کارگردان فیلم «فرزند صبح» از پایان بلاتکلیفی اولین فیلم سینمای ایران در ارتباط با زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق - بهروز افخمی در خصوص اینکه مدت‌ها قبل قرار بود پس از ورودش به ایران تکلیف پروژه «فرزند صبح» مشخص شود و این پروژه در چه مرحله‌ای است؟ گفت: سال گذشته مذاکرات خوبی با حاج حمید انصاری انجام دادیم و ایشان به من اجازه دادند تا با سرمایه خودم و در مقابل 50 درصد مالکیت فیلم «فرزند صبح» را به نحوی که خودم فکر می‌کنم درست است اصلاح کنم.
 
وی افزود: در حال حاضر یک مقدار مشکل فراهم کردن نقدینگی است چرا که فیلمی که ساخته‌ایم از اول تا انتها باید موسیقی داشته باشد و برای آن یک قطعه 100 دقیقه‌ای موسیقی نیاز است که قرار شده این موسیقی توسط بهزاد عبدی ساخته شود که بیشترین مخارج آماده‌سازی فیلم صرف نوشتن و اجرا همین موسیقی می‌شود.
 
کارگردان «فرزند صبح» ادامه داد: به طور معمول کارهایی که بهزاد عبدی می‌سازد با گروه ارکستر اکراین و یکی دیگر از کشورهای اروپای مرکزی نظیر مجارستان است که باید این قطعه ساخته شود و در کشور اوکراین ضبط شود وگرنه مسائل فنی نظیر دوبله مجدد فیلم و یا چاپ فیلم به صورت سینما اسکوپ هزینه زیادی ندارد.
 
افخمی در پاسخ به این سؤال که همچنان فیلم قرار است به صورت سینما اسکوپ باشد یا خیر گفت: از ابتدا هم قرار بود فیلم به صورت سینما اسکوپ و بر روی اندازه  اسکوپ چاپ شود که در حال حاضر با توجه به اینکه سیستم سینما دیجیتال شده است موارد مربوط به لابرآتوار هزینه زیادی ندارد و به زودی کارهای مربوط به اصلاح و آماده‌سازی «فرزند صبح» را شروع خواهیم کرد.
 
این کارگردان سینما در ادامه صحبت خود با فارس در خصوص اینکه فرزند صبح چه زمانی آماده نمایش خواهد شد، گفت: فکر می‌کنم بشود این فیلم را در جشنواره فجر امسال به نمایش گذاشت البته شأن امام این نیست که فیلمی در ارتباط با او بخواهد داوری شود بلکه تنها می‌خواهم فیلم اصلاح شده و آن چیزی را که فکر می‌کنیم درست است را در بخش خارج از مسابقه جشنواره به نمایش در بیاوریم.
 
براساس این گزارش،«فرزند صبح» با بازی عبدالرضا اکبری، هدیه تهرانی، محمدرضا شریفی‌نیا و الیکا عبدالرزاقی بخش‌هایی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) را روایت می‌کند. این فیلم در حالی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که مراحل فنی آن در غیاب بهروز افخمی انجام شد که به دلیل کیفیت پائین اثر و راعیت نشدن استانداردهای مورد نیاز تولید با واکنش تندی از سوی افخمی مواجه شد.
 
بهروز افخمی فیلم‌های سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (1392)، صدای تیره(1390)، سن پترزبورگ (1388)، فرزند صبح (1387-1384)، گاوخونی (1381)، شوکران (1377)، جهان پهلوان تختی (1376)، عقرب (1375)، روز شیطان (1373)، روز فرشته (1372)،عروس (1369)، تفنگ‌های سحرگاه (1367) را کارگردانی کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس