افغانستان (4).jpg

نیروهای آمریکایی و ناتو مدعی مبارزه با شبه نظامیان طالبان هستند اما در عمل و در میدان نبرد از نیروهای ارتش افغانستان هیچ حمایتی نمی کنند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، درگیری های شدید و گسترده میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان طالبان در استان های مختلف از جمله «غزنی، فاریاب، فراه و...» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی و ناتو مدعی مبارزه با شبه نظامیان طالبان هستند اما در عمل و  در میدان نبرد از نیروهای ارتش افغانستان هیچ حمایتی نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

گزارشی از ۱۰ روز نبرد سنگین در غرب استان غزنی افغانستان/ درگیری‌های گسترده میان نیروهای افغان و طالبان برای سیطره بر شهرستان راهبردی مالستان + نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای آمریکایی و ناتو در ماه های گذشته نسبت به حملات متعدد طالبان بی تفاوت بوده اند، افزود: در برخی مناطق نه تنها پشتیبانی هوایی از نیروهای افغان صورت نمی گیرد بلکه مناطق مسکونی هدف قرار گرفته می شود.

وی به آمار حملات نیروهای آمریکایی و ناتو به مناطق مسکونی در استان های مختلف افغانستان اشاره کرد و گفت: مناطق مسکونی در ۱۱ ماه گذشته حدود ۵ هزار و ۲۱۸ مرتبه توسط موشک هدف قرار گرفته شده اند.

این منبع میدانی از جان باختن و زخمی شدن صدها تن از شهروندان افغان در این حملات خبر داد و افزود: خسارت های سنگینی هم به زیرساخت ها وارد شده اما این مسئله توسط رسانه های غربی سانسور می شود.

به گزارش مشرق، از استان «پروان» در شمال شرق افغانستان خبر می رسد، پهپادهای ناتو و آمریکا به بهانه مبارزه با نیروهای طالبان، مناطق مسکون شهرستان «جبل سراج» را هدف قرار دادند که منجر به جان باختن ۳ تن از اهالی و زخمی شدن چند تن دیگر از مردم شده است.

به گفته منابع میدانی، شماری دیگری از مردم هم در این حملات زخمی شدند و یک خانه هم به طور کامل تخریب شد که همین مسئله خشم شماری زیادی از ساکنان منطقه را به دنبال داشت.

براساس اطلاعات به دست آمده، مردم معترض به حملات پهپادی یک تظاهرات گسترده ضد آمریکایی و ناتو را در شهرستان «جبل سراج» برگزار کردند و جاده «کابل - پروان - مزار» را به طور کامل مسدود کردند اما نیروهای افغان برای بازگشایی این مسیر ارتباطی وارد عمل شدند.

خبرها از استان غزنی حاکیست، نیروهای آمریکایی از گشت های غیرضروری در محورهای مختلف خودداری می کنند چرا که  ۳ تن از نظامیان آنان در جریان گشت زنی در منطقه «شهبار» در مرکز استان در کمین تله های انفجاری کنار جاده ای گرفتار شدند و از پای درآمدند.

به گزارش مشرق، از شهرستان مالستان در غرب استان غزنی خبر می رسد، درگیری میان نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای طالبان ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود؛ به گفته منابع میدانی کمک رسانی دولت و نیروهای ناتو به نیروهای افغان در این محور بسیار ضعیف گزارش شده است.

شهرستان مالستان در غرب استان غزنی، دروازه شرقی برای ورود به مرکز افغانستان به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است، در حال حاضر ۳۰ درصد از خاک استان غزنی در کنترل نیروهای دولتی است و در سایر مناطق درگیری ها ادامه دارد.

استان غزنی به مرکزیت شهر غزنی از شرق و شمال شرق با استان های «پکتیکا، لوگر و وردک»، از شمال و شمال غرب با استان های «کایل و بامیان» و از سمت غرب و جنوب با استان های «ارزگان و زابل» هم مرز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IT ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    34 19
    طالبان یعنی تخمی که آمریکا در افغانستان کاشت و حالا این علف هرز، به آفت افغانستان و منطقه تبدیل شده. بیچاره مردم افغانستان که از هر طرف اسیر شدن. از یه طرف گرگهای خونخوار طالبان و از طرف دیگه پدر همه جنایتکاران جهان، آمریکا. مرگ بر آمریکا و طالبان
  • USS US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    5 16
    به زودی ، 218 هزار و 5 حمله امریکا و ناتو به مناطق مسکونی ایرانستان در 11 روز / + تصاویر و نقشه میدانی .
    • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      9 0
      بچه تو برو مامانت مای بی بیتو عوض کنه
  • حسین PL ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    14 10
    افغانستان هیچ راه نجاتی ندارد مگر ایستادگی روی پای خود و تشکیل بسیج مردمی , همان کاری که ایران , عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی آزاد انجام دادند , اگر حشد الشعبی نبود الان عراق نابود و لانه داعش شده بود و افغانستان هم که بسیج مردمی ندارد داعش داره توش قدرت میگیره. رسانه های ایرانی وظیفه انسانی و شرعی دارند این مطالب را برای مردم افغانستان تشریح کنند.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      1 1
      آمریکایی ها دارن زمینه حضور لشکر مقتدر فاطمیون رو به افغانستان فراهم می کنند! کم کم دولت و مردم افغانستان مجبور می شوند حضور لشکر فاطمیون رو در افغانستان بپذیرند و این یعنی حزب الله افغانستان هم داره تشکیل میشه. هرجا آمریکا هست ما هم هستیم. بچرخ تا بچرخیم
  • عبدی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    1 0
    غرب وخصوصا آمریکا افغانستان وتمام کشورهای مسلمان را همینگونه نا آرام ودر برزخ بین جنگ وصلح می خواهد ونمی خواهد که این نبردها پیروز میدان داشته باشد همانگونه که نمی خواهد در سوریه آرامش با پیروزی دولت آن کشور حاصل شود .منافع آمریکاییان در نا آرام بودن افغانستان و بهانه حضور داشتن در این کشور واستفاده از منابع غنی آن کشور وهمچنین تولید مواد مخدر وسود ناشی از آن است .آمارها نشان از بیش از پنج برابری کشت مواد مخدر بعد از حضور آمریکا در این کشور است.اختلاف افکنی یکی از شگردهای آمریکا وانگلیس در این کشور است که با توجه به قوم گرایی در افغانستان خوب نتیجه داده است .
  • میم‌کاف IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    مگر جوانان افغان مرده‌اند که آمریکا در آن‌جا جولان بدهد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس