کد خبر 891024
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
نیکی هیلی نمایه

نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر دولت سوریه را به تلاش برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده و این کشور را تهدید کرد.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه بار دیگر سوریه را به حمله تهدید کرد.


هیلی در نشست شورای امنیت همچنین ادعاها درباره اینکه دولت سوریه قصد دارد در عملیات علیه تروریست‌ها در استان «ادلب» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند را تکرار کرد.

او این ادعا را در حالی مطرح کرد که دولت‌های روسیه و سوریه هشدار داده‌اند آمریکا و متحدانش در تدارک راه‌اندازی یک حمله شیمیایی جعلی در ادلب و متهم کردن دمشق به ارتکاب آن هستند.

هیلی در نشست پنجشنبه‌شب گفت: «دروغ‌های سوریه و روس‌ها آنها را تبرئه نمی‌کند. دروغ‌های سوری‌ها و روس‌ها تنها گناه بشار اسد را آشکار می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به اظهارات نیکی هیلی

آمریکا رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل شد



وی در ادامه گفت: «ایالات متحده در مقابله زورمندانه با این دروغ‌ها تردید به خود راه نخواهد داد. ما از حمایت از مردم سوریه دست نخواهیم کشید.»

هیلی سپس به تهدید مستقیم سوریه به حمله پرداخت و گفت: «ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کرده و به بشار اسد و شریکان ایرانی و روسی‌اش یادآوری کنیم که نباید بر سر اینکه آمریکا مجددا واکنش نشان خواهد داد شرط‌بندی کنند.»

آمریکا پیش از این دو بار، هنگامی که ارتش سوریه در حال پیشروی علیه تروریست‌ها بوده، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده و به این کشور حمله کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    2 0
    اخه یکی نیست بگه حمله کنید هم باز مردم عادی می میرند عجب دنیا مردم احمق شدن که گول میخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس