ظریفیان

تشکل‌های دانشجویی ارزش‌گرا، آدرس غلط به مردم می‌دهند!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حاکمیت باید در هزینه کارهای روحانی و پدرم شریک باشد!

«فاطمه حسینی»، دختر صفدر حسینی و از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، به تازگی در مصاحبه با ایسنا گفته است:

«حاکمیت باید بپذیرد که هزینه‌های اقتصادی و سیاسی را نمی‌توان بر گردن یک قوه انداخت و انتظار داشت که یک دولت به تنهایی بتواند از پس هزینه‌های اقتصادی و سیاسی چالش‌ها بربیاید. اگرچه دولت پیشانی نظام است ولی اگر همین دولت پشتیبانی نشود، امکان اصلاحات اقتصادی محدود می‌شود.»

او همچنین تصریح می‌کند: دولت باید اقتصاددانان را به رسمیت بشناسد و از توان علمی و کارشناسی آنها به صورت صحیح بهره گیرد.[1]

*اصولاً یکی از مشکلات دامنگیر سیاستِ ایران این است که برخی چهره‌های جریان چپ همواره حرف و توضیحی که باید را بیان نمی‌کنند و به جای آن سراغ چیزهایی می‌روند که هیچکس منتظر شنیدن آنها نیست.

افکار عمومی از کسی مثل خانم حسینی انتظار دارد که این روزها بیشتر به بیان «چرایی حمایت طیف متبوعش از رئیس‌جمهور روحانی در 2 انتخابات» که نقش اصلی را پدید آمدن وضع موجود ایفا کرد، بپردازد.

وانگهی، پس از این توضیح نیز اگر قرار باشد سخنی در بحث تئوری‌پردازی از خانم حسینی شنیده شود؛ توضیحات ایشان در باب «حقوق‌های نجومی»، نقش پدرشان در این پرونده دردآور و ایضاً بازگشت پر شکوه و طمطراق پدر به جلسات دولتی است!

جدای از این، خانم حسینی باید بداند که دولت و قوه مجریه در ایران بیش از 95 درصد امکانات، بودجه و اختیارات را دارد و برای همین بود که پدر ایشان در کنار آقای روحانی و سایر اصلاح‌طلبان در 2 دوره متوالی انتخابات؛ همچون جوانان پرانرژی! تا توانستند برای پیروزی در انتخابات تقلا کردند.

چه اینکه آنها نیک می‌دانستند راننده لوکوموتیو سیاست و اقتصاد و فرهنگ و غیره در ایران دولت و شخص رئیس‌جمهور است. اگرچه این لوکوموتیو در اتاق فرمان یک ناظر به اسم رهبری نظام را نیز دارد که او می‌تواند از انحراف قطار جلوگیری کند اما سرعت بیش و کم این قطار و لوکوموتیو آن به شخص رئیس‌جمهور و اطرافیان او ربط دارد که با رأی مردم بر سر کار آمده‌اند.

فذاست که صحبت از نقش حاکمیت در مشکلات موجودی که رئیس‌جمهور روحانی، اصلاح‌طلبان و امثال خانم حسینی و پدرشان بوجود آورده‌اند، یک صحبت ضعیف، غلط و بی‌پایه است.

در اشاره به صحبت‌های حسینی مبنی بر اینکه دولت باید اقتصاددانان را به رسمیت بشناسد، گفتنیست که صفدر حسینی، پدر فاطمه حسینی که نام او در پرونده حقوق‌های نجومی بسیار شنیده شد، در دیدار اخیر اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور روحانی رسماً حضور داشته است!

***

روایت اکبر اعلمی از «مافیای پیرامون خاتمی»

«اکبر اعلمی»، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم که مدت‌ها در سکوت به سر می‌برد، به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا دست به انتقادات تندی از ستاد جریان اصلاحات زده است.

او در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به چرخش‌های گفتمانی اصلاح‌طلبان در مسائل اقتصادی می‌گوید:

«این روند از عوارض قبیله‌گرایی و شخصیت‌محوری در اردوگاه موسوم به اصلاحات به‌جای مطالبه‌محوری این جریان و نبود برنامه و شاخص‌ها و مبانی فکری روشن و مشخص در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در میان آنهاست. به عبارت دیگر، گروهی خاص که متاسفانه رسانه‌ها را به‌صورت مافیایی و انحصاری در اختیار خود گرفته‌اند، افکار قبیله‌گرایانه و محفلی خود را بنام اصلاحات و اصلاح‌طلبی به مخاطبان خود القاء می‌کنند و پس از آنکه به قدرت رسیدند، توجیه کننده عملکرد کسانی که به برکت وجود آنها صاحب ثروت و قدرت شده‌اند، می‌شوند.»

اعلمی می‌افزاید:

«لذا مادامی که اصلاح‌طلبی مانند اصولگرایی معطوف به ارادت و سرسپردگی نسبت به برخی اشخاص و وجود رابطه مرید و مرادی بین اصلاح‌طلبان مرسوم و اشخاصی است که به عنوان رهبران اصلاحات به خورد مردم داده شده‌اند، این عارضه همچنان باقی خواهد ماند و با تغییر دولت‌ها هم شاهد این تذبذب و تناقض‌ها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود. به همین سبب، ملاحظه می‌شود که رویکرد چپ‌های دوره دولت موسوی نسبت به اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و حتی مسائل اعتقادی با رویکرد همان افراد در دولت خاتمی و دولت روحانی که امروز اصلاح‌طلب نامیده می‌شوند، ۱۸۰ درجه تغییر کرده و شما به درستی از آن به عنوان تناقض در حرف و عمل یاد می‌کنید. در واقع، بسیاری از آنها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و حتی اعتقادی خودشان هم نمی‌دانند که چه می‌خواهند و مقصد و مقصود واقعی و نهایی‌شان چیست؛ لاجرم مواضع و تمنیات‌شان به اعتبار دوری و نزدیکی به "قدرت" دچار تغییر و دگرگونی می‌شود.»

او همچنین تصریح می‌کند: من در یکی از نطق‌هایم در مجلس این طیف از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را "کبوتران حرم قدرت" می‌دانم که اهتمام آنها به حفظ منافع قبیله و محفلی خودشان می‌باشد و بس.

اعلمی در بخش دیگری از این مصاحبه نیز در اشاره به صحبت‌های چندی قبل رئیس‌جمهور روحانی و تصریح او بر اینکه بحرانی در کشور نداریم نیز گفته است:

«من آقای حسن روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم و خوشبختانه خود او هم چنین ادعایی ندارد. ثانیا، سیاست به مفهوم رایج آن عرصه راست و ناراست مصلحتی است و صداقت و اخلاق در آن چندان جایگاهی ندارد. لذا گاهی مصلحت فرد و یا جامعه ایجاب می‌کند واقعیت‌ها را برخلاف آنچه که هست وانمود کنند اما اگر دروغ گفتن توسط یک رییس جمهور به یک اصل مبدل شد آنگاه یک فاجعه است که شوربختانه در دوره احمدی‌نژاد شاهد وقوع چنین فجایعی بوده‌ایم.»[2]

*غیر از کنایه‌های بی‌پایه اعلمی به اصولگرایان اما آنچه که او درباره ستاد جریان سیاسی خاص گفته حقایقی است که حالا باید آنها را از زبان اصلاح‌طلبی مثل اعلمی شنید.

و شاید علت در کنار ماندن اعلمی از قال و مقال‌های اصلاح‌طلبان و بایکوت او در توجهات رسانه‌ای که به خرج می‌دهند؛ همین صحبت‌ها باشد.

درباره صحبت‌های اعلمی مبنی بر اینکه تأکید روحانی بر نبودن بحران در کشور یک کار دروغ‌محور بوده است نیز باید اشاره کرد که حرف اعلمی صحیح نیست و رئیس‌جمهور روحانی و کسانی از دولت اگرچه خود زمانی در زمره بحران‌نمایان بودند و اصرار داشتند که کشور در «شرایط ته درّه» قرار دارد اما به هر طریقی امروز حرف درستی را مطرح می‌کنند و گزاره مورد اشاره مبنی بر اینکه شرایط کشور بحرانی نیست حرف درستی است.

بله! کشور بر اثر اجرای برنامه‌های اصلاح‌طلبان طی 6 سال گذشته دچار مشکلاتی شده است اما این مشکلات اولا به معنی بحران نیستند و ثانیا عمل به نسخه‌های مدیریت جهادی و اصولگرایانه می‌تواند به تمام این مشکلات خاتمه دهد.

***

تشکل‌های دانشجویی ارزش‌گرا، آدرس غلط به مردم می‌دهند!

«غلامرضا ظریفیان»، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با سایت جماران پیرامون حضور اعتراضی تعدادی از تشکل‌های دانشجویی در حاشیه مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور روحانی در دانشگاه تهران گفته است:

«جامعه دانشجویی نسبت به قبل در ارتباط با دولت کمی رادیکال تر شده است. بخش جریان راست از قبل این دولت را قبول نداشته و طبیعتا الآن با ضعف هایی که دولت پیدا کرده و مشکلاتی که دولت دارد می خواهد ثابت کند که حرف‌های آنها درست بوده و دولت مقصر وضعیت الآن جامعه است. به نظر من بخشی از این امر درست است و انتظار از دولت بیش از چیزی است که الآن دارد عمل می‌کند. ولی اگر فکر کنیم تقصیر همه آنچه اتفاق افتاده متوجه دولت است، آدرس غلط داده‌ایم. قطعا فقط دولت در همه آن چیزی که الآن می‌بینیم سهیم نیست.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز اظهار می‌کند: جریان اصلاح طلب در عرصه مدیریت‌ها، فضای بازتر سیاسی و مجوز به اتحادیه‌های اصلاح‌طلبان انتظاراتی از دولت داشت. البته از زمانی که احساس کردند انتقاد فایده‌ای ندارد کمتر انتقادات خود را بیان کردند.»[3]

*لازم به توضیح است که ظریفیان در صبح فردای سخنرانی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران، 3 یادداشت و گفتگو را در سایت جماران، در روزنامه دولتی ایران و در روزنامه اعتماد به انتشار رسانده است.

به نظر می‌رسد کسی که در حال دادن آدرس غلط به مردم است؛ نه تشکل‌های دانشجویی اصولگرا که آقای ظریفیان و دوستان ایشان هستند...

تشکل‌های دانشجویی ارزشی و اصولگرا از ابتدای سال 92 تأکید داشتند انتخاب اصلاح‌طلبان درباره رئیس‌جمهور روحانی و طرح و برنامه آنها برای مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور، یک انتخاب و راهبرد غلط، بیدستاورد و شکست خورده است.

کجای این مسئله و این تفرّس قابل اثبات که به شکل‌گیری مشکلات موجود کشور منتهی شده، آدرس غلط دادن به مردم بوده است؟!

در مقابل اما به نظر می‌رسد کسانی در حال دادن آدرس غلط به مردم هستند که در طول 4 سال دولت یازدهم، کار را در تمجید از روحانی و چاپلوسی نسبت به او به جایی رساندند که حتی از این گفتند که ما «فدائیان روحانی» هستیم، «با برجام ارزانی آمد» و روحانی حتی اگر نخواهد هم ما به زور از او حمایت می‌کنیم!

و جالب آنکه اکنون که مشکلات کشور به دلیل همان «فدایت‌ شوم»‌ها بروز کرده است،‌ همان افراد نه تنها به مردم نمی‌گویند که قصد «عبور از روحانی» را دارند بلکه هیچ رفتاری مبنی بر قبول مسئولیت از خود بروز نمی‌دهند و برای ایجاد «فتنه اقتصادی» به دنبال بحران‌نمایی نیز هستند و با کتمان واقعیت‌هایی مثل نقش 95 درصدی دولت در تمام بودجه و اجرائیات کشور، برای پاک کردن نقش خود در وضع موجود تقلّا می‌کنند.

ظریفیان پیش از این نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که مواضع برخی منتقدان با مواضع اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌های افراطی هم‌سنخ است![4]

این فرد در یکی از یادداشت‌های خود نیز تلویحاً اینطور معترض منتقدان شده است که چه اصراری دارید، بگویید مسئول برجام شخص آقای روحانی است؟[5]

***

1_ https://www.isna.ir/news/97072312633/

2_ http://khabarfarsi.com/u/60945187

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1033875

4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3647466

5_mshrgh.ir/788389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    40 2
    واقعیت‌هایی مثل نقش 95 درصدی دولت در تمام بودجه و اجرائیات کشور
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      47 8
      اون موقعی که میخورد و می برد و رای جمع می کرد برای خودش اصلا به فکر حاکمیت نبود، برعکس حتی به فکر براندازی حاکمیت بود. حالا که همه چیز رو خراب کردن و رهبر هم تمامی حمایتها رو از دولت کرده میخوان تقصیرها رو به گردن رهبر و حاکمیت بندازند و مردم را بر علیه نظام معترض کنند. یادشان رفته که اجازه نمی دادند رهبر در امور اجرایی دخالت کند و در مصاحبه هایشان این مسائل را مطرح می کردند.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    55 0
    عجب رویی دارید سنگ پاست
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      19 1
      شنیدم شوهرش کسی است که نزدیک 50 میلیارد سکه خریده بود و ...
    • US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      39 1
      "حاکمیت باید در هزینه کارهای روحانی و پدرم شریک باشد" یکی حق اوقات فراغت از مجلس اینو بدین تا کل ایران رو نخورده!!
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      5 0
      شوهرش پسر ارشد نوبخته
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    69 2
    این اصلاح طلبان دستشان دست خیانت است نباید این ها بر امور این مردم مظلوم مسلط شوند.
  • سیرجانی سعید IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    3 38
    من کشتی مشرق با این خبرهای در پیتیتت
    • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      29 5
      نظرت درباره اصلاح طلبان تهوع آور چیست؟
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      20 2
      هیکل افساد طلبارو خراب کرده شده دره پیت؟
    • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      15 2
      چیطوری مزدور کود خور؟
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    94 1
    منتظر باشین چندوقت دیگه اعلام کنن آقای روحانی نفوذی اصول گرایان بوده و ربطی به ما ندارد.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      13 1
      همین الانم دارن میگن! رو که نیست...
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    34 0
    چطور تا همین چند وقت پیش همه چیز تقصیر دولت احمدی نژاد بود، حالا دولت شما شد هیچ کاره..!؟
  • محمدرضا برزگران IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    43 1
    خانم حسینی نماینده محترمه مجلس،با اعلام نظرهای پی درپی سرکار به این نتیجه رسیدم که از کوزه همان تراود که در اوست، از شخصی مثل شما که از سفره ابوی که از سهم انقلاب پر شده است (به تعبیر خودتان) ارتزاق کرده اید بیش از این توقع نیست مشکل شما نیست اثرات آن سفره کذایی است .
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    43 0
    حاکمیت باید در هزینه کارهای روحانی و پدرم شریک باشد!....... خوب یکی از کارهای پدرت فرزندی مثل توه ،که از جیب ملت هزینه اوقات فراغتت رو،در فیش حقوقت میگرفت !
    • FR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      15 0
      از رای دادن به این بیسواد پشیمانم
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    7 0
    خخخخ
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    18 0
    پر رویی هم حدی داره به خدا. بعضی ها با این سرعت به کجا می خوان برن؟!
  • کارمند ساده IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    27 1
    زمانی که از امام حسین (ع) در میدان معرکه پرسیدند چه شده است که از زمان جدتتان(ص ) مدتی نگذاشته است و می خواهند این امت شما را بکشند ؛ فرمودند لقمه حرام ؛
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    44 0
    خانوم محترم ! که در مجلس تنها صدائی که ازتون شنیدیم در رسای توجیه فیش حقوقی نجومی باباجونتون بوده ! شما یکی از کارهای پدرتان هستید که هزینه اوقات فراغت را از جیب ملت در فیش حقوقی پدرجانتان گرفته اید ! هرچی گشتیم کار دیگه ای از ایشون ندیدیم ! لطف کنید لیست اقدامات باباجون رو منتشر کنید تا احقاق حق ازتون بشه !مدیونتون از دنیا نریم !
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    18 2
    همه یه طرف فقط احمدی نزاد
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      10 0
      چون نمی توانند مثل احمدی نژاد صداقت داشته باشند او را هم دروغگو می نامند تا بگویند این دروغگوئی را همه دارند پس عیب اگر باشد همگانی است هرچه می گذرد گوهر ناب احمدی نژاد بیشتر نمایان خواهد شد و دست اصلاحاتیها و اصولگرایان در تبانی برای سرکوب قهرمان ملی و تنها رئیس جمهور مردمی بیشتر رو خواهد شد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    19 1
    رفتار این خانوم دست پخت پدر نجومی بگیرش هست، انتظاری ازش نمیره....
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    14 0
    عاقبت خاک گل کوزه گران خواهید شد
  • DE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    20 0
    از آدم های جر زن بی عرضه ترسو و موج سوار که مثل کنه به این و آن میچسبند و مانند زالو از زحمت دیگران میمکند و کینه شتری دارند و پر مدعا و بی حیا و طلبکارند و در یک کلام از مدعیان اصلاحات چی متنفرم.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      15 0
      اصلاح طلب=طبل جنگی ،بلند آواز و توخالی !
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      6 0
      اصلاح طلب=طبل جنگی ،بلند آواز و توخالی !
  • یا حسین ع IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    8 0
    قال اباعبدالله الحسین علیه السلام: در جواب نامه محمد ابن حنیفیه: بسم الله الرحمن الرحیم و اما بعد؛ گویا قیامت همیشه بوده و دنیا هرگز نبوده؛ والسلام
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    11 0
    اما اگر دروغ گفتن توسط یک رییس جمهور به یک اصل مبدل شد آنگاه یک فاجعه است که شوربختانه در دوره احمدی‌نژاد شاهد وقوع چنین فجایعی بوده‌ایم.»وروحانی چقدرراستگوست وعده حل مشکلات اقتصادی رو دادبعدم زد زیرش گفت من نگفتم
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    6 0
    چند روز دیگر دختر صفدر رای دادن به اف ای تی اف راهم گردن اصولگرایان میاندازد و میگه باید مسوولیتش را بپذیرند
  • karim IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 19
    متأسفم برای مشرق نیوز که ظاهرا عقده صد ساله دارد از صفدر حسینی و دخترش شما که از دین و اخلاق هیچ بهره ای نبردید فقط برای تهمت زدن و فحاشی که خودتون و همفکرانتون لایقش هستنین، ید طولایی دارید بدانید همانطوری که خداوند همه مخالفان و تهمت زنان را قبلا روسیاه کرد این بار هم شما و هم بد خواهان صفدر حسینی روسیاه خواهید شد.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    6 0
    از سفره ارثیه باباش.
  • محمد میرزا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    سلام اینکه ایشان رییس‌جمهور جمهور قبل را صراحتا دروغگو دانسته عجیب است اما عجیب تر اینکه لاقل یک سری در جامعه نزده تا ببیند مردم چه کسی را دروغگو می پندارند.!
  • کریم IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    30 0
    اعلمی جون اسمی از فتنه گران مزدور و منافق سال 88 از جمله همین مردک کثیف خاتمی نبر که حالمون بهم می خوره .شنید ن نام فتنه گران مردشون و زندشون اسفراغ اوره .اسمشونو با حر ف خ بگو تا هر کس هر چی خواست تفسیر کنه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 0
    در جمهوری اسلامی هر کس رئیس جمهور شده پس از اتمام دوره ریاست مشکل فنی پیدا کرده،
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    این خاله ی اونه این یکی عموی اون یکیه..از اون ور یکی دیگه کلا بابابزرگ ایناست، اینا هم کلا دایی و عمه و خاله و عموی یه باند سیاسی دیگه هستن، حالا همین باند های سیاسی که با هم دیگه پسر عمو و دایی و خاله و عمه و خواهرزاده و برادر زاده و نوه و ... هستن اجازه ی ورود به هیچ نیروی متخصصی رو نمیدن، به این نوع حکومت داری تو کتابا میگن «نپتوکراسی»
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    1 0
    آقای اعلمی باید بداند که بعضی آقایان چپ و راست هدفشان در قدرت است به هر نحو ممکن برای همین اگر چاپلوسی نکنند در قدرت سهیم شان نمی کنند مهم برایشان داشتن برنامه نیست بلکه مخالفت نکردن هست تا در سفره پهن شده هر کسی سهمش را بردارد و موی دماغ بعضیها نشود برای همین است که کشور مشکلات اقتصادی و فرهنگی و مبارزه با فساد و قاچاق ارز و کالا ی آن حل نمی شود
  • ایرانی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    0 0
    چطور بدون مطالعه رای دادین. چرا بدون تحقیق رای دادین که الان ناراحتین ؟چرا یکبار بدون کینه به ادمی رای نمی دین که حداقل عذاب وجدان نداشته باشین؟ خداوند به همه ما معرفت عطا کند.امین
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 1
    حسيني نماينده من نيست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس