کد خبر 890937
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
نیکی هیلی نمایه

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: مضحک است دولتی که به سیاست‌هایش در خروج از موافقتنامه‌های بین‌المللی شهره شده، برای ملت‌های دیگر درباره چگونگی پایبندی به تعهدات بین‌المللی‌شان می گوید.

به گزارش مشرق، در پی کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه سفیر آمریکا در سازمان ملل و اعلام وی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای در ایام مجمع عمومی در شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، به این موضوع واکنش نشان داد و آن را تلاش دیگری از سوی آمریکا برای سوء استفاده از جایگاه خود در شورای امنیت و انحراف توجهات از موضوع فلسطین برشمرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند ظریف به سوءاستفاده آمریکا از ریاست دوره‌ای شورای امنیت

در این بیانیه اقدام اخیر آمریکا برای سوء استفاده از دستور کار چنددهه‌ای "خاورمیانه" که همواره به موضوع اشغال فلسطین به‌عنوان ریشه همه بحران‌های منطقه اختصاص داشته است، به‌عنوان نشانه بارزی از سوء استفاده این کشور از این نهاد بین المللی دانسته شده است.

نمایندگی ایران افزوده است که آمریکا با سوء استفاده از جایگاه خود به‌عنوان عضو دائم و همچنین ریاست دوره‌ای شورای امنیت، سعی در تحمیل اراده یکجانبه‌گرایانه خود بر اعضای این رکن مهم بین المللی دارد و این موضوع اقدام در جهت زورگویی، تهدید و قلدری در روابط بین الملل است.

در بخش دیگری از بیانیه نمایندگی کشورمان، به خروج آمریکا از سازمان‌ها، موافقت‌نامه‌ها و تعهدات بین المللی اشاره شده و آمده است: مضحک است دولتی که به سیاست‌هایش در خروج از موافقت‌نامه‌ها و نهادهای بین المللی شهره شده، و بر همین اساس با زیر سؤال بردن اصول چندجانبه‌گرایی، امنیت معاهدات بین‌المللی را نقض می‌کند، برای ملت‌های دیگر درباره چگونگی پایبندی به تعهدات بین‌المللی‌شان سخنرانی می‌کند.

در بخش پایانی این بیانیه نیز ضمن رد اتهامات نماینده دائم آمریکا به ایران در مورد ثبات در منطقه خاورمیانه آمده است: این ادعاهای ضدایرانی در حالی صورت می‌گیرد که تجاوز این کشور به عراق، حضور در افغانستان، اشغال غیرقانونی حدود یک‌سوم خاک سوریه و حمایت بی‌قیدوشرط دولت آمریکا از کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن، صرفاً نمونه‌هایی از نقش ویرانگر و بی‌ثبات‌کننده آمریکا در خاورمیانه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس