خوان گوایدو نمایه

آمریکا اعلام کرد این کشور کنترل دارایی‌های معین ونزوئلا که نزد شعبه بانک مرکزی آمریکا یا هر بانک دیگر آمریکایی است را به رهبر مخالفان ونزوئلا، خوآن گوایدو واگذار کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات‌متحده آمریکا کنترل دارایی‌های معین ونزوئلا که نزد شعبه نیویورک فدرال‌رزرو (بانک مرکزی آمریکا) یا هر بانک دیگر آمریکایی است را به رهبر مخالفان ونزوئلا، خوآن گوایدو واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید:

تکرار انقلاب مخملی، جدال بر سر منابع انرژی یا جنگ نیابتی با روسیه و چین: سه تحلیل راهبردی از مداخله واشینگتن در کاراکاس

ممنوع الخروج شدن و مسدود کردن حساب‌های بانکی «گوایدو»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رابرت پالادینو، در بیانیه روز سه‌شنبه خود گفت: این مجوز که روز جمعه صادر شده، به اموال معینی که متعلق به دولت ونزوئلا یا بانک مرکزی این کشور است و در بانک‌های آمریکا به امانت گذاشته شده، تعلق دارد. این مجوز به دولت اصلی ونزوئلا (منظور مخالفان مادورو) کمک می‌کند این دارایی‌ها را به نفع مردم ونزوئلا حفظ کند.

رویترز در گزارش دیگری خبر داد که خوآن گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، به دنبال کنترل شرکت نفتی بزرگ این کشور است. گوایدو روز دوشنبه به کنگره این کشور دستور داده است تا هیأت مدیره جدیدی برای پی‌دی‌وی‌اس‌ای و زیرمجموعه آمریکایی آن، سیتی‌گو، منصوب کنند. این درست پس از آن انجام شد که آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد این شرکت اعمال کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس