عراق (2).jpg

رزمندگان عراقی حمله گسترده تروریست های داعش به میدان نفتی «علاس» در مرکز استان صلاح الدین را به طور کامل دفع کردند.

به گزارش مشرق، شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در رشته کوه های حمرین، حملات گسترده ای را علیه نیروهای عراقی در حومه میدان نفتی مهم «علاس» در حومه شرقی شهر تکریت در مرکز استان صلاح الدین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی مستقر در منطقه موفق شدند تحرکات تروریست ها را در همان گام نخست رصد کنند و پس از درگیری های سنگین پیشروی آنان را در این محور متوقف کردند.

همزمان با درگیری های گسترده میان تروریست های داعش و نیروهای عراقی، چند گروه از نیروهای مقاومت اسلامی عراق برای دفع حملات و کمک به رزمندگان به حومه شرقی شهر تکریت اعزام شدند.

به گزارش مشرق، رزمندگان عراقی در نهایت پس از ۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند با عقب راندن تروریست های داعش، حملات را به طور کامل دفع کنند؛ ۲۵ تن از تروریست ها در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سایر تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند و به سمت رشته کوه های حمرین عقب نشینی کردند؛ در حال حاضر نیروهای عراقی درآماده باش کامل هستند تا بر هرگونه حمله ای واکنش نشان دهند.

گفته شده، تروریست های داعش درصدد بودند با اشغال کامل میدان نفتی «علاس»، خود را به شرق شهر تکریت برسانند و  این شهر را ناامن کنند اما با واکنش نیروهای عراقی ناکام ماندند؛ جاده اصلی بغداد به مناطق شمالی از حومه شهر تکریت عبور می کند.

از محور غربی شهر سامراء خبر می رسد، رزمندگان تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی، عملیات گسترده ای و وسیعی را در جزیره سامراء برای شناسایی عناصر مخفی داعش و تامین امنیت این منطقه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، عملیات رزمندگان عراقی در جزیره سامراء در منطقه «البوجروب» صورت گرفته و تاکنون دهها تله انفجاری کشف و خنثی شده و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از جمله خمپاره و موشک کشف شده است.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی برای شناسایی عناصر مخفی داعش تا نزدیکی دریاچه الثرثار امتداد دارد و رزمندگان تلاش می کنند با تامین امنیت جزیره سامراء از حمله احتمالی تروریست های داعش به مناطق غربی، شمال غربی و جنوب غربی شهر سامراء جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس