ظریف

خوانش صحبت‌های ظریف و دولتی‌ها بیانگر این معناست که یک قاچاقچی مواد مخدر وجود دارد که مشغول پولشویی درآمدهای خود در بانک‌های ایران است و در همین حال با وزارت خارجه و شخص ظریف نیز دشمنی خاصّی دارد.

سرویس سیاست مشرق – ماجرا اینطور شروع شد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی چند هفته قبل در یک مصاحبه ویدئویی به ناگاه پای چیزی به نام «پولشویی» را وسط کشید و طی اظهاراتی گفت:

«پشت برخی از این فضاسازی‌ها نگرانی هم منافع اقتصادی هست. پولشویی یک واقعیت در ایران است و از آن خیلی‌ها منفعت می‌برند.

نمی‌خواهم این پولشویی را نسبت بدهم به هیچ کجا. ولی آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد یا ۱۰۰ ها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی بکنند.

وزارت خارجه‌ای که مجموع بودجه‌اش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که ارتباط دارند به برخی ارگان‌های قدرتمند کشور.

ما که نمی‌توانیم با این فضاسازی مقابله کنیم. یک فضاهایی درست کردند کسانی که در یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد منافع جابه‌جا بشود.

من نمی‌خواهم دستگاهی را متهم بکنم ولی افرادی پشت القای این تصورات هستند.»[۱]

پر واضح بود که ظریف مشغول متهم کردن برخی نهادهای در کشور و نسبت دادن پولشویی کلان به آنهاست و البته گویا نمی‌داند که مردم و افکار عمومی از برخی صحبت‌ها انتظار ارائه سند دارند.

صحبت‌های ظریف جنجال‌هایی را در محافل مختلف سیاسی و رسانه‌ای ایجاد کرد. جنجال‌هایی که البته با اظهارات بعدی ظریف و همکاران او در دولت وارد مراحل تازه‌تری هم شد...

*ظریف: من مسئول مستندات نیستم/ پیگرد امنیتی مسئول مستندات ظریف و احتمال احضار قضایی وزیر خارجه!

شخص ظریف، چند روز پس از این اظهارات و در مواجهه با سؤالات خبرنگاران اینطور توضیح داد که: من کاملا مشخص صحبت کردم، اما برخی دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند.

او در ادامه و در پاسخ به مستندات پولشویی، یادآور شد: من مسئول مستندات نیستم، این مستندات در دسترس عموم است و مرکز مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی هم موارد پولشویی را اعلام کرده است...آخرین مستند در ارتباط با این موضوع هم مربوط به افرادی است که با داشتن شبکه پولشویی گسترده اخیرا مجازات شدند! [۲]

ولی نکته اینجا بود که ظریف برخی نهادها و به قول خودش «آنجاها» را هم متهم کرده بود.

از طرفی در اقدامات و اعترافات مفسدینی مثل «وحید مظلومین» که اعدام شد نیز هیچ اثری از ضدّیت با وزارت خارجه و یا فضاسازی علیه این نهاد دیده نشده بود!

اما این تمام ماجرا نبود...

تنها چند ساعت پس از انتشار این صحبت‌های ظریف، خبر رسید که مسئول پولشویی وزارت اقتصاد، یا به عبارت بهتر، رئیس همان "مرکز مربوطه" که گویا ظریف مستنداتش درباره پولشویی از او گرفته؛ از کشور ممنوع الخروج شده است.

رسانه‌ها از این گفتند که میثم نصیری احمدآبادی به آمریکا درخواست ویزا داده است و سرویس‌های امنیتی کشور با اطلاع از این مسئله او را تحت پیگرد امنیتی قرار داده‌اند.

در همین حال، خبر نامه معاون اول قوه قضائیه درباره ظریف برای ارائه مستندات پولشویی هم از راه رسید و در اقتفای آن، رسانه‌ها از این گزارش دادند که بر اساس یک دستور ویژه در قوه قضائیه، قرار است هرکس در زمینه وقوع یک فساد گسترده در کشور صحبت کرد بایستی به قوه قضائیه احضار شود و سند حرف‌هایش را ثابت کند. دستوری که قاعدتا شامل ظریف هم می‌شود.

و گره ماجرا برای «آقای سفیر» کورتر شد...

*قاچاقچی مواد مخدری که دشمن ظریف است!

پس از این دو رخداد؛ به ناگاه و در اقدامی که هماهنگ شده به نظر می‌رسید؛ حسن روحانی، رئیس دفتر او و معاون حقوقی او به صحنه آمدند و در حمایت از صحبت‌های ظریف، از چیزی به نام «پولشویی گسترده با درآمدهای مواد مخدر در کشور» سخن گفتند.

آنها البته هیچ اشاره‌ای هم به تحت پیگرد قرار گرفتن منبع مستندات ظریف نکردند.

روحانی در جلسه هیئت دولت در همین رابطه اظهار کرد: آیا کسی که در این منطقه مواد مخدر می‌فروشد، می‌آورد و می‌برد پولش کثیف نیست و آیا این پول کثیف در کشور و منطقه ما وجود ندارد. یعنی در کشور ما مواد مخدر نمی‌آید؟

رئیس جمهور تصریح کرد: متاسفانه مواد مخدر در کشور وجود دارد و باید با آن مبارزه کنیم؛ وقتی مواد مخدر هست، پول کثیف هم هست؛ این پول کثیف کجا می‌رود، یعنی یک گوشه و کناری پولشویی انجام می‌گیرد و پولشویی ممکن است در افغانستان، ترکیه و اروپا  انجام بشود.[۳]

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور هم در صحبت‌هایی با ایجاد نوستالژی احمدی نژاد که می‌گفت حرف مشایی حرف دولت است؛ اظهارات ظریف را موضع دولت عنوان کرد و گفت: همواره با ورود مواد مخدر به کشور مخالف هستیم، این مواد برای پول وارد کشور می شود، چرا ما با قاچاق و بسیاری از اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالف هستیم، به همین دلیل است. همه این موارد را وقتی کنار هم قرار می دهیم به پولشویی می رسیم. پولشویی همان قاچاق و ورود مشروبات الکی و مواد مخدر و... است، ما در دولت با این اعمال مخالف هستیم. وزیر امور خارجه هم به درستی اعلام کرده است که ما باید با این کار مخالفت کنیم.[۴]

جالب آنکه لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز همین حرف‌ها را تکرار کرد و در حاشیه جلسه هیئت دولت، رو به خبرنگاران گفت: پول جرائم سازمان یافته یا قاچاق مواد مخدر اکنون بدون شفافیت وارد سیستم بانکی شده و اطلاعاتی از مبدأ و مقصد این پول‌ها در دست نیست! [۵]

این اظهارات در حالی بیان شدند که برخی معتقدند با توجه به مبارزه گسترده نظامی و امنیتی ایران علیه باندهای مواد مخدر، اساساً انجام پولشویی کلان با درآمد مواد مخدر در ایران ممکن نیست چون سران باندهای قاچاق، یا طی ۴۰ سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران حذف شدند و یا اینکه در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

ضمن اینکه ورود پول‌های این افراد به داخل کشور، فرایندی است که در تور امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی ایران قرار دارد و رخ دادن آن به معنی شناسایی بیشتر عوامل آنها و خشکاندن ریشه آنها حتی در خارج از کشور است.

این حرف‌ها یک معنای واضح نیز داشت و آن اینکه اگر تا امروز ظریف بود که می‌بایست مستندات صحبت‌های خود را بیان می‌کرد؛ حالا روحانی و واعظی و جنیدی هم به ظریف اضافه شده‌اند که باید سند حرف‌های خود را اعلام کنند.

جالب آنکه خوانش همزمان این صحبت‌ها و اظهارات اولیه ظریف، بیانگر این معناست که یک قاچاقچی مواد مخدر وجود دارد که مشغول پولشویی درآمدهای خود در بانک‌های ایران است و در همین حال با وزارت خارجه و شخص ظریف نیز دشمنی دارد و با درآمدهای خود حاصل از پولشویی مشغول فضاسازی روزانه علیه محمدجواد ظریف است!

*سیاهه همه اقدامات پرحاشیه ظریف/ حزب‌الله باید از سوریه برود.../ وقتی ظریف شوکه شد

جنجال اشاره شده که حالا در وانفسای ارائه سند از سوی ظریف و دوستان دولتی او قرار دارد اما تنها فضاسازی وزیر خارجه دولت روحانی نیست.

این محمدجواد ظریف بود که در سال ۹۲ طی سخنانی در جمع دانشجویان از این گفت که آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد. [۶]

او در همان سال و در اوج بحران سوریه نیز در یک مصاحبه با شبکه العربیه خواستار خروج رزمندگان حزب‌الله لبنان از سوریه شد. [۷]

ظریف همچنین در جریان دو اجلاس موسوم به وین ۱ و وین ۲ که با موضوع تصمیم‌گیری برای سوریه برگزار شدند، پای مصوباتی را امضا کرد که وزارت خارجه دولت روحانی هنوز که هنوز است پیرامون آنها سکوت کرده است.

همچنین در اجلاس وین ۲ نیز مصوبه‌ای وجود دارد که می‌گوید: «تمامی اعضای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هر کدام به عنوان یک کشور و حامیان طرف‌های درگیر، متعهد شدند که کلیۀ اقدامات ممکن جهت ملزم ساختن گروه‌ها یا اشخاصی که از آن‌ها حمایت می‌کنند یا تحت نفوذ آن‌ها بوده و یا آن‌ها را تأمین (مالی تجهیزاتی) می‌کنند، به آتش بس به کار گیرند»

معنای بند مذکور این بود که دولت یازدهم ایران نیز در کنار سایر حامیان گروه‌های درگیر، ملزم شد که به نمایندگی از نظام جمهوری اسلامی و به عنوان حامی شماره یک ارتش سوریه؛ تلاش کند تا دفاع‌الوطنی سوریه، حزب‌الله لبنان، گروه‌های مجاهد عراقی و سپاه قدس را ملزم به آتش‌بس و قطع طرح‌های عملیاتی خود در دفاع از مقدسات، مردم و دولت سوریه کند!؟

از طرفی سخنی وجود دارد مبنی بر اینکه اساساً بر اساس توافقات صورت گرفته در این دو نشست، قرار می‌شود که دولت اردن مأمور تهیه لیست گروه‌های تروریستی شود.

و قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که دولت اردن نام «سپاه پاسداران» را هم درون لیست همان گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد که ظریف پای آنها را امضا کرده بود.

و البته یک رسانه خارجی گزارش داد که ظریف از شنیدن این قضیه شوکه شد. [۸]

این گزاره‌ها در کنار هم این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا حاشیه‌های سازی‌های ناتمام وزیر خارجه دولت روحانی، یک اتفاق است یا پای قضایای دیگری در جریان است!؟

***

۱_mshrgh.ir/۹۱۰۵۱۲

۲_http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۱۰۵۱۰۸

۳_http://www.president.ir/fa/۱۰۶۹۲۹

۴_http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۱۰۷۸۷۵

۵_entekhab.ir/۰۰۱r۲j

۶_http://www.۵۹۸.ir/fa/news/۱۸۶۵۱۰

۷_mshrgh.ir/۲۷۹۹۱۸

۸_ http://fna.ir/XDNVQ1

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ATA IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    55 2
    ATA: از چه می نالی دلم«خود کرده را تدبیر نیست» وقتِ شکوه کردن از دنیا و این تقدیر نیست از چه می‌کوبی خودت را بر در و دیوار ها رفته است او،دستِ تو دیگر به جایی گیر نیست دیگر آن صیاد از صیدی که در بند است گذشت در غم و شب گریه ها دیگر بدان تأثیر نیست چشم هایت را کمی وا کن نمی‌بینی مگر روی دیوار دلت قاب است ولی تصویر نیست فکر من باش کمی هم آبرو داری بکن جای تو اکنون عزیزم در غُل و زنجیر نیست گریه کردن روی قبری که درونش مُرده نیست از تو می‌گیرد نگاهی را که دامن گیر نیست باید از آن خاطرات خوب وشیرین بگذری آینه وقتی شکسته قابلِ تعمیر نیست می شود... با یک شروع ِ تازه تر آغاز کن گرچه ویران گشته‌ای اما هنوزم دیر نیست.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      مرگ بر ضد وزارت ظریف
    • بی دردسر IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      76 4
      عده ای دونشون را اینجا می خورن و تخمشون را آلمان و کانادا میگذارن
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      52 23
      ظریف باید بدلیل تحمیل خسارت محض برجام به کشور و تهمت دروغ پولشویی به نظام و کوتاهی در قضیه یمن محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    71 18
    ظریف مانند دوستی خاله خرسه سنگ سندسازی برای تحریم ترامپ را به اسم فریبنده مبارزه با پولشویی بر سر ایرانیان کوبید. جالب است که میگوید سندی هم ندارم!؟
    • GB ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      33 7
      احتمالا در یکی از سفرهاش پناهنده شود .باید زودتر برکنار وممنوع الخروج و البته محاکمه شود .تا از روی سهل انگاری اطااعات کشور را با خود نبرد .بنظر من هر کس در دولت کار میکندو مقامی مهم دارد باید بعد از بیرون امدن ممنوع الخروج شود .چون بعضی یا د گرفتن خوب که حسابها را پر کردند برای زندگی به خارج میروند و البته تخلیه اطلاعاتی میشوند .
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    32 19
    ظریف مانند دوستی خاله خرسه سنگ سندسازی برای تحریم ترامپ را به اسم فریبنده مبارزه با پولشویی بر سر ایرانیان کوبید. جالب است که میگوید سندی هم ندارم!؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    46 9
    وزیر جبهه نرفته.....
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    53 18
    ظریف بجای اینکه منافع ملی رادرنظربگیرد منافع امریکارامیبیند
    • AE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      46 14
      خدا شاهده, ظریف در جهت منافع آمریکا قدم بر می دارد. مثل روز روشنه.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      9 25
      اماراتی خدا لعنتت کنه
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      18 18
      به جای تهمت زدن کمی فکر کنید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    25 2
    این حاشیه ها می تونه اتفاقی نباشه.
  • AE ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    26 12
    برجام رفت تشریف ببرید ..
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    16 11
    حالا که بعضی ها از مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکی دفاع می کنند چرا خود مدافع روسپیان مدرن و قاچاقچیان کالا و تخلف مدیران نجومی و آقازاده ها و ... می باشند ؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      11 11
      تازه روزنامه دولت که درخواست آزادسازی این چیزا رو کرده بود
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    29 6
    اگر نمایندگان مجلس از ظریف بگذرند خدا نخواهد گذشت
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      11 25
      خدا بزنه از اون کمرت که سلایق حزبیتو ربط میدی به خدا
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    28 10
    دفاع افراطی از ظریف، نشان از جهل و غفلت از احساس تکلیف و شناخت آن در برابر خدا و حضرت صاحب الامر(عج) ونیزقضاوت مردم و آیندگان از عملکرد مجلس دهم است.برخی نمایندگان گمان میکنند صرف نمایندگی، جایگاه فکری وعلمی وایدئولوژیک برای مردم دارند!!!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    31 10
    اتفاقی یه بار دوبار. ، این همه گرا به غرب دادن از آدمی که حدود ۴۰ سال سابقه کار دیپلماتیک کرده بعیده اتفاقی باشه
  • فرزان فر IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    26 6
    چه كرده ايم كه امثال اين اقا شدن مسئول تو كشور ؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    15 25
    نظر مراجع این است که این استیضاح درست نیست. شما که سنگ مراجع را زیاد به سینه میزنید !
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      15 11
      چرا ظریف پولشویان را به مردم و مراجع قضایی معرفی نمی کند ؟! آیا این خیانت نیست ؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    17 4
    اصلا اتفاقی نیست یک فرا فکنی برای نجات یافتن از نکبت برجام است.وچقدر مشتاق استیضاح شدن است برای مظلوم نمایی واستفاده تبلیغاتی برای خودش و روحانی باید رهایش کنند تا اخر دوره دولت درنکبت خودش دست و پابزند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    16 12
    شیخ حسن "پولشویی همان قاچاق و ورود مشروبات الکی و مواد مخدر و... است، ما در دولت با این اعمال مخالف هستیم." اقای روحانی قبل اعلام نظرت باید با همفکرانتون از جمله اقای عبدی درباره لزوم ازاد شدن مشروبات مشورت می کردید تا اینطور دم خروستون معلوم نشه.
  • محمدرضاشرفی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    19 13
    او دقیقا میرزا ملکم خان دوم است با ورژن جدید
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    16 4
    دفاع افراطی برخی از ظریف یاد رفتار رجاله های دوران طاغوت را تداعی میکند!
  • Suspend IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    24 12
    ابوموسی اشعری با آن ترجمه های غلط برجام،suspend و ...
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 10
      تاریخ اسلام را هم له نفع خود تفسیر می‌کنید!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    9 14
    روحانی ظریف بهتر است هیس باشید ساکت
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    21 23
    تاریخ ایران دو وزیر خارجه کاربلد داشته و دارد اولی دکتر فاطمی و دومی دکتر ظریف. اگر صادقید که می دانم نیستید این پیام را منتشر کنید. گرچه می دانم هواداران بی ادب شما در پاسخ انواع اتهامها را نثارم می کنند این هم برای این است که نه شما و نه هوادارانتان اهل بحث منطقی نیستید!
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      16 32
      از قیاست خنده آمد خلق را .
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      4 13
      قشم میخورم تو اصلا نمیدونی تارخ چیه!!!!!!!!!!!!1 اگه واقعا از تاریخ سر در می آوردی چنین حرف خنده دار و مسخره ای نمیزدی و یک اجنبی پرست ترسو و واداده را با یک وطن پرست مقایسه نمیکردی
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      آخه شما که بحثی نکرده اید که جواب منطقی داشته باشد. مراد دل خود را گفته اید. بحث بر مبنای استدلال و شواهد است نه میل شخصی.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 0
      کار فاطمی قطع رابطه با انگستان و موازنه منفی بود. کار ظریف سازش و نوکری!
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      0 0
      قشمو خوب اومدی؟ تازه از پای بساط پا شدی؟
  • طاهره IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    15 4
    چی بگم اعتماد بیش از حد و بیجا به غرب داره
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    14 17
    ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه ایران در بعد از انقلاب است و با برجام بی فرجام خسارت بزرگی به کشور زد.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    11 11
    این حرفا رو ولش کن . اینهمه زده شد نتیجش عکس بود . من که ایندفعه برم مستراح رو کاغذهای برجام قضای حاجت میکنم
  • طاهروند IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 13
    نظرمنوکه درشرایط روحی خوب نبودم وپرازاشتباهه منتشرنکنید اما فقط یادمان نرود کره جنوبی چکارکرد . ظریف درشرایط تحریم بی تعهدی خودرا نشان داد . حکم من برایش حداقل تبعیدبه خانه واقعیش ولی اگرامام علی علیه السلام بود بااوچه میکرد ؟ خیانت مگرشاخ ودم داره
  • حسن محمدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    16 7
    مردم و افکار عمومی به صحبت های جناب دکتر ظریف اعتماد و اعتقاد دارند.بیهوده فضاسازی نکنید و آدرس غلط ندهید.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      3 1
      مردم یعنی همفکران شما یا ما هم جزو مردم محسوب میشویم؟
  • جلال IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    12 8
    مشرق دروغگو
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      7 1
      بر پدر و مادر آدم دروغگو لعنت. درد و بلای مشرق بخوره تو سر هرچی آدم ترسو و واداده و اجنبی پرست
  • GB ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    14 12
    ظریف نفوذی هست .ببینید از روزی که این دولت سر کار اومد همه چیز بهم ریخته .دشمنان پر روتر شدند هسته ای تعطیل و قطعنامه های مشکوک امضا شد .منافقین و گروههای کوچک هم رشد کردند .ایا اینها اتفاقیست .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    5 13
    مرگ بر افسادات
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 3
    مشرق بد است . ظریف خوب است . ظریف راست می گوید . روحانی ظریف را دوست دارد . ظریف با رای بالای 200 دوباره رای اعتماد می گیرد . استیضاح باعث اقتدار ظریف می شود . مجلس ضعیف است .
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    1 4
    درود بر ظریف و مرگ بر مفسدان اقتصادی
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    تنها رهبر خارجی درکنفرانس جی بیست که با بن سلمان پست فطرت خوش وبش گرمی کرد ارباب پوتین بود!!!
  • علی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    0 0
    ظریف بخصوص در داخل عملکرد بسیار ضعیفی داشته بخصوص با انتخاب مدیرانی از خارج از وزارت خارجه که موجب نابسامانی درونی این وزارت شده
  • جواد IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 1
    من یه سئوال دارم اونایی که میگن پولشویی نداریم پس چرا بعضا روتو دادگاه متهم به پولشویی وبعد هم اعدام میکنن
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      1 0
      شما فرق پولشویی خلافکار ها با پولشویی که آمریکا و ظریف مدعی اون هستند رو نمی دونید؟ پولشویی که آمریکا و ظریف مدعی هستند، پولشویی حکومت در جهت رساندن پول به گروه های به قول خودشون تروریستی هست، مانند حزب الله وگرنه پولشویی برای کارهای خلاف رو هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی تونه منکر بشه و البته برای اون هم قوانین داخلی وجود داره.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    کسیکه.سندی.ندارد.نباید‌ بی جهت.تهمت بزند..ظریف..دراین.چندسالی.که.وزیر.خارجه.بوده. .اشتباهات.زیادی داشته..گفتن.تضمین.کری.سند.است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس