توزی افتادن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    13 2
    بابا ابنها به چه زبانی بگویند که آنچه شما درباره امام می گوئید را قبول ندارند و برای آنها یک امام دیگر وچود داشته است
  • سید رضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    6 0
    سید حسن نصرالله ؛ فرزند راستین روح الله !!
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
      0 0
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس