کد خبر 935179
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
آیا «سناریوی سوریه» در ونزوئلا هم تکرار خواهد شد؟

به عقیده یک کارشناس، اگر آمریکا تصمیم به اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا بگیرد، روسیه نیز ممکن است «سناریوی سوریه» را برای حمایت از دولت قانونی ونزوئلا اجرا کند و مناقشه نظامی واقعی در این کشور براه خواهد افتاد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یژی تارگالسکی" کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی معتقد است، در صورت مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا، روسیه ممکن است «سناریوی سوریه» را در این کشور به اجرا بگذارد.

به گفته وی، از آنجا که "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا ضرب‌الاجل کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده، اکنون نظامیان ونزوئلایی نقش تعیین کننده‌ای در چگونگی روند آتی اوضاع در این کشور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دو دلیل برای تقویت احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا

بخشی از بدنه وزارت خارجه، حامی «گوایدو» است

این کارشناس یادآور شد که قدرت‌های جهانی مانند روسیه و چین همچنان از مادورو حمایت می‌کنند و اگر آمریکا تصمیم به مداخله نظامی در ونزوئلا بگیرد، روسیه ممکن است سناریوی حمایت نظامی از دولت قانونی این کشور که در سوریه نیز اجرا شد را عملی کند، برای اینکه ونزوئلا از لحاظ منابع طبیعی، اهمیت زیادی برای روسیه دارد.

البته به گفته وی، بعید است واشنگتن دست به اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا بزند، ولی در این صورت اوضاع داخلی در این کشور وخیم‌تر شده و یک مناقشه نظامی واقعی در آنجا براه خواهد افتاد و تیرگی روابط روسیه و آمریکا در عرصه سیاست خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس