آریا برزن محمدی

به تازگی فردی برای ورود به هیئت علمی دانشگاه تهران اقدام کرده است که سوابق و ارتباطات وی نیاز به بررسی و تامل جدی از سوی مسوولان ذیربط دارد.

سرویس سیاست مشرق - اخیراً اخباری شنیده شده که قرار است فردی به عنوان «عضو هیات علمی» دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران منصوب شود و پشت این انتصاب، طیفی از اساتید وابسته به «جریان مشارکت» و رییس اصلاح‌طلب این دانشکده و حتی در سطح مدیران ارشد دانشگاه تهران قرار دارند. نام این فرد «آریابرزن محمدی» است.

اما آریا برزن محمدی کیست و چه سوابقی دارد؟

آریابرزن محمدی

آریابرزن محمدی، حدوداً ۴۲ ساله، متولد کشور کویت است و سابقه ۱۲ سال زندگی در کودکی در این کشور را دارد. او برای تحصیلات دانشگاهی به انگلستان رفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه «دورهَم» ( Dorham ) به انجام رسانده است.

محمدی در این دانشگاه، در مرکز مطالعات بین‌المللی و تحت نظارت فردی به نام «انوشیروان احتشامی» آموزش دید. انوشیروان احتشامی، استاد تمام رشته روابط بین‌الملل دانشگاه دورهَم، صاحب کرسی «شیخ ناصر المحمد احمد الصباح»، نخست وزیر پیشین کویت و از اعضای مهم خاندان سلطنتی کویت است.

انوش احتشامی، سمت چپ

مقاله ای از انوش احتشامی در دفاع از سیاست‌های منطقه‌ای عربستان به رهبری بن سلمان

انوشیروان احتشامی سابقه همکاری با «مرکز مطالعات استراتژیک امارات» و «مرکز مطالعات خلیج» سعودی را دارد. [۱] او همچنین همکار «گروه بین المللی بحران» (از اندیشکده‌های وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را دارد. او همچنین عضو «مرکز مطالعات پیشرفته جهان عرب» وابسته به دولت انگلستان واقع در دانشگاه ادینبورگ است. [۲] گروه بین المللی بحران همان موسسه‌ای است که از طریق یکی از کارشناسان خود به نام «علی واعظ»، نقش بسیار پررنگی در پذیرفته شدن «برجام» به شکل فعلی توسط تیم مذاکره کننده هسته ای ایران داشت. [۳]

یکی از گزارش‌هایی که احتشامی به عنوان نویسنده همکار برای اندیشکده امنیتی «رَند» تهیه کرد

او همچنین تحقیقاتی هم برای «شرکت رَند» ( Rand Corporation )، یک موسسه برآورد اطلاعاتی و امنیتی که همکار دستگآه‌های اطلاعاتی آمریکاست نیز همکاری داشته است. رند بنا بر گزارش‌های متواتر منتشر شده، یکی از ۵ اندیشکده برتر امنیتی آمریکاست که در کنار مراکزی چون «مرکز بلفر» در دانشگاه هاروارد، خط مشی و سیاست اطلاعاتی و امنیتی در عرصه سیاست خارجی برای حکومت ایالات متحده تدوین می کند.

آریابرزن محمدی شاگرد مستقیم و دست‌پروده احتشامی است و چند مقاله مشترک با یکدیگر در سابقه دارند.

اما خود محمدی، کسی است طبق گزارش‌های رسیده از فعالان دانشجویی و البته سوابق ثبت شده و منتشر شده، یک عنصر به شدت ضدانقلاب و مخالف سرسخت «جمهوری اسلامی» است.

او در سال ۸۸، در زمینه تبلیغات و تحرکات جریان لندن نشین موسوم به «جنبش سبز» بسیار فعال بود و حتی با شادمانی در نوشته‌های خود خبر از آغاز روند فروپاشی نظام می داد.

برای نمونه او در مقاله‌ای با عنوان «شراب نو را در مشکهای نو باید ریخت» که به همراه فردی به نام «ایمان واقفی» برای سایت ضدانقلاب گویا نوشت (۲۲ بهمن ۹۱)، درباره فتنه ۸۸ نوشت:

" باری جنبش سبز نقطه عطفی در تاریخ معاصر است که زمان را به دو قسمت پیشا ۸۸ و پسا ۸۸ تقسیم میکند. سال ۸۸ پایان بالقوه گی های درونی فضای موجود بود. جایی که سیاست های گذشته به پایان خود سلام میکنند. اگر پیشا ۸۸ را تاریخ جهد سوژه های جمعی در بسط و گشایش مرزهای نمادین نظم مسلط بدانیم (به نحوی که محذوفان و مطرودان را دوباره در خود ادغام کند)، خودِ ۸۸ را باید انتهای منطقی این تلاش و پایان نفی نخستین بخوانیم. از این رو پسا ۸۸، نقطه آغاز مرگ نمادین است. جایی که گونه دیگری از سیاست ورزی متولد میشود. سیاستی که نه دل نگران نمادها و ارزشهای نظم موجود، که دل سپار برساختن نوع جدیدی از روابط اجتماعی و خلق فضایی دیگرگون است. سیاستی که به دنبال مَشکی نوست تا که شراب تازه اش را در آن ریزد. این گذار از نظم پیشین به نظم ممکن ما را به فراروی از جنبش سبز دعوت میکند. باید مرگ واقعی را از دالان جنبش سبز دست به دست کرد تا در انتهای آن با واقعیت مرگ خود رو به رو شود. در انتهایِ همین دالان است که مرگ نمادین تازه آغاز میگردد." [۴]

در حقیقت او و هم‌قلمش در این مقاله، فتنه‌گران را به «براندازی» نظام تشویق و تشجیع می کنند.

مقاله‌ای از آریابرزن محمدی که جمهوری اسلامی را یک «رژیم اقتدارگرا» و ضدتحزب و غیردموکراتیک می خواند

یا وقتی «محمد نوریزاد»، فرد سابقا انقلابی که در جریان فتنه ۸۸ یک ضدانقلاب تمام‌عیار شدٰ در ۵ سپتامبر ۲۰۰۹، مطلبی با عنوان «هرکه با عقل درافتاد ورافتاد!» نوشت که ارزش پرداختن ندارد، لیکن کامنت همین جناب «آریابرزن محمدی» پای این مطلب، خود گویای تفکرات اوست. آقای محمدی در این کامنت، اصولاً تفکر دینی را تفکری «عقب مانده» و «منسوخ» می داند:

نکته مهم دیگر درباره این فرد، همکاری نزدیک او با فردی به نام «امیرحسین جهانشاهی» و سازمان وابسته به او با اسم «موج سبز» است. امیرحسین جهانشاهی، عامل مهم سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، کسی بود که بر سر ماجرای نفوذ و ضدنفوذ «محمدرضا مدحی» و پخش مستندی در این باره از صدا و سیما با نام «الماسی برای فریب»، نامش در افکار عمومی داخل مطرح شد. جهانشاهی با همکاری فردی به نام «مهرداد خوانساری»، از عوامل قدیمی عربستان سعودی در لندن، قصد داشتند با سرمایه جهانشاهی و هدایت موساد و کمک مالی سعودی، با استفاده از یک شبکه داخلی (که گمان می بردند محمدرضا مدحی سرپل این شبکه خواهد بود) برای سرنگونی جمهوری اسلامی اقدام کنند. [۵] جهانشاهی یک مهره آموزش دیده و مهم برای موساد است و حتی بر علیه «اسلام سیاسی» کتاب نوشته است. [۶]

امیرحسین جهانشاهی
جهانشاهی در کنار مهرداد خوانساری (راست)

در همین راستا، شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «رها» در لندن توسط جهانشاهی تاسیس شد که تا زمان اعلام انحلال آن توسط جهانشاهی در سال ۹۳، خط تبلیغاتی محور تل آویو-ریاض را پیش می بردند. آریا برزن محمدی، تحلیل گر ثابت این شبکه ضدانقلاب بود. او در تحلیل‌های خود درباره منطقه در این شبکه، مواضع ضد متحدان منطقه‌ای ایران و به طور خاص، حزب‌الله لبنان و دولت بشار اسد را دنبال می کرد و بارها به مواضع منطقه‌ای جمهوری اسلامی (همصدا با دولت ریاض و دولت تل‌آویو) تاخته است. از این لحاظ، او که شاگرد انوش احتشامی در دانشگاه دورهَم است، کاملاً راه استاد خود را می رود، چرا که استاد او سال‌هاست که همکاری نزدکی با دولت‌های امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارد.

آریابرزن محمدی مهمان همیشگی شبکه ضدانقلاب «رها»

احتشامی همین اخیراً، در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف، جمهوری اسلامی را به "کشتار مردم سوریه» متهم کرده است:

کنایه احتشامی به ظریف و اتهام زنی او به جمهوری اسلامی

اما یک نکته بسیار مهم درباره دانشگاه دورهَم انگلستان وجود دارد.

در بهمن ۹۴ گزارشی در رسانه های داخلی منتشر شد که خبر از یک «پروژه نفوذ» بود.

چنان که اسناد منتشره «ویکی لیکس» در آن برهه نشان می‌دهد، همکاری‌های آمریکا و انگلیس هم در سال‌های منتهی به سال ۲۰۰۹ به‌رغم تعطیلی ظاهری دفتر همکاری‌های دو کشور ادامه یافت. یکی از این اسناد، سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا مربوط به آوریل ۲۰۰۸ است که از سفارت آمریکا در لندن به واشنگتن ارسال شده است.

این سند افشا می‌کند دانشگاه دورهم انگلیس در لفافه فعالیت‌های علمی به وزارت خارجه آمریکا برای جاسوسی از ایران کمک کرده است. دانشگاه دورهم برای این‌که آمریکا را متقاعد به دریافت بودجه ۳۰۰ هزار پوندی برای کمک به فعالیت های جاسوسی و تغییرات سیاسی در سطح توده مردم بکند بر ارتباط هایی که با مقامات بلندپایه ایرانی دارد تأکید کرده و افزوده این ارتباط ها می‌توانند پوشش سیاسی مناسبی برای این فعالیت فراهم آورند

.

سفارت آمریکا در انگلیس ۶ طرح پیشنهادی از کسانی که آن‌ها را مرتبطین ایرانی در لندن خطاب کرده دریافت کرده بود که قرار بود در قالب آن‌ها زمینه‌های کسب اطلاعاتی از فضای سیاسی ایران در سطح توده مردم فراهم شود. دکتر"محمد علی پدرام" و دکتر "انوش احتشامی" افرادی بودند که سفارت آمریکا در انگلیس از آن‌ها به عنوان مرتبطین واشنگتن در لندن یاد می‌کند و طرح هایی در همین راستا ارائه داده‌اند.

اشاره به همکاری دانشگاه دورهم و انوش احتشامی در پروژه مرتبط با سیا

جالب این است که در همین مجموعه اسناد مرتبط با پروژه جاسوسی دانشگاه دورهم، نام حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم به عنوان کسی که دانشگاه دورهم روی او برای همکاری حساب کرده، ذکر شده است.

نام آشنا در سند ویکی لیکس درباره پروژه دانشگاه دورهم

البته آشنا در همان زمان انتشار گزارش‌ها، جوابیه‌ای نوشت و مدعی شد که پیوند خوردن او با این پروژه، با هماهنگی دستگاه‌های «نظارتی» بوده است و او قصد داشته یک پروژه «ضد نفوذ» را پیش ببرد. [۷]

اما ماجرا وقتی جالب شد که در ۱۰ خرداد ۹۶، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا از این خبر داد که در دفتر مشاور فرهنگی رییس جمهور، حسام‌الدین آشنا، یک جاسوس دستگیر شده است. [۸]

حالا یک بار دیگر، نام دانشگاه دورهَم و تلاش یک جریان خاص (که نام افرادی با پرونده مفتوح ضدامنیتی در بین آنها دیده می‌شود) برای نفوذ به عنوان هیات علمی مهم‌ترین مرکز تدریس علم سیاست در کشور، یعنی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران مطرح شده است. گفتنی است که آریابرزن محمدی، جز دو یا سه مقاله که با انوشیروان احتشامی ارایه کرده، و کتابی که به عنوان همکار با «مرضیه کوهی» صرفاً «ویراستاری» کرده و توسط انتشارات راتلج عرضه شده و سراسر اتهام به جمهوری اسلامی ایران برای ساخت تسلیحات اتمی است، رزومه علمی پرباری هم ندارد که این استخدام را حتی به لحاظ علمی تایید کند.

«سیاست هسته‌ای در آسیا»، مجموعه مقالاتی ضدایرانی است که توسط مرضیه کوهی و آریابرزن محمدی «ویراستاری» شده است

دو مقاله‌ای که محمدی به همراه استاد خود «انوشیروان احتشامی» منتشر کرده است

مراکز آموزش عالی ما در سالیان اخیر، ده‌ها دانشجوی نخبه در مقطع دکترا، با صدها مقاله و کتاب وزین و پربار در حوزه علم سیاست و روابط بین‌الملل تربیت کرده‌اند. باید از مسوولان ذیربط در دانشگاه تهران و وزارت علوم پرسید فردی با چنین سوابق آشکاری در ضدیت با نظام جمهوری اسلامی و بدون داشتن کارنامه علمی پژوهشی چگونه در اولویت استخدامی هیات علمی مهم‌ترین دانشگاه کشور قرار گرفته است؟

- مشرق آماده انعکاس توضیحات مسوولان مرتبط با این موضوع است.

---- توضیحات دانشگاه تهران درباره این گزارش -----

 

[3] https://www.mashreghnews.ir/news/824397

[4] https://news.gooya.com/politics/archives/2013/02/155167print.php

[5] http://www.mizanonline.com/fa/news/259341

[6] https://www.yjc.ir/fa/news/5007185

[7] http://www.mosalas.ir/fa/tiny/news-9855

[8] https://www.mehrnews.com/news/3993390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    چون کراواتی و تر تمیزه نفوذیه . اگه حموم نمیرفت ریش و پشمی بود و لباسش واسش 2 سایز بزرگ بود . موهاشو شونه نمیکرد میشد ذوب در خدمت
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      خب کور و گنگ که نیستی متن مقاله و خبر رو بخون بعد دهانت رو باز کن ،، مجبور ک نیستی همینطوری یه چیزی بپرونی باقالی
    • مهدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      عزیزم برگرد تمام متن رو با دقت بخون ، از روی تصویر نظر نده.
    • محمد IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      یا احمقی یا منافق وگرنه سابقش مشخصه
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      خب نفوذ نکنند چه طوری مثل 88 کشور رو به آشوب بکشن و کلی هزینه و تحریم بذارن روی دوش کشور و مردم خاک بر سر هر چی مدیریه که غیرت دینی و ملی نداره
    • مهدی SG ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      خدایی وزارت اطلاعات چی کار میکنه اگه میشه لطفا این اشغالا رو بگیرین هر چند یه عده اشغال دیگه میان میگن وزارت اطلاعات بی خودی گرفته اما به هر حال نباید گذاشت چنین مهره های خائنی داشته باشیم
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      98 9
      سواد داری تو بشر؟متن رو بخون و افاضات بفرما
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      58 9
      سواد داری تو بشر؟متن رو بخون و افاضات بفرما
    • SE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      71 13
      تو دیگه خفه پادوی نهتنیابو
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      72 13
      اسهال‌طلب عزیز! تو که خودتو باسواد میدونی متن رو بخون... باشه؟
    • US ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      35 7
      دو ساعت برات یاسین خوندن؟؟؟ نه هر کی شیش تیغ کنه و مثل دخترا بزک کنه خوبه
    • علی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      16 7
      لطفا ساکت شو -18:48.نظرت یه ریال ارزش نداره.
    • عربی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      18 7
      چقدر تعصب کور و کرت کرده!
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      20 7
      یعنی مشق هات رو تمرین کردی. دیکته ت رو نوشتی خوب کوچولو برو با حوله عرقت پاک کن ...
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      28 5
      چقدر خوشگل مشرق افشاگری کرده خیلی می سوزی
    • سعید ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      20 6
      خطاب به 18:48، یا کوری و متن را نمی بینی ، یا بی سوادی که متن را نمی توانی بخوانی و یا انقدر احمقی که توان فهم متن منتشر شده را نداری، لطف کن دیگران را مثل خودت احمق فرض نکن.
    • US ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      31 6
      فواحش هم خوب آرایش میکنن و تر و تمیز میکنن! ائتلاف فواحش و جواسیس و وطن فروش ها از مکر خدا غافلید
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      11 3
      الان که دواعش وطنی به تقلید از داعشی های اروپایی ریش بلند میذارن
    • مسعود IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      12 2
      مثل اکثریت مردم از ظاهر قضاوت شمااا کردید... برای اینکه اصلا متن رو نخوندی. زشته اینطور مطلب نوشتن
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      12 2
      عزیز جان مطلب و گذاشتن بخونی تو هنوز مثل بچه گیا فقط عکساش و میبینی...
    • دانشجوي ارشد علوم سياسي IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      10 2
      هيچ موقع كوركورانه نظر نده. عقل هم چيز خوبيه . متن مستند را اول بخوان بعد بفهم چي بايد بگي...!!!
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      16 1
      نه چون کراواتی و تر و تمیزه حتما دانشمند و فرهیخته است!
    • مجيد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      8 1
      به نظر ميرسه متن رو مطالعه نكرديد وفقط به ظاهر طرف نگاه كرديد
    • بابک IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      11 1
      دلیل و منطق که نداشته باشی چاره ای نداری جز اینکه چرند بگی. از دار و دسته گوگوش و سروش انتظاری جز این نیست.
    • حامد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      10 1
      بدون اطلاع حرف نزن دوست عزیز. اتفاقا این شما هستید که عاشق کراوات هستید و تا کراوات ببینید خیال می کنید طرف با سواد و علمی است و هیچ کس حق ندارد چیزی علیه او بگوید و اگر بگوید متحجر است ! در این کشور دکتری رو می فرستن مدرسه ابتدایی چون پارتی ندارد، متولد کویت نیست، مرتبط با خاندان های سلطنتی نیست، از خارج نیاده، کراوات ندارد! دوست عزیز مسئله دقیقا برعکس است. اینجا خیلی ها مثل شما عاشق خارجی ها هستند و هر سابقه ضد ایرانی هم داشته باشد از آن صرف نظر می کنند و پرستش می کنند
    • علس اسکندری IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      9 1
      اول تحقیق کن بعد نظر بده. این ادمهای ریشو که ازشون خوشت نمیاد و فکر میکنی خاصیت ندارن و بیسوادن ، چهل ساله که نذاشتن ما سرنوشت سوریه را پیدا کنیم و نذاشتن امروز داعش بیاد زنگ خونتون را بزند و چیزی ازت درخواست کند!!!
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      2 1
      مذهبی تمیز ببینی اعصابت ریخته به هم ها :)) پس بیا بیرون از خونت و ببین و بریز به هم:) درضمن، اسم بقیه نفوذی ها رو ایمیل کن
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      1 2
      مشرق کمی شیطنت کرده است. لازم بود عنوان مقاله را درج کند. نه بخشی از مقاله را که ایجاد حساسیت کند. در کارهای اکادمیک این جور مطالب فراوان وجود دارد.
    • على IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      2 1
      همين شما احمقا اونارو دنبال ميكنيد كه اونا روز به روز پررو ميشن اجنبى پرستا
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 70
    نظری ندارم.
    • NL ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      15 1
      ایشالا مغز داری و ازش استفاده میکنی که کامنت نذاری یا هر وقتی نظری نداری عالم و آدم رو خبر دار میکنی که آهههههاااای مردم نظری ندارم!!!
    • سید IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      18 5
      همه با هم به فرموده رهبرعزیزمان باید به صورت آتش به اختیار بر علیه بهائیان نجس که با یک برنامه حساب شده از جانب اربابان انگلیسی شان در حال نفوذ خزنده به مراکز رسانه ای و دانشگاهی کشور هستند، بسیج شده و ایشان را کاملاً در تنگنا قرار دهیم. این مبارزه تکلیف هر مؤمنی است!
    • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 0
      إ چرا؟ 80 میلیون ایرانی از لحظه انتشار این خبرمنتظر نزراط شما بودیم چرا نظر نمیدی بی انصاف دل ما رو نشکن
  • DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    94 12
    آفرین، مقاله بسیار جالب و حرفه و مستندی است.
  • سید رضا IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    66 6
    علی برکت ا... !!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    113 9
    الان بهاییان به برکت این دولت بسیار قدرتمند شده اند
    • DE ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      0 0
      آره اگه جرات دارن یه جایی آفتابی شن.قدرتمند!؟ زپلشک ههههههه .اون رژیم انگلیس و رژیم اشغالی که این مسلک ایرانفروش و جاسوس را حمایت میکنند خودشون پوشالی ان چه برسه به نوکرانشون.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    49 9
    مقامات دولتی هر از گاهی یه فحشی به اسراییل می دهند تا بتوانن ...مشرق بیچاره چقدر ساده ای
  • سید IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    96 18
    هر ایرانی که مشتاقانه با بی بی سی همکاری دارد و با آنها برعلیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می کند، قطع یقین یا یک بهائی نجس است و یا یک بهائی زاده حرامزاده!
    • ۸۸۸ IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      33 7
      اشتباهی منفی دادم
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    48 4
    مشرق حاشیه نرو فعلا کارمند گمرک شده خاشقچی،مجلس هم شده کنسولگری عربستان.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    77 4
    طراح این برنامه ها کجاست؟رابطشون داخل کشور کیه؟اعضای اسهالیه حامی اینها کیند؟!هدفشون چیه!وزارت اطلاعات و امنیتی ها کجاهستند!؟؟ این اسهالی ها مملکتو کجا میبرند؟این وضع اقتصاده؛این وضع سیاست وبرجام,و تعهد یطرفه تمسخرآمیز!!این وضع مجلسه!این وضع دولته!!!؛اینم وضع فرهنگ! ؛بعد میگن چرا رد صلاحیت میکنید!یه مشت آشغالیدآخه!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    11 72
    شما از ترک دیوار هم می ترسید !
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      6 1
      نه اتفاقا من یکی ترک را دوست دارم.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      4 1
      اره تو راست میگی چون انگل ها خودشونو به همه شکل در میارن حتی ترک دیوار
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    57 2
    آخ ما با این کثافت ها چه رابطه‌ای یا علاقه‌ مندی داریم تازه اون نفوذی های کثافت و آشغالا که از این پسفطرت ها حمایت میکنند با چه حقی در دانشگاه موندن و مشغول بر فعالیت هستن......فتنه و گند کاری امثال این نوع از آدما یکی پس دیگری واسه هممون برملا میشه مخصوصا حادثه نماینده ای سراوان با کارمند گمرگ........
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    48 0
    یکی مثل باقی جاسوسها
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      12 0
      البته قبلش مدالشو میدن بعد جاسوس از آب در میاد
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    50 6
    آرایابزن دیگه کیمده این جونور دیگه از کدام یک از تویله های آنور آبی که امثال اورا در تویله هایشان نگهداشته اند و جلویشان هراز چند گاهی یونجه و علوفه ریخته اندتانشخوار کنندوبرایشان بع بع کنند و آهنگهای گوسفند درچمن بخوانندو خوشرقصی کنند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    49 3
    مشغول زمینه سازی و کادر سازی برای فتنه 98 هستند...
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    55 2
    از روشنگری شما ممنون نگران نباشید حزب الله در کمین است اجازه نفوذ به این اراذل و اربابانشان را نمی دهد هنوز خون حسینی در رگهایمان می جوشد
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    36 2
    به نظر می رسد نفوذی باشد از اسمش معلومه ..نژاد پرست وسلطنت طلب باشد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    44 1
    نفوذ تا کجا؟؟؟ حتما جناح تندرو دانشگاه تهران نظیر آقای هادیان و زیباکلام و ... از این ورودی خوشحال هستند!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    40 2
    واقعا چه خبر شده تو این مملکت؟؟؟ چرا همه چی ریخته به هم؟ خدایا دست کی دادیم مملکت رو؟ اگه بخواهیم رای به روحانی رو پس بگیریم چکار باید بکنیم؟
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      6 2
      باید تا روی کار اومدن مجلس انقلابی ( تازه اگه سرکار بیاد ) برسرت خاک عالم بریزی ، تا شاید اونا ترمز وطن فروشی این دولت رو بکشن و گند شما در رای تونو متوقف کنن البته اگه در انتخابات مجلس با تَکرار ، تَکرار میکنم ، با تَکرار ، یه گند دیگه نزنی
  • مرتضی NL ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    30 1
    حتی سعودی ها وامارتها هم عامل نفوذی توی کشور می فرستند واقعا وزارت اطلاعات شوخی بیش نیست؟؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      4 1
      متاسفانه وزارت اطلاعات کماکان تحت سلطه حجاریان و اذنابشه..
    • موبین IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      5 0
      وزارت شعر و نقاشی
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    34 0
    دانشگاه خواجه نصير رو دريابيد
  • علی2 IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    39 0
    صدتا بزرگتر از این یارو تو مملکت نفوذ کرده اند و وزیر اطلاعات و امنیتی ها و . . . همه خوابند . علی بر کت ا. . .
  • مهدی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    29 0
    وزارت اطلاعات دقیقا الان کجا سیر میکنه؟ چطوریه که شما میدونید اما وزارت اطلاعات نمیدونه؟ اگر وزارت اطلاعات میدونه و موضوع آشکار هم هست چرا برخورد نمیکنه؟ من با این یارو کاری ندارم. چرا وزارت اطلاعات یقه جاده صاف کنهای این بابا رو نمیگیره؟ خب سربازان گمنام امام زمان(ع) رفتن مرخصی؟ یعنی با عوض شدن دولتها وزارت اطلاعات این مملکت تماما دچار تغییر اساسی میشه؟ کلا خط مشی وزارت اطلاعات عوض میشه؟
    • ایرانی CZ ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      4 0
      نه عزیز سربازا مرخصی نرفتن رییسهای سربازا اسهال طلب هستن و دارن زیر میزی رد میکنن بالاخره از یه کاسه اب میخورن
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 0
      خودت میگی وزارت اطلاعات یعنی یک وزیر در آن همه چیز را بدست دارد که از دولت دستور می گیرد خوب در این دولت چه انتظاری داری؟
  • فاطمه IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    39 3
    هروقت اسم این بهائیان کافر و نجس را میشنوم یاد یکی از خاطرات مادرو پدرم می افتم که هر از چند گاهی برایم تعریف می کنند و به آن افتخار می کنند الان که این می گویم خودمن 53 سال سن دارم آنها تعریف می کنند وقتی که تازه ازدواج کرده بودن و از شهرستان به تهران آمدن برای زندگی کردن دنبال کار می گشتن تا در کارخانه شخصی شروع به کارکردند وگاهی هم در خانه آنها بعد از دو سه ماه که گذشت فهمیدن در پیش کسی کار می کنند که بهایی است بخاطر همین هم ناراحت شدند از آنجا بیرون آمدن و مادرم لوازم و لباسهایی که به او داده بود همه شون را آورد و در حیاط خانه آتش زدو هی می گفت که بهایی هارا آتش زدم بهایی هارا آتش زدم ورئیس بهایی ها را آتش زدم و و خاکتر آنها را هم در توالت خانه ریخت تا نجستی به محل خودش به جایگاه واقعیش برود و بعدد آنهم از روحانی مسجد محل هم پرسید که غذای نجست آنهارا خورده چه حکمی دارد به ا و گفتن چون نمی دانستید اشکالی ندارد ولی بااین حال مادر هزار بار استغفار کرد وپدر مادر من باوجودی که سواد نداشتن درآن زمان ماهیت نجس و پلید کثیف منحرف این گروه شناختند ولی بعضی از مسئولین و مدیران دانشگاهای ما با وجود سواد که دارند هنوز که هنوز استخودشان را به خواب زده اند و اجازه می دهند این حیوانات وحشی و کثیف منحرف و ضد دین و تروریست در دانشگاها و مدارس مهدهای کودک جولان بدهند حالا ثمره این رفتارشان را دیده اند فرزندانی ولایت پذیر انقلابی دارند و انشاالله تا آخر عمر همین گونه باشیم و از خوارج آخر زمان نشویم یعنی همان غربالهای آخر زمان که امام علی ع در موردمردم آخر زمان گفته اند یعنی تا آخر عمر ولایت پذیر باشیم پیرو ولایت فقیه هستیم و باشیم یعنی سرباز کوچکی برای امام خامنه ایی باشیم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    32 3
    چرا به جاش استاد راءفی پور را استخدام نمی کنند که در تمام امور عالم و آدم تخصص دارد و یا استاد رحیم پور ازغندی رو ؟ واقعا قدر این ها رو نمی دونن!!!
    • AU ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 0
      ازغدی نه ازغندی
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    25 0
    وقتی عنصر استحاله شده ای رو میکنن رئیس هیئت جذب کل کشور!! دیگه معلومه بعدش چه عمله ها و گماشته هایی رو قراره بیارن بذارن تو مهمترین دانشگاه کشور. این دولت **** است و همه میدونیم فقط معنی این سکوت فراگیر رو نمیفهمم.
  • AE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    12 3
    بذارین بیاد هضمش می کنیم
  • US ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    7 24
    مشرق دیگه یواش یواش باید اسمتو تغییر بدی بزاری مغرب
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    37 0
    اون کسی که این ادم رو جایی پست بده و وارددانشگاه کنه بیشرف هست وطن فروش هست. این اصلاح طلب ها همیشه خائن بودند. منظورم مردمی نیست که بدو بدو به این اون رای میدن منظورم اون مهرهای اصلی هست
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 7
    شما که ادعا تون سقف آسمون رو جر داده هر روز کشور را خراب تر کردید و به عقب بردید. بگذارید 2 روز هم بهایی ها و..... بیان ببینیم چیکار میکنن.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      1 0
      چی زدی؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      4 0
      تا الان که اونا بودن . من تعجب می کنم که بعضی ها نمی دونن همه حکومت دو پهلوی دست همین بهایی ها و صهیونیستهای یهودی داخلی بوده و الانم نفوذیها در وزارت ها و ادارات که نمی ذارن کشور جلو بره همینها هستن
  • روشن IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 9
    جمهوری اسلامی در قدرت سخت انگشته کوچک شوروی هم نمیشه ولی شوروی هم از این خزعبلات و چرندیات زیاد میبافید که در نهایت گور خودشو کند جمهوری اسلامی که جای خود دارد
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      2 0
      شما بیماری خود کم بینی دارید به روانشناس مراجعه کنید
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 0
    این احمق ها کروان میبندن خوب به مغزشون نمیرسه البته اگه مغزی وجود داشته باشه
  • BE ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 0
    از سر در مستراح دانشگاه که آویزونش کردن اونوقت اسم واقعیشو میگه
  • BE ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 0
    شبیه رییس‌جمهور سابق گرجستانه، کثافت از سر و روش میباره
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 0
    جناب رمال....تمیزی و پاکیزگی فرد شیک پوشرا از پوشاک و کرواتش تشخیص نده خدا میداند پشت اون کرواتش چه اهداف و نیت شوم و پلید قایم کرده که فقط با دیدن ظاهر همه چی دل باخته میشید..... ظمنا یارو آنقدر احمق و دیوانه باید شد که عکس شلخته ملخته از خودش تو سایت به نمایش بذاره که مورد پسندتون نباشه....!!!؟
  • حسنعلی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    6 0
    سلام بعنوان یک دانشجو که مدتهایی از عمرم در دانشگاه بودم میدانم از دوره دوم خردادتا الان هر وقت اصلاح طلبان یا غرب گرایان و امثالهم فرصت پیدا کرده اند در رده ها و امور مختلف برای سلطه همفکران خود با خبیثانه ترین روش ها اقدام کرده اند در حدی که حتی به برخی دانشجویان با تفکر غیرهم جهت با خودشان نمرات پایین داده اند و یا اشکال تراشی های بی دلیل در کار این گونه دانشجویان . فیلم ده نمکی بود به گمانم که رگه هایی از این فضای دانشگاه نشان داد. مشرق کاش به سراغ دانشگاهیان انقلابی و علی الخصوص مسئولین(احتمالا سابق) بری و در این مورد تحقیق مستندی ارائه بدی تا معلوم بشه بعضی ها چه خیانت هایی در دانشگاه کرده و میکنند.کار لازم و جالبی است!!!
  • احمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    بالاخره باید به جای مهره های سوخته مثل سد کاووسی و نفوذی های فراری مثل کاهو مدنی کسانی را جایگزین کنند تا مدافع حقوق بشر آمریکایی باشد مگر به نوری زاد نگفت روشنفکرها باید فعالتر باشند اومده راستش را انجام بده شما بدبین هستید
  • RO ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    زیرآب وزارت اطلاعات از زمان قتلهای زنجیره ای و داستان سعید امامی زده شد و حالا داره خودشو نشون میده ، اگه اطلاعات سپاه نبود دخل هممون میومد
  • US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 0
    مسئله بزرگتر کسی که فامیلیشو عوض بکنه و تو انقلاب بیاد و منحرفش بکنه و اگه بهایی باشه...
  • DE ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 0
    زیر ابشو زدین دیگه فردا سر از اوین درمیاره
  • افتخار AU ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    10 1
    باخواندن متن فوق بسیار متاسف و نگران شدم. وزارت اطلاعات می بایست فورا این تازه استخدام نفوذی را دستگیر کند و تا وقتی که رابطه‌های خود را در دستگاه دولت ایران را افشا نکند باید در زندان بماند. به هیات دانشگاه که او را ا استخدام کرده می بایست یک ماه فرصت دهند که بصورت مکتوب در رسانه‌ای عمومی اعلام کنند که بااین سوابق افتضاح چرا او را استخدام کرده‌اند . چنانکه پاسخ هیات فرا افکنی و یا آسمان ریسمان و یا “من نبودم آستین دستم بود) همه افراد هیات که به استخدام تو رای دادند باید از دانشگاه اخراج شوند. خون شهدا (که دو تا پسر عموهای من ا شامل می‌شود) می بایست صیانت شود. منتظر جواب اداره اطلاعات می باشم.
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    بخدا اصلاح طلبان دنیا پرست و وطن فروش هستند
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 2
    یادتون رفت به احمدی نژاد ربطش بدید
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    یکی از مهمترین رسالت های رسانه همین اطلاع رسانی است تا اجازه ندهند یه موضوع تبدیل به مشکل لاینحل بشه و از مملکت هزینه بگیره
  • داوود IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 1
    وقتی اینجوری به خاطر چهارتا کلمه و دو تا مصاحبه شخصیت آدمها رو زیر سوال میبرین دیگه چه حقی دارین از فرار مغزها اظهار تاسف بکنین
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 0
    از فارغ التحصیلان داخلی استفاده شود
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    6 0
    واقعا مملکت اینقدر شیرتو شیره. استخدام کارگزاران دشمن به عنوان هیات علمی در کشور!. چقدر کشور بی حساب و کتابه. ای کاش مسئولان دلسوز کشور، یک ذره غیرت داشتند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 0
      آن هم در رشته ای که کشور مملو از فارغ التحصیلان آن رشته است
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    پیشنهاد میکنم متن مزبور رونوشت شود محضر وزیر آموزش عالی، وزیر اطلاعات، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده رهبری در دانشگاه ها و با مطالبه گری از آنها از ورود این نفوذی ها به مرکز علم و دانش میهن اسلامی جلوگیری شود
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    7 0
    راستی چرا کسی نمی پرسد کسی که اصلا کارمند دولت نیست چطور میشود رئیس هیئت گزینش کل کشور ؟ مگر از سوابق این افراد اطلاعی ندارند که این یکی را میخواهند به عنوان هیئت علمی جذب کنند ؟ جوانانی که او در دانشگاه میخواهد رویشان تاثیر بگذارد مخالف نظام خواهند شد یا موافق ؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    دوباره رد پای انگلیس خبیس و اینجور ادم ها به راحتی تردد میکنند در ایران شهید پرور و انقلابی که این افراد همان تهاجم و شبیه خون فرهنگی غرب میباشند چرا که تحصیل کرده اان کشور های بلوک غرب میباشند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      1 0
      انگلیس خبیث
  • نظر دهنده IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    9 0
    نتیجه یک جمع آوری اطلاعات تمیز با زحمت یه خبرنگار حرفه ای، خیلی عالیه. کاش می تونستید توی تلگرام این خبر رو کار کنید با هشتگ گذاری و...
  • شفر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    5 0
    این نامردا نتفه شان آمریکایی صهیونیستی است جاسوسی از چشمانش میبارد.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    8 0
    وقتی کسی که برادرش منافق هست می شه شهردار دیگه چه انتظاری دارید
  • عباس ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    با تشکر از این اطلاع رسانی این نشان می دهد که چقدر مسئولین کشور در خوابند و دنبال برجامند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 1
    والا من هم که غیر انقلابی نبودم دیگه چیکار باید می کردم شاگرد اول که بودم و دکترا که می خوندم.................................................................. ولی هنوز هیات علمی نیستم............................................................... اما با معدل 13 ایها جلوی چشم من هیات علمی شدن و برخیشون بورسیه هم شدن و سمت هم گرفتن................................................................ جرم ما اینه که جزء مردم عادی هستیم
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    این آقا وقتی بر علیه کشور و نظام مقاله مینویسه و حرف میزنه، دلسوز مردم ایران نیست،یک خائن هستش،منتظر در اولین فرصت به کشورش و مردمش خیانت بکنه.مطمئن باشید اگر پای این شخص به ظاهر محترم! باز بشه دانشگاه تهران،میخاد افکار غربی و صهیونیستی شو به دانشجوهای ما دیکته کنه.به این میگن تهاجم فرهنگی، جلوشو بگیرین
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    48/ 8 1 خودشه به خریت زره .
  • کوروش IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 0
    تو این مملکت چه خبره؟؟؟؟ چه بلایی سر انقلاب آوردین
  • محسن IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    تا وقتیکه دستگاه اطلاعاتی کشور زیر نظر دولتها کار میکنه همین آش و همین کاسست . باید سازمان اطلاعات زیر نظر رهبری شکل بگیره
    • محمد NL ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      1 0
      ایده ی خیلی خوبیه ولی خوب میدونی که منافقین منتظرن چنین اتفاقی بیفته تا مثل همیشه بتونن انگ دیکتاتوری رو به رهبری بزنن و بگن "اوخ اوخ! خامنه ای و تیم اطلاعاتیش به فلان کس گیر دادن! سریع بریم دورش جمع بشیم و ضد خامنه ای فعالیت تشکیل بدیم!". بهانه دست این حیوانات نباید داد...
  • فرهنگی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    الان با توجه به اینکه دستگاههای نظارتی -خصوصا وزارت های نظارتی در اختیار دولت است طبیعی است که نفوذ نا اهلان ونا محرمان در سطوح مدیریتی دولت وکشور افزایش یافته است در کنار تسامح وتساهل مسئولان برخی افراد بطور برنامه ریزی شده در دانشگاهها راه یافته وذهن جوانان ما را مسموم و منحرف و یا حداقل به نظام اسلامی بد بین می کنند نظرات آقای آریوبرزن در مقله ها وکامنت هایش ویا در مصاحبه هایش عموما بر روحیه ضد دینی ایشان دلالت دارد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 0
    بالاخره امثال زیباکلام عمر نوح ندارن، یکی باید جاشون رو پر کنه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    اول کارنامه و سو سابقه ای این افراد را با دقت مطالعه کن سپس بگو وقتی اینجوری به خاطر چهارتا کلمه و دوتا مصاحبه شخصیت آدمها رو زیر سوال میبرین...حالا میتونم بگم از دو احتمال یکیشون هستی....یا اینکه آنقدر بی سوادی و کم عقل و کوری که اطرافت را خوب نمی بینی یا اینکه خود از منافقین هستی....!!!؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    خخخخ....فرار مغزها ، بنازم به أین مغزهای متفکرشون که قبل از انقلاب در کشور بودن چه کارای کردن بجز که مملکتمون را به لب پرتگاه برسونن.... بهتر که گفته شود فرار « زبون بغزها »..
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    این آقا با این تیتل های دهن پرکن ها هرچی میخواد باشه. دادن مدرک از طرف دشمنان قسم خورده فراماسونر و صهیونیسم و انگلیسی مگه کار خیلی شقیه؟ این سر برای مردم نجوشه برای سگ بجوشه ! کسی که خلاف "منافع ملی" افاضات بفرماید ، دشمن ملت باشه و تو زمین خودی به نفع دشمن گول بزنه ، دشمنه دیگه. دشمن باید مثل صدام شاخ و دم داشته باشه تا باور کنیم! این با این فریبها یعنی یک دست کت و شلوار و یک کراوات خر نمیشیم جونم! تمام کسانی که تو دوره قاجار اومدن و قراردادهایی رو امضاء کردند و یک چهارم سرزمین ما رو به بیگانگان بذل و بخش کردند از قماش این شیاطین حقیر بودند که از انگلیسی ها از نظر کروات زدن ده قدم جلو تر میرفتند! کشور ایران همیشه کشوری قوی بوده و هرروز هم قوی تر خواهد شد تا چشم شما که نمی تونید ببیند کور بشه !
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    مردیم و آریوبرزن و انوشیروان رو هم دیدیم ! این دو تا آقا : خر خودتونید! هرکس به این اریوبزرن دروغین میخواد احتمالا سمت بده حتما لنگه زیبا کلام ها هستش که نمیخوان سربه تن ایران و ایرانی باشه. اگه به خواسته امثال زیباکلام ها بود تا حالا کشور ما رو بدتر از قاچارها صد تیکه کرده بود. زیبا کلام ها بدرد اروپا ،انگلیس، فرانسه و المان میخورند برن اونجا شاید برای صهیونیست ها یک تیکه سرزمینی بعنوان غرامت جنگی از اونا ستاندند ، شاید با اینکارشون یک جایزه نوبلی دریافت کردند.
  • موسی نظری IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    5 0
    به ما که میرسه برای استخدام هزارجورشرط وشروطه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    6 0
    والا طویله هم یه دربون داره... دانشگاه ها مون دیگه دارن از طویله هم عقب می مونن !
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    بخدا اصلاح طلبان دنیا پرست و وطن فروش هستند IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    قیافشو نگاه مرده شورتو ببره مث اینکه ایوا خواهر باشه.....
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    ایشون چجوری وارد کشور شدن؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    2 0
    حسن روحانی وداداش نقویان را برای گزینش همچو افرادی اجیر کرده
  • سید رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    1 0
    خوابند وکیلان و خرابند وزیران !!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    2 0
    این آریا برزن ها و آریا بازی ها در جهت تقویت تقلب سلطنت طلبها است آریا ... صفت تقلبی و جعلی مهر بود که به شاه هک کرده بودند - برزن شخصیت تاریخی یک جریان مقاومتی است از عمق تاریخ ایران در هجوم اسکند - هردوی این کت وشلوار برای عروسک خیمه شب بازی گشاد و جعلی است - عرض خود نبرد و زحمت ما نیفزاید.
  • محمد NL ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    2 0
    از نویسنده ی این مقاله خواهشمندم این طرز خبرنگاری را تقویت کرده و در این راه قدم بگذارند و این راه را ادامه دهند. در حال حاضر "نفوذی" های بسیاری در داخل همین دانشگاه تهران داریم که آقازاده های این و آن هستند (پسر یکی از نمایندگان مجلس که در انگلستان درس خوانده است) و در مسیر ضربه زدن به نظام هم قدم برمیدارند. کسانی مثل شما با این دقت در پیدا کردن گذشته ی منحوسشان در این مملکت لازم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس