کد خبر 925745
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
قطر

«برای هر دردی دوایی هست که تجویز می‌شود به جز حماقت». این خلاصه‌ای از واکنش قطری‌ها به اقدامات سیاسی امارات در آستانه جام ملت‌های آسیا است.

به گزارش مشرق، مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا از امشب به میزبانی کشور امارات آغاز می‌شود اما در آستانه این رقابت‌ها، امارات اقدامی کرد که صدای کشور قطر را در آورد.

امارات در ادامه دخالت دادن سیاست در ورزش و مشکلاتی که با کشور قطر دارد، ابتدا سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون قطر و کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خاک خودش راه نداد و سپس از ورود خبرنگاران قطری به کشور خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا +برنامه کامل

روزنامه «استاد الدوحه» قطر با تیتر «حماقت و رفتار زننده» و با انتشار عکس جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا - که علی کفاشیان هم در آن حضور دارد، نوشت: «مواضعی وجود دارد که همچنان یاد و خاطر وارد کردن سیاست به عرصه ورزش را در اذهان زنده می‌کند. این دولت‌های محاصره کننده (عربستان و امارات) هستند که چنین مواضع زشت و زننده ای اتخاذ می‌کنند. آنها به منظور متوقف ساختن نهضت ما و دیگر امورات زندگی‌مان چنین کاری را انجام می‌دهند که البته تاکنون شکست خورده اند.

در ادامه این گزارش به جلوگیری از ورود مهندی و خبرنگاران قطری به خاک امارات اشاره شده و آمده است: «این اقدامات در مقابل برخی دیگر از هیأت‌های ورزشی که به کشورهای محاصره کننده سفر کردند، تکرار شده است. کشورهای محاصره کننده با این اقدامات به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند. اکنون نیز سلسله اقدامات تبعیض آمیز از سوی این کشورها علیه قطری‌ها را می‌بینیم. دولت قدرتمند ما هم برای حمایت از شهروندان خود وارد عمل شده است.

اکنون وقت آن رسیده است که برای متوقف ساختن این اقدامات علیه هیأت‌های ورزشی خود از سوی کشورهای که ۱۹ ماه است ما را محاصره کرده اند، اقدام کنیم. ما امیدواریم کمیته رسانه‌ای ورزش به وظیفه خود در انعکاس اقدامات زننده کشورهای محاصره کننده عمل کرده و موجبات ظهور و بروز یک واکنش قاطع به این رفتار کودکانه را فراهم کند.»

در پایان این گزارش هم آمده است: «برای هر دردی دوایی هست که تجویز می‌شود به جز حماقت.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    1 0
    إلا الحماقة أعيت من يداويها ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس