موسوی لارگانی

موسوی لارگانی با بیان اینکه حرفهای وزیر خارجه درباره رابطه FATF با پولشویی در داخل منطقی و فنی نیست، گفت:‌ اگر این موضوع صحت داشته باشد عملکرد اداره مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد زیر سوال میرود.

به گزارش مشرق، سیدناصر موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگو با یک رسانه داخلی عنوان کرده «میزان بالای پولشویی در ایران یک واقعیت است و از این وضعیت خیلی‌ها نفع می‌برند» اظهار داشت: بسیاری از کشورها در رابطه با بحث پولشویی مشکلات عدیده‌ای دارند و این موضوع را کتمان کرده و از آن فرار می‌کنند اما در کشور ما قانون وجود دارد و با پول‌های کثیف و پول‌هایی که از طریق مواد مخدر تحصیل می‌شود مبارزه صورت می‌گیرد و هیچ کشوری مانند ما در سطح وسیع با این موضوع مبارزه نمی‌کند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد دلایل اظهارات وزیر خارجه پیوستن به FATF و مشکلات به وجود آمده، تصریح کرد: برای اینکه نظر خودمان را در رابطه با الحاق به FATF به کرسی بنشانیم عنوان شده پولشویی زیادی در کشور وجود دارد اما این حرف منطقی نیست. 

بیشتر بخوانید:

واکنش یک نماینده مجلس به ادعاهای اخیر ظریف

این نماینده مجلس یادآور شد: کارشناسان مالی، پولی و اقتصاددان‌هایی که در این رابطه مسئولیت دارند باید بدون نگاه سیاسی و کاملا فنی اظهارنظر کنند. 

موسوی لارگانی در مورد نقش دستگاه‌های نظارتی در رابطه با پولشویی گسترده عنوان کرد: برخی می‌خواهند مشکلات بوجود آمده ناشی از عدم توانایی خود را به دوش دیگران بیندازند، اینکه گفته شده پولشویی گسترده داریم از نظر فنی درست نیست و به نوعی عملکرد سازمان‌های نظارتی مانند مرکز مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد را نادیده گرفته‌ایم. 

وی تاکید کرد: اگر حرف ظریف صحت داشته باشد وزارت اقتصاد زیر سوال می‌رود و باید در این رابطه پاسخ بدهد. همچنین بانک مرکزی که نظارت بر نظام پولی و مالی را برعهده دارد چرا نظارت نکرده و دست روی دست گذاشته‌ است. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نباید با چنین حرف‌هایی خودمان را زیر سوال ببریم و آتو دست دشمنان بدهیم گفت: پولشویی گسترده در کشور ادعای دشمنان، آمریکا و دیگر کشورهای همسو با آنها است چه معنا دارد که در داخل نیز ما همسو با آنها چنین حرفی را بزنیم. 

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، شورای نگهبان 20 ایراد به مصوبه CFT مجلس گرفته و در حال حاضر می‌خواهند به نوعی مجلس را با این اظهارات به منظور رفع ایرادات CFT تحت فشار قرار دهند. 

وی افزود: در زمان رسیدگی به FATF  و لایحه مبارزه با پولشویی ظریف در مجلس صراحتا اعلام کرده بود با تصویب آن هیچ تضمینی نمی‌دهیم که مشکلات تحریمی و بانکی برطرف شود در حالی که قبلا گفته بود اگر ارتباط با بانک‌های خارجی را می‌خواهیم باید عضو این کنوانسیون شویم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 2
    چرا مغلطه میکنید. همه می دانند منظور ظریف چی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس