کد خبر 933169
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
سفیر خود خوانده ونزوئلا

در ادامه اقدامات غیرقانونی واشنگتن علیه ونزوئلا، معاون رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید از «سفیر دولت خودخوانده» این کشور استقبال و با او دیدار کرد.

به گزارش مشرق، چند روز بعد از آنکه دیپلماتهای ونزوئلایی در اعتراض به مواضع مداخله‌جویانه آمریکا علیه کاراکاس، آمریکا را ترک کردند و به کشورشان برگشتند،  هیاتی از اعضای دولت خودخوانده این کشور که یکی از آنها خود را «سفیر ونزوئلا در آمریکا» می‌داند، به کاخ سفید رفت و با معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه به وقت تهران، در شبکه مجازی شخصی خود از حضور یک هیات از اعضای دولت خودخوانده ونزوئلا در کاخ سفید خبر داد.

بیشتر بخوانید:

مادورو: ترامپ به دولت کلمبیا دستور داده من را ترور کنند

او در توئیتر ضمن ابراز افتخار و خرسندی درباره این دیدار اعلام کرده که با  «کارلوس وچینو» و تعدادی دیگر از اعضای دولت خودخوانده ونزوئلا دیدار کرد.

پنس، کارلوس وچینو را «سفیر ونزوئلا در آمریکا» خواند و اعلام کرد که «آمریکا قویا حامی مجمع ملی ونزوئلا و رئیس‌جمهور خوآن گوآیدو است».

دیدار نفر دوم دولت آمریکا با نمایندگان دولت خودخوانده ونزوئلا در ادامه تحرکات غیرقانونی واشنگتن صورت گرفته است.

دولت آمریکا بامداد روز دوشنبه، شرکت ملی ونزوئلا را تحریم کرد و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر وجود «همه گزینه‌ها روی میز» تاکید کرد.

 وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه خبر داد که مجوز دسترسی رئیس‌جمهور خودخوانده به حساب‌های بانکی دولت ونزوئلا در بانک‌های آمریکایی صادر شده است.

دولت آمریکا و متحدانش از هفته گذشته در اقدامی که به گفته کارشناسان نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، خوان گوایدو را که بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خوانده، به رسمیت شناخته و از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.

کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا، ترکیه، نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی و اروگوئه این رفتار ایالات متحده را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس