جدال  مرد فلسطینی با کفتار

برقراری آتش‌بس اجباری برای رژیم صهیونیستی خشم افکار عمومی این رژیم را برانگیخته و مسئولان صهیونیست یکدیگر را به موافقت با آتش بس متهم می‌کنند.

به گزارش مشرق، اعلام آتش‌بس و توقف درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت غزه با واکنش متفاوت طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی مواجه شد. فلسطینیان در نوار غزه پیروزی مقاومت بر اشغالگران اسرائیلی را جشن گرفتند و در مقابل شهرک نشینان اطراف نوار غزه، آتش‌بسی که باعث تثبیت معادلات بازدارندگی جدید در منطقه می‌شود را رد کردند.

یک منبع از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که تلاش‌های صورت گرفته توسط چهار طرف عربی و بین المللی شامل مصر و قطر و سازمان ملل متحد و یک کشور اروپایی (که احتمالا نروژ است) باعث تثبیت این آتش بس شد.

شادی پیروزی در غزه و خشم عمومی در سرزمین‌های اشغالی

در غزه مردم برای برپایی جشن پیروزی مقاومت بر متجاوزان اسرائیلی به خیابانها ریختند. فلسطینی‌ها در برابر ساختمان شبکه تلویزیونی الاقصی تجمع کرده و با تاکید بر ایستادگی خود در برابر تجاوز اسرائیلی‌ها ابراز داشتند که تلاش‌های آنها برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

در مقابل، صدها نفر از شهرک نشینان نیز در جنوب سرزمین های اشغالی سال 48 به خیابان‌ها ریختند و ضد آتش‌بس اعلام شده که ناشی از موضع ضعف رژیم صهیونیستی بود، تظاهرات کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که وزارت‌خانه‌ها و دفاتر حکومتی در نوار غزه از امروز چهارشنبه فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد. این در حالی است که در سرزمین های اشغالی اعلام شده است که با وجود آتش بس، مدارس این مناطق همچنان تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دوران بزن و در روی صهیونیست‌ها گذشته است

فیلم/شادی اهالی غزه از سیلی محکم مقاومت

شرط حماس برای برقراری آتش‌بس در غزه

اتاق مشترک مقاومت فلسطین اعلام کرد که تلاش‌های مصر سبب تثبیت آتش‌بس میان مقاومت و دشمن صهیونیستی شد. این اتاق تأکید کرد که مقاومت تا زمانی که دشمن صهیونیستی به آتش‌بس مذکور پایبند باشد، به آن پایبند خواهد بود.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی نیز به شبکه المیادین اعلام کرد تلاش‌های مصر سبب این آتش‌بس شد و ما به برادران مصری ابلاغ کرده‌ایم که تا زمانی که اشغالگران به آتش‌بس تعهد داشته باشند، ما نیز متعهد خواهیم بود.

ابومجاهد پیروزی مقاومت را به ملت فلسطین تبریک گفت و از کمک‌های متحدان مقاومت شامل حزب الله لبنان و ایران و تمام حامیان مقاومت قدردانی کرد.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس نیز تاکید کرد که اتاق عملیات مشترک ، مدیریت عرصه میدانی را در دست گرفت و با اعتماد به نفس در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کرد و به دشمن درس بزرگی داد.

حازم قاسم دیگر سخنگوی جنبش حماس نیز به شبکه المیادین گفت واکنش شدید و متحد مقاومت، دشمن اشغالگر را دچار شوک کرد. وی ابراز داشت که هنگامی که اشغالگران میزان جدیت مقاومت را متوجه شدند، موسسات نظامی و سیاسی خود را مجبور کردند که آتش‌بس را بپذیرند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت اگر اشغالگران از تجاوز خود دست بردارند، می‌توان به آتش بس بازگشت.

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که تا زمانی که دشمن صهیونیستی تمام تجاوزهای خود ضد غزه را متوقف کرده باشد، ما به آتش‌بس متعهد خواهیم بود. داوود شهاب سخنگوی این جنبش تأکید کرد: ما برنده دور تازه درگیری‌ها با دشمن بودیم و پیروزی بزرگی را محقق کردیم.

مصعب البریم سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد: مقاومت هرگز به هیچ تجاوز اسرائیلی اجازه نمی‌دهد که بدون هزینه باقی بماند. وی با اشاره به موضع مقاومت که در لحظات پایانی جنگ تاکید کرده بود آتش بس سنتی را نمی‌خواهد، ابراز داشت: آتش‌بس غیر سنتی به این معنا است که جلوی تجاوزهای دشمن به شهروندان و تمام غزه گرفته شود.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تعهد به آتش‌بس از سوی اتاق عملیات مشترک به معنی آرامش کامل نیست و باید در برابر رفتارهای دشمن مراقب بود.

جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین نیز تعهد خود را به آتش بس در نوار غزه را اعلام کرد.

در حالی که مسئولان محور مقاومت آتش بس دو جانبه برای توقف درگیری ها در مرز غزه را یک پیروزی برای محور مقاومت قلمداد می‌کنند، مسئولان رژیم صهیونیستی سعی دارند مسئولیت آتش‌بس را از دوش خود برداشته و یکدیگر را در این زمینه متهم کنند. در همین رابطه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص حمایت وی از آتش‌بس دروغ است.

پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یووال اشتاینتس وزیر انرژی اسرائیل نوشت که این آتش بس راه‌حل سحر آمیز به شمار نمی‌رود و مقابله با ایران و حزب‌الله مهم‌تر است.

زیپی لیونی وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی و از مخالفان کنونی کابینه بنیامین نتانیاهو نیز معتقد است که آتش بس در نوار غزه یک شکست امنیتی بزرگ برای اسرائیل به شمار می‌رود و باعث آسیب جدی به قدرت بازدارندگی این رژیم شده است.

نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از دیگر مسئولان این رژیم بود که سعی کرد از مسئولیت خود در موافقت با آتش بس شانه خالی کند.

در همین رابطه خبرنگار سیاسی شبکه خبری ریشت کان نیز گزارش داد که طی 6 ساعت گذشته وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم انتقادهای زیادی داشتند و معتقد بودند که ارتش گزینه‌های کافی را در اختیار ندارد. این در حالی است که فرماندهان ارتش اسرائیل نیز اعلام می‌کردند که به علت دیدگاه‌های متناقض در کابینه دچار تحیر شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس