photo_2018-12-08_02-44-30 (2).jpg

نیروهای ارتش افغانستان عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق اشغالی شمال استان فاریاب آغاز کردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، نیروهای ارتش عملیات جدید و گسترده ای را برای بازپس گیری نقاط اشغالی در شمال استان «فاریاب» علیه شبه نظامیان طالبان انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروهای ارتش افغانستان در تلاش هستند کنترل شهرستان های «اندخوی و قرغان» را در شمال استان فاریاب در دست گیرند.

بیشتر بخوانید:

گزارشی از ۱۰ روز نبرد سنگین در غرب استان غزنی افغانستان

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای افغان در گام نخست توانستند خطوط دفاعی شبه نظامیان طالبان را در مناطق «سرجنگ باغ و غجرآباد» در شهرستان اندخوی در هم بشکنند، گفت: نیروهای طالبان پس از متحمل شدن ضربات سنگین از این مناطق عقب نشینی کردند.

 

وی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای شبه نظامی طالبان در این عملیات خبر داد و گفت: نیروهای طالبان در ادامه هم از جنوب و جنوب غرب شهرستان «اندخوی» هم عقب نشینی کردند.

به گفته این منبع میدانی، صدها تن از نیروهای ارتش افغانستان به مناطق مرکزی شهرستان «اندخوی» اعزام شده اند تا این بخش را به طور کامل از تصرف نیروهای طالبان خارج و به کنترل خود دربیاورند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش افغانستان در این عملیات به انواع سلاح های سبک و سنگین پیشرفته مجهز هستند و درصدد هستند تا شهرستان های «اندخوی و قرغان» را که هفته گذشته در حملاتی غافلگیرانه به اشغال درآمدند را بازپس بگیرند.

 

 

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان در حملاتی که منجر به اشغال شهرستان های «اندخوی و قرغان» شد از سلاح های سنگین از جمله تانک استفاده کردند و نیروهای ناتو هم هیچ عکس العملی نشان ندادند.

نیروهای طالبان پس از اشغال این دو شهرستان مهم در شمال استان فاریاب، ۸ پاسگاه نیروهای امنیتی و ارتش را به آتش کشیدند تا در این محور قدرت نمایی کنند و برای نیروهای افغان خط و نشان بکشند.

به گزارش مشرق، شهرستان های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ و دولت آباد» که حدود ۲۰ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

 


 
درگیری ها در شهرستان های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان «میمنه» تنها منطقه ای در استان فاریاب محسوب می شود که در کنترل ارتش افغانستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    10 3
    اگر یواشکی به طالبان کمک نکنند میشه ریشه کنشون کرد
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      16 6
      اگر طالبان ریشه کن شه آمریکا جونتون باید دمش رو بذار رو کولشو بره جالب نیست؟ به این نکته هم توجه کنید خود هیلاری کلینتون گفته بود برای مبارزه با شوروی به قدری سلاح دوش پرتاب به مجاهدان دادیم که آسمان افغانستان برای خودمان نیز نا امن بود
  • US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    2 9
    والا با این نقشه ای که من دیدم باید خود ارتش به طالبان بپیونده ما این وضعیت
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    7 4
    ایران باید به کمک ارتش افغانستان بره تا بر این طالبان های ادمخور عقب مانده ی عصر حجری پیروز بشن و البته باید یه درس حسابی هم به این پاکستان تروریست پرور بدن تا دیگه اینقدر از این طالبان وحشی حمایت نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس