بهرام قاسمی نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه، خبر ی درباره ارسال نامه از سوی قوه قضائیه خطاب به وزیر امور خارجه برای ارائه اسناد ادعایی خود درباره پولشویی عظیم در کشور را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: امروز (۳۰ آبان‌ماه) نامه‌ای از سوی محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ارسال شده که این نامه به دست وزیر رسیده است.

خبرگزاری فارس پیش از این در خبری اعلام کرده بود که  قوه قضائیه، نامه‌ای به محمدجواد ظریف نوشته و از وی خواسته است در مهلتی ۱۰ روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

از نسبت ناروای ظریف علیه مخالفان FATF نخواهیم گذشت

روحانی: همه کشورهای دنیا پولشویی دارند+فیلم

قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی

  بر اساس رویه جدید قوه قضائیه، چنانچه کسی ادعایی در خصوص وقوع جرم در کشور داشت، این قوه رسماً نامه‌ای را از سوی دادستانی برای فرد ارسال کرده و از وی می‌خواهد که ظرف ده روز تا دو هفته، مستندات را برای پیگیری، ارائه کند.

ظریف هفته گذشته در گفت‌وگویی ویدئویی با یک رسانه، مدعی شده بود که پولشویی عظیمی در کشور در جریان است که این اظهار نظر، واکنش بسیاری از مسئولان را در بر داشت و عده کثیری از کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، از وی خواستند تا مدارک و مستندات خود در خصوص این ادعا را به قوه قضائیه ارائه کند تا با متخلفان برخورد شود.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهور؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور؛ لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزیر امور خارجه و حمید بعیدی‌نژاد، سفیر  جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز طی دو روز اخیر، به دفاع از اظهارات ظریف برخاسته‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه چند روز پیش در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها گفته بود: «پولشویی یک واقعیتی در کشور است و خیلی‌ها از پولشویی‌ منفعت می‌برند. اگر کدی در این زمینه داشته باشم، امکان ندارم علنی عرض کنم ولی کدهای زیادی درباره میزان پولشویی‌ای که در کشور صورت می‌گیرد، هست.»

بیشتر بخوانید:

هم‌صدایی ظریف و «پومپئو» در اتهام زنی به جمهوری اسلامی /«ارز چمدانی» حقوق دیپلمات‌ها چگونه وارد کشور می‌شود؟

راز عصبانیت این روزهای آقای ظریف چیست؟

وی بیان کرده بود: «نمی‌خواهم این پولشویی را به هیچ جایی نسبت بدهم، ولی آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کرده و فضا در کشور ایجاد کنند.»

ظریف افزوده بود: « برخی‌ها آمده‌اند به هزینه سفارتخانه‌های ما گیر دادند، کل بودجه وزارت خارجه اعم از ریالی، دلاری، حقوق کارمندان و اجاره نمایندگی‌های ما یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با بعضی ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند.»

وی همچنین با بیان اینکه «ما که نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم»، گفته بود: «یک فضایی درست کردند کسانی که ممکن است در یک قلم معامله‌شان ۳۰ هزار میلیارد منافع جابجا شود، اینکه کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازی‌شان کنند.»

وی گفته بود: «باز هم عرض می‌کنم و دقیق هم می‌گویم، من هیچ دستگاهی را به این کار متهم نمی‌کنم، من فکر می‌کنم افرادی که در این قضیه منافع دارند، پشت القاء این تصورات هستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    15 3
    مخالفت با CFT با علتش به مردم توضیح دهید
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      3 0
      نمونه اش میشه این که سال 86 قانون داخلیش تصویب شده و کسی اجراش نمی کنه نمونه اش شهردار تهران خودش هیچ کاری نمی تونه بکنه و میگه مدیر باید وارد کنیم.
    • نادری IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      5 0
      آقای روحانی! ظریف نهادهای رسمی را متهم کرد! شما از قاچاقچیان موارد مخدر بعنوان پولشو اسم میبرید؟! اومدید ابرو درست کنید چشم را کور کردید! چرا اسم برادر خود و جهانگیری و اخوی زاده عراقچی را بعنوان پولشو نبردید؟ وای بر ما با دولتمردانی چون شما. پس حالا باید هر دو نعقیب قضایی شوید اگر سند ندهید
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      9 3
      دولت روحانی و مبارزه با پولشویی و فساد؟؟!!
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      6 1
      خیلی پیچیده است؟ دوتا دشمن ذاتا باهم درگیری دارن بعد ی طرف بگه من تعریف شما از تروریست رو قبول میکنم خوب این چه فرقی داره با این که بگی من تروریست هستم؟ همین هم شده دیگه ظریف تقریبا بدون هیچ ظرافتی سپاهرو متهم به پولشویی کرد
    • مرگ بر مسئول خائن IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      5 3
      حتما می دونید که: اگر ظریف محاکمه نشه بخاطر نطقش از تریبون و جایگاه رسمی مملکت و تایید آن از طرف سخنگوی وزارت خارجه و دولت باعث محکومیت بین المللی کشور میشه!!!!!!! خیانت و اجازه خیانت تا کجا!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      3 3
      تعریف آموزه های دینی و قانون اساسی ما و تعریف اون ها از تروریسم با هم متفاوته حق شرط و استثنا هم برای ایران هم وجود نداره
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      4 9
      علتش خیله سادست. شما هیچ عاقلی را نخواهی دید که اسرار کشورش را به صورت علنی و در اختیار دشمنان و قدرتهای جهان قرار بده . ما اگر هم شفافیت نیاز دارم برای داخل کشور خودمان باید این کار را بکنیم نه برای اطلاع رسانی به امریکا و روسیه و انگلیس و ...
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    4 4
    هنوز هم مدرك مي خواهد احتمالا
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    15 5
    زمانی که مردم پشت شما هستند موفق خواهید بود
  • ایران RO ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    6 2
    پیوستن به FATF به صلاح مملکت نیست.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    0 1
    چه عجب.....یعنی اگه این ظریف بعدازپنج سال گندزدن به مملکت برکناربشه دیگه نوبره ورش دارن تا با این لایحه کوفتی رسمانظام روسرنگون نکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس