شهیندخت مولاوردی

با توجه به اینکه مولاوردی خود را بازخرید کرده است، باید منتظر بمانیم و ببینم که نظر دستیار امور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور درباره خروج از دولت چیست؟

سرویس سیاست مشرق - شهیندخت مولاوردی (دستیار امور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور و معاون سابق امور زنان) گفته است:

در دولت نهم و دهم خیلی تلاش کردم که واقعاً بمانم و منشأ اثر باشم، حتی یک سال مرخصی بدون حقوق گرفتم و بازگشتم دوباره! اما دریافتم اصلاً امکان و زمینه همکاری وجود ندارد و از طرف مقابل هم پذیرشی وجود ندارد. یک بلک‌لیستی به قول خودشان درست کرده بودند. وی می‌افزاید: من نیروی رسمی نهاد ریاست جمهوری بودم هرجا درخواست همکاری می‌دادم مخالفت می‌کردند. به عنوان کسی که در آن موقع کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل و تجربه مدیریت امور بین‌الملل را هم در کارنامه داشتم و حرف برای گفتن در حوزه تخصصی خود داشتم، اما فضا فوق‌العاده برای فعالیت بسته شده بود، لذا من خودم را از مجموعه ریاست‌جمهوری بازخرید کردم و مشغول به کار تخصصی رشته خودم شدم. حدود ۵ الی ۶ سال در محیطی غیر از نهاد ریاست‌جمهوری فعال بودم، تا بالاخره پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده به من داده شد.[1]

همچنین فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس نیز درباره مولاوردی می‌گوید:

آنطور که از شواهد و قرائن و مباحث دولتی‌ها در آن زمان منتشر می‌شد انتخاب خانم مولاوردی در دولت یازدهم پس از چند ماه تأخیر به عنوان متولی ویترین بود، چون دیگرانی مطرح و پشت صحنه بودند که اصطلاحاً مورد داشتند. یعنی یا در جریان فتنه 88 همراهی کرده بودند یا بدلیل نتایج تحقیق و تفحص مجلس هفتم- که گزارش آن در صحن علنی قرائت شد و با رأی اکثریت برای پیگیری و رسیدگی تخلفات مطروحه به قوه قضاییه ارسال شد- مانع داشتند به هر حال مشکل پیش می‌آید پس نتوانستند انتخاب شوند. خانم مولاوردی در زمان تحقیق و تفحص مجلس مدیر بین الملل مرکز امور زنان بودند و محور فعالیت‌های بخش بین‌الملل آن جا که البته مثل حالا سیاست آن موقع هم تلاش در جهت عدم بازتاب فعالیت‌های خارجی و بین المللی بود. بعضاً ایشان به عنوان فمنیست اسلامی مطرح می‌شدند و بعضی اشکالات هیئت تحقیق و تفحص هم به ایشان برمی گشت اما ایشان یک زیرکی به خرج داده و در همان گیر و دار رسیدگی به تخلفات خود را بازخرید کردند و از دایره خدمت دولتی خارج شده و به فعالیت دیگر پرداختند.[2]

بیشتر بخوانید:

حاشیه‌های خانم دستیار تمامی ندارد

بنا بر اقرار خانم مولاوردی و همچنین اظهارات خانم آلیا، مشخص می‌شود که مولاوردی بعد از بازخرید کردن خود، باز هم وارد مناصب دولتی شده است.

طبق ماده واحده- قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.[3]

حال به نظر می‌رسد نوبت خانم مولاوردی است که درباره برنامه‌هایشان بعد از خروج از دولت - طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان- توضیح بدهند. البته گمانه‌زنی درباره مقصد خانم مولاوردی چندان دشوار نیست و به احتمال فراوان دفترخانه اسناد رسمی ایشان در شهرک غرب تهران، اولین گزینه برای طی کردن دوران پس از خدمت باشد.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، ۲۷ شهریور ماه از سوی رئیس جمهور برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ شد و بر این اساس،  ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون باید بازنشستگان دستگاه های متبوعشان را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان «به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است.

بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، سِمَت‌های ذیل مدیریت سیاسی، محسوب و به عنوان مقام شناخته می‌شود:

الف) رؤسای سه قوه

ب) معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان

ج) وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و علی جنتی سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز در فهرست بازنشستگان قرار دارند و باید تا تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷ نهاد ریاست جمهوری را ترک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    16 6
    دفتر خونه اش تو شهرک غرب اگر باشه دست کم پنج شیش میلیارد امتیاز داره منهای ارزش ملک
    • پژوهشگر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      8 3
      این خانم را در روزنامه رسمی ببینید که با چه افرادی شرکت حقوقی زده و این شرکت در قبرس ثبت شده است. قبرس را بهشت جاسوسان می گویند.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    20 4
    اینوهمه حرص و ولع برای چیه بازنشسته بشید درزمان بهزنشستگی به درگاه خدا عبادت کنید شاید بخشید شدید .
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      10 1
      اصولگراها از بازنشستگی صحبت میکنند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 3
    سردفتران نمیتوانند شغل دیگری داشته باشند!!! حالا میخواهد بازنشست باشد یا نباشد!
  • مهدی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 3
    خانم مولاوردی طبق قانون نمی تواند دفترخانه داشته باشد .باید نهادهای نظارتی بررسی کنند چگونه ایشان هم امتیاز دفترخانه دارند هم پست دولتی این خلاف مسلم قانون است
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 3
    یه حسی بهم میگه همون طور که بنی صدر بالباس زنونه فرار کرد....
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 3
    یکسال مرخصی بدون حقوق ، آنهم در منصب مشاور رئیس جمهور؟ با دست پس میزنید با پا پیش میکشید؟ نمیتونی و نمیخوای کار کنی ، خب استعفا بده برو ! یکسال مرخصی و بدون حقوق بودنش هم در چشم ملت فرو میکنید که چی! یکسال؟؟؟ مسئولیت حتی گروه کوچکی از مردم به عهده کسی باشد ، آنهم در جامعه ای اسلامی، سنگینی بارش نباید اجازه دهد حتی 1 ثانیه از کار کناره گیری کنید. پس یا بی مسئولیتید ، یا .... !
  • سوخته IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    14 0
    خخخخخخ هههههههه ه ه ه ه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 2
    فمنیست اسلامی یعنی چی؟؟؟اصلا از اول تا آخر کاراش مورد داشت؛به نظرم درمسلمان نبودنش شکی نیست!فقط نمیدونم دینش چی بود؛ بهاییه,یهودیه...!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    18 1
    خدا خیرت بده که رفتی .چادر سرت بود اما اصلا مدافع محجبه ها نبودی که هیچ .همش دنبال غرب گرایی. هر کی مثل تو هست خدا کنه بره
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 4
    چرابراش تبلیغات میکنی مشرق؟!
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 1
    استاد حمله به زائران اربعین.
  • بهزاد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    7 1
    اینها هیچ موقع قشر مستضعف رو درک نخواهند کرد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 11
    محمود واعظی مگر عضو هیأت علمی دانشگاه نیست؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 2
    دوستان سردفتران میتوانند ناینده مجلس هم بشوند با حفظ سمت طبق قانون لطفا مطالعه بفرمایید بعد نظر بدید
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    12 2
    بررسی کنن ببینیم چجوری سردفتری گرفته احتمالا" بدون امتحان و با پارتی بازی
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    4 1
    اگر امام زنده بود چه میگفت با دیدن این مسئولان فوق ثروتمند جمهوری اسلامی؟!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    6 1
    ایشان هنوز نگران اشغالهایی است که زایران اربعین ریختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس