کد خبر 903131
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
محمدنبی حبیبی

محمدنبی حبیبی به اظهارات اخیر حسین کروبی درباره موضع اخیر حزب موتلفه اسلامی درباره پدرش واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به واکنش‌های چند روز گذشته در مورد موضع اخیر حزب موتلفه اسلامی نسبت به آقای مهدی کروبی اظهار داشت: فرزند آقای کروبی اخیراً در حالی گفته است، «چگونه به خود اجازه می‌دهند به شخصیت مجاهدی مانند کروبی برچسب محارب بزنند». اولاً وی باید توضیح دهد پدرشان تا چه سالی مجاهد بودند؛ به نظر ما آقای مهدی کروبی از سوابق مبارزاتی خوبی قبل از انقلاب برخوردار بودند و بعد از انقلاب هم خدماتی در وسع مدیریتی خودشان داشتند ولی به خصوص در فتنه 88 راه برخی از اصحاب نزدیک به پیامبر اعظم(ص) را در پیش گرفت که تا قبل از شروع حکومت امیرالمومنین(ع) یار آن حضرت بودند و از آغاز حکومت ایشان علیه آن امام شمشیر کشیدند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: او باید توضیح دهد در روز قدس سال 88 وقتی ملت شعار "مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا" می‌گفتند چرا حامیان کروبی و موسوی «شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران» می‌دادند. شاید گفته شود این دروغ است؛ اما صوت و تصویر این شعار همان روز از "صدای آمریکا و بی. بی. سی" هم پخش شد. چرا آقای کروبی و موسوی از این شعار که علیه آرمان امام‌خمینی(ره) بود تبری نجستند؟ چرا اصلا آقای کروبی و آقای موسوی در روز قدس سال 88 از مردم و انقلاب انشعاب کردند و عده‌ای را جدای از مردم به راهپیمایی دعوت کردند.

حبیبی تاکید کرد: یک روز قبل از انتخابات سال 88 رئیس میز ایران در CIA در یک مصاحبه رسمی می‌گوید فردا در ایران انتخابات نخواهد بود ،بلکه یک انقلاب رنگین واقع خواهد شد. چرا موسوی و کروبی از گفته وی و گفته‌های دیگر دشمنان انقلاب اسلامی بیدار نشدند؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در عاشورای 88 عده‌ای از اصلاح‌طلبان دست در دست منافقین و بهایی‌ها و ضدانقلاب‌ها شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» دادند. آنها شعار دادند «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است». آنها بی‌شرمانه به دسته‌های عزاداری حمله کردند، حسینیه‌ها و مسجدها را آتش زدند و بعد هم میرحسین موسوی گفت، «آنها مردان خداجوی بودند.»

حبیبی ادامه داد: آقای کروبی در روز عاشورای 88 کجا بود؟ چرا این کارها را محکوم نکرد؟ روز 16 آذر اصلاح طلبان آمریکایی عکس امام(ره) را در دانشگاه تهران آتش زدند و گزارش آن مفصل در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. واکنش آقای کروبی و آقای موسوی به این فاجعه چه بود؟ اگر فرزند آقای کروبی سندی برای تبری آنها دارد ارائه کند.

وی گفت: عده‌ای از افراد ضد انقلاب در 8 ماهه اول سال 88 آشوب کردند، مغازه‌ها را آتش زدند، غارت کردند و مرتکب قتل شدند و علیه جمهوریت و اسلامیت نظام مرتکب اعمال مجرمانه شدند و در دادگاه نیز محکوم شدند؛ جرم آنها بغی و محاربه با نظام بود. همان وقت عده‌ای از علما و مراجع به این احکام تفوه کردند و فرمودند کار اینها محاربه است. سوال این است که محاربین به دستور چه کسانی به خیابان‌ها ریختند و چنگال خون آلود خود را به چهره مردم و نظام کشیدند؟ غیر از دستور، فریاد و فرمان کروبی و موسوی که از حلقوم بی بی سی و رادیو آمریکا شنیده می‌شد؟

حبیبی تصریح کرد: عده‌ای از براندازان نظام اسلامی سال‌های متمادی است که قبل از حصر و بعد از حصر خط دهنده اصلی به آقای کروبی بوده اند و در حال حاضر هم هستند؛ اینها از آقای کروبی که معتقد به ولایت فقیه بود، شخصیتی در مقابل نظام مبتنی بر ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زمان ساخته‌اند، این براندازان در میدان محاربه هستند و آقای کروبی و دیگران را هم به این میدان آوردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز نظام اسلامی با ارفاق به آقایان کروبی و موسوی آنها را در حصر نگه داشته است تا اقدامات ضدانقلابی خود را ادامه ندهند و با براندازان جمهوری اسلامی بیش از این همراهی نکنند.

وی با اشاره به خاطرات خود در آشوب و فتنه 88 گفت: بنده و آقای عسگراولادی از طرف مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی مأمور شدیم با آقای کروبی گفتگو کنیم و عواقب اعمال وی را یاد آور شویم. او حرف‌های ما را شنید و تصدیق کرد اما به محض اینکه از ملاقات با او فارغ شدیم عمال فتنه دور او را گرفتند و او را در راه بی‌بازگشتی که پیش گرفته بود مصمم کردند. او هنوز در حصر همان کسانی است که او را به این روز سیاه انداخته‌اند. در همان هفته دوم بعد از انتخابات 88 پنج نفر از سران اصولگرایان به سرپرستی مرحوم آقای عسگراولادی به دیدار میرحسین موسوی رفتند و او را که به نتیجه انتخابات معترض بود بعد از دو ساعت مذاکره متقاعد کردند که بازشماری آراء موجود در صندوق های پلمپ شده موافقت کند. خود او پذیرفت و در فاصله چند ساعت خناسان شیطان صفتی که اطرافش بودند او را از این موافقت منصرف کردند.

حبیبی با بیان اینکه طمع قدرت کروبی را از جامعه روحانیت مبارز جدا کرد، گفت: تداوم این رفتار حتی او را از مجمع روحانیون مبارز هم جدا کرد و یک حزبی تأسیس کرد که شرح مشخصات آن به فرصت دیگری نیاز دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آقای کروبی خدمات خود به انقلاب را فراموش و با کسانی همراهی کرد که قبلاً در مواردی در مقابل آنها بود. کروبی هنوز مورد امید دشمنان انقلاب و ولایت فقیه است و نامه‌پراکنی اخیر او نشان می دهد هنوز در خیمه تقابل با نظام قرار دارد. ای کاش فرزندان او کمک می کردند از این خیمه بیرون بیاید و آخر عمر خود را توبه کند و به مردم و نظام برگردد.

وی تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که در فتنه 88 به گواهی بنیاد شهید 22 نفر از همین مردم بی گناه شهید شدند. کروبی و موسوی چه پاسخی در پیشگاه خدا برای این خون‌های به ناحق ریخته شد دارند؟

حبیبی در واکنش به سرمقاله روزنامه اعتمادملی و نیز موضع‌گیری آقای الیاس حضرتی و نیز سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: دوستان ما در روزنامه اعتماد و حزب اعتمادملی باید صریح به مردم و مخاطبان خود بگویند چه نسبتی بین اعمال و گفتار کروبی در فتنه 88 با اساسنامه و مرامنامه حزب و مطالب روزنامه اعتماد وجود دارد. اگر آنها این فاصله را درک نمی کنند حداقل شعور مخاطبین خود را انکار نکنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: بالاخره آنها باید توضیح دهند که اگر مواضع کروبی همان مواضع نظام بوده چرا اکنون در حصر به سر می برد. اگر بر ضد نظام و انقلاب و مردم بوده چرا چنین کسی را دوباره به عنوان دبیرکل یک حزب انتخاب کرده اند.

وی با تاکید براینکه ممکن است گفته شود کروبی منتقد نظام است، اظهار کرد: خوب باید مرز این انتقاد را مشخص کنند. کسی که در فتنه 88 به دلخواه براندازان عمل می‌کرده است می‌تواند منتقد باشد؟ کسی که درباره شعار ضد اسلامی و ضد انقلابی مرگ بر اصل ولایت فقیه حداقل سکوت کرده است هنوز می‌تواند یار امام و انقلاب باشد؟ کسی که به فرمان بی بی سی در مورد انتخاب رهبر توسط مجلس خبرگان پس از رحلت امام(ره) با تحریف تاریخ شبهه آفرینی می‌کند می‌تواند دبیرکل یک حزب در چهارچوب جمهوری اسلامی باشد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 0
    بزنین این سگ های آمریکایی و اعدام کنین آشغال های حرومزداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس