عراق (3).jpg

رزمندگان عراقی به منظور امن کردن مناطق شمالی و مرکزی کشور، عملیات های جداگانه ای را در استان های صلاح الدین و بابل آغاز کردند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و بسیج مردمی علیه هسته های خاموش داعش در منطقه البوجواری در حومه جنوبی شهر بیجی در مرکز استان صلاح الدین همچنان ادامه دارد.

از حومه شمالی شهر تکریب خبر می رسد، گروهی از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش توانستند به منطقه «وادی الشوک» نفوذ کنند و دهها تله انفجاری را در این محور جاسازی کنند و در ادامه از این منطقه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ ۳۱ و ۵۱ بسیج مردمی به سرعت وارد عمل شدند و عملیات گسترده ای را در این محور آغاز کردند و پس از جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند تعداد زیادی از تله انفجاری را شناسایی و خنثی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی پس از تامین امنیت و پاکسازی منطقه از تله های انفجاری، عملیاتی دیگری را برای شناسایی تروریست های مخفی داعش در حومه منطقه «وادی الشوک» انجام دادند.

به گزارش مشرق، مناطق غربی حومه شهر بیجی در مرکز استان صلاح الدین از جمله «صینیه، البوجوار و مناطق حومه رود فرات» همچنان به عناصر مخفی گروه تروریستی داعش آلوده است.

از محور غربی و جنوبی شهر سامراء خبر می رسد، رزمندگان تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی در یک عملیات ضربتی موفق شدند تعدادی از مقرهای مخفی، انبارهای سلاح و تونل های تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی سبک و سنگین، مواد منفجره دست ساز و دهها خمپاره را هم کشف و ضبط کنند.

خبرها از منطقه «الرکه» در جنوب شهر سامراء حاکیست، نیروهای بسیج مردمی در این محور هم موفق شدند تعداد زیادی از تله های انفجاری را به همراه مقدار زیادی تجهیزات نظامی و  چند انبار سلاح کشف و ضبط کنند.

از حومه شهر الشرقاط در شمال ترین بخش استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را در نزدیکی ارتفاع «الخانوکه» انجام دادند؛ در این عملیات هم مقادیر زیادی تجهیزات نظامی، مواد منفجره و تله انفجاری کشف و ضبط شد.

آخرین تحولات میدانی استان بابل 

به گزارش مشرق، نیروهای ویژه عراقی در شمال استان بابل هم موفق شدند گروهی از عناصر مخفی داعش را شناسایی کنند و اطلاعات لازم را به سرعت در اختیار یگان های عملیاتی بسیج مردمی قرار دادند.

نیروهای بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات وارد عمل شدند و به سمت منطقه راهبردی «جرف الصخر» در شمال استان باب حرکت کردند و عملیات جست و جوی منطقه به منطقه را در دستور کار قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات توانستند چند مقر مخفی، تونل و انبارسلاح را به همراه تجهیزات نظامی سبک و سنگین کشف و ضبط کنند؛ عملیات برای شناسایی عناصر مخفی داعش در این محور ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش در هفته های گذشته به صورت پنهانی تجهیزات نظامی را به شمال استان بابل انتقال دادند و فعالیت های آنان در روزهای گذشته در این محور مشهودتر شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش درصدد بودند در فرصتی مناسب تجهیزات نظامی را از شمال استان بابل به جنوب استان بغداد منتقل کنند که با اقدام به موقع نیروهای عراقی ناکام ماندند.  

بخش های شمالی و مرکزی استان بابل از جمله حومه منطقه راهبردی جرف الصخر، مناطق مرزی با استان بغداد و شرق استان الانبار همچنان به عناصر مخفی گروه تروریستی داعش آلوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    7 40
    مگه داعش تموم نشد؟ دو سال پیش گفتید داعشو تموم کردیم
    • DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      36 12
      داعش تموم شد مثل حکومت طاغوت توی ایران اما هنوز ترکش هاش هستن
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      40 8
      حالا خوبه نقشه گذاشتن و گفتن ته مونده های داعش هستن هنوز به صورت پراکنده
  • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    36 4
    بعضی ها ذره ای توجه نمیکنن به صحبتهای فرمانده ایشون گفتند داعش شیطان صفت ال یهود صهیونیسم دیگر سرزمینی درتصرفش نیست افهم یااخی
  • مهدی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 0
    داعش باید این بار به صورت امنیتی بررسی شود...%
  • مهدی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 0
    داعش باید این بار به صورت امنیتی بررسی شود...%

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس