کد خبر 898179
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
هادی قوامی

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که بیش از ۷۶ درصد درآمد بودجه سال ۹۷ در حوزه‌های درآمدهای نفتی در شش ماهه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش مشرق، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس گفت: محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود به اعضای کمیسیون عنوان کرد که بیش از ۷۶ درصد درآمدهای بودجه سال ۹۷ در بخش درآمدهای نفتی ۶۳ هزار میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی ۶۳ هزار میلیارد تومان و فروش اوراق و اسناد و همچنین واگذاری دارایی‌ها ۲۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

بیشتر بخوانید:

دولت یارانه متولدین ۹۷ را حذف کرد

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که با توجه به شرایط اقتصادی موجود کشور دولت ۱۳ هزار میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود را با ارز ۴۲۰۰ تومان برای تأمین کالاهای اساسی (۲۵ قلم کالای اساسی) و دارو در نظر گرفته است که ۳.۵ میلیارد دلار آن برای دارو و مابقی برای دیگر کالاهای اساسی اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: نوبخت همچنین عنوان کرد که برای حمایت از ۱۱ میلیون نفر اقشار آسیب‌پذیر حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که محل تأمین افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها است.

قوامی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که پتروشیمی‌ها در شش ماهه نخست امسال خوراک مورد نیاز خود را با دلار ۳۸۰۰ تومانی دریافت کردند اما فروش محصولات خود را در سامانه نیما با دلار ۸ هزار تومانی به ثبت رساند و در شش ماهه دوم دولت بنا دارد تا خوراک پتروشیمی‌ها با دلاری در حدود ۸ و ۹ هزار تومان در اختیارشان قرار دهد.

وی در پایان گفت: نوبخت گفت که علاوه بر این ضمن تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ بودجه با اجازه رهبری یک میلیارد دلار هم از صندوق توسعه ملی برداشت و برای حمایت از واحدهای تولیدی و تکمیل و اجرای پروژه‌های ریلی و همچنین بازآفرینی شهری هزینه می‌شود و علاوه براین از این محل اعتباراتی در اختیار پیمان‌کارانی که به دلیل افزایش قیمت دلار برای تأمین هزینه‌های کالاهای مورد نیاز دچار مشکل شده‌اند به عنوان مابه‌التفاوت قیمت ارز اختصاص می‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس