کد خبر 933454
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
ترامپ: دمکرات ها طرفدار انفعال برابر ایران هستند

رئیس‌جمهور آمریکا که قبلا به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بابت تأیید پایبندی ایران به برجام حمله کرده بود، سخنانش در این باره را پس گرفت.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از حمله به ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور درباره ایران، سخنان خودش را پس گرفت و مدعی شد که رسانه‌ها اظهارات «جینا هاسپل»، رئیس سیا و «دنیل کوتس»، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده را تحریف کرده‌اند. 

ترامپ پنجشنبه بعد از دیدار با اعضای تیم اطلاعاتی‌اش در کاخ سفید در توئیتر نوشت: «جلسه‌ فوق‌العاده با اعضای تیم اطلاعاتی‌ام در کاخ سفید همین الان به پایان رسید. آنها به من گفتند آنچه روز سه‌شنبه در جلسه استماع سنا گفته‌اند توسط رسانه‌ها تحریف شده و ما تا اندازه زیادی در خصوص ایران، داعش، کره شمالی و غیره هم‌نظریم. سخنان آنها در رسانه‌ها تحریف شده.»

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر نوشت: «پیشنهاد می‌کنم متن جلسه استماع سه‌شنبه را کامل بخوانید. روایت اشتباه برای کشورمان خیلی بد است. من برای جامعه اطلاعاتی‌مان ارزش قائلم. خوشبختانه جلسه بسیار خوبی داشتیم و همه‌مان هم‌نظر هستیم.»

بیشتر بخوانید:

سنای آمریکا با خروج نیروها از سوریه مخالفت کرد

ترامپ: ایرانی‌ها با دستگیری ملوان‌های آمریکایی آبروی ما را بردند

گزارش جدید دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ایران

ادعای ترامپ درباره تحریف سخنان مقام‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص ایران، کره شمالی و داعش در حالی صورت گرفته که جلسه استماع سنا به صورت علنی برگزار شد و فیلم آن به صورت کامل موجود و در دسترس است. علاوه بر این گزارش سالانه موسوم به «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که در همین جلسه از آن رونمایی شد و به صورت علنی قابل دسترسی است هم حاوی جمع‌بندی‌هایی است که علناً با ادعاهای ترامپ در تعارض قرار دارند. 

«جینا هاسپل» در جلسه استماع خود در کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سوال یک سناتور اعتراف کرد که ایران به مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) پایبند بوده است. این سخنان او در تناقض مستقیم با ادعاهای ترامپ قرار دارد.

همین ارزیابی، عیناً در گزارش «ارزیابی تهدیدهای جهانی» هم مورد تأیید قرار گرفته است. در این گزارش آمده است: «تداوم اجرای برجام توسط ایران زمان گریز برای آنها را از چند ماه به یک سال افزایش داده است.»

از طرف دیگر در این گزارش رسمی، بر خلاف ادعاهای اعتراف شده که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. 

 ترامپ روز چهارشنبه، یک روز بعد از آنکه رسانه‌ها به طور گسترده گزارش دادند جمع‌بندی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا در تناقض با ادعاهای او قرار دارد، در اقدامی کم‌سابقه تیم اطلاعاتی خودش را زیر سوال برد.

او در توئیتر نوشت: «اطلاعاتی‌ها ظاهراً در بحث از خطرات ایران، بسیار منفعل و ساده‌لوح هستند. آنها اشتباه می‌کنند!. وقتی من رئیس‌جمهور شدم، ایران داشت در سراسر خاورمیانه و فراسوی آن دردسر ایجاد می‌کرد. از زمانی که به توافق هسته‌‌ای وحشتناک ایران خاتمه دادم، آنها بسیار فرق‌ کرده‌اند، اما هنوز هم منبع بالقوه خطر و درگیری احتمالی هستند.  آنها موشک آزمایش می‌کنند (همین هفته گذشته) و خیلی کارهای دیگر انجام می‌دهند و تا مرز کارهای خطرناک دیگر پیش می‌روند. الان اقتصاد آنها متلاشی شده و همین تنها عاملی است که آنها را به عقب می‌راند. مراقب ایران باشید. شاید اطلاعاتی‌ها باید دوباره درس‌هایشان را دوره کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    0 0
    خیلی زیبا و قشنگ بود. هنر درخدمت مردم و انقلاب واقعا قشنگ است.
  • AE ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    5 1
    کار وحشتناک،در واقع آن بود که بهانه بیرون کشیدن عراق از دامن کمونیزم ،شماها،ما ایرانیان را وارد یک بازی شوم و خطرناک کردید که تبعات این اقدام شما تا نسلها دامنگیر ما ایرانیان خواهد بود.
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    آره ارواح عمه ات زردآلو تا دوروز پیش که کارمندات برای یک کاسه سوپ و نان دو کیلوتر صف می ایستادن. ما اقتصاد آنها رو ویران کردیم زرشک پس زر الکی نزن.
  • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 0
    ترامپ یک نامرد به تمام عیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس