خبر ویژه

یک کارشناس اقتصادی همسو با دولت گفت: به خاطر اینکه دولت کارشناسان را جدی نمی‌گیرد، به جلسه کارشناسان اقتصادی با رئیس‌جمهور نرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمد طبیبیان در گفت‌وگو با جماران درباره علت غیبتش در جلسه رئیس‌جمهور با برخی اقتصاددانان گفت: دلیل اول شرکت نکردنم در آن جلسه، رانندگی طولانی یک روز قبل از آن و کمردردی بود که ناشی از دیسک کمر است. اما دلیل دوم این بود که وقتی رئیس‌جمهور جلساتی برگزار می‌کند، می‌تواند دو علت داشته باشد؛ نخست روابط اجتماعی و دیگری برگزاری جلسه‌ای حرفه‌ای و تخصصی است که به نظر من جلسه اخیر هیچ کدام از این دو نبود.


وی افزود: از این رو، جلسه روابط اجتماعی را به شیوه‌ای دیگر و به مناسبت اعیاد و ایامی ویژه برگزار می‌کنند و فضای آن غیررسمی و دوستانه است،‌اما جلسه حرفه‌ای نیز این گونه برگزار نمی‌شود، زیرا باید از افراد شرکت‌کننده بخواهند که متنی مدون حول موضوعی معین با خود به همراه بیاورند. یعنی رئیس‌جمهور یا دفتر وی باید از شرکت‌کنندگان بخواهد که به عنوان مثال درباره موضوع کسر بودجه یا سیستم بانکی مطالب و نظرات خود را تهیه کرده و با خود به همراه بیاورند.


وی در ادامه، با بیان اینکه نباید وقت رئیس‌جمهور به گعده بگذرد، گفت: اگر جلسه کارشناسی و حرفه‌ای باشد، تعداد مدعوین نیز باید محدود بوده تا بتوانند حرف‌های خود را مطرح کنند. بنابراین به نظر من جلسات گعده‌ای به این شکل بی‌فایده است، زیرا هم وقت رئیس‌جمهور و هم کارشناسان تلف خواهد شد.


وی با اشاره به سخنان اخیر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با آنکه من بسیار به آقای جهانگیری علاقه‌مندم و وی را انسانی شریف و والا می‌دانم، ولی متاسفانه هر کسی که مسئولیتی در این کشور پیدا کرد، برای آنکه تصمیمات سخت نگیرد به فلسفه‌بافی روی می‌آورد.


طبیبیان گفت: در همین ماجرای ارز، باید پرسید این چه بلبشویی است که به راه انداختند؟ متاسفانه هزاران میلیارد ریال با دستکاری کردن قیمت‌ها از دست می‌رود. این در حالی است که گفته می‌شود بودجه‌ای برای معلمان وجود ندارد. این اقدامات سوالی را ایجاد می‌کند که چرا توجهی به خواسته‌های صنفی معلمان نمی‌شود، اما از طرفی دیگر هزاران میلیارد را با ریختن به جیب‌های یک عده ضایع می‌کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس