کد خبر 921290
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
علی مؤیدی خرم‌آبادی

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه نشست با مدیران استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌از اول دی‌ماه با برندهای پوشاک قاچاق در ۱۰۰ نقطه شناسایی شده در تهران برخورد می‌کنیم.

به گزارش مشرق، علی مؤیدی خرم‌آبادی امروز در حاشیه نشست مدیران کل استانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ از روز شنبه یکم دی‌ماه طبق قرار قبلی و اعلام شده با برندهای محرز قاچاق در پوشاک برخورد می‌شود و در تهران ۱۰۰ نقطه مهم عرضه پوشاک قاچاق شناسایی شده که با همکاری دستگاه‌های مربوطه تابلوهای این مراکز را پایین می‌کشیم.

وی افزود: برای ایجاد بازار عرضه پوشاک ایرانی لازم است با محل‌های عرضه محرز قاچاق پوشاک برخورد شود و با جدیت برخورد می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: اگر واردات پوشاک به صورت رسمی و با پرداخت حقوق دولتی و به صورت نمایندگی رسمی برندها باشد، مشکلی ندارد، اما عمده برندهای خارجی به صورت قاچاق در پاساژها و مراکز عرضه به ویژه در تهران عرضه می‌شود که باید این مراکز جمع‌آوری شود و اگر تاکنون برخورد نشده، از مردم عذرخواهی می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

قاچاق روزانه 5 و نیم میلیون دلاری سوخت

آغاز برخورد با پوشاک قاچاق از ابتدای دی

جمع‎آوری گسترده پوشاک قاچاق از زمستان

انجام قاچاق رسمی پوشاک به کشور از طریق گمرک

فروش یک میلیاردی پوشاک قاچاق در یک شب

مؤیدی با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی و با کیفیت، اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا است، گفت: برندهای غیرمجاز پوشاک خارجی که به صورت مافیایی ارز کشور را خارج می‌کنند و کالای بنجل قاچاقی را وارد و در مغازه‌های شیک به مردم عرضه می‌کنند، از اول دی‌ماه به صورت جدی با آنها برخورد شده و تابلوهای آنها جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق پوشاک از شهریور ۹۵ باید شدت می‌گرفت، گفت: در سال ۹۶ هم باید برندهای قاچاق جمع می‌شدند، اما برخورد لازم انجام نشده و این بار از اول دی‌ماه ۹۷ به شدت با مراکز عرضه پوشاک برند قاچاق خارجی برخورد صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از کارهای این ستاد را برخورد با برندهای قاچاق در سطح عرضه در جامعه دانست و گفت: این برخورد جزو مطالبات مردم و بازاریان و فعالان صنف پوشاک ایرانی است که طی فرایندی این برنامه تهیه شده و قبلاً اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم به فعالان عرضه برند محرز قاچاق داده شده است و در این زمینه کمیته‌ای شکل گرفته و از دی‌ماه ۹۷ با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برخورد شدید با برندهای غیرمجاز پوشاک در کشور برخورد می‌شود.

مؤیدی در مورد برخورد با خودروهای قاچاق گفت: این موضوع اخیراً داغ شده و پرونده در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد، آمار آن توسط دادستان کشور اعلام شده، اما هنوز حکم قطعی داده نشده و با تلاش دستگاه‌های ضابط قضایی پرونده در حال تکمیل است.

* برخورد با دستهای وصل به دستگاه دولتی و دخیل در قاچاق

وی در پاسخ به سؤالی که اگر دست‌هایی از دستگاه‌های دولتی در قاچاق دخیل باشد، گفت: اگر قاچاق کالا به یک دستگاه وصل باشد، حتماً برخورد می‌کنیم و طبق سوگندی که یاد کرده‌ایم در مبارزه با قاچاق کالا کوتاه نمی‌آییم و در عرصه جنگ اقتصادی و مبارزه با قاچاق حتی حاضریم جان بدهیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد قاچاق کالای سلامت‌محور گفت:‌ وزارت بهداشت در امر ساماندهی با کالای قاچاق سلامت‌محور انتظار می‌رود، بیش از این گام بردارد و سلامت مردم به خاطر بی‌توجهی برخی سازمان‌ها نباید به خاطر بیفتد.

*وزارت بهداشت در مبارزه با کالای قاچاق سلامت محور بیشتر همکاری کند

مؤیدی گفت:‌ حوزه سلامت مردم در تمرکز مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم وزارت بهداشت گام‌های بلندتری در همکاری مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور بردارد. البته گام‌هایی برداشته‌اند، ولی با توجه به اهمیت سلامت جامعه، انتظار می‌رود گام‌های بیشتر برداشته شود.

* اجرای طرح پیمایش در ناوگان حمل و نقل سوخت

وی همچنین در مورد برنامه مبارزه با قاچاق حامل‌های انرژی از کشور گفت:‌ طرح پیمایش ناوگان حمل‌ونقل سوخت در سطح کشور اجرا می‌شود و اکنون که فصل تهیه بودجه سال آینده است انتظار می‌رود، اعتبار لازم برای اجرای طرح پیمایش ناوگان حمل‌ونقل سوخت در بودجه دیده شود تا انحراف حامل‌های انرژی به سمت قاچاق را کمتر شاهد باشیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در مورد مقابله با قاچاق سوخت گفت: علاوه بر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی، مرزبانی، وزارت اطلاعات، گمرک و سازمان بنادر در جدار مرزی با قاچاق سوخت برخورد می‌کنند.

*مسیر نا امن برای قاچاق سوخت

مؤیدی همچنین با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات گفت: البته دستگاه قضایی هم تلاش مضاعف دارد که مسیر را برای قاچاق سوخت در جدار مرزی ناامن کند و ریسک قاچاق سوخت را افزایش دهد.

وی تأکید کرد:‌ البته به خاطر مبارزه با قاچاق سوخت نباید مانع سوخت‌رسانی به مرزنشینان و افراد محلی شد. بنابراین نیاز است براساس سامانه پیمایش مبدأ سوخت‌گیری تانکرهای سوخت و مقصد تخلیه آن به روشنی مشخص باشد تا شاهد صحنه‌های تلخ قاچاق سوخت نباشیم.

* دادن نمره و معرفی دستگاههای همکار مبارزه با قاچاق کالا

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین به خبرنگاران قول داد:‌ دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا هر یک وظیفه‌ای تعریف شده دارند و طبق برنامه‌ای اقدام می‌کنند و در حضور شما خبرنگاران یک تابلوی نصب می‌کنم که به هر دستگاه متولی مبارزه با قاچاق تا پایان سال نمره می‌دهیم و دستگاه‌ها را به مردم معرفی می‌کنیم تا عملکرد آنها را در مبارزه با قاچاق کالا قضاوت کنند.

مؤیدی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در امر مبارزه با قاچاق کالا با ستاد مرکزی همکاری دارند، گفت: عملکرد همه این دستگاه‌ها رصد و اعلام می‌شود.

* جمع آوری لوله قاچاق سوخت زیر دریا برای بار دوم

وی همچنین در مورد لوله زیر دریا برای انتقال قاچاق سوخت گفت: این لوله در کوتاه مدت بوده که خوشبختانه کشف و جمع‌آوری شد و در همان ساحلی قشم و بندرعباس شناسایی و پاکسازی شد. البته قبلاً هم در آن نقطه قاچاق صورت گرفته بود که برچیده شده بود، اما دوباره قاچاقچیان آن را برقرار کرده بودند که باز هم با آن برخورد شد.

* حجم قاچاق سوخت در کشور روزانه ۱۱.۵ میلیون لیتر

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد آمار سوخت منتقل شده از طریق لوله زیر دریا گفت: رقم آن زیاد نبوده، اما در کل کشور روزانه ۱۱.۵ میلیون لیتر حامل سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

 در این مراسم از یک خبرنگار که تا نقطه صفر مرزی برای شناسایی شبکه قاچاق رفته بود، تقدیر شد. همچنین لوح حکم حمیدرضا دهقانی‌نیا به عنوان سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعطا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    خیلی برخورد داشتین ولی با هیچ کدوم تصادف نکردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس