محمد سلامتی

«نه» بزرگ یک فعال اصلاح‌طلب به تکرار فتنه‌انگیزی؛ محمد سلامتی می‌گوید: مردم به هر صورت نظام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند و نمی‌خواهند این نظام صدمه ببیند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حجاریان دچار اختلال حواس شد!

سعید حجاریان، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است:

«دولت اساساً عقدی با اصلاح‌طلبان منعقد نکرد که بخواهد از آن عبور کند. یعنی در سال ۹۲، به قدری فرصت کم بود که اصلاح‌طلبان با دولت بر سر موضوعات خاص به ائتلاف نپرداختند و از این گذشته، روحانی برنامه ائتلافی نداشت.»

او همچنین اظهار می‌کند: ما اگر می‌دانستیم از جانب نیروهای تمامت‌خواه این همه سنگ پیش پای روحانی خواهد افتاد و از آن سو، دولت دست راستی مانند ترامپ بر سر کار خواهد آمد، شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم. نه اینکه بخواهم، تنزه‌طلبی کنم اما خود دولت روحانی هم استعداد و ظرفیت کافی برای مقابله با معضلات داخلی نداشت. بنابراین ما به لحاظ اخلاقی هم نمی‌توانستیم وظیفه‌ای در قبال وی داشته باشیم.[1]

*سؤال اصلی از سعید حجاریان اینست که اگر روحانی با اصلاح‌طلبان و امثال خاتمی و تاجزاده و حجاریان و عارف عقد نکرده است پس با چه کسی در عقد بوده است؟!

از طرفی ما به آقای حجاریان می‌گوییم که عقد میان روحانی و چپ‌ها همان زمان که خاتمی در حمایت از رئیس‌جمهور لفظ «تَکرار می‌کنم» را به کار برد برای همیشه و بصورت دائم جاری شد.

یا همان زمان که رسول منتجب‌نیا تأکید کرد ما اصلاح‌طلبان «فدائیان روحانی» هستیم.[2]

و ایضاً همان روزی که محمدرضا خاتمی در شب انتخابات دولت دوازدهم تصریح کرد: «ما تضمین روحانی هستیم.»[3]

حجاریان همچنین فراموش کرده است روزهایی را که در دولت اول رئیس‌جمهور روحانی باد به غبغب می‌انداخت و می‌گفت: «معتقدم که ما بدلیلی جز روحانی نداریم. تنها بدیل ما روحانی است و باید تلاش کنیم او دوباره رأی بیاورد.»[4]

آیا این حرف‌ها مؤید وظیفه اخلاقی حجاریان و سایر دوستان اصلاح‌طلب او در قبال روحانی نبود؟

این فرد همچنین نمی‌تواند به همین سادگی روزهایی را کتمان کند که می‌گفت: اصلاح‌طلبان باید از تجارب خودشان استفاده و به تداوم دولت آقای روحانی کمک کنند، باید بکوشند روحانی دوام آورد و بماند. ما در حال حاضر آلترناتیوی برای آقای روحانی نداریم. البته دولت هم باید اشکالات و کاستی‌های خودش را اصلاح کند و اگر لازم است حتی کابینه را هم ترمیم کند.[5]

ما همچنین در خاتمه این صحبت‌های ابراهیم اصغرزاده را نیز به حجاریان و همفکران او یادآوری می‌کنیم که زمانی گفته بود: «شکست دولت نه تنها آقای روحانی که حتی اصلاح‌طلبان را هم دچار بحران و فروپاشی پشتوانه خواهد کرد.»[6]

گفتنیست حجاریان از طراحان پروژه «عبور از خاتمی» هم بوده است...

پروژه اصلاح‌طلبان برای «عبور از روحانی» پیش از این بارها توسط محافل تحلیلی کشور هشدار داده شده بود.

***

«نه» بزرگ یک فعال اصلاح‌طلب به تکرار فتنه‌انگیزی

محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به سؤال خبرنگار این خبرگزاری مبنی بر کاهش اعتماد عمومی و اینکه آیا عدم اعتماد عمومی می‌تواند پاشنه آشیل نظام باشد! گفته است:

«این مساله مشکل مهمی است اما این مشکل مهم می‌تواند با برخورد درست مسئولان حل شود؛ چراکه مردم به هر صورت نظام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند و نمی‌خواهند این نظام صدمه ببیند زیرا می‌دانند صدمه خوردن نظام به منزله صدمه خوردن همه مردم است.»

او می‌افزاید: علیرغم اینکه مردم به اشکال مختلف ناراضی هستند، ولی نمی‌شود گفت که این نارضایتی پاشنه آشیل نظام است. البته مسئولان باید بیش از گذشته به این مساله توجه داشته باشند و خیلی جدی دنبال حل مسائل باشند و اگر احیانا همین مساله پیش بیاید ما به راحتی می‌توانیم از بحران موجود عبور کنیم.

سلامتی همچنین تأکید کرده است: به اعتقاد من بحرانی که امروز وجود دارد به مراتب ضعیف‌تر از بحران سال‌های آغازین انقلاب و شرایط جنگ است و الان به آن شکل بحران جدی نیست و بیشتر از آنکه بحران وجود داشته باشد، تبلیغات و جنگ روانی بحران وجود دارد و اثرگذاری روانی این بحران می‌تواند تا حدودی روی اذهان جامعه موثر باشد؛ اما آنچه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به عنوان «بحران» مطرح است به شدت گذشته نیست و اگر مسئولان برنامه‌ریزی کنند و خوب عمل کنند، راحت‌تر از گذشته می‌توانند از پیچ بحران عبور کنند.[7]

*صحبت‌های سلامتی جای خوشوقتی دارد...

خاصّه اینکه این صحبت‌ها از لسان عضو اردوگاهی بیان شده‌اند که اعضای ستادی آن طی 5  سال گذشته تمام همّ و غمّ خود را بر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور، القای ناامیدی و تقلا برای ایجاد «فتنه اقتصادی» گذاشته‌اند.

جالب آنکه طی مدت مورد اشاره؛ عبارت‌هایی مثل ناامیدی، شیوع فساد میان مسئولان کشور، قرار داشتن اقتصاد ایران در شرایط ته درّه، آفت زدن نظام اسلامی و ایما و اشاره برای به خیابان کشاندن مردم علیه نظام تماماً توسط برخی چهره‌ها و معاریف همین اردوگاه بیان شده‌اند.

گفتنیست سلامتی از اصلاح‌طلبانی است که صراحتا تأکید دارد بیلان عملکرد روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود.[8]

***

من مسئول مستندات پولشویی نیستم؛ قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت رئیس‌جمهور روحانی روز دوشنبه گذشته در مواجهه با خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که اسناد مورد اشاره وی مبنی بر پولشویی کجاست؟! گفته است: من مسئول مستندات نیستم، این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، او همچنین می‌افزاید: آخرین مستند در ارتباط با این موضوع هم مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده اخیرا مجازات شدند، علاوه بر این شبکه‌های پولشویی گسترده دیگر مستند شده است، لذا نیازی به توضیح بیشتر من نیست.[9]

*اظهارات ظریف مبنی بر اینکه «مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است» همزمان شد با خبر ممنوع‌الخروجی مسئول این مرکز در وزارت اقتصاد و تحت پیگرد قرار گرفتن او.

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند میثم نصیری احمدآبادی که از سال ۸۹ به ریاست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد رسیده است به تازگی به دلیل فعالیت‌های مشکوک و درخواست سرّی پناهندگی از آمریکا تحت نظر قرار گرفته و از کشور ممنوع‌الخروج شده است.[10]

با این وصف مشخص شده است که اظهارات ظریف درباره پولشویی و موارد و اطلاعاتی که او در اشاره به برخی نهادهای کشور اشاره کرده است توسط همین فرد مشکوک در اختیار وزیر خارجه قرار می‌گرفته و شخص وزیر هم عینا آنها را تکرار کرده است.

اطلاعاتی که درست و غلط آنها و انگیزه تأکید بر آنها در فضای افکار عمومی آنهم توسط محمدجواد ظریف مشخص نیست.

این پرونده تازه مفتوح ابعاد دیگری هم دارد از جمله اینکه گفته می‌شود فرد مذکور وظیفه مشاورت ظریف را نیز بر عهده داشته و یا اینکه واحد اطلاعات مالی وزارت اقتصاد که نصیری احمدآبادی مسئول آن بوده است، فهرست  ۴۰۰ صرافی که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند را به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه کرده که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها شده و بحران ارزی اخیر را تقویت کرده است.

با این اوصاف تنها یک راه در پیش پای وزیر خارجه می‌ماند و آن عذرخواهی رسمی و "اعلام آمادگی بابت پیگیری قضایی اظهاراتش" از بابت القای پولشویی توسط یک یا چند نهاد کلان در کشور است.

چه اینکه اظهارات ظریف درباره پولشویی، نهادهای کلان را نیز مورد اشاره قرار می‌داد، خاصّه جایی که می‌گفت: «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند»[11]

فلذا محرز است که منظور ظریف نمی‌توانسته لزوما افرادی مثل سلطان سکه که اخیراً اعدام شد، بوده باشد.

ضمن اینکه بحث بر سر این است که وحید مظلومین اساساً عداوتی هم با وزارت خارجه نداشته است و چنین چیزی در سوابق یا اعترافات و فعالیت‌های او دیده نمی‌شود!

گفتنیست، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه پیش از این در یک نشست خبری اعلام کرده بود که «از این پس قرار شده هر کسی حرفی زد و مسائلی را عنوان کرد، "احضار" شود و اگر اطلاعاتی دارد ارائه کند.»[12]

لازم به توضیح است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف، با جیسیون رضائیان، جاسوس ایرانی_آمریکایی نیز پیش از دستگیری رضائیان روابط بسیار نزدیکی داشته است...

***

1_ https://www.isna.ir/news/97082713008/

2_ http://fna.ir/a1hzoo

3_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

4_ https://www.farsnews.com/news/13940616001449

5_ https://www.farsnews.com/news/13940516000680

6_ https://www.farsnews.com/printnews/13931227000496

7_ http://daynets.com/FA/AL/1229592

8_ mshrgh.ir/815081

9_ http://www.irna.ir/fa/News/83105108

10_ mshrgh.ir/912426

11_ mshrgh.ir/910512

12_ mshrgh.ir/912193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    چرا طولش می دید؟ ظریف هر چه سریعتر باید دادگاهی بشه.
    • مهدی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      67 25
      دقیقا ، بزرگ تر از بنی صدر که نیست .
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      28 28
      تحلیلها کمی آبکی هستند. اینکه استناد آمار به مرکزی در وزارتخانه ای صورت گرفته ایرادی ندارد حال مدیر آن مرکز پناهنده و جاسوس و.... باشد هم موضوع را پاک نمیکند. اصل قضیه مقاومتهایی است که در برابر شفافسازی اقتصاد صورت می گیره و متاسفانه پشت نقاب امنیت ملی خودش رو نشون میده
    • امیر IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      29 21
      چرا محمود رو دادگاهی نمیکنید؟؟ گفته من جای تمام پولهارو میدونم. اگه راست گفته چرا پولهارو بین مردم تقسیم نمیکنید. اگه دروغ گفته چرا دادگاهی نمیشه؟؟ مدعیانی که خواهان محاکمه همه هستند، چرا در برابر ادعاهای عجیب محمود احمدی نژاد سکوت میکنند؟؟
    • محمدطاها IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      13 11
      یاد سنگ پا افتادم که چقدر مظلوم واقعه گذشته؟من از ایشون معذرت می خواهم/
    • بهمن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      24 14
      امنیت ملی دیگ پلو خوری کسانی است که مدت طولانی از جیب مردم دزدیده اند و به هیچ کس حساب پس نمیدهند. متاسفانه با رفتن در لباس دینی و مذهبی به راحتی برای خودشان مشروعیت می تراشند. دزد در هرلباسی یا نقشی دزد است. نهادهای مختلفی وجود دارند که به فعالیت های اقتصادی فرا قانونی مشغولند یعنی دخل و خرجشان خارج از اقتصاد رسمی کشور است. اینها باید تکلیف خودشان را روشن کنند. و انگشت اشاره ظریف به همین هاست. یک کشور نمیتواند چند اقتصاد متفاوت داشته باشد. این عین هرج و مرج و خیانت به دین و نظام و کشور است.
    • احمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      38 17
      کل دولت تدبیر و امید باید دور ریخته بشه. ولی بد نیست اول مردم کاملا مطمئن بشن که از این جماعت مذاکره چی و همه به امید خارج نه بخاری در میاد نه آبی گرم میشه.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      7 7
      آقای امیر لطفا" خ ف ه ش و
  • FR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    56 15
    ملاقات های زیادی هم با جان کری.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    68 46
    ما منتظر محاکمه ظریف و تمام وطن فروشان برجام ننگین هستیم برجامی کمه هنوزززززززززز بعد از گذشت چهار سال ملت حق ندارند از محتویات ان باخبر شوند. به عملکرد خودشان که می رسد پرونده ها برای مردم مهر محرمانه می خورد اما به دشمن که می رسد چنااااااااااااان دست و دل باز می شوند که می خواهند کل اطلاعات مملکت را یکجا در قالب fatf تقدیم دشمن کنند.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      19 14
      شماها خیلی اندک هستین تو انتخابات باز تو دهنی میخورین منتظر باش با تمان کارشکنی ها و فشار تتدروها باز هم تو دهنی میخورین
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 1
      بن سلمان و نتانیاهو هم به اندازه برخی ها منتظر محاکمه ظریف اند.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      5 0
      تو چقدر بیلمز هستی که جرائم امنیتی را تصور می کنی با انتخابات و برد آن می شود نادیده گرفت - ظریف دست به خودکی سیاسی زده است
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      0 3
      باید اونایی که دنبال تخریب برجام بودن و دنبال حال و روز الان ایران بودن محاکمه بشن
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    24 63
    یعنی داری همه زورت رو میزنی که ظریف رو پایین بکشی!
    • AU ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      30 17
      به نظر من که اصلا چیز مهمی پیش نیامده. یه نفر گفته نظام پولشویی میکنه یه نفر هم خواسته پناهنده بشه. اصلا چیز مهمی هم نیست
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      28 18
      نیازی به پایین کشیدن نیست. ظریف آگاهانه دست به انتحار سیاسی زد
    • AU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      14 2
      چیز مهمی پیش نیومده؟! بازتاب جهانی و گزگی که با این حرف بی اساس دست تحریم کننده ها داده پس چیه اگه مهم نیست؟
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      4 4
      قابل توجه طرفداران چیز مهم نبوده - لطفا قانون را بخوانند در خصوص ضربه به حیثیت ملی آنهم با دروغ پراکنی آنهم وزیر خارجه - ظریف دست به انتهار زده است. عمل ایشان مثل این است که پدر خانواده بیاید در منظر عام جار بزند خانواده من فاحشه است - چرا سطحی می نگرید
  • سید GB ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    52 26
    مشکل اصلی ملت با اصلاح طلبان تهوع آور، نفاق این طیف ملوّن است!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    22 24
    آقای سلامتی حرف خوبی زده مردم قبول دارند اما این....ها هستند که با غارت بیت المال مردم را بد بین کرده اند .وهرچه می گذرد می بینیم فرزندان اینها هم در آمریکا زندگی می کنند .
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    36 12
    آقای ظریف باجان کری هم هنوزارتباطش قطع نشده وهرزگاهی به مناسبت های مختلف همدیگرراملاقات میکنن این گفته ی خودجان کری است. ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    42 29
    کسانی که خون شهدا را که برای اقتدار و استقلال این کشور ریخته شده، پایمال میکنند. باید منتظر باشند و ببینند که چگونه چوب خدا افساد طلبان را، یک به یک رسوا میکند.
  • poya IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    34 23
    مشرق جان خواهشا در تالیف مطالب خدارا در نظر بگیرید
    • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      30 23
      مثلاً از نظر تو مثل اصلاح طلبان منافق و تهوع آور مطلب بنویسد، آن وقت خدا را در نظر آورده است یا کدخدا را !؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      24 3
      رسول همین خدا وعده داد مردمی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، خدا ستمگران را بر آنها مسلط می کند.
    • حجت IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      6 0
      مگه شما مدخدا پرستا خدارم قبول دارین؟
  • 114 IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    29 17
    نگهداشتن ظریف در وزارت خارجه هیچ خاصیتی برای کشور ندارد. او و معاونش عراقچی در برجام خسارات سنگینی به کشور وارد کردند. وزارت خارجه برای دفاع قدرتمندانه از منافع ملت مظلوم و مقتدر ایران در عرصه بین الملل نیاز به یک مدیر توانمند و انقلابی دارد. واداده های برجام باید از این دستگاه حساس تسویه شوند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 22
    ظریف مرد خوبی بود که یک روز چیز خورش کردند تا انتحار کنه و کرد هم . فکر کنم اون روز دارویی چیزی بهش زده بودن کل نظام رو زیر کشید ناخواسته یا خواسته اش را نمیدانم
  • CA ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    34 15
    چرا تا چوب رو بر میدارن صدای شما در میاد. مگه شماها پولشویی کردین؟
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      12 6
      به پرچم کانادایی ات برس.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      10 4
      چوب آمریکایی که با دست مثلا یه خودی برای نابود کردن خود برداشته میشه صدای هر کس که خودی هست باید در بیاد. مگر ناخود باشه.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      19 16
      ظریف باید مدارک خود درباره پولشویی را ارائه کند و اگر ارائه نکرد یعنی تهمت دروغ به نظام زده و باید به جرم تشویش اذهان عمومی محاکمه شود.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      4 1
      تو چرا از اظهار سخیف یک وزیر خوشحال شده ای
    • SE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      4 1
      یعنی بنازم به قدرت تعقل و نتیجه گیری امثال شما . عزیز من ظریف باید بگه کجا پولشویی شده و اگر این اطلاعات را به دستگاه قضایی و خود این دولت! ندهد جرم بزرگی انجام داده است و باید در دادگاه جوابگو باشد. فرار به جلوی اقایان دیگر کمک شان نخواهد کرد و احتمالا یکی یکی راه فرار از کشور را در پیش خواهند گرفت. قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی در روزهای آینده باید گوش بزنگ باشند جلوی فرار ملعونهای وطن فروش را بگیرند.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    22 14
    مشرق خیلی خبری نیست چرت و پرت میگی خخخخخ
  • حامدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 27
    لازم به توضیح است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محمدجواد ظریف، با جیسیون رضائیان، جاسوس ایرانی_آمریکایی نیز پیش از دستگیری رضائیان روابط بسیار نزدیکی داشته است...
  • امیر IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    41 19
    دلواپسان انسانهای باحالی هستند. تا دیروز میگفتن بیشتر مشکلات مملکت در پولشویی و درآمد قاچاقچیان از پولشویی باعث خروج زیاد سرمایه میشه(.و هیچوقت مدرک نخواستن).الان که آقای ظریف گفته مملکت ما از پولشویی و قاچاق ارز رنج میبره میگن مدرک داری؟؟؟؟؟ خیلی باحالید دوستان مصلحت اندیش احمدی نژاد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      5 2
      مشد امیر تو هم خوب می بافی - این قبیل مسائل که قوه قهریه با نجومی بگیران - دلالان مخرب ارز و سکه و ... باید برخورد کند این رو تین است نام آن ها دزد ها و مجرمین تحت پیگرد قضائی است و نیازی به نظارت اجانب نیست و قانون آن هم وجود دارد- پول شوئی مفهومی دارد سوای از این بحثها یعنی در سطح مافیای تروریست دولتی پول برای دزدان دریائی بین المللی ، تروریستها یا غیر دولتی بر اندزاهای اپوزیسیونی کشور دیگر (دقیقا مثل حکومت عربستان) یا قذافی و فرزندانش در لیبی در سوریه وعراق و یمن مثل دولتهای آمریکا و انگلیس و فرانسه که مقاومت فلسطین و مردم یمن که برای آزادی سرزمینشان می جنگند وعمل آنها دفاع مشروع است دقیقا همانند محور مقاومت در فرانسه زمان اشغال فرانسه بوسیله هیتلر و بسیاری از کشورهای دیگر در جنگ دوم جهانی دست به مقاومت زدند و عمل آنها دفاع مشروع الست و تروریستی نبوده و نیست - آمریکا و اروپا اکنون تعریف دو گانه از تروریست دارند به تعبیری مرگ را برای همسایه خوب می دانند برای خودشان بد - یعنی مقاومت لبنان را که در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستاده است بجای ترد تروریستهای جانی صهیونیستها - حامیان کودکان مظلوم فلسطین را تروریست می نامند این دو گانگی عامل بی اعتمادی دولتها و ملتهای فهیم به کنوانسیونهای ظاهر فریب بین المللی است که در اطاق های فکر آمریکا طراحی می شود- شما صورت مسئله را خوب گفته ای صحبت و نقد مردم هم همین است لیکن در حد آقای ظریف باید با قلم مبارکشان کامل سکریت و محرمانه به دادستان محترم اعلام کنند تا اولا حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی مخدوش نشود که آقای ظریف اصل رعایت حیثیت یک ملت را نادیده گرفته اند تازه بایستی برای دادستان هم بایستی معین می کردند که: کی کی کجا چی چطور پول شوئی شده (سرقت است یا مصداق پول شوئی است تشخیص آن با قاضی است) تا قوه قضائیه وارد شود حداقل به وزارت اطلاعات اعلام می کردند - ظریف بدون رعایت مصالح ملی با سمت وززیر خارجه تمام مردم متهم به پول شوئی کرده اند این قبیل اظهارات مسؤلیت دارد از روی وهم وخیال بدون رعایت طبقه بندی آن هم در حد یک وزیر خارجه که نمی شود حرف زد - جرم ظریف اول/ شکستن حریم امنیتی طبقه بندی اظهارات یک وزیر است دوم/ ایراد اتهام به 83 میلیون ایرانی - ظریف تا حالا مشخصا هرکاری خواسته کرده است مقاو وزارت محل تخریب حیثیت نیست.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      3 4
      بزرگ‌ترین پولشویی تاریخ در دانمارک از اصلی‌ترین اعضای FATF رخ میدهد شش عضو FATF درگیر ابرپولشویی هستند پس خیلی جوگیر نشوید
    • مهدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      0 0
      معلوم شد کی خوب می بافه.
    • NL ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      0 0
      ناشناس 13:56 اگر عضو نبود هیچوقت کشف و افشا نمیشد
  • DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    20 18
    نه تنها اصلاحاتچی ها بلکه خود دولت روحانی هم استعداد و ظرفیت کافی برای مقابله با معضلات داخلی نداشت....این همان معضلات و گندهائی است که لیبرالها و اصلاحاتچی ها و کارگریزانی ها به این مملکت زدند .یک گروه ابله سنگی در چاه می اندازد که هزار عاقل آنرا نمیتوانند خارج کنند.
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 4
    بوی خیانت میده این دولت........خدا کنه زودتر حضرت عزراییل رو ملاقات کنن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    12 13
    حیف از ان گلوله ای که پروفسور سمیعی از توی کله این مرتیکه نادان حجاریان در اورد .
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 1
    با این حساب باید گفته ظریف درست باشه چون از اول در دولتهای اصلاح طلبان بوده و این 5 سال را خوب دیده که همپالگیاش چطور پولشویی می کنند باید پرسید چرا دیر گفتی امیر کبیر فالش
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 1
    آن قوه ای نیست که ظریف را حتی اگر مجرم باشد بگیرد ...
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 4
    از تمام مردم وطن دوست و مومن ایران می خواهم حتما سر نماز 100 اصلاح طلبان را لعن کنند مثل ال امیه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ ان شاء الله
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 1
    آب افتاده تو لانه مورچه...
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 9
    قوّت گرفتن «احضار ظریف» با یک پرونده ضد امنیتی . زررررررشششششششك
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      7 1
      زرشک برای جد و آباء اصلاح طلبان وطنفروش که مملکت را به این روز انداخته اند. خودشون در ناز و نعمت. نمی گذاریم راحت در برید.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 1
    متاسفانه اقدام ظریف برای نظام بسیار بسیار سنگین تمام شده
  • محمد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 2
    بزرگترین پولشوئی توسط ظریف انجام شد که اقتصاد وحیثیت وشرافت وحاصل زحمات شهدا را یکجا به تضمین جان کری فروخت وکوفت هم به او ندادند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 2
    ظریف فقط بلد است با موگرینی تا صبح بنشینند و بخندند و ...... ***
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 4
    قبله ظریف مثل قجری ها غرب است هنوز نفهمیده در ایارن انقلاب شده غرق در کیف ممالک غرب بوده بعد از انقلاب مشرف شده اند به ایارن فکر می کنند هنوز هم نظام ارباب رعیتی در ایران رایج است کشور ایران را نشناخته اند.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    17 1
    موسس اصلاح طلبها هاشمی بودهمه براش لعنت بفرستین
    • افشین IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 0
      خیر هموطن عزیز.هاشمی برعکس با اصلاح طلبان خیلی هم مشکل داشت.کتاب عالیجناب سرخپوش نوشته سعید حجاریان در مورد همین اقاست...رابطه اصلاحطلبان و هاشمی از وقتی تنگا تنگ شد که دولت نهم و دهم انتخاب شد و سهم چریدن اینها هردو طرف از بیت المال قطع شد.این جماعت نان را به نرخ روز میخوزند.هر چند که با لعنت فرستادن کاملا موافق هستم.چرا که باعث تغییر ریل انقلاب و رفتن مدیران بسمت اشرافیت و رانتخواری و وطن فروشی حاصل تفکر این خانواده هست.
  • آشنای شما IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 0
    البته یکی از پرونده های امنیتی و اطلاعاتی کشور .پرونده این خیانتکار با وانت جابجا خواهدشد . فقط همت مردان غیور نظام رو میخواد .
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    1 0
    آقایونی که پول شوئی میکنن خودشون بیان بگن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس