نیکی هیلی نمایه

سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید هرگونه حمله‌ای به ادلب را به منزله تشدید بی‌ملاحظه نزاع در سوریه به حساب می‌آوریم.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی، سفیر و نماینده دائم آمریکا نزد سازمان ملل متحد مدعی شد که از دید واشنگتن، هرگونه حمله‌ای به ادلب به مثابه تشدید بی‌ملاحظه نزاع در سوریه به حساب خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

الجعفری: دمشق تصمیم گرفته که ادلب را آزاد کند

نیکی هیلی که در در نشست شورای امنیت به منظور بررسی آخرین وضعیت سوریه  سخن می‌گفت، افزود: «اگر اسد، روسیه و ایران به مسیر کنونی خود ادامه دهند، پیامدها ناگوار خواهند بود.»

آمریکا و متحدان اروپایی آن شامل فرانسه و انگلیس به شدت با آغاز عملیات ارتش سوریه و متحدانش برای آزادسازی استان ادلب از دست گروه‌های تروریستی و عناصر شورشی مسلح مخالف هستند.

این سه کشور پیشتر با طرح ادعای احتمال حمله شیمیایی در منطقه، تلاش داشتند دولت سوریه را نسبت به هرگونه اقدام نظامی برای بازپس‌گیری استان ادلب به هراس واداشته و بهانه لازم را برای حمله به مراکز دولت سوریه فراهم کنند.

دولت سوریه چند روز قبل نامه‌ای خطاب به شورای امنیت ارسال کرد که این نامه در برگیرنده اطلاعاتی دقیق و مستند از آمادگی گروه‌های تروریستی در ادلب و دو حومه لاذقیه و حلب برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان بود. دمشق بارها اعلام کرده است که هیچگونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و از این سلاح‌ها استفاده نمی‌کند.‎

مرکز هماهنگی روسیه در "حمیمیم" وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که  به اطلاعاتی دقیق دست یافته که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی فیلمبرداری از صحنه‌های حمله شیمیایی ساختگی در شهر جسر الشغور در حومه ادلب را با مشارکت برخی شبکه‌های رسانه‌ای خاورمیانه و آمریکا آغاز کرده تا ارتش عربی سوریه را به انجام این حمله متهم کند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در گفتگوی اختصاصی خود با خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: با قاطعیت هر ایده‌ای مبنی بر اینکه دولت سوریه به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب یا مناطق دیگر بوده را رد می‌کنم. تمام اظهارنظرهایی که به صدور ضرب الاجل توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن در ناتو منتهی می شود بر اساس دستاویزهای جعلی و ضعیف است که هیچ پایه ای ندارد. دولت سوریه نیازی به استفاده از این نوع سلاح‌ها در جنگ ندارد. دولت دمشق به خوبی می داند که پیامدهای استفاده و نگهداری از این سلاح‌ها چیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس