مولاوردی - نمایه

این که خانم مولاوردی، پُست یکی از مهره‌های آشکار جنگ روانی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی را لایک می‌کند، فقط مساله‌ی یک پسند احساسی نیست، بلکه نشان از انطباق قابل توجه در افکار و ذهنیات دارد.

سرویس سیاست مشرق - در آبان سال 96، در آستانه مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین که الحق به مانیفست قدرت و اتحاد محور مقاومت تبدیل شده، به ناگاه دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، شهیندخت مولاوردی، تصویری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که ظاهرا یک مسیر پیاده روی زائران را نشان می داد که در امتداد آن بطری‌های آب معدنی ریخته بود. ایشان زائران اباعبدالله را به رعایت «نظافت» توصیه کرد!

این استوری خانم دستیار، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت که شاه‌بیت آن‌ها این بود که چرا خانم مولاوردی این همه سال درباره رویداد عظیم اربعین هیچ سخنی نگفت و حالا از کل آن رویداد(که قطعا مثل هر رویدادی، نقص‌ها و کمبودهایی دارد) و از بین همه‌ی ابعاد استراتژیک، سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و انسانی آن، چنین چیزی را برای «کنایه» زدن و اصطلاحا «تکّه» انداختن به زائران عتبات برگزیده است.

البته نام خانم مولاوردی، در سه سال گذشته، خواسته یا ناخواسته، با نام یک جاسوس خبره و کاربلد آمریکایی-لبنانی به نام «نزار زاکا» گره خورده است که در 27 شهریور 94 در راه بازگشت به فرودگاه برای خروج از کشور توسط دستگاه اطلاعاتی کشور بازداشت شد. نکته مهم این جا بود که این جاسوس به دعوت معاون وقت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، یعنی همین سرکار خانم مولاوردی به کشور دعوت شده بود. زاکا یک کارشناس خبره فناوری اطلاعات و یک استاد «شبکه‌سازی» نفوذ در کشورهای هدف بود که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) کار می کرد. پوشش ظاهری و رسمی این تاجرِ دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی، نایب رییس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» (ویتسا) و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» (اجمع) بود.

بنا به گزارش‌هایی که بعد از انتشار خبر دستگیری زاکا منتشر شد، او قصد داشت در قالب بحث «توانمند سازی زنان»، شبکه‌ای برای تغییرات خزنده و چراغ خاموش در جهت «غربی سازی» جامعه زنان و تقابل سازی زنان با حاکمیت ایجاد کند و البته عواملی در داخل دولت(از جمله یکی از مدیران رشد وزارت ارتباطات) با او همکاری می کردند.[1]

نزار زاکا در کنار کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا

البته بدیهی بود که خانم مولاوردی به واسطه ذهنیت «مشارکتی» خود که اصولا به اموری از قبیل «جنگ نرم»، «تهاجم فرهنگی» و پروژه‌های دین زدایی و سکولاریزاسیون غربی‌ها برای جامعه زنان ایران باور ندارد و این مسایل را «توهم توطئه» می داند و باز به واسطه‌ی این که خود او دعوت‌کننده مامور اطلاعاتی زبده‌ای چون زاکا به ایران بود، هیچ‌گاه زیر بار چنین اتهاماتی درباره مهمان مدعو خود نرفت و در سه سال اخیر هر جا که فرصت یافته، از زاکا دفاع کرده است، تا به امروز که در کمال حیرت، معاون پیشین و مشاور کنونی رییس جمهور، در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی «اَسوسیِیتد پرس»(AP) به دستگاه قضایی کشورش حمله و حرف‌هایی را مطرح کرده که به طور معمول هیچ مقام مسوولی در هیچ کشوری، آن‌ها را نزد رسانه‌های کشور «دشمن» بیان نمی کند(البته درباره این که خانم مولاوردی آمریکا را که چنین خصمانه کشورمان را تحت جنگ اقتصادی، حملات تروریستی و برنامه‌های پیچیده برای آشوب و اغتشاش قرار داده، دشمن می داند یا نمی داند، مطمئن نیستیم).

مولاوردی بار دیگر در این مصاحبه به دفاع از یک جاسوس آمریکایی پرداخت و تلویحا دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی کشور را در مورد پرونده زاکا به سیاسی‌کاری متهم کرد. او همچنین دستگاه قضاء را به مداخله در کار دولت و «خنثی کردن» تلاش‌های دولت متهم نمود.

این در حالی است که خود آمریکایی‌ها چون قدر و قیمت این مهره اطلاعاتی-نفوذی کارکشته ی خود را می دانستند و شکست اطلاعاتی خود را برای نفوذ دادن این جاسوس پذیرفتند، چندان موضعی درباره دستگیری تبعه‌ی خود نگرفته‌اند. در چنین وضعیتی، دفاع خانم مولاوردی از این جاسوس، آن هم بعد از سه سال، به شدت عجیب و قابل تامل است.

این عضو حزب منحله مشارکت، که ظاهرا بنا دارد پرچم «لیبرالیسم»(ایدئولوژی محبوب مشارکتی‌ها) را در هر شرایطی بالا نگه دارد، جزو حلقه‌ای است که می توان آن‌ها را «فمینیست‌های اسلامی» نامید. این دسته از فمینیست‌ها(که در جریان اصلاح طلب به وفور دیده می شوند) به نوعی «شریعت حداقلی» و «ایدئولوژزی زدایی» از ساحت امور زنان معتقدند و گرچه خود حجاب برتر بر سر می کنند، اما حتی یک سطر و سخن از آن‌ها در دفاع از حجاب در جایی ثبت نشده است.

مولاوردی که در کنار معصومه ابتکار، چهره‌های زن ثابت دولت‌های اصلاحات و اعتدال هستند، در حالی پرچم «حقوق زنان» و برابری مطلق حقوق زن و مرد را بالا برده‌اند که مدتی است داد برخی از فعالان سیاسی زن اصلاح‌طلب هم از بسته بودن حلقه زنان سیاستمدار در اردوگاه اصلاح‌طلبی و اعتدال درآمده است و حتی فردی چون «الهه کولایی» که تجربه یک دوره نمایندگی مجلس را از حزب مشارکت دارد، بر این موضوع صحه گذاشته است.[2]

اخیرا، خانم «فاطمه دانشور»(عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در دوره چهارم) در مصاحبه‌ای از حلقه بسته زنان «مدیر» در جریان اصلاحات و اعتدال انتقاد کرد:

" زمانی هم که آقای روحانی می‌خواهد از زنان در سطوح بالای مدیریتی استفاده کند، متاسفانه ما یک دایره بسیار محدود زنان سنتی را داریم که از دورههای مختلف ریاستجمهوری تحت عنوان مشاورین زن در کنار رئیس جمهورهای مقاطع مختلف بودند. اینها گروههایی را دارند که یک گروه معدود چند نفره می‌شوند. در نهایت هیچ زن دیگری را در جمع خود راه نمیدهند. این عده طرف مشاوره رئیسجمهورها هستند برای اینکه زنان کابینه یا زنان دستگاهها را به رئیسجمهور پیشنهاد بدهند. متاسفانه زنان ما باید از این مجرا عبور کنند که در نهایت نیز زنان توانمند ما نمی‌توانند از آن عبور کنند چون این عده محدود از زنان، سایر زنان توانمند را قبول ندارند. در واقع یک خودزنی در جامعه زنان وجود دارد که اجازه نمیدهد خانمهای توانمند شناسایی شوندو بخواهند موقعیتهایی را به دست بیاورند. به ویژه اینکه این زنان توانمند با آنها از لحاظ پوشش و تفکر همسو نباشند که این مشکل همچنان وجود دارد."[3]

فاطمه دانشور از حلقه بسته‌ی زنان دولت گفت

البته طبیعی بود که مخاطبان منظور خانم دانشور و روی سخن او  را در وهله نخست، سه زن حاضر در کابینه(مولاوردی و ابتکار و لعیا جنیدی) تعبیر کنند.

جالب این‌جاست که خانم مولاوردی یکی از کم‌تحمل‌ترین اعضای کابینه در برابر انتقادات است و تا حالا چندین باز از فعالان سیاسی بایت انتقاد به عملکرد او و مجموعه‌ی تحت هدایتش شکایت کرده است و البته «دروغگو» خطاب کردن منتقدان هم از دیگر شاخصه‌های ایشان است. جالب این جاست که با وجود انتقادات فراوان و متنوعی که به عملکرد مولاوردی(در هر دو دولت یازدهم و دوازدهم) وجود داشته، او حتی یک بار به صورت جدی با منتقدان و کارشناسانی که نظراتی مغایر با نظرات او دارند، جلسه‌ای تشکیل نداده تا صحبت‌های آنان را بشنود و بخش عمده‌ی جلساتی این خانم برای تصمیم‌گیری درباره مسایل زنان یا سیاستگذاری در این حوزه برگزار می کند، یا غیرعلنی و مخفیانه است و یا صرفا با کارشناسان همسو و موافقان او برگزار می شود.

خانم مولاوردی در اردیبهشت ماه سال 96، در جریان همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با وجود آن که رهبر معظم انقلاب پیش از آن به صراحت به اجرای سند ننگین 2030 در کشور انتقاد و دستور توقف اجرای آن را صادر کردند، از این سند دفاع کرد و گفت:

" سند ۲۰۳۰ مخفیانه امضا نشده، این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است."

با این اظهارنظر معلوم شد که مولاوردی خود یکی از بانیان و عوامل اصلی امضای آن سند و تلاش برای اجرای آن بوده است.

در بهمن و اسفندماه سال گذشته، زمانی که ضدانقلاب در حرکتی برنامه‌ریزی شده و یک سناریوی جنگ روانی کشف حجاب زنجیره‌ای شماری از دختران اجیرشده در مناطق مختلف پایتخت(برای به چالش کشیدن اقتدار حاکمیت در حوزه اجتماعی) با فراخوان مسیح علینژاد،ضدانقلاب مقیم لندن، کلید خورد، باز این خانم مولاوردی بود که به صحنه آمد هم به دفاع از «دختران خیابان انقلاب» برخاست و هم، همصدا با رسانه‌های ضدانقلاب، نیروی انتظامی را به خاطر انجام وظیفه قانونی خود در آن فیلم کذایی، زیر سوال برد.[4]

جالب این‌جاست که او در مصاحبه‌ای با سایت «خبرآنلاین»(18 اسفند 96) هم غیرمستقیم از مخالفت خود با «حجاب اجباری» پرده برداشت و هم مزدوران جنگ روانی دشمن موسوم به «دختران خیابان انقلاب» را صرفا «فعال مدنی» خواند که «اعتراض مدنی» انجام دادند.[5] سخنان مولاوردی در این مصاحبه و چند مصاحبه دیگر در همین زمینه، دقیقا منطبق با جنگ روانی-تبلیغاتی ضدانقلاب و تصدیق تبلیغات آنان در این زمینه بود، به ویژه این که او نیروی انتظامی را به دلیل انجام وظیفه‌ی خود بارها تخطئه کرد.

باید اضافه کرد که، همین چند روز پیش(20 شهریور) این خبر منتشر شد که مشاور رییس جمهور در امور زنان و خانواده، پای استوری «معصومه علینژاد»(معروف به مسیح) لایک گذاشته است. مسیح علینژاد، از مهره‌های پرهیاهوی جنگ رسانه ای-تبلیغاتی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است که پروژه ایجاد شکاف در جامعه زنان و ایجاد تقابل «زن محجبه-زن بی‌حجاب» و کشاندن ان به تقابل فیزیکی را دنبال می کند. این که مولاوردی مطلب چنین کسی با چنین سابقه‌ و کارکردی را پسند کرده، حرف‌های زیادی در خود دارد و خبر از انطباق فکری و بینشی این دو نفر می دهد و البته عملکرد مولاوردی تاکنون چیزی خلاف این را هم نشان نداده است.

نکته بسیار مهمی که درباره عملکرد مولاوردی(چه در معاونت امور زنان و چه به عنوان دستیار حقوق شهروندی رییس جمهور) وجود دارد، مبنا و پایه‌ی تفکرات و عملکرد او در حوزه زنان و حقوق شهروندی است. در 5 سالی که از مسوولیت مولاوردی در دولت اعتدال می گذرد، حتی یک سخنرانی یا مصاحبه از او ثبت نشده که در آن به طور جدی حرفی از شریعت، نقش شریعت در حقوق، دیدگاه او به دین و مبانی دینی عملکرد او در حوزه زن، خانواده و حقوق شهروندی زده باشد. در عوض، فضای ذهنی و گفتاری او پر است از «اعلامیه حقوق بشر»، «عدالت جنسیتی»، سازمان‌های حقوق بشری و ........

به این قسمت از همان مصاحبه او با خبرآنلاین دقت کنید:

"منشور حقوق شهروندی باید مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر موجب توسعه حقوق شده و هنجارسازی ‌کند. در حال حاضر نیز منشور چنین کارکردی دارد و در حال ایجاد هنجارهای حقوقی است. کمااینکه در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم در حکم دادگاه‌ها به مواد منشور استناد شده است. با توجه به اینکه اکثر مواد منشور قبلا تصویب شده‌اند و دولت بنا ندارد این قوانین را در قالب لایحه به مجلس ارسال کند چراکه یک قانون دو بار به تصویب نمی‌رسد، اما در عین حال ما هیچ منعی برای ارائه لایحه نداریم و اگر ضرورت حس شود در مورد تک تک این مفاد می‌توانیم لایحه تنظیم کنیم."

جا دارد که در انتها، به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مساله استراتژیک «نفوذ» رجوع کنیم. ایشان در 20 اسفند 94 در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبر فرمودند:

" ......یکی از آماج‌های این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسئولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند؛ یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه‌ی هزینه و فایده احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند؛ نفوذ برای این است به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند؛ نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسئولین عوض بشود. آن‌وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسئول کشور همان تصمیمی را میگیرد که او میخواهد. وقتی محاسبه‌ی این حقیر عوض شد، تصمیمی را میگیرم که او میخواهد؛ من همان کاری را که او میخواهد مفت و مجّانی انجام میدهم؛ گاهی بدون اینکه خودم بدانم -یعنی اغلب بدون اینکه خودم بدانم- این کار را انجام میدهم. [بنابراین] سعی میکنند محاسبات مسئولین را عوض کنند. پس آماج اوّل مسئولینند."[6]


[1] https://www.mashreghnews.ir/news/492341

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/733872

[3] https://www.mashreghnews.ir/news/891638/

[4] https://www.khabaronline.ir/detail/758497/society/family

[5] https://roozame.com/detail/6695107

[6] http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=6592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 39
  • DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    174 9
    در جلسه اتاق فکر « تکرار» به امثال مولارودی ماموریت داده شد که با مواضع رادیکال ، ترامپ را راضی کنند که از اصلاح طلبان حمایت کند...اصلاح طلبان عرصه را بر خود تنگ می بینند ، از یک سو در داخل در این ۵ سال افتضاح افریدند و از سوی دیگر در عرصه خارج هم ترامپ هیچ علاقه ای به حمایت از انها ندارد. اصلاح طلبی فقط به حمایت خارجی زنده است و بس..
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      اصولگرایان چه گلی بسر ما زدند که اصلاح طلبان بزنند هر دویشان به جز غارت ودزدی این مملکت هیچ کاری بلد نیستند
    • پژوهشگر IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      52 6
      شما بروید روزنامه رسمی و ببینید خانم ... با چه کسانی شرکت تاسیس کرده است و این شرکت محلش قبرس است .کشور قبرس بهشت... است .
    • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      36 0
      الهی چون حاضری چه جویم و چون ناظری چه گویم الهی از من دعایی و از تو نگاهی
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      13 69
      ایا ایشان حرف بدی زده است ایا شان زائران امام حسین عدم رعایت نظافت است که از ایمان است شما با ترور رسانه ای هرکس را با شما همسو نباشد ترور میکنید من به سایررفتارهای این خانم کار ندارم و لی این عکس زائران و ان بطریهای اب با کدام منطق ایمانی اسلامی شیعی حسینی جور درمی اید
    • ساناز IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      61 2
      غارت در این دولت بیشتر بود یک نمونه غارت 11هزار میلیاردی صندوق دخیره فرهنگیان
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      7 1
      الان نه موقع مطلب گذاشتن از این... هست..بعد دهه میزاشتی ...
    • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      13 2
      خانم ملا وردی عاشق دمپایی ابری
    • دیدگا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
      13 4
      اون دوستی که گفتن اصولگرایان چه گلی بسر زدند و این حرفها، باید بگم که باز هم در آمار و عملکرد نگاه کنیم اصولگرایان در خیانت و دزدی و اختلاس و دله دزدی و خباثت انگشت کوچیکه اسهال طلبها نمیشن! البته اصولگرا و اصلاح طلب در حال حاضر به درد مردم ایران نمیخورند و باید یک جریان مردمی و انقلابی درست و حسابی وارد عمل بشه!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    115 5
    خودش که نیامده مسئولیت بگیره! آوردنش و بهش مسئولیت دادن! آب از سرچشمه گل آلوده است...
    • NL ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      41 1
      دیگه وقتی رئیس دولت تو همایش برمیگرده میگه انقلاب شش ماه یه سال دو سال نه دیگه سی و شش سال، انقلاب تموم شده از بقیه چه انتظاری میشه داشت
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    111 6
    هركس يه شعوري داره، مگه امام حسينو در لباس مسلمانان شهيد نكردند؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    87 4
    اگربه جای خانم مولاوردی یک فرد عادی اطلاعات زنان کشور را به بیگانگان داده بود الان به عنوان جاسوس تحت محاکمه بود.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    53 9
    توروز روشن تو شورای شهر به خانم تجاوز کردند اینها دنبال چی هستند
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      26 3
      تجاوز نبود. خود خانم هم روسپی تشریف داشت.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      12 0
      زنای محسنه کردن نه تجاوز
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      11 0
      زنا کردن نه تجاوز
  • اميد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    70 5
    ما هم ايشان را به وطن پرستي ، نفروختن كشور به بيگانه ، آزادگي ، شيوه ابا عبدالله توصيه مي كنيم البته اگر ذره اي اثر داشته باشد!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    12 3
    نظام های حکومتی از هر نوع آن، از جهات بسیاری شبیه به خودرو هستند. از جمله از نظر تعمیر و نگهداری. یعنی چنانچه در طی دوره های زمانی مشخص و منظم اقدام به تعمیر و تعویض قطعات فرسوده و مستهلک نشود و در این امر سهل انگاری صورت گیرد. در نهایت، یا صاحب خودرو را وسط جاده تنها خواهد گذاشت و یا به ته دره خواهد فرستاد. العاقل یکفی باالاشاره.
  • عباسی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    91 9
    دراینکه خانم مولاوردی در راستای اهداف ضد انقلاب داره حرکت می کنه شکی نیست حالا چرا رییس جمهور خودش رو زده به بی خیالی خدا داند
    • DE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      15 17
      مولارودی سهم اقای تکرار در کابینه است..روحانی داره تحملش می کنه..
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    47 10
    پيرزن پر حاشيه
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    27 4
    وای از آن روز که بفهمیم چه شد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    42 8
    خاين به وطن
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      9 19
      وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم گویی شکست شیر را از موش باور میکنم وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند وان دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن با تخت جمشید کهن من عمر را سر می کنم وقتی تومی گویی وطن بوی فلسطین می دهی من کی نژاد عشق با تازی برابر می کنم وقتی تو می گویی وطن از چفیه ات خون می چکد من یاد قتل نفس با الله و اکبر میکنم وقتی تو میگویی وطن شهنامه پرپر می شود من گریه بر فردوسی آن پیر دلاور میکنم
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    29 5
    خوب روش سياه شد كه دم خروس زد بيرون... حفاظت اطلاعات وارد بشه حداقل هر چي ضد انقلاب و جاسوسه تو پيكره اين دولتن خواهشا ليست كنيد دولت عوض شد همه بايد محاكمه بشن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    13 4
    سلام .یادمه یک شب درپاییز سال 92 بود یا 93 دقیق نمیدونم که این خانم مولاوردی را در شهرک اتی ساز سعادت اباد دیدم که همراهش دختربچه ای بود که فکر کنم دختر خودش بود که سگ داشت وداخل ماشین نشسته بودند داشتند میرفتند.البته منظورم سبک زندگی این فرد با ظاهرسازی چادری بودنشه که اگر پاش به اون طرف برسه مثل بقیشون کشف حجاب میکنه.وقتی بی ... مثل غرویان این طوری تو لباس دین رفتار انگلیسی و عمر و عاصی داره از این جماعت که دیگه خیلی کارها بر میاد .البته خود مردم ما در این وضع موجود بسیار مقصرند و حکومت و نظام هم با این شل بازی گذاشته استحاله فرهنگی در اموزش و پرورش و نظام عالی تمام مبانی اسلامی و قرانی را در روش بی خاصیت و انتزاعی کنه.نظام در برخورد با نفاق و همچنین فساد 30 ساله از خود اقتدار و عزت نشان نداده متاسفانه
    • NL ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      3 2
      اگر دروغ باشه اتیش جهنم برای خودت خریدی
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      4 2
      دوست عزیز زیاد تعجب نکن. اگر فاطمه حقیقت جو و کدیور و سازگارا و نوری و عطاءالله مهاجرانی و تئوریسین(سروش)وروزنامه نگار و هنرپیشه و دانشجو وخیلی از این افراد که الان اون طرف مرزها به کشور و نظام توهین میکنند و تو صدای امریکا و بی بی سی را یادت بیاد و یا اگر نمیدونی و نمیشناسی بری تحقیق کنی نه خیلی برات شوکه اوره و نه اتش جهنم حواله خواهی داد. اگر دقیق میدونستم کدوم بلوک در اتی سازه ادرسشو میدادم که بدونی از خودم قصه نمیبافم.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    40 3
    وقتی عملا از اینها حمایت میشه و روحانی بازسیف رو با دهان کجی مشاورپولی خودش می کنه چه انتظاری ازتوبیخ مولاوردی هست؟!!! اینها ازاد هستند تا هرکاری خواستند انجام بدهند ما مردم گناهکاریم
  • PL ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    14 56
    مشرق! این اخلاق کیهانی دست بردار تا از یکی خوشتون نمیاد و با تفکرات شما همخوانی نداره تهمت و برچسب جاسوسی میزنید خجالت بکشین،
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      25 5
      خف بابا!!!!!!!!! حداقل مثل خبرگزاری های شما چرندیات بدون مدرک منتشر نمیکنه
    • سعید IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      10 4
      خطاب به 9:23، منظورت از اخلاق کیهانی چیه؟ مشرق کلی استدلال برای اثبات مدعای خود مطرح کرده است، امثال شما چون هیچ استدلالی در رد نظرات امثال مشرق نیوز ندارید، صرفا با کلمات بازی می کنید و بس.
  • مهران IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    38 7
    جالب هست بعد همین ها میگن در کشور آزادی نیست رسما جلوی حرف رهبر این کشور هست می ایستند بازهم میگن آزادی نیست اوج بی شرفی بعضی هاست
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    24 6
    اینا تو هر حکومتی بودند اعدام میشدند هر حکومتی تو جمهوری اسلامی جایگاه دارن حق و ناحق میخورن بر علیه نظام فعالیت میکنن قوه قضاییه نهادهای امنیتی یا خوابند یا نفوذیها اونجاها راهم گرفتند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    20 6
    این خانم هر از گاهی افاضاتی دارن که نمیشه هضم کرد خدا شفاش بده بحق این روزهای عزیز.. برخی رو ما گنده میکنیم .. خاتمی ش عددی نیست اینکه جاسوئیچی هم حساب نمیشه
  • ح سین IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    22 5
    به اندازه سوادش ازش توقع داشته باشین
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    10 31
    سایت مشرق ! قلب شما به قدرت و شهوت عادت کرده است و صدای مردم را نمی شنوید . با مرگ خود بیدار می شوید
    • RO ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      17 5
      قلب امثال تو به آزادی های جنسی و بزن و برقص عادت نکرده که به این وعده ها رای میدید؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      5 0
      خخخخخخخخخ
  • شاهکرم IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    13 4
    دلسوزان نظام باید با فشار رسانه ای بر دولت این عامل نفوذی را بر کنار کنند واقعا رسانه های دلسوز نظام اگر مانند رسانه های اصلاح طلب فن خبر گزاری را بلد بودند انقلاب به دست نا اهلان نمی افتاد
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      11 2
      آنها فن خبرنگاری و جنگ روانی را از معاون سازمان سیاه در سال 1387در دبی آموختند خاک بر سر خاتمی که برای دریافت و گدایی پول از عربستان و امارات و قطر به عربستان رفته بود برای این سرسپرده گان رسانه ای منحرف اصلاح طلب این وظیفه دشمن شاد کن را در دبی تدارک دید مرگ بر منافق
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    16 4
    روزی که مدعی شد طبق پروتکل مجبور به سر کردن چادر است باید می فهمیدید چه ماری در آستین دارد
  • احمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    14 3
    باسلام این زن مقدمات گرفتن پناهندگی واقامت از کدخدایش رافراهم میکند مانند منافقانی مانند حقیقت جو وافشاری و... منتظر ظاهر جدیدشان پس ازبرهنگی وکشف حجابشان پس از فرارباشید.یقینا منافقین از کفاربدترند.
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 3
    البته تفکر مشارکتی ها و بخشی از چپ ها(برخلاف کارگزارانی ها) به سوسیالیست ها نزدیکتره تا لیبرال ها و تئوریسین هاشون از جمله ملکیان و حجاریان و تاجیک بارها به این موضوع اشاره کرده اند. اساسا بنیان اختلاف این دو طیف اصلاح طلب هم در همین موضوع هست. اساس اشتراک نظر اینها در غربگرایی و اعتقادشون به دین حداقلی و اولویت دادن عرفیات بر شرع هست. لطفا در مقاله اصلاح لازم رو انجام بدین.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    18 3
    اينكه خودش از حجاب برتر استفاده مي كنه به خاطر پوشش براي انجام ماموريتش هست فريبا داودي مهاجر مشاور خاتمي در دوران رياست جمهوري هم چادري بود فاطمه حقيقت جو نماينده مشاركتي مجلس ششم هم چادري بود الان اين دو نفر چه وضعي دارند؟ هر دو خارج نشين، كشف حجاب كرده و دشمن جمهوري اسلامي هستند وضعيتي كه براي مولاوردي هم قابل تصوره
  • DE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 7
    اینمهم هیمنه زدیدهمه جا قدرت را در اختیار دارید یه پست مشاوره هم بذارید برای یک مخالف باقی بمونه
  • US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    7 10
    ب جهنم ............... زندگیمونو نابود کردید شماها ................. به جهنم هر غلطی میخواد بکنه
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
      3 3
      شما چرا دیگه شما پیش عموسام خوش باش وبرای وطن ترانه بسرای
  • هادی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 2
    تو مملکت آدم داشته باشی هرکاری میتونی بکنی
  • امیرمسعود IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    13 4
    باید جلوی نفوذ وطن فروشان و خائنین را گرفت و نگذاشت منافع ملی و امنیت ملی را با هماهنگی دشمنان خارجی یهودی معامله کنند. باید هوشیار بود در مقابل خائنین و جاسوسان
  • پويا IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 2
    احتمالاً دستگاه قضا نميخواد با اين ... برخورد كنه ، و از علل دعوت از اين جاسوس را جويا بشه ؟
  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 2
    من نه چپم نه راست، نه سیاسی به خدا این مولاوردی به مفت نمیارزه نه تنها مولاوردی، ابتکار، کلانتری، آخوندی خدا شاهده مفت اینها گرونه و فقط و فقط دنبال سیاسی کاری و مفت خوری هستن.. امیدوارم خدا به حق آبروی حضرت زهرا(س) این مفت خورهایی که گفتم رو خوار و ذلیل کنه ... وای به حال مردم بدبختی که گرفتار شما دیو صفتا شدن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 2
    سوال : " مولاوردی در پازل چه کسی بازی می کند ؟" جواب : مثل همه اصلاح طلبان در پازل دشمن
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      3 6
      وقتی چنین مردمی چنین طرز و تفکری و چنین رسانه ای داریم از مردم هیچ بعید نیست که آزادی را به سراب بفروشند و انسانیت را به حوری های بهشتی
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      6 2
      تو که بهشت و حوری هایش را سراب می دانی تا کی زنده می ماندی تا از این آزادی حیوانی استفاده کنی؟ آخرش مرگ است. اگر 124000 پیغمبر دروغگو باشند حداقل آخرش عین هم می شویم. ولی اگر راستگو باشند این تویی که بدجور ضرر کرده اس!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    13 3
    حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی آیا تذکر در این رابطه نمی دهید؟ وسوال دوم: آیا صرف تذکر دادن کافی است؟
  • مجتبی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    3 7
    حرف حق تلخه تو گوش افراد مستبد و خودرای ناخوشاینده
  • سید IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    10 1
    یک نمونه از زنهایی که حضرت علی علیه السلام از لحاظ عقلی در نهج البلاغه توصیفشان فرموده است!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 3
    به اسم آزادی میان روی کار اما مخالفانشان را قیمه قیمه می کنند. همسر شهید حاتمی را دستگیر و تهدید به قتل کردند که چرا لیست زنان بی سرپرستی که مولاوردی به سازمان ملل داد ا افشا کرد؟
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 2
    متاسفانه این هم یک نوع اهمال کاری و ندانم کاری وضعف دولتهای ماست.اگربه وطنفروشانی که دشمن به آنان جایزه میدهد برخورد قانونی میشد دیگران پا جای پای آنان نمیگذاشتند.این نوع افراد کاسبند و ریاکار.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 2
    زمانی که ذهن ها چیزِ دیگریست، منافقان تیپ سازی میکنند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    4 0
    شهیندخت تو دیگه چرا بعد از چهل سال فهمیدیم
  • مهدی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    3 16
    اینکه خانم مولاوردی بگه نظافت رو رعایت کنید باید تیکه به عزاداران برداشت بشه؟!!!!چرا هرکس یه حرف حق میزنه هزارتا انگ بهش میچسبونیم؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
      9 2
      الان از یک جاسوس حمایت کرده. آن قضیه زباله ها زیاد مهم نیست.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 0
    خب چرا گذاشتن همچين فردي توي همچين مقامي بمونه؟؟اگه بالا سري ها جاسوس هستن بگيرن محاكمشون كنن.اعصاب ملتو با اين گزارشات خرابتر نكنين
  • ایرانی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    9 1
    دلارهای عربستان هر آدم ضعیف النفسی رو تغییر می ده
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    5 1
    ایران با تحرکات خارجی مثل شرارت های آمریکا آسیب می بیند اما قطعا رفتارش عوض نمی شود حمله نظامی به ایران هم منتفیه ضمن اینکه ایران پتانسیل های بسیاری داره که اگر آزاد بشه آن آسیب ها هم بشدت کاهش خواهند یافت دشمنان ایران و ایرانی این مطالب را کاملا فهمیده اند دنبال 2 پروژه سخت و نرم بصورت همزمان از درون هستند سخت شامل پروژه های براندازی نظام ایران توسط عوامل داخلی و هدایت خارجی و نرم شامل پروژه هاییه که با یک شیبی کم کم ایران انقلابی را از درون خالی کنند آنقدر که دیگر چیزی برای دفاع نمانده باشد این بخش هم توسط نفوذی های داخلی انجام می شه مثل 20 30 و تحرکات یکسری مسئولین و ... تکنیکش هم اینه که اول تستی کوچک می کنند ببینند جامعه تا کجا سر شده اگر پاسخ آمد فعلا عقب می شینن اما پاسخ نیاد به سراغ مرحله بعد می رن یعنی تو روزهای حساسی هستیم که شاخک های نیروهای انقلابی باید تیزتر عمل کنه عملگرایی بیشتر بشه رسانه های انقلابی هم این روزا باید حساس تر عمل کنند اینکه مشرق نیوز رو این موضوعات حساسه جای تشکر داره .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    9 2
    بنده خداداره برای خودنزدعزیزش مسیح علی نژادجارزرو میکنه
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 7
    مشرق جدا شعر می گی
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    6 1
    کنار هم قرار گرفتن تیم ایران ستیز و ایران گریز به هیچ وجه اتفاقی نیست ، دشمن سالها روی تک تک انها کار کرده و هزینه ها صرف کرده ، از تحصیلات در آمریکا و اروپا گرفته تا تطمیع و پهن کردن تور برای جذب اونها در داخل کشور ، و بعد هم که با روی کار اومدن نفر ... ، به طور خودکار و بدون این که خودشون هم بدونن کنار هم یک تیم برانداز رو تشکیل دادن . تعجب اینجاست که چرا دستگاه های مسئول در این زمینه فعلأ فقط نظاره گر تاخت و تاز اینها هستن ؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    5 5
    البته اینکه شما به راحتی یک نفر را جاسوس می نامید وبرایش پرونده میسازید در حالی که این شخص در رده های اول مدیریتی کشور قرار دارد این شک وتردید ...
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 2
    این یه واقعیته درصد قابل توجهی از اونایی که اصلاح طلب هستن به اسلامیت جمهوری اعتقادی ندارن و یه درصدی هم که حجاب وسیله پیشرفتشونه
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 2
    در پازل نزار زاکا
  • آشنای شما IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    5 1
    مسئولان جراید / روزنامه نگاران و دست اندر کاران رسانه ای / عنایت داشته باشید که شما توانایی برای پیگیری کردن اسناد و مدارک افشاگری بیشتر در سطحی گسترده از این جرثومه ها ... را دارید . پس منتظر نمانید و به خودشو ن نشان بدید که ما ( ایرانیان ) میدانیم چکاره اید . رسالت روزنامه نگاری در اینجا خودش رو نشان میده . هر چند شما عزیزان و بزرگواران میدانید که درس اول این دار و دسته آموزش بیحیایی / بیشرمی / بی غیرتی/ وطن فروشی که هزاران هزار بار بدتر از ( با عرض پوزش ) خودفروشیست که عادت نسلی و ذاتی این گله دست نشانده بوده است .
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    9 6
    بیشتر قیافه اش به دختران پیر منافقین می خورد
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    10 2
    خدا لعنت کنه دشمنان امام حسین رو
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    10 4
    ایشان بهتر است جواب احتکار و گرانی پوشک بجه ها را بدهند..
  • FR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    7 2
    تاريخ اعدام به جرم خيانت كِي است ؟
  • سیروس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    6 7
    برادر مشرقی برو سینه ات رو بزن تو رو چه به این توهمات باذن الله تعالی نظام مزخرفتان سرنگون میشود
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    10 1
    دور نيست زماني كه اين سركار عليه !! را هم همچون اسلافش در يكي از رسانه هاي تبليغي نظام سلطه مشاهده كنيم در حالي كه كشف حجاب نموده و به اعتقادات و مقدسات ميليونها ايراني مسلمان توهين نمايد.
  • مهدی ظهرابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    5 1
    اینها همش کف روی اب هست ... بالاخره خودشو رو میکنه امان از عقده دیده شدن اونم توسط یه خانم زهی خیال باطل ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس