آزاد ارمکی

آزادارمکی: قالیباف خرابکار و نجفی هوشمندترین شهردار تهران بود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بی‌خبری منتجب‌نیا از مرگ محرمعلی‌خان سانسورچی!

«رسول منتجب‌نیا»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا به انتقاد از وضعیت اطلاع‌رسانی و رسانه در جامعه ایران پرداخته و با بیان اینکه مردم از ناچاری به رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور رجوع می‌کنند! گفته است:

نظریه‌ای در بین مسئولان وجود دارد که برای حفظ نظام و اعتماد مردم نباید خبرهای منفی، کاستی‌ها و اشکالات بیان شود تا مردم دلسرد نشوند که البته این نظریه صددرصد غلط و خطرناک است، زیرا تجربه نشان داده است هرچقدر مسائل را از مردم مخفی کنیم و آنها را بیگانه بدانیم، در دنیای ارتباطات، مسائل درز پیدا کرده و میدان برای شایعات و فعالیت رسانه‌های بیگانه باز می‌شود.

او همچنین می‌گوید:

در اطلاع‌رسانی نباید حقایق کتمان شود. در حال حاضر در اخبار می‌بینیم که مسائلی درباره سوءاستفاده‌ها و رانت‌ها مطرح می‌شود اما دنباله این مسائل یا مطرح نمی‌شود یا این‌که با ابهام است. ابهام در اطلاع‌رسانی برای مردم یک عامل آزار دهنده است که موجب بی اعتمادی آن‌ها می‌شود.

منتجب‌نیا با بیان این‌که «گاهی گزارش‌های مضحکی تهیه می‌شود که افراد عادی هم می‌فهمند این گزارش‌ها دروغ است»! تصریح می‌کند:

نباید مسئولان گزارش‌های دروغ به مردم بدهند یا وعده‌های پوچی مطرح کنند. اینکه برای خوشامد مردم مطلب دروغ مطرح شود، کار درستی نیست. [۱]

* منتجب‌نیا به مصادیق دو ادعای خود در زمینه نگفتن خبرهای بد و انتشار گزارش‌های دروغ اشاره‌ای نکرده است.

البته به زعم ما دست آقای منتجب‌نیا هم از بیان این مصادیق خالیست چون متأسفانه تنها مصداق این حرف‌های شخص منتجب‌نیا است ولاغیر!

چه اینکه در فضای رسانه‌ای امروزین ایران، به ده‌ها دلیل؛ اساساً امکان سانسور اخبار وجود ندارد و رأس نظام نیز هرگز چنین نظری ندارد که مردم در جریان برخی اخبار قرار نگیرند. (اشاره به جمله مشهور رهبر انقلاب مبنی بر اینکه من حرف درگوشی با مردم ندارم)

فضای رسانه‌ای ما به شدت چند وجهی، متخلخل و به‌سان یک اتوبان دوطرفه است که به مدد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کسی را یارای سانسور اخبار عمومی خوب یا بد در آن نیست.

مزید اطلاع است که در ایران اسلامی عصر «محرمعلی خان‌ها» و سانسورچی‌های عصر ستمشاهی به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان کسی را نشان داد که بر درب چاپخانه‌ها نشسته و با «مهر روا» اجازه انتشار یا عدم انتشار را صادر کند .[۲]

در بحث گزارش‌های دروغ نیز اگرچه برخی رسانه‌های جریان چپ گاهاً دست به سیاه‌نمایی‌های عجیبی از شرایط کشور می‌زنند (مثل احتمال تعطیل شدن بیمارستان‌ها و رسیدن کشور به شرایط نفت در برابر غذا!) اما در مجموع انتشار گزارش‌های دروغ و مقولاتی که مردم با خوانش آنها تعجب کنند از آن رو که مطمئن هستند محتوا دروغین است! نیز کاری غیر ممکن بوده و آقای منتجب‌نیا در این زمینه حرفی ملهم از رفتار اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ را مطرح کرده است...

گفتنیست اگرچه در فضای رسانه‌ای ایران امکان سانسور گسترده و یا نشر مفاهیم دروغ ممکن نیست اما این فضا به شدت تحت پروپاگاندا و القائات غلطی قرار گرفته که تماماً در ستاد جریان سیاسی خاص پخت و پز شده‌اند.

به این معنی که جامعه این بار دیگر مثل سال ۸۸ درگیر دروغ نیست اما درگیر «نفوذ» و نظاره‌گر تفسیرهایی است که تماماً مشغول سیاه‌نمایی از اقتصاد کشور و دادن «آدرس خیابان» به مردم هستند.

***

انتقاد تاجیک از «ریش» مسئولان؛ با این ریش «تجریش» محال است

«محمدرضا تاجیک»، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص به تازگی در بخشی از یک مصاحبه ویدئویی با اعتماد آنلاین گفته است:

«با این ریش‌هایی که برخی از مسئولان ما دارند نمی‌شود رفت تجریش»!

او می‌افزاید: مسئولان باید تغییر پوزیشن بدهند و متفاوت –به جامعه- نگاه کنند.

تاجیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز ایران امروز را کشوری دچار بیماری‌های روانی، اقتصادی، سیاسی و… معرفی می‌کند که این امراض هم‌اکنون در یک جا متقاطع و متراکم شده، ضمن اینکه ایران هم در شرایط فقدان تصمیم و تدبیر قرار دارد و همه چیز قفل شده است!

این فعال اصلاح‌طلب در اظهارات خود همچنین شرایط کشور را به «کشتی تایتانیک» تشبیه می‌کند که اسیر گرداب شده است و در همین لحظات نیز مردم ایران هم دچار یک فروپاشی ذهنی شده‌اند و سپیدی‌های جامعه را نمی‌بینند .[۳]

*اگر مسئله جامعه ریش برخی مسئولان است پس بواسطه ریش‌های تراشیده آقایان تاجیک و عبدی و حجاریان و غیره! که منجر به روی کار آمدن دولت آقای روحانی شد؛ هم‌اکنون می‌بایست برای اهالی تجریش و شمیرانات و زعفرانیه اتفاقات خارق‌العاده‌ای افتاده باشد...

اما شاهدیم که تحفه آن ریش‌های تراشیده و «تَکرار می‌کنم» ها در سال ۸۸ ناامنی و تحریم بود و در سال ۹۷ گرانی و رسیدن دلار به ۱۹ هزار تومان و جهش قیمت سکه و رفع نشدن تحریم‌ها.

در واقع باید اشاره کرد که مسئله جامعه ریش نیست. بلکه «ریشه» است. ریشه‌ای که برای برخی جریان‌های سیاسی خاص به جای اینکه در خاک ایران قرار داشته باشد و از التزام به قانون و تلاش برای حفظ امنیت کشور تغذیه کند از جای دیگری تغذیه می‌کند. و برای همین است که هرگز دستاوردی جز ناکارآمدی، تحریم، گرانی، افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن و قدم زدن با آمریکا ندارند.

از باب کنایه هم اهالی تجریش و محمودیه و قیطریه و قلهک خودشان باید نظر بدهند که با شهرداران ریش‌داری مثل قالیباف و احمدی‌نژاد زندگی بهتری داشتند یا با شهرداران بی ریشی که هنرشان دوچرخه‌سواری و حضور در مجلس رقص است؟

قرارداشتن اتوپیای اصلاح‌طلبان در تجریش و فرمانیه و صاحبقرانیه و نیاوران و غیره هم مسئله‌ای است که اظهارات تاجیک یک شاهد دیگر بر آن اقامه کرد.

بدیهیست که همین نگاه طبقاتی و دون شأن دانستن مردمان متوسط و پایین است که موجب غلط بودگی عمده تحلیل‌های اصلاح‌طلبان طی سال‌های اخیر شده و ایضاً اصلاح‌طلبان را واداشته است که در کنایه به مردم فرودست و قشر کم‌درآمد از عبارات توهین‌آمیز و سخیفی مثل «لشکر قابلمه‌بدست‌ها»، «لبوفروش‌ها و راننده‌تاکسی‌ها» و «کسانی که برای خرید جارو هم صف می‌کشند» یاد کنند.

«سیاه‌نمایی» اشاره شده در صحبت‌های تاجیک نیز چیز جدیدی نیست و او پیش از این هم تأکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران دچار آفت شده است ![۴]

اما نکته اینجاست که ماه‌ها و سال‌ها از این تأکیدات می‌گذرد ولی کشتی تایتانیک مورد اشاره بر خلاف داستان واقعی خود غرق نشده، همچنان در میان امواج به پیش می‌تازد و البته هیچ اثری از برخورد با کوه یخ یا گرداب و فی‌الجمله آسیب هم در آن و پیرامون آن دیده نمی‌شود.

دیده نشدن سپیدی‌های جامعه درست‌ترین بخش حرف‌های تاجیک به نظر می‌رسد.

***

آزاد ارمکی:

قالیباف خرابکار و نجفی هوشمندترین شهردار تهران بود!

«تقی آزاد ارمکی»، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب که چندی قبل گفته بود اگر چین و روسیه نبودند ما در ایران کفش هم برای پوشیدن نداشتیم [۵] به تازگی در بخشی از یک مصاحبه اظهار کرده است:

«هیچ شهرداری در شهر تهران نتوانست فضای زندگی در شهر را ایجاد کند همه شهرداران تهران شهر را به بیشتر به بن بست رساندند. شاید هوشمندترین شهردار تهران آقای نجفی بود (هر چند که من پیش بینی کردم که نجفی کمتر از یک سال از شهرداری می‌رود) که فکر کرد کاری نمی‌تواند انجام دهد و رفت. کسانی که بر گرده شهر سوار شدند و گمان کردند که می‌توانند کاری کنند شهر را خراب‌تر کردند نمونه آن احمدی نژاد، کرباسچی و قالیباف. این افراد با خراب کردن شهر تهران افراد مهمی شدند و بر گرده شهر تهران که سوار شدند ساحت زیست زندگی شهری را در تهران دچار اختلال کردند.»

به گزارش انصاف‌نیوز، او سپس در پاسخ به این سوال که «اما براساس نظر عده‌ای کرباسچی و قالیباف اقدامات خوبی در شهر تهران انجام دادند. چرا معتقدید که شهر را خراب کردند؟» می‌گوید:

فقدان افراد پیاده در شهر تهران یعنی فقدان حوزه‌هایی که زیست شهری و زیست اجتماعی داشتند. شما فضای عمومی در شهر تهران را باید با هزینه بسیار زیادی بسازید به عنوان مثال بخشی از خیابان شهدا را بستند و چه بدبختی که برای منطقه ایجاد کردند یا خیابان ولیعصر را یک طرفه کردند و چه بیچارگی برای اقتصاد و منظر زیبایی شهر درست کردند. مناطقی که می‌خواهد زندگی شهری در آن اتفاق بیفتد دردسر درست می‌کنند. یا یک فروشگاه زده می‌شود و چه ترافیکی درست می‌شود یا رستوران و کافی شاپ می‌سازند.

آزاد ارمکی می‌افزاید:

همه این مسائل به این خاطر است که برای شهر طراحی نشده و گاهی هم که می‌خواهند زیست شهری را درست کنند عامل اخلال، نارضایتی و بحران می‌شوند. مثلاً یکی از مشاجره‌ها در دو دهه اخیر در تهران بحث نمایشگاه کتاب است. مدیران اصلی کشور در شهر تهران هستند و نمی‌توانند جایگاه اصلی نمایشگاه را تعیین کنند. از خیابان چمران حرکت کردند به مصلی و بعد شهر آفتاب رفتند و برگشتند به مصلی و مشخص نیست که بعدها کجا خواهند رفت. این وضعیت یعنی فشل بودن مدیریت و اینکه شهر دچار یک بحران بنیادی است. با این نوع مدیریت و وضعیتی که برای زندگی مردم در تهران درست کردند، اگر مردم فرصت اعتراض داشتند چه اتفاقاتی که در شهر تهران می‌افتاد، اما مردم هیچ نمی‌گویند چون فقدان پدیده‌ای به نام انسان پیاده رو و فضای عمومی در شهر وجود دارد. زندگی در تهران بسیار سخت است و نتیجه آن این شده که همه افرادی که در تهران زندگی می‌کنند، بدون ماشین نمی‌توانند در شهر زندگی کنند این یعنی فشل کردن و گرفتار کردن شهر در صورتی که اگر زندگی در شهر جاری بود چرا نباید از وسایل عمومی استفاده کنیم، چرا مترو و سیستم اتوبوسرانی نباید توسعه پیدا کند !؟[۶]

*درباره اینکه قالیباف تهران را خراب کرد یا نه؟! می‌توان اشاره کرد که قبل از ارمکی، کسان دیگری از اصلاح‌طلبان نیز عنوان کردند که قالیباف «شهر سوخته» و «خرابه» تحویل داده و «تهران را ۱۰۰ سال به عقب برده است»! اما ثمره این حرف‌های غلط برای این افراد چیز جز مضحکه شدن در ساحت افکار عمومی نبود.

مضحکه‌ای که البته تلف کردن وقت در شورای شهر جدید تهران، تعویض چندین شهردار و سرپرست و مثلاً «تأکید بر گران کردن تهران» توسط چند عضو شورا نیز به آن افزوده شد و حالا به اذعان دوست و دشمن، حتی منتقدان قالیباف نیز با چراغ به دنبال نسخه مدیریتی او می‌گردند اما نمی‌یابند!

همچنین است که اظهارات ارمکی مبنی بر اینکه نجفی باهوش بود چون فهمید نمی‌تواند کاری بکند و رفت! نیز اظهارات صحیحی نیستند چون رفتن آقای نجفی دلایل دیگری داشت که یکی از آنها حضور او در مجلس رقص دختران نوجوان بود. وگرنه آقای نجفی قبل از بروز این حواشی تأکید کرده بود که «ایستاده‌ام».

ضرورت یکطرفه بودن خیابان ولیعصر، انتقاد از استفاده عموم مردم تهران از اتومبیل و توسعه‌نیافتگی مترو در تهران! نیز مقولاتی هستند که مردم بایستی درباره آنها قضاوت کنند...

جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب طی ۱۷ سال گذشته هیچ نظریه و تحلیل درست و راهگشایی را درباره ایران اسلامی و یا حتی برای اردوگاه اصلاح‌طلبان ارائه نکرده‌اند و علی‌الاغلب مشغول جاده صاف کنی صرف برای جریان چپ بوده‌اند.

***

۱_ https://www.isna.ir/news/97100503139/

2_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3520864

3_ https://etemaadonline.ir/content/254785

4_ mshrgh.ir/829290

5_ mshrgh.ir/917470

6_ http://www.ensafnews.com/gqEhh

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • سید IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    صبح اول صبح شنبه و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      52 50
      ما مردم با اصلاح طلبان حس تهوع و با شما دلواپسان اصولگرا روانی شکم میگیریم. پس لطفا خفه شید.
    • محسن121 IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      36 5
      ممنون از آقای تاجیک که به این دقت مشکل کشور را بیان کردند!!!!!!!!!! جناب تاجیک ما در سال 97 هستیم
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      52 21
      به 8:50 --- شما خاطرجمعان هم اسهال آورید! یک درجه بالاتر از اصلاح طلبان تهوع آورید!
    • امیدوار IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      10 6
      مشرق! بنا بر آمار مرکز ایران جمعیت ایران به82 میلیون نفر رسید! حالا شما از بین 82 میلیون جمعیت میگردی ببینی کج فهم ترین آدمها را پیدا میکنی، ازشون مطلب میزاری!!! آقای آزاد ارمکی، چه سوادی داره؟؟ خونه خودشو میتونه اداره کنه که حرف های گنده تر ..... میزنه! مشرق حان هر کی قبول داری وقت مردم را تلف نکن! یه بار دیگم گفتم بیخود نیس مشتریات کم میشوند.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      1 0
      خدا اصلاح طلبان و حامیان احمقشان رو به درد بی درمان دچار کند
  • قاسم IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    50 11
    تاجیک وآزادارمکی برین بمیریناینقدردست وپانزنیدشمامرده ی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    50 5
    خودشون تا همین چند سال قبل جنوب بودن که حالا تجریش تجریش میکنن!
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    45 3
    اینا کشورو فقط تو محل خودشون (تجریش) می بینند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    52 7
    « با شهرداران ریش‌داری مثل قالیباف و احمدی‌نژاد زندگی بهتری داشتند یا با شهرداران بی ریشی که هنرشان دوچرخه‌سواری و حضور در مجلس رقص است؟ » احسنت ، دقیقا . مشکل ریشه بعضیهاست که ریش که سهل است چیزهای خیلی بزرگتر رو ازشون ...
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      0 1
      با تیغ ریش زدن بهتر از با ریش تیغ زدنه
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    35 12
    چقدر بعضیها ... که زینت الهی رو باعث ناکامی و عقب افتادگی می دونند !
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    36 4
    این حرفای تاجیک برای کسانی است ایشان را نشانسند. اما من که میشناسمش میدان از کجا به این نتیجه رسیده و ریشه افکار غلطش از کجاس
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    21 6
    وا عجبا چه صحبت های احمقانه ای؟ به جای مردم نظر ندهید و خوب بد نکنید اگر خودتان را بسیار صادق می دانید عملکرد مسئولین را با انجام نظر سنجی ها بدون دزد و کلک بیان کنید. از خدا بترسید و با این صحبت ها که هیچ جایگاه علمی ندارند سر مردم شیره نمالید؛ الحمدالله مردم ما فهیم و آگاه هستند و فریب سخنان واهی فریبکاران نمی خورند. اگر دلتان برای آمریکا تنگ شده و از ریش هراسان هستید، همین بس که بیمیرید.
  • کیامرث زنگنه نژاد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    28 31
    چرا هرچی میگردم یه نظر مخالف نمی بینم شما اداره کردن کشورتون هم مثل این سایتتونه اصلاح طلبان حداقل نظرات مخالفان منطقی نه فحاش و دلواپس را گوش میدن مگه کی برای اقای نجفی مشکل درست کرد غیر از خود شما چند تا بچه رقصیدن اونم دست خودتون تو کار بود چون گند اقای قالیباف را داشت در میاورد
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      11 6
      این آشغال هم مثلاً خاطرجمع است!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      17 4
      !!!عجب کی بود کی بود من نبودم منطق زاقارت اصلاح طلبان
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      16 5
      طرف بیماری قلبی داشته که دکتری بهش گقتن نمون تهران بعدش هم ماجرای زن صیغه‌ایش دراومده خواسته ابروش نره، استعفا داده حالا این مدعی شده به خاطر رقص چند تا دختر بچه انداختنش بیرون بابا روتون رو برم.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    12 10
    گویا اگر این به اصطلاح ..اصلاح طلبان هرروز که از خواب بلند میشوند یک دروغ یا یک تهمت یا یک ....نزنند ،روزشان نمیگذرد یا شاید بهتر است بگوییم روزی شان نمیگذرد!!!!
  • محمود IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    22 17
    اقای ارمکی ---شما ناخن گرفته قالی باف نمی شوی ----گفتند خریت نه تنها عاف خوردن است ---الحق که مصداقی
  • مهر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    19 18
    این مقاله بشدت جهت گیری شده و هدایت شده بود درجهت تخریب اصلاح طلبان..تاوقتی این دعوای زرگری وساختگی بین این دوجناح تشنه قدرت وثروت وجود داره مردم روی اسایش ورفاه رو نمیبینن...خجالت بکشین تموم کنین این مسخره بازیارو..بفکر معیشت مردم باشین نه جیب خودتون
    • سید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      13 22
      امثال تو که روزگاری طرفدار پر و پا قرص اصلاح طلبان تهوع آور بوده اید، اکنون که با رسوایی بزرگ ناکارآمدی و بی عرضگی این جماعت مواجه شده اید برای توجیه خودتان و پاسخ به وجدان پرسشگرتان رو به تهمت زنی و فحاشی و پرت و پلا گویی آورده اید ولی باید بفهمید که راه غلط کردم گفتن این گونه نیست!!
  • حسینی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    15 18
    به خدا توی این کشور آدم قحطی نداریم، مجبورین با هرکسی و ناکسی مصاحبه کنید و اون مصاحبه رو منعکس کنید؟!
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    21 16
    دوچرخه سواری وشرکت در درمجلس رقص دختران نونهال بهتر است یا املاک نجومی. ترافیک وحشتناک. الودگی هوا دراثر ساخت وسازهای نفسگیر؟
  • آزاده IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    7 16
    سلام مشرق عزیز خداوکیلی چه حوصله ای دارید اینجور چیزهای بیخود را می نویسید وچه حوصله ای دارند مخاطبان عزیز که وقت شونو برای اینگونه مطالب بیخود صرف میکنند من که تیترشو خوندم حالم بهم خورد
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    12 12
    اصلاح طلبان مردم را بی دین می خواهند. غاقل از اینکه هر چی تلاش می کنند. رویش های مذهبی در انقلاب بیشتر می شود. مردم خودشون قاضی منصفی هستند.
  • حسین** IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    17 7
    قالیباف هر کاری کرد مشخص هست .شما چه کار کردید از عهده اداره کردن یک شرکت واحد و اتوبوس رانی یا همان بی آر تی ها که قالیباف بانی آن بود هم بر نمی آیید .شما فقط حرف مفت و فقط هم حرف میزنید .
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    23 29
    باز صبح شد و چرندیات سایت تند اصول گرا های احمق را باید تحمل کنیم . جالبه که همیشه هم حق با شما تندروهای بی مغز است و بقیه در اشتباه به سر میبرند . حد اقل 4 تا نظر مخالف را هم ثبت کنید
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      9 14
      مثلا نظرات کاملا مودبانه و علمی و مستدل جنابعالی درج شد.!!!! واقعا جز تاسف و خنده چه چیزی بدنبال دارد؟!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    7 15
    به نظرم آقای تاجیک که گفته مردم ایران دچار یک فروپاشی ذهنی شده اند خودش یک ایرانی فروپاشی شده است که هم ذهنش مضمحل و هم عقلش را ازدست داده است و باید بداند : افقط او و هم مرامان اوهستند که سپیدی جامعه را نمی بینند و در سیاهی بسر می برند .....
  • حجت IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    2 0
    فارغ از دیدگاه سیاسی در بحث اقای تاجیک استفاده از یک ضذب المثل معروف و عامیانه قدیمی بوده که خاصه در بین اهالی تهران قدیم استفاده میشده و استنباط از این مثل طیف وسیعی از برداشت را در میان مردم محلی داشته است.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      0 0
      این ضرب المثل نیست خنگول. تیتر خوب مشرقه که آهنگین شده.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    6 20
    اهمین افاضات مثلا اصلاح طلبا خیلی خنده داره و طتز تلخ روزگاره
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    12 18
    متاسفم برای افرادی مثل شما...فقط بفرمایید اززمانی که آقای قالیباف رفته است شما برای شهر تهران چکار کردید...بعد اظهار نظربفرمایید...خجالت آوره
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    9 14
    آقای تاجیک وارمکی خودتان را توی آیینه نگاه کردید؟مثل اینکه خیلی ازخودراضی هستید...بدانید مالک حقیقی خداست ودیر یا زود باید جوابگوی کارهایتان درمحضر خداباشید.
  • کیومرث IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    4 12
    نویسنده این مقاله جیره خوار کسی است
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      2 0
      البته آدمی بی جیره و روزی زنده نمی ماند ، اما یکی حلال و دیگری حرام ، حلال و حرام رو با هم مقایسه نکنید
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 3
    مشرق نیوز خحخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 14
    بنابر اظهارات عضو شورا بلیط مترو باید ده هزار تومن بشه معلوم است اصلاح طلبان برای تهران چه خوابهایی دیده اند!!!!انوقت مردم خواهند فهمید بهترین شهردار کی بوده قالیباف یا دیگران.
  • فرهاد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    3 0
    اگربجای اینکه این دوگروه اینقدرباهم دعوا کنندتوان خودشان رابرای اجرای قانون بگذارندایازندگی مردم بهترنمیشود
  • سید رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    8 17
    این افساد طلبان ؛ گویا دچار روان پریشی شده اند ! که اراجیفی ، اینچنین بی سر و ته می بافند !!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    4 10
    مرگ بر ضد ولایت نبی
  • رهگذر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    6 8
    همه این عزیزان به اصطلاح اصلاح طلب به همراه ژن برتر و ژن برتر زاده های محترمشون دور هم جمع بشن و تمام افکار فوق مرنشون رو بریزن روی هم، بدون اغراق قسم میخورم که بعد از 50 سال نمیتونن کار 5 ماه قالیباف رو انجام بدن. یکی از بزرگترین سند صحت عملکرد آقای قالیباف همین سوختنهای این عزیزان هستش که واقعاً چشم دیدن ایشون رو ندارن. یکی به اینها بگه خدا وکیلی شما چیکار کردین که تا این حد برجسته باشه. یه گفتگوی تمدنها رو که فقط در حد حرف زدن بوده بزرگترین دستاوردتون میدونید.
  • سید دکتر محمود IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    2 5
    از نظر مردم سگ زرد برادر شغاله خیلی بین اضرار طلب و وصول گرافرقی احساس نمیشه فقط وصول کرا ها صادق ترند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      3 0
      فرزندان ونوه ایشان چطور در امریکا زندگی کنند؟
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 20
    آخه مرد...اگه همین قالیباف نبود که شما تو تهران خونه همدیگه باید از پشت بوم رفت و آمد می کردید تو زباله ها.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 5
    جانوران اسلاحتلب به نابودی سلامی ویژه کنید
  • AE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    4 0
    از شما خواهش می کنم هر دیوانه ای نظر میدهد لازم نیست گفته شود بی تفاوت بگذرید ومطرح نکنید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    6 15
    حتماً باید دادستان محترم کشور به عنوان مدعی العموم به سخنان آقای تاجیک که ""ایران امروز را کشوری دچار بیماریهای روانی ، اقتصادی ، سیاسی و .... معرفی کرده و گفته که این امراض در یک جا متقاطع ومتراکم شده و اسیر گرداب شده است و یا اینکه داشتن ریش برای مسئولین را به سخره گرفته ورود کرده و برای بند بند گفته هایش موًاخذه نمایند.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      4 4
      دقیقا. و باید سند این مزخرفات رو هم ازش خواست.
  • ادم IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    4 0
    این کشور و با جماعتش یفروشید یه المان یا زاپن برید اونا خودشون درست میکنند اگهی کن تو همشهری
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      0 0
      به به ! جناب اونها توی چیزای بدیهی و اساسی تری موندند ... ، یعنی همه پیشرفت همین زرق و برقه ؟
  • ادم IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    4 0
    این کشور و با جماعتش یفروشید یه المان یا زاپن برید اونا خودشون درست میکنند اگهی کن تو همشهری
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      0 11
      جناب آدم ! ژاپنیها که می بینید چه وضعیتی مقابل آمریکایی دارند ، شما هم مایلید آمریکاییها بیاند و هر کاری ... ؟ حق اعتراض هم نداشته باشی ؟ آلمانها هم که تا صدر اعظمش مکالماتشون شنود میشه توسط آمریکا و هیچ کاری ازشون ...
    • امید IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      0 0
      به آدم بهتره به جای ایران شما رو بندازیم تو سطل زباله تا از شر آدمهایی مثل تو ایران راحت بشه !!
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 11
    کاربران قلابی سعودی در حال کارند == اصلاح طلبان دو آتیشه..........ماکه عادت کرده ایم هرروز مزخرفات عده ای پادو غربیها را در روزنامه های زنجیره ای بخوانیم و عده ای کاربران سعودی هم با پولهای دریافتی از سران مرتجع ،با عنوان هواداران اصلاح طلبی به زمین و زمان فحش بدهند و فقط به آنچه حمله کنند که نقطه قوت نظام اسلامی ماست
  • محسن US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    10 3
    این که «با این ریش نمی شود رفت تجریش» یک ضرب المثل است اما شما آن را در معنای ظاهری اش گرفته اید و این همه در بارۀ این که مشکلِ مملکت ریش های مسئولان نیست، قلمفرسایی کرده اید و ریش داشتنِ قالیباف و احمدی نژاد را مثال آورده اید! بعد اگر کسی بگوید بیسواد هستید، می گویید توهین کرده و تهمت زده و ...
  • بهروز دیناد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    10 5
    وقت شما تمام شد . الان زمان حضور در 9 دی است هر که با ال علی در افتاد .....
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 14
    آدمایی مثل ارمکی دیگه دارن دری وری میگن. طرف انقدر بیسواده چطوری میگین جامعه شناس؟!! مگه همه چیبه مدرکه؟
  • بهرام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    5 0
    آقا من اصلا از این آقای ارمکی خوشم اومده!!! به کسی چه !!!؟ اگر آدرسشو داشتم یک جلد کتاب برای هدیه می فرستادم!!! کدام کتاب ؟ همون کتاب بی شعوری معروف!!! خدا رو چی دیدی، شاید اثر داشت!!!؟
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 12
    تاجیک چرت و پرت گفته شما هم بیخود میکنین همچین اراجیفی رو منتشر میکنین!
  • رحمن IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    حرف درگوشی با مردم ندارم یعنی چی.
  • مهندس محمدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 12
    دیشب از سمنان اومدم تهران و باز امروز صبح برگشتم به سمنان،جالبه از دیدمن سمنانی که همشهری حسن روحانی هستم!!بدونید که اگه قالیباف خراب کار بوده چرا تردد منه سمنانی به تهران اینقدرآسون صورت گرفته ومسیر شمال تهران به جنوبش اینقدر راحت انجام شد!!!؟؟؟؟البته بزرگراه امام علی (ع) یکی از خرابکاریهای دکتر قالیبافه خخخخخ برو دوغتو بنوش
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    3 3
    درود بی کران بر قالیباف مدیر و مدبر و جهادی کاردان و کار بلد امید نسل پیر و جوان و نونهالان و ننگ بر پیرمردهای بی تدبیر و غرب پرست که نیازشان شود ناموس ایرانی را هم مثل انرژی هسته ای به غرب دودستی تحویل می دهند و خود با تابعیت مضاعف به دامان کثیف کدخدا می روند . دست علی یار یاوران علی مردم پخمه نیستند که حرفای پروفسور ب....غاله رو باور کنن .
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام و ادب جامعه‌ای رشد میکند که در آن نزاکت ،نقد سازنده ومنصفانه،پرهیز از تعصبات کور ،رعایت اخلاق،مشارکت در پیشرفت کشور ،همدلی،خلیفه الله بودن و...........ترویج شود نه تخریب.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    این کودن ها واقعا به اصلاح نیاز دارند تا به حال متوجه نبودم که چرا خود را اصلاح طلب می نامند بیچاره ها حق دارند
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    1 0
    واقعا اقایان ازار ملکی وتاجیک خود شیفته وخود پسند هستند بعد از خواندن نظرات بی پایه واساسشان دل ادم هم میزنه!!!
  • زمین تلو اتوبان بابای IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    شهر دار تهران چرا تکلیف زمین های تلو مشخص نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس