کد خبر 935296
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران در گفتگو با یک رسانه روسی از آمادگی تهران برای میانجی گری میان سوریه و ترکیه خبر داد و برقراری روابط میان دمشق و آنکارا را به نفع منطقه دانست.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با روسیاالیوم از آمادگی تهران برای میانجی گری میان دمشق و آنکارا خبر داد.

وی به خبرنگار روسیاالیوم در تهران گفت: ما با دوستانمان در ترکیه درباره عملیات نظامی شأن در سوریه بسیار گفتگو کردیم. گفتگوها سه جانبه و دوجانبه بود. موضع ما این است که تنها راه بازگشت امنیت و ثبات به سوریه و تأمین مرزها با ترکیه و رفع نگرانی مشروع آنکارا در حمایت اراضی اش از تروریسم این است که دمشق نیروهایش را در طرف سوری مرز با ترکیه مستقر کند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: برای مبادلات مالی منتظر اروپا نمی‌نشینیم

ظریف: "اینستکس" با FATF ارتباطی ندارد

وزیر خارجه ایران افزود: اشغال را نمی‌توان با اشغال دیگری عوض کرد بلکه راهکار آزادسازی آن اراضی و استقرار نیروهای سوریه صاحب زمین و بسط حاکمیت دمشق است. سوری‌ها توان ایجاد امنیت در آن مناطق را دارند و ایران و روسیه آماده کمک به ترکیه و روسیه برای دست یابی به حل و فصل هستند.

ظریف در پرسش به سوالی درباره آمادگی تهران برای میانجی گری میان دمشق و آنکارا اعلام کرد: از دیدگاه ما روابط میان آنکارا و دمشق به نفع منطقه است و اگر طرفین از ما درخواستی در این زمینه داشته باشند ما آماده نقش آفرینی به عنوان میانجی هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس