کد خبر 913806
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
خودرو

دادستان تهران با اشاره به بازداشت ۲ متهم در پرونده عظیم خودرو گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند.

به گزارش مشرق، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌هایی که پرونده‌های آن‌‎ها مفتوح است شرکت عظیم خودرو بود.

بیشتر بخوانید:

عراقچی علنی محاکمه می‌شود

صدور کیفرخواست برای شهرام جزایری

صدور رای قطعی دادگاه اعضای باند واردات شکر

وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

دادستان تهران با هشدار نسبت به اینکه پرداخت سود و فعالیت پولی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است، ادامه داد: در بخش شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو با مشکل مواجه هستیم؛ چراکه افرادی فراتر از اختیارات خود خودرو پیش فروش می‌کنند در حالی که اتومبیلی وجود ندارد.

وی افزود: در شرکت مفتاح خودرو ۱۴۰۰ شاکی دارد، متهم مدعی است که به شکات سود پرداخت کرده، ولی بعضا شکات تکذیب می‌کنند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: پرداخت سود توسط شرکت‌های پیش فروش خودرو و لیزینگ ممنوع است و مردم باید توجه کنند و بدانند که پول را فقط باید به شرکت‌هایی که مجوز رسمی دارند بدهند و اگر بخواهند سود بگیرند، مشکلاتی که اکنون رخ داده، پیش می‌آید.

وی یادآور شد: هر نوع فعالیت پولی در رابطه با شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است و این شرکت‌ها فقط می‌توانند خودرو را اگر مجوز خرید و فروش داشته باشند تعهد کنند، ولی نمی‌توانند سود پرداخت کنند؛ چرا که مضاربه کلان است و اخلال تلقی می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • RO ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 11
    کلا هر گونه فعالیت اقتصادی اخلال هست ، انگار مردم رو یک عده کارگر و کارمند حقوق بگیر می‌پسندید
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
      3 0
      آدم نا حسابی گفتند فعالیت اقتصادی در چهار چوب قانون مجاز است نگفتند که جیب مردم را بزنند کلاه برداری بکنند اسم آن را بگذارند فعالیت اقتصادی تویکی خودت ویا پدرت حتما از راه خلاف پول هنگفت به جیب میزنید به همان منظور از خلافکاران اقتصادی حمایت میکنید
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
      2 1
      اگه سواد داری بخون میگه 1400 شاکی داشته .... همین امثال شما سر ملت را کلاه گذاشتین
    • موریس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      2 0
      دلالی کار اقتصادیه ؟! پول مردم رو گرفتن باهاش دلالی کردن و وعده دروغین دادن کار اقتصادیه ؟!
  • علی DE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    5 0
    فقط اگر بازار توسط افراد وطن پرست و پاک کنترل شود و فاسدان و فامیلهال محاکمه شود ایران ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس