شهربانو امانی

کنایه عضو شورای شهر به عزاداران حسینی: عوارضی که مردم می‌دهند باید صرف رفاهشان شود!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

کنایه عضو شورای شهر به عزاداران حسینی؛ عوارضی که مردم می‌دهند باید صرف رفاهشان شود!

«شهربانو امانی»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز پیرامون کمک شهرداری به هیئت‌های عزاداری؛ در پاسخ به این سؤال که «یعنی معتقدید باید با کاهش کمک به هیات‌ها و مراسم‌های مذهبی به صفا و محتوای آن افزوده می‌شود؟» گفته است: بله؛ هراندازه در بحث فرهنگی و دینی جامعه دخالت نکنیم، آن اقدام مردمی، ارزان‌تر، تاثیرگذارتر و با عشق بیشتر برگزار می‌شود.

او همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه و هنگامی که آرمان امروز از امانی می‌پرسد «در نهایت شما معتقدید رنگ و بوی دولتی و حکومتی به عزاداری‌ها دادن از تاثیرگذاری آن کم می‌کند. درست است؟» ضمن ارائه توضیحاتی تصریح کرده است:

«با توجه به تجربه‌ای که داشتم هر زمانی که در امور دخالت شده، هیچ کمک به جامعه نشده است. البته شهرداری هم به عنوان مدیریت محلی به عنوان مثال به آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی و علمی کمک می‌کند. بنابراین برای عزاداری هم کمک می‌کند. اما این موضوع که عده‌ای با القاب، توهین و تهمت‌های مختلف حق شهروندان را در اعمال مدیریت شهری و رأی اعضای شورا تحت تاثیر قرار دهند کار صحیحی نیست. چرا که وقتی خودشان نیستند، می‌گویند دیگران بی‌دین هستند که این موضوع کاملا مخالف نظر دین است، زیرا هر شخصی خود را بهتر می‌شناسد و با قضاوت به دیگران تهمت بزند. در واقع این موضوعات شاخص خط‌کش دین نیست؛ خط‌کش دین عدل و انصاف است، خط‌کش دین حق‌الناس است و حق‌الناس به معنای آن است که شهروندان عوارضی که به شهرداری می‌دهند باید برای رفاه حال و حل مشکلات شهری‌شان صرف شود»[1]

*در وهله اول باید به خانم امانی یادآوری کنیم که «رأی مردم» هم از مصادیق حق‌الناس است اما شما در مجلس ششم به آن پشت پا زدید و برای مقاصد جریان سیاسی خاص از سمت نمایندگی مردم استعفا کردید.

در وهله دوم نیز بیان می‌کنیم که اگر پول مردم حق‌الناس است (که هست) پس چرا خبر می‌رسد که یک عضو شورای شهر و همکار خانم امانی، خودروی این شورا را برای استفاده شخصی در اختیار برادر خود قرار داده و پس از خسارت دیدن خودرو نیز اعلام می‌کند که پول خسارت را خودم می‌دهم!

در وهله سوم نیز گفتنیست که با وجود ادعای خانم امانی مبنی بر اینکه عوارض شهروندان باید صرف رفاهشان بشود اما طی یک سال و چند ماه گذشته کار خاصی در عرصه شهری تهران صورت نگرفته و از باب کنایه اینکه شهرداری و شورای شهر صرفاً فقط مشغول جمع کردن زباله از سطح شهر تهران هستند.

در واقع، فرایند ناکارآمدی شهرداری به حدی رسیده است که همه نگران یک بارش برف دوباره هستند!

غیر از این موارد بایستی به خانم امانی این مسئله سیاسی و حکومتی را نیز آموزش داد که یک حکومت، پول‌های دریافتی از مردم اعم از عوارض و مالیات و غیره را بایستی در مسیرهای پیشرفت و بر اساس عقلانیت حکومتی هزینه کند نه بر اساس مطامع یک جریان سیاسی خاص که نگاه عجیب آنها به مقولاتی مثل ارزش‌های دینی و مذهب و ایدئولوژی بر همه آشکار است!

به سخن دیگر اینکه هزینه کرد بخش کوچکی از بودجه شهرداری برای مراسم ارزشی و دینی اعم از عزاداری محرم، 22 بهمن و غیره بخشی از وظیفه ذاتی شهرداری تهران است که معاونت بزرگی به اسم معاونت فرهنگی و هنری را نیز در ساختار خود دارد.

خانم امانی باید این نکته واضح را بداند که بدیهیست که مراسمی مثل عزاداری محرم یا 22 بهمن نیز بخشی از همان فرهنگ و هنر هستند که شهرداری ذاتاً وظیفه دارد نسبت به آنها اهتمام ورزد.

قابل تأمل آنکه غیر از مسئله عزاداری و هیئت‌های مذهبی؛ شهرداری تهران در دهه فجر سال گذشته نیز عملکرد خاصی در زمینه تزئین شهر تهران و برگزاری مراسم جشن انقلاب از خود نشان داد و این مسئله انتقادات زیادی را از این نهاد تحت مدیریت اصلاح‌طلبان برانگیخت.

گفتنیست، شهربانو امانی 2 سال قبل در سمت مشاور رئیس سازمان محیط زیست نیز طی اظهاراتی درباره ساخت یادمان شهدای گمنام در تپه‌های اطراف شهرهای کشور، این اقدام را آسیب به محیط زیست دانسته و گفته بود: تمام نهادهای غیر دولتی و NGOها باید توجه کنند که حفظ ارزش‌ها در درست کردن قبر نیست و ما حق نداریم محیط زیست را نابود کنیم.[2]

***

80 گروهک تروریستی در پاکستان منتظر اقدام ایران

یک باند شرارت که تا لحظه تنظیم این مطلب هویت آن مشخص نشده، روز سه‌شنبه گذشته، با کمک عوامل نفوذی خود تعدادی از نیروهای بسیجی و کادر هنگ مرزی ایران در میرجاوه را ربود.

این افراد بین ساعت ۴ تا ۵ بامداد روز سه‌شنبه در منطقه صفر مرزی «لولکدان» در نزدیکی بخش ریگ ملک ربوده شدند.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اطلاعیه‌ای در همین رابطه منتشر کرده است که در بخشی از آن می‌خوانیم:

عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن ونیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرارو تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند.[3]

*سال‌هاست که مقامات سیاسی و انتظامی کشورمان، بصورت علی‌الدوام جلساتی را با مقامات پاکستانی پیرامون امنیت منطقه مرزی دو کشور برگزار می‌کنند.

این در حالی است که در تمام طول این سال‌ها تعداد باندهای شرارت و گروهک‌های تروریستی که برای فعالیت بر ضد امنیت کشورمان در خاک پاکستان جمع شده‌اند، بیشتر و بیشتر می‌شود و به گفته یک مقام انتظامی، تعدادی این گروهک‌ها هم‌اکنون به بیش از 80 باند رسیده است.

مسئله قابل تأمل این است که اگرچه مناطق مرزی ایران و پاکستان عمدتا صعب‌العبور هستند اما دولت پاکستان از نظارت حداقلی بر این مناطق نیز استنکاف می‌کند به‌نحوی که انجام عملیات کمین اشرار علیه نیروهای ایرانی و فرار آنها به داخل خاک پاکستان، به جای اینکه یک کار غیر ممکن باشد؛ یک کار ممکن است!

امر واضح آنست که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت 900 کیلومتر نواری مرزی خود با پاکستان بی‌تفاوت بماند.

پیش از این و چند سال قبل بود که یکی از مقامات وقت نیروی انتظامی کشورمان از آمادگی این نیرو برای انجام «عملیات برون مرزی در خاک پاکستان» در صورت موافقت پاکستانی‌ها خبر داده بود.

یکی از مقامات ارشد نظامی کشورمان نیز به تازگی از انجام یک عملیات موشکی در خارج از مرز جنوبشرق کشورمان، که چند سال پیش انجام شد، خبر داده است.

مع‌الوصف اما تاکنون ده‌ها نیروی امنیتی ایران به صرف ناامن بودن مرز پاکستان به شهادت رسیده‌اند و تکلیف پاکستان در این قضیه همچنان نامشخص است.

در کنار این مسئله باید دانست که انجام عملیات برون‌مرزی علیه گروهک‌های تروریستی که کشور مادر مانعی برای آنها ایجاد نمی‌کند؛ کاری مسبوق به سابقه و یک رویه است که کشورهای روسیه، آمریکا، ترکیه و حتی کشور خودمان تجربیاتی در این زمینه دارند. ازین رو، نیروی زمینی سپاه نیز در اطلاعیه‌ خود از در دستورکار بودن تعقیب تروریست‌ها خبر داده است.

درد این مسئله وقتی آشکارتر می‌شود که بدانیم برخی از باندهای شرارت در پاکستان نه تنها هیچ زیست پنهانی ندارند بلکه با ایجاد امکانات اقتصادی و لذت‌جویی عملا دست به ایجاد یک بهشت زمینی برای خود زده و حتی رفت و آمدی علنی در برخی شهرهای پاکستان نیز دارند.

ارزیابی امنیتی نشان می‌دهد که آزاد گذاشتن این تروریست‌ها در خاک مادر آنها یعنی پاکستان موجب ظهور شرایط امنیتی دهه 60 و 70 در ایران می‌شود...

به نحویکه نه تنها عناصر مغرض داخلی برای خود بهشتی انگیزه‌بخش به اسم دشت‌های مرزی پاکستان را متصور خواهند شد! بلکه امکان بروز مجدد کاروان‌های 80 دستگاهی اشرار، گروهان‌های 130 نفره چریک‌های مسلح و ظهور مجدد امثال عیدوک بامری و عبدالمالک ریگی معدوم نیز فراهم می‌شود که ممکن است منجر به رخدادهای بسیار تلخی شود.

این حقایق به روشنی اثبات می‌کند که بحث مناطق مرزی ایران با پاکستان دیگر در جلسات دیپلماتیک تعیین تکلیف نخواهد شد و لازم است که در این زمینه تمهیدات دیگری از سوی مقامات سیاسی و امنیتی کشورمان اندیشیده شود...

***

روحانی از بی‌اثری تحریم می‌گوید، آخوندی از «تیر تحریم‌ها»!

«عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی، طی اظهاراتی در مراسم افتتاح 10 پروژه ارتقای خدمات فرودگاهی در مهرآباد گفته است: صنعت هوانوردی یکی از سخت‌ترین صنایع شقوق حمل و نقل است.

او در توضیح این صحبت خود می‌افزاید:

از یک سو صنعت هوانوردی در مقابل فناوری‌های جهانی قرار دارد و باید خود را به روز نگه دارد و از سوی دیگر اولین تیر تحریم‌ها به صنعت هوانوردی اصابت می‌کند بنابراین اداره این صنعت بسیار سخت است.

به گزارش ایلنا، آخوندی در ادامه تصریح کرده است: با توجه به شرایط بسیار سخت صنعت فرودگاهی هم از فعالان بخش خصوصی در این صنعت و هم از بخش دولتی تقدیر می‌کنم که توانستند چرخ صنعت را بچرخانند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید: در بازدیدها دریافتم که در این صنعت از نیروهای داخلی استفاده می‌شود و متخصصان از سراسر کشور در این حوزه فعال هستند.[4]

*اظهارات آقای آخوندی به گونه‌ایست که اگر کسی در جریان نباشد، اینطور فکر می‌کند که آمریکا در مقطع کنونی و تا قبل از آغاز تحریم‌های 13 آبان در حال ارائه خدمات مختلف به ایران است!

خدماتی که البته پس از 13 آبان قطع خواهند شد...

مسلم است که چنین حالتی وجود ندارد و دولت آمریکا سال‌های سال است که تقلا کرده تحریم‌هایی را در اشدّ حالت به مردم ایران تحمیل کند.

در واقع،‌ از مقامات دولتی و بویژه از وزرای محترم انتظار است که مثل یک فرد خلع سلاح در مقابل تحریم‌ها سخن نگویند و در ادامه از واقعیت‌هایی مثل تأثیر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها، غیر ممکن بودن تحریم 100 درصد در هر زمینه‌ای و اینکه پس از 13 آبان هیچ اتفاق خاصی در زندگی مردم روی نخواهد داد؛ سخن بگویند.

اظهارات آخوندی در حالی است که قبل از او، رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در دانشگاه تهران گفته بود:

«آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است نه قبل از 13 آبان قبل از 13 مهر انجام داده و همه کارها را کرده است. چیزی به نام 13 آبانی نیست که مردم را نگران بکند و همه‌اش تبلیغات است.»[5]

در این زمینه اما لازم به اشاره است که متأسفانه مانیفست دولت آقای روحانی اساساً بر بزرگنمایی از مقولاتی خیالی مثل تحریم و جنگ شکل گرفته و اگر هم‌اکنون انتظاراتی در بحث تحریم شکل گرفته یا انتقاداتی متوجه دولت شده است؛ تمام این مقولات چاهی است که مقامات دولتی خود با دست خود و طی 5 سال گذشته آنرا کندند.

در اشاره به اظهارات آخوندی پیرامون ارتباط تحریم با صنعت هوایی کشور لازم به توضیح است که اگرچه آمریکا و دشمنان خارجی ایران همواره تلاش کرده‌اند شدیدترین تحریم‌ها را بر این صنعت مهم اِعمال کنند اما صنعت هوایی کشور توانسته است علیرغم تحریم‌ها، پویایی خود را حفظ کند و در زمره امن‌ترین سرویس‌دهندگان هوایی در جهان به شمار آید.

هم‌اکنون هواپیماهای ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه‌های اقصی‌نقاط جهان در اروپا،‌ شرق دور و غیره تردد دارند و مجوزهای لجستیکی لازم را نیز برای این ترددها در اختیار دارند.

مجوزهایی جهانی که صدور آنها با همت متخصصان داخلی و شبکه‌های تجاری ایران، محقق شده و گواهی است بر سلامت کامل پرنده‌های مسافربر ایرانی.

گفتنیست، علیرغم سیاه‌نمایی‌های گسترده اصلاح‌طلبان در زمینه تأثیر تحریم‌ها بر خطوط هوایی ایران اما طی 5 سال گذشته ده‌ها فروند هواپیمای تازه ساز و در حدّ نو از طریق کانال‌هایی غیر از برجام و مذاکره، وارد کشور شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت و ارائه سرویس به مسافران هوایی هستند.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/235937

2_ http://fna.ir/94ILM7

3_ http://www.jahannews.com/news/646957

4_https://khabarfarsi.com/u/61010525

5_http://www.president.ir/fa/106487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    واقعاً که شنیدن و خواندن و دیدن سخنان و قیافه اصلاح طلبان تهوع آور،... در طول روز برای مؤمنین می شود!
    • NL ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      71 10
      دست اندازی به پول بیت المال تهوع آور تره کاری به جناح های سیاسی ندارم
    • هر هری مذهب IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      41 6
      واقعا این که پول مردم را در اختیار سفر های آنکارا و استانبول و تایلند و تفلیس و دبی و شارجه و ... قرار بدهید تا مسئولان خوشحال شوند
    • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      13 52
      سید !!! یعنی تو خودت را جزئی از مومنین میدانی ؟ مومن که به کسی اهانت نمیکند و از تهمت ودروغ وغیبت مبرا هست .
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      27 3
      آخوندی باید اون موقع برکنار میشد که قرارداد های سود ده رو با شرکت های داخلی ملغی کرد و با شرکت های خارجیه بی کیفیت قرار داد بست
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    81 5
    گویا موشک های سپاه را طلب میکنند بر سرشان فرود آرید
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      35 4
      فقط باید با خاک یکسان کنید همه شان را
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      10 3
      خخخخ باشه
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      16 1
      فقط موشک
  • امید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    47 4
    لیبرالیسم یعنی همین کسی که دهها شرکت در حوزه راهسازی دارد و چندین هزار میلیارد سرمایه نگران تحریم آمریکا است نگو این چهل سال تحریم نبودیم کاش لیبرالها بعد از سی سال جایشان را به انقلابیون میدادند.
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    60 14
    کشوری که جووناش میتونن موشک با اووون همه تکنولوژی پیشرفته بسازن سانتریفیوژ با اون کیفیت بسازن هواپیما نمیتونن بسازن؟! مشکلات ما از جایی شروع میشه که همه چیز زو سپردیم به بیرون از کشور و خودمون رو هیچ حساب می کنیم
    • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      12 8
      پرایدو یادت رفت دلاور
    • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      25 5
      پراید هم صنعتیه که نتیجه اعتماد نکردن به جوانان داخلیه اگه اعتماد کنند به هوش و ذکاوت جونا ازش چیزی بیرون میاد که رو دست لامبورگینی و بنز رو میزنه
    • AE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      11 2
      پراید مال دل آور هایی مثل خودتونه که راس کار هستید و دلار را از 3000 تومان به یه شعبده بازی رسوندید به 19000 تومان .... با اصلاحات تا 1400
  • جوادی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    20 11
    پیشنهادی به مدیران مشرق : همه روزه شاهد انتشار و تحلیل رفتار ها و گفتارهای اکثرا با برنامه اصلاح طلبان در اینجا هستیم و این موضوع کام همه را تلخ می کند . اگر چه روشنگری و اطلاع رسانی شما کار پسندیده ای است اما به نظر می رسد اگر در کنار هر مطلب تلخ تر از فاجعه مربوط به اصلاح طلبان خبری شیرین از تلاش های اصولگرایان و نیرو های طرفدار نظام درج نمایید هم با مقایسه دو خبر و تفاوت ها اشکار تر می شود و هم از تلخی کام و اندیشه مردم می زداید . منظور تفسیر و تحلیل خبر نیست بلکه اصل خبر است و یا یک خبر نیمه مرتبط با آن و در آخر تحلیل خبر . موفق باشید
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      5 15
      طرفدارای نظام مگه کار شیرینم میکنن؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      5 2
      بله میکنن. مگر اینکه اخبار رو کانالیزه دریافت کنین و خبرهای خوش رو نبینین و یا خدایی نکرده مخالف نظام باشین و هم دل با مثلث عبری، غربی و عربی با کارای شیرین طرفداران نظام کامتون تلخ شه.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    24 10
    بله؛ هراندازه در بحث فرهنگی و دینی جامعه دخالت نکنیم، آن اقدام مردمی، ارزان‌تر، تاثیرگذارتر و با عشق بیشتر برگزار می‌شود. خخخخخ اولا شما ها خائن تر از اونی هستید که فرهنگ مملکت رو به ابتدال نکشونید نمونه اش همین بنرهای شهرداری علیه هویت پوششی ایران یعنی چادر . پس علیه فرهنگ و مذهب خوب خرج می کنید و دخالت. ثانیا چرا مردم رو می پیچونی سرراست بگو بگو هر اندازه در بحث مذهبی دخالت نکنیم (هزینه نکنیم) بهتر می توانیم داداشهامونو با بیت المال بفرستیم شمال عشق و حال تا ماشین بیت المال رو سالم ببره اوراقی تحویل بده و ایضا بهتر می تونیم برای اعضای شورای شهر ماشین پرشیا و تبلت گران قیمت کادو بدیم.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    35 2
    زمانی در دهه 60-70 در دوران کودکی و نوجوانی به دیدن فیلم هایی که در ژانر اکشن بود و اکثرا هم موضوعش درباره درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر که یه پای ثابتش هم جمشید هاشم پور بود میرفتیم، در عین اینکه از دیدن فیلم ها لذت میبردیم ولی هیچ وقت هم باور نمیکردیم که مثلا این ستون کشی هایی که قاچاقچی ها در این فیلم ها حداکثر با تعداد ده تا وانت مسلح میکردن حقیقت داشته باشه، تا اینکه چند سال قبل مصاحبه هایی از فرماندهان سپاه و مرزبانی نیروی انتظامی خواندم که فهمیدم اوضاع حتی از آنچه در این فیلم ها هم نشان میداده بدتر بوده، قطعا آزاد گذاشتن تروریست ها در ایالت های همسایه ما در پاکستان با اراده حکومت و به خصوص ارتش و اطلاعات پاکستان هست و اینطور نیست که قدرت اعمال حاکمیت در درون مرزهای خودش نداشته باشه، این پاک ها عملا یه جنگ بلند مدت فرسایشی رو علیه نیروهای ما در مرز راه انداختن، یعنی حتی یک گروه مخالف در سرتاسر خاک پاکستان و به خصوص ایالت های غربیش پیدا نمیشه تا ما هم به تلافی از آنها حمایت کنیم!؟ و اینطور مقابله به مثل کنیم!؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      11 2
      فقط کافیه با هند در توسعه چابهار و سواحل مکران مشارکت کنیم تا حساب کار دستشون بیاد
  • ندا سحری IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    36 6
    در پاسخ به این زن گستاخ باید گفت پیاده روی اربعین سالار شهیدان 6-7 سال است که تشکیل شده (چند سال بالا یا پائین تر) اون زمانی که پیاده روی نبود عوارض و مالیات مردم که به شکم شما و جد و آبادتان با حقوق های میلیاردی می رفت حالا چه تضمینی وجود دارد که پول یه داربست و کنده آتش گرفته و چای و نذری حذف بشود و به جیب شما نرود؟؟؟ همیشه اصلاح طلب ها برای مقاصد الهی خسیس و مردمدار اند و برای ریخت و پاشها از نوع جشن هنر شیراز سینه چاک میکنند که فرهنگ و هنر!!! نیاز به هزینه دارد.... ببند دهنتو!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    39 7
    خانم عضو شورای شهر خواهشا شما یکی راجع به عزاداران امام حسین حرفی نزن و در دهنتو ببند . هر جا دار و دسته شما اصلاح طلبها رخنه کرد اونجا رو به گند کشید از جمله شوراها
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    31 2
    خانم امانی حق الناس به معنای ان است که پول عوارض مردم را صرف خرید ماشین و تبلت برای اعضای شورای شهر نکنید حق الناس به معنای ان است که عدالت را رعایت کنید نه اینکه به محلات خودتان که در بالای شهر هست امکانات راسرازیر کنید اما به پایین شهر توجه نکنید حق الناس به این معناست که همانطور که دولت در ابتدای سال ارز4200 تومنی در اختیار شماها و مردم هم قشر خودتان قرارد داد تا به انتالیا و اروپا بروید برای مردم مذهبی هم امکانات سفر اماده کند در ضمن هنوز یادمان نرفته که در عید 96 اعلام شد که قیمت اتوبوسها علیرغم اینکه در مسیر برگشت خالی هستند افزایش پیدا نمی کند اما در ابان 96 اعلام شد به خاطر برگشت خالی قیمت اتوبوسهای اربعین دو برابر می شود. ایا این حق الناس نیست؟
  • سعید IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    28 10
    آخش خانم چه قدر به فکر مردم است دلم به این دلسوزی ها می سوزد. از خروجی های آنتالیا و ترکیه چه خبر خبری داری از بودجه های شورای شهر چه خبر کجا می رند کسی اطلاع داره، خانومهخ تو چی خبر داری کجاست چرا لال شدی چرا دلت نمی سوزه حالا گیر دادی به اربعین خدا هدایتتان کند که بعید می دانم و اگر نه نیست و نابودتان کند که مملکت را به گند کشیدید و زبان بازی هم می کنید. آخش مجلس ششم به کامت نبود
  • مرتضوی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    8 40
    با این که دل خوشی از امثال شهربانو امانی ندارم ولی به نظر من صحبت هایش درست است
  • فرهاد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    14 2
    به دلیل چگونگی هزینه کردن درآمدهای مالیاتی وبیت المال کشور بین دوحزب موجودیعنی اصلاح طلبان واصولگرایان اختلافاتی وجود داردوهرکدام از این احزاب اعتقاد دارند باید طبق خواسته حزب مطبوعشان هزینه شودوچون تاکنون نتوانستندروشی مشترک برای هزینه کردن وپیشرفت منافع ملی برسندبخاطرهمین بیت المال کشوربه عنوان حقوقهای نجومی نزدبعضی ازاعضای این احزاب به امانت گذاشته شده است
  • US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    5 23
    حرف مفت نزنید بمب اتمی داره باید با حمله شیمیایی پاکستان و سیستان و بلوچستان و بخشی از خراسان جنوبی و زهدان را با خاک یکسان کنید
    • BE ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      0 0
      شما هم انگار شیمیایی زدیا ! ای ناقلا
  • کارشناس سیاسی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    24 1
    انفعال سیاست خارجی ایران در برابر پاکستان در زمینه تکرار شرارت های گروههای تکفیری مورد حمایت غرب و عربستان غیر قابل توجیه هست. قطعا سازمان اطلاعاتی پاکستان isi در این حوادث نقش،دارد. پاکستان حسن نیت ندارد و ایران نیز مقابل مثل کند و تجزبه طلبان بلوچ پاکستان را حمایت کند تا پاکستان تن به خواسته های مشروع ایران بدهد. و
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    15 2
    البته از نظر این منافقین نفوذی هزینه کردن اموال مردم برای جشن تولد فلان هنرپیشه و شرکت در تجلیل فلان فوتبالیست و برپایی محافل خصوصی فسق و فجور مانعی ندارد
  • رحمن IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    20 0
    بنظر میرسد مقامات پاکستانی با دلارهای سعودی بد عادت شده اند و احتمالا از ایران هم دارند غیر مستقیم باج خواهی میکنند و چه بسا مسیر ترانزیت آینده به افغانستان و شمال را از بندر چاه بهار در دستور کار خود دارند این گروهکها در مرکز سازماندهی و امنیتشان تأمین میشود.دولت میتواند یک منطقه ای را در خاک پاکستان قرق امنیتی اعلام و خود آن مناطق را پوشش دهد.پر واضح است که اطلاعات پاکستان یکی از پشتیبانان گروه های تروریستی مرتبط با دولت سعودی است و بر کسی پنهان نیست و این گدا پرورها کارشان عمدی است.
  • امیرمسعود IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    25 2
    خانم امانی، اگر برای آب بازی دخترها و پسرها در پارک باشد و یا کنسرت و نمایش های برباد دهنده ی اخلاق و عفت در جامعه و یا هر فعالیت ریشه دار در غرب آنوقت باید برای آن خرج کرد و در غیر این صورت مخالف آزادی و دموکراسی؛ اما اگر بخواهند برای همین مردم و تجمعات مذهبی فعالیتی انجام شود هزار بهانه ی بنی اسرائیلی به ذهنتان می آید. آخ که چقدر شیطان صفت در این اصلاح طلب ها وجود دارد.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    17 0
    وقت آن است که مقابل به مثل جدی در مقابل این جرثومه قتل و کشتار یعنی پاکستان انجام گیرد این کشور گویا نمیخواهد رفتار خود را تغییر دهد.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    6 0
    الان دین به دلسوز نیاز داره(مثل همین خانم)
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    69 7
    افرین به شرف این خانم . حرف تمام مردم ایران همین است که این خانم گفت . بهای به بهشت رفتن خود را از جیب خود بپردازید از جیب دیگران بدون اجازه انان حرام است. اما برای مشروب خوری و رقصیدن زن ایرانی میان عربها در دبی و ترکها در استانبول دولت باید هزینه کند. تا مردم حال کنند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      51 0
      اشتباه منفی دادم
  • منوچ IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    16 8
    خانم امانی حر ف حق را زدند . هر جا دولت دخالت کرد کار خراب شد . دلیلی نداره که دولت ارز ارزان به افراد بدهد که برای اربعین بروند باید برای آنتالیا و گرجستان و ارمنستان و تایلند رفتن و لخت شدن زنهای ایرانی هزینه کند
    • سید IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      6 2
      خرج زیارت اربعین مملکت رو بیمه میکنه و جلوی هزینه های حوادث نظیر سیل و زلزلرو میگیره
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    22 4
    چشماش به زور باز میشه رفته توی شورای شهر و به عزاداران حسینی کنایه میزنه
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      0 0
      حالا کی از شهرداری کمک به هيئت ها را خواست؟! اينها برای بی دين کردن مردم خرج نکنند، برای برپایی رقص و پارتی خرج نکنند کمک به عزادارن پیشکش
  • DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    22 5
    کنایه عضو شورای شهر به عزاداران حسینی؛ عوارضی که مردم می‌دهند باید صرف رفاهشان شود! حق دارند اینگونه کنایه بزنن زیرا همین ملت عاشق ابا عبدالله ع بودند که ارباب آنها یعنی شاه نوکر صفت و وطنفروش را به زیر کشیدند. اگر انقلاب نشده بود درپیتی های اینچنینی اکنون نیمه برهنه در خیابانها ووول میزدند و کفش های شاه را لیس میزدند.
  • محمد US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    8 3
    پاکستانیها میدانند که در شرایط فعلی دست وپا بسته ایم واز ترسم تحریم وروگردان شدن سایر کشور از ایران قدرت پاسخگوییمتن کم است با امریکاییها در جهت فشار ونا امنی کشور همکاری می کنند کشور داریم امن برای نظام ومسولین ونا امن برای مردم
  • صدای‌ حق IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    19 3
    خانم امانی می‌فرمایند : " حق‌الناس به معنای آن است که شهروندان عوارضی که به شهرداری می‌دهند باید برای رفاه حال و حل مشکلات شهری‌شان صرف شود…» " از ایشان باید پرسید، آیا توجه به مسائل و مراسم دین در راستای‌ ایجاد رفاه و مشکلات است یا ضد رفاه و حلال مشکلات ؟ متاسفانه امثال خانم امانی یا آن خانم عضو شورای شهر هم حزب و فکر ایشان که برادرش خودروی بیت المال را کوبیده تحویل شهرداری داد تهی از درک علمی و فرهنگی و هنری است . چون افسادطلبان معرفت و درک درست از دین ندارند تصورشان از مناجات و دعای‌ توسل و زیارت عاشورا اشک و گریه‌ و ضد‌ رفآه است. بازی با کلمات هم حدی دارد ؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    9 5
    هر گروهی فقط به فکر جیب خودش
  • حی US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    9 1
    ولی ماشین بیت المال باید دست برادر عضو شورای شهر باشه و با آن برود دور دور
  • DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    7 4
    ماشاالله ایران اصلا دشمن ندارد. 80 گروهک درپاکستان 100 ها در کردستانهای خاورمیانه، 100 ها بقول رسانه ها در اروپا، 100 ها در حاشیه های خلیج فارس و ده ها کشور. تازه تگر گروهکها هماز جنس داعش باشند که یک لشگرند مثل آنها میتواند سالها مزاحم مردم ایران شوند.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      3 0
      اصولا اینجوریه که قطار وقتی حرکت میکنه و می خواد به مقصدش برسه، به سمتش سنگ پرتاب می کنه. نه وقتی که وایساده و بی حرکته...
    • DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      3 0
      گروههای تروریستی و کشورهای ضد ایران هزاران بوده اند و ایران همیشه آنها را قلع و قمع کرده است تاریخ را مطالعه کنید.ولی متاسفانه اکنون با ملیجکهایی طرفیم که از ترس ترقه پوشک خود را خیس نموده و سریعا گوشی خود را برداشته و میخواهند ترس و نم! خود را عمومیت دهند.اینها لیاقت داشتن شناسنامه ایرانی را ندارند.
    • فقط وطن IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      2 0
      یه تحلیل منصفانه بکنید ببیند چرا اینقدر دشمن تراشی کردیم
  • حسین IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    48 8
    برای شما و سایت شما متاسفم
  • صدای‌ حق IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    8 0
    در خصوص تنها راه درمان ربودن‌ و شهادت سربازان‌ ما این است که به دولت پاکستان یا هر کشوری که از مرزهایشان‌ به کشورمان حمله می‌شود ، هشدار دهیم ، که من بعد هر شهروند یا سرباز ایرانی شهید یا زخمی شود یک سرباز شما باید جانش را آماده دادن کند. دکاً دکا
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    6 1
    مرزداران عزیز وجان برکف حریم ایران با دلاوری خود ثابت کردن که هیچگاه دست از دفاع از مرز وبوم خود کوتاهی نمی کنند و نیاز به یک اقدام دیپلماتیکی قوی و مداوم امنیتی با کشور پاکستان برای همکاری واقعی ان کشور با ایران در تامین امنیت مرز های شرقی مان که مشترک واگر پاکستان مشکل کمبود نیروی مرزداری دارند اجازه تعقیب و دستگیری اشرار در داخل خاک پاکستان را به نیروی انتظامی و امنیتی کشور عزیزمان ایران را از طرف پاکستان داده شود . تا بساط نا امنی در مرز های شرقی که از دیر باز مشکل ساز بوده حل و فصل گردد ...
  • آزاد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    7 0
    اینی که دولت رو هرچی دست گذاشت به فناش داد شکی نیست.دلار عین آدم داشت میکشیدپایین،دولت فخیمه دخالت کرد 2باره تاگردن گشیدبالا قفل کتابی هم زد که دیگه به زورم نشه کشیدش پایین.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    12 9
    تعداد کثیری راضی نیستن سرمایه مملکت تو این راه ها هزینه بشه. احسنت به این نماینده شجاع شورا که میداند جمهوری اسلانمی برای اینهایی تشکیل شد که ضد دین و خدا و امام حسین هستند و این همه شهید و جانباز و سختی هم برای رفتن دختران ایرانی به دبی و ترکیه بود نه برای راه حسین
  • احمدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    7 2
    شما چگونه در سوریه محل تررویستهای موشک باران می کنید ولی توان سرکوبی این اشرا کنار گوشتان را ندارید شرق وغرب باهم فرق می کنند دشمن ترروریست یکی است
  • AE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    3 12
    کاملاا حرفشون دست هست خانم نماینده
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    2 1
    و البته خویشاوندان اعضاء شورا هم که خودرو بیت المال را خارج از حوزه ماموریتی منهدم می کنند ،در زمره مردمان مورد نظر ایشون هستند!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    3 4
    "80 گروهک تروریستی در پاکستان منتظر اقدام ایران" جرأت شلیک موشک به پاکستان رو دارید؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      4 0
      همین امروز خبر یکیش اومده بود. پس نگران جرات نباش.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    10 2
    از نمایندگان مجلس می خواهیم هر چه سریعتر اخوندی را استیضاح کنند
  • سعید IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    5 0
    باید برای تشکیل یک گروه شبه نظامی پاکستانی وابسته به ایران در داخل خاک پاکستان مطالعه و اقدام کرد. انفعال و کارهای دیپلماتیک دیگه کافیه، موشک زدن به خاک پاکستان هم کاری پر هزینه و بی نتیجه است.
  • NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    0 0
    وقتی یا میشه عضو شورای شهر ، چنین افاضاتی هم میکنه
  • ع IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    7 0
    این پاکستان مرکز تروریسته از القاعده و طالبان حمایت میکنه افغانستان رو هم خراب کرده مرز اینجا رو هم به گند کشیده
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    6 8
    ای کاش مشرق یه طرفه به قاضی نری خیلی بهتره و انقدر که به اصلاح طلبان انتقاد میکنی همینطور هم از اصولگراها انتقاد کن یعنی همه کارهای اصولگراها درسته و هیچ اشتباهی نمیکنن
    • AE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      2 1
      تو نگاه کلی به مشکلات کشورمون سهم اصلاح طلب ها خیلی و خیلی بیشتر از اصولگراهاست.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    1 0
    یه نماینده مجلس تو مصاحبه ای میگفت آخوندی 130 تا شرکت داره ! اگه راست باشه که خاک تو سر این مملکت...اگه دروغ باشه چرا یقه اون نماینده رو نمی گیرن؟؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    3 0
    پاکستان مرزهای هندوستان افغانستان ایران را نا امن کرده و دشمنی روشنی با اهالی مسلمان سین کیانگ که همسایه هست داره در جهت راضی نگه داشتن اربابان چینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس