پرسپولیس

پرسپولیس در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات زمستانی و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی اش با مشکل تازه ای به نام کناره گیری مدیران بازنشسته مواجه شده است.

سرویس ورزش مشرق – فصل نقل و انتقالات زمستانی از تاریخ ۱۶ دیماه سال جاری آغاز شده و سرانجام پرسپولیس پس از بسته بودن دو پنجره نقل و انتقالاتی اش در زمستان و تابستان گذشته می تواند بازیکنانی را به جمع نفراتش اضافه کند.

پیش از شروع این فصل مدیران باشگاه با دوراندیشی اقدام به عقد قرارداد داخلی با ۴ بازیکن کرده و از ۶ جای خالی در لیست این تیم ۴ جای خالی را به مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی ترابی اختصاص دادند. در این حد فاصل با پارگی رباط صلیبی حسین ماهینی و محمد انصاری مشخص شد ماهینی تا فروردین و انصاری پایان فصل مسابقات پرسپولیس را از دست خواهند داد.

با این شرایط پرسپولیس قطعا انصاری را از لیست نفرات خود خارج کرده و حالا با ۳ جای خالی به استقبال فصل نقل و انتقالات می رود. اینکه چه پست هایی در این تیم بیش از بقیه نیاز به تقویت یا یارگیری دارند را با یکی از پیشکسوتان پرسپولیس مطرح کردیم.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان پرسپولیس به سیم آخر زدند!

برانکو: کدام مربی است که طارمی را نخواهد؟!

جواد منافی در گفتگو با مشرق، درباره وضعیت پرسپولیس در فصل پیش روی نقل و انتقالات حرف زد.

وی در ابتدا توضیح داد: جای خوشحالی است با توجه به شرایط بد پرسپولیس این تیم در نیم فصل سختی که پشت سرگذاشت با نتایج خوبی که گرفته این مدت را به خیر گذراند. محرومیت ها، مصدومیت ها و نیمکت خالی روی روند تیم تأثیر بدی نداشت و در نهایت به روزهای یارگیری رسید.

مدافع چپ سالهای دور پرسپولیس گفت: خدا را شکر این چند بازیکن (مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی ترابی) در نیم فصل به تیم اضافه می شوند ولی قطعا باید باز هم بازیکن به تیم اضافه شود. هر چه بازیکن بیشتر اضافه شود مشکلات هم کمتر خواهد شد.

منافی خاطر نشان کرد: پرسپولیس صددرصد در دفاع چپ باید بازیکن بگیرد. می گویند که حسین ماهینی فروردین می رسد ولی چون خیلی وقت است که از مسابقات دور مانده در بازگشت به سرعت آن بازیکن قبل نمی شود. این فصل برای ماهینی تمام شده است. بنابراین باید در خط دفاع بازیکن بگیریم.

وی افزود: یک جای بسیار مهم که پرسپولیس باید یارگیری کند در خط حمله است. الان مهدی ترابی و سروش رفیعی به تیم اضافه می شوند و شرایط تیم در فاز هجومی خیلی خوب می شود ولی الان یکی از مشکلات اصلی تیم بازیکن تمام کننده است. پرسپولیس منشا و علیپور را دارد ولی منشا آن شم گلزنی که باید داشته باشد را ندارد. او بازیکنی فیزیکی، درگیر و فعال است ولی نمی توان به عنوان یک بازیکن تمام کننده روی او حساب کرد.

بازیکن دهه ۷۰ پرسپولیس تأکید کرد: علی علیپور بازیکن خوب و جوانی است و سال قبل هم آقای گل شده ولی این فصل از شرایط آرمانی دور است برای همین فکر می کنم باید یک تمام کننده ششدانگ خیلی خوب بگیرد تا به این تیم کمک کند. با آمدن ترابی و رفیعی و نفراتی که امروز در تیم هستند پرسپولیس در فاز هجومی فقط یک مهاجم گلزن می خواهد.

منافی با اشاره به اینکه مهدی شریفی مدتهاست در لیگ بازی نکرده و چه وضعیتی در پرسپولیس برای او و دیگر ستاره هایی که به این تیم می آیند بوجود می آید گفت: بازیکنانی که از تیم های دیگر به پرسپولیس می آیند تا با شرایط این تیم هماهنگ شوند یک نیم فصل را از دست می دهند. این ربطی به نام بازیکن و جایگاه بزرگش هم ندارد. در تیم های بزرگ شرایط کاملا متفاوت است. جو تماشاگران و شرایط بازی در استادیوم آزادی خیلی فرق دارد.

وی در همین باره اضافه کرد: البته سروش رفیعی بازیکن باتجربه ای است و با پاس های توی عمق خیلی به علیپور و منشا کمک خواهد کرد. در این مدت پرسپولیس یک پلی میکر نداشته که بتواند توی عمق و توی در پاس بدهد. رفیعی پاس آخرهای خوبی می دهد. فکر می کنم ترابی هم در این زمینه کمک زیادی به پرسپولیس خواهد کرد. در نیم فصل دوم بازی ها خیلی سخت تر می شود و لیگ قهرمانان را داریم و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور دارد و این تیم باید در سه فاز بجنگد و آمدن این نفرات خیلی به تیم کمک می کند.

منافی در ارتباط با لیست باز و جای خالی دیگر برای جذب بازیکن تصریح کرد: پرسپولیس با در اختیار داشتن یک جای خالی بیشتر به خاطر نبودن انصاری می تواند در دفاع به فکر یارگیری باشد. پرسپولیس در دفاع وسط شجاع و سید جلال را دارد. انصاری که بود می توانستیم در دفاع وسط از او استفاده کنیم ولی در نبود او اگر در سه جام پیش رو مصدومیت و محرومیتی برای بازیکنان بوجود بیاید از این نظر به مشکل برمی خوریم. یک دفاع دیگر می تواند از این حیث کمک حال پرسپولیس باشد.

وی درباره دعوت شدن بازیکن فصل پیش پرسپولیس به تیم ملی اظهار داشت: هنوز کسی متوجه نشده فرشاد احمدزاده بر اساس چه متر و معیاری به اردوی تیم ملی دعوت شده است. قطعا فقط کی روش می تواند در این باره توضیح بدهد. شرایط دعوت شدن به تیم ملی چیست را ما نمی دانیم. احمدزاده وقتی در پرسپولیس فیکس بازی می کرد دعوت نمی شد ولی الان در یک تیم گمنام به اردوی تیم ملی دعوت می شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان با اشاره به خروج این باشگاه از وضعیت بد ماه های اخیر و ورودش به شرایط نامشخص مدیریتی به واسطه اجرای قانون بازنشسته ها را دلیلی دیگر برای بروز احتمالی بحران در این تیم دانسته و گفت: متأسفانه الان پرسپولیس باید دنبال بازیکن باشد ولی در این شرایط بسیار حساس اوضاع مدیریتی باشگاه به مشکل برخورده است. می گویند باید مدیریت تغییر کند. امیدواریم هر چه اتفاق خوب است برای پرسپولیس بیافتد که بازیکنان مدنظر برانکو جذب تیم شوند. مبادا باز هم مشکلاتی ایجاد شود که پرسپولیس به مشکل بربخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خدیجه IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    5 21
    شما پرسپولیسیها که همیشه بهونه دارید.خب اگه مشکل دارید به ما چه برید مشکل هاتون رو حل کنید.بخدا اگه بقیه تیم های لیگ مشکلاتشون رو مطرح کنند اونوقت نمیگید که مشکل دارید آخه مشکلاتشون از مشکلات شما بزرگتره فقط چون بلد نیستند مث شما بهونه بیارند به نظر میرسه که مشکل ندارند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    5 21
    لنگ شاید عزیز جون وزارت ورزش باشه ولی چیزی نیست جز یک آویزون سیری ناپذیر به بیت المال مردم
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    0 8
    عه بازم مشکل ؟اشکال نداره یه دو سال دیگ ایران رو تعطیل کنید مملکت رو در خدمتشون بزارید بلکه یه مرهم کوچکی بر زخم هاشون باشه دل هر ایرانی کباب شد با این تیتر مشرق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس