کد خبر 1010673
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
عکس/ حملات رژیم صهیونیستی به غزه

گروه‌های مقاومت فلسطین علاوه بر اینکه رژیم صهیونیستی را در درگیری نظامی اخیر وادار به پذیرش آتش بس کردند جنگ روانی اشغالگران را هم برای ضربه زدن به اتحاد مقاومت ناکام گذاشتند.

به گزارش مشرق، رژیم اسرائیل در عملیات نظامی اخیر خود به نوار غزه که بیش از دو روز طول کشید فقط به کشتار ۳۴ فلسطینی و زخمی شدن بیش از یکصد نفر دیگر اکتفا نکرد بلکه در جبهه دیگری هم علیه فلسطینیان غزه وارد عمل شد که در آن موشک و جنگنده به کار نگرفته بود، اما با شایعه پراکنی و تبلیغات سیاه سعی در تفرقه افکنی میان گروه‌های فلسطینی داشت.

بیشتر بخوایند:

فلسطینی‌ها: گردانهای قدس تل آویو را هدف قرار دهد

رژیم صهیونیستی همان خط مشی دیرینه خود را در مقابله با فلسطینی‌ها به کار گرفت و از طریق تریبون‌های شناخته شده یا پنهان خود درصدد ترویج این شایعه بین فلسطینی‌ها برآمد که جنبش جهاد اسلامی که یک فرمانده برجسته آن ترور شده بود نبرد اخیر در غزه را فرماندهی کرد و حماس و کتائب القسام نظاره‌گر بودند.

گروه‌های فلسطینی از این نقشه صهیونیست‌ها باخبر بودند از همین رو بلافاصله در برابر شایعات ایستاده و تاکید کردند که اتاق عملیات مشترک شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت رویارویی با اشغالگران را در بالاترین سطح مدیریت می‌کند.

«فتحی القرعاوی» عضو فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد مقامات رژیم اشغالگر در عملیات نظامی اخیر عملا به تلاش برای تفرقه افکنی بین گروه‌های فلسطینی روی آوردند.

وی در گفت‌وگو با الخلیج اونلاین با بیان اینکه اسرائیل از طریق تیم‌های تخصصی و آموزش دیده موج شایعات را به راه انداخت، گفت: حتی اخبارهای به زبان عربی در تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز همین خط را دنبال می‌کردند.

این مقام حماس تاکید کرد: سران رژیم اشغالگر قصد داشتند با تفرقه افکنی میان فلسطینی‌ها به شعور آنها ضربه زده و یک دیدگاه تازه‌ای را نزد مردم فلسطین شکل دهند تا وحدت گروه‌های فلسطینی را از بین ببرند و این نبرد دستکمی از حملت موشکی و هوایی اسرائیل نداشت.

القرعاوی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر با کوبیدن بر طبل اختلافات به دنبال سوء استفاده از آن و تشدید آن است، گفت: ملت فلسطین و رهبران آن باید در قبال این توطئه‌های اسرائیل هوشیار باشند زیرا همه در تیررس آن قراردارند.

لطمه به وحدت

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این خصوص به الخلیج اونلاین گفت: گروه‌های فلسطینی همگی از یک پیکرند و در کنار یکدیگر در برابر رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند.

البریم تصریح کرد: همه گروه‌های مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر متحد بودند و اجازه ندادند که اشغالگران تصور کنند فقط در برابر یک گروه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر مشارکت همه شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین در نبرد اخیر گفت: این نبرد طی توافق و هماهنگی میان همه گروه‌های مقاومت فلسطین و از طریق اتاق عملیات مشترک مدیریت شد.

البریم تصریح کرد: گروه‌های مقاومت بر سر تحولات میدانی در غزه و همچنین تحرکات در سطح سیاسی با هم اتفاق نظر داشتند.

ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین هم تاکید کرد مقامات رژیم اشغالگر به دنبال ضربه زدن به وحدت ملی فلسطین هستند.

وی در گفت‌وگو با الخلیج اونلاین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین یک راهبرد جدید را در پاسخ به ترور ابوالعطا و تجاوز مستمر اشغالگران بکار گرفتند.

به گفته ابومجاهد مقاومت فلسطین در نوار غزه بر اساس یک تاکتیک جدید اقدام به پاسخ علیه اشغالگران می‌کند و آن هم موشک پراکنی بی وقفه علیه فلسطین اشغالی تا دستیابی به اهدافش است.

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین از طریق پاسخ جدید خود به رژیم متجاوز صهیونیستی محاسبات آن را به هم ریخت و به آن نشان داد که این ظرفیت را دارد که فراتر از حد انتظار دشمن ادامه دهد.

ابومجاهد درباره گردان‌های القسام(شاخه نظامی حماس) و مشارکت آن در دفع تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت: گردان‌های القسام در اتاق عملیات مشترک فعالیت داشت و بیانیه این گروه ابهام درباره حضور آن را رفع کرد.

جنگ روانی

«شرحبیل الغریب» تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین هم گفت که مقامات رژیم اشغالگر با تلاش برای ایجاد شکاف بزرگ بین گروه‌های مقاومت فلسطین و بخصوص حماس و جهاد اسلامی به دنبال فتنه سیاسی جدیدی بودند

الغریب گفت: به محض شروع عملیات نظامی اخیر اسرائیل علیه غزه این رژیم به دنبال تفرقه افکنی میان گروه‌های فلسطینی از طریق ایجاد جنگ روانی بود، اما این یک بازی شناخته شده برای فلسطینی‌ها بود.

این تحلیلگر فلسطینی برجسته شدن مقاومت جهاد اسلامی در نبرد اخیر را در چارچوب یک تاکتیک نظامی گروه‌های مقاومت دانست که هدف از آن ممانعت از ورود اشغالگران به حمله زمینی علیه غزه یا بمباران برج‌های مسکونی آن بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس