ترانه علیدوستی

«سلبریتی‌های دردسرسازی» مثل خانم علیدوستی با زدن رسانه ملی نفی رسانه و مرجعیت زدایی از آن در اذهان عمومی را دنبال می‌کنند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - تلویزیون نرفتن برای «سلبریتی‌های دردسرساز» به وجه تفاخر مشترکی تبدیل شده است. البته اتاق فکر و آبشخور مشترکی هم دارند. این روزها که اتفاق سیاسی خاصی نمی‌افتد و سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی شکست خورده، قبیله «سلبریتی‌های دردسرساز» برای تشویش بیشتر در اذهان عمومی برای فرار از انگشت اتهام افکار عمومی برای حمایت از حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۶، روی تلویزیون و هدف قرار دادن رسانه ملی مانور می‌کنند. وجه تفاخر عمده سلبریتی‌ها، سانسور در رسانه ملی است.

بیشتر بخوانید:

ضرغامی: چرا سلبریتی‌ها اصرار دارند درباره هر چیزی اظهارنظر کنند؟

ترانه علیدوستی با آخرین توئیت خود درباره نرفتن به تلویزیون و ضریب سانسور در این رسانه، در ادامه کمپین روزهای گذشته ژوله و قاسمخانی یک رشته توئیت را منتشر کرده و در این مجموعه توئیت‌ها سعی کرده، وجه تفاخر نرفتن به تلویزیون را با میزان و ضریب سانسور در این رسانه برجسته کند.

نکته جالب این است که این دسته خاص از «سلبریتی‌های دردسرساز» به جای سرگرم کردن مردم در مدیوم‌های نمایشی، تمایل شدیدی دارند که از طریق خاطره تعریف کردن مجازی خاطره مردم را سرگرم کنند. خاطره تعریف کردن مجازی هم این روزهای  «سلبریتی‌های دردسرساز» به صورت جهت‌داری رسانه ملی هدف قرار گرفته است. رسانه ملی، مدیومی کاملا قابل نقد است کما اینکه رهبری هم بارها اعلام کردند از این مدیوم انتقاد دارند، اما زدن رسانه با مصداق‌های خانم علیدوستی یعنی نفی رسانه ملی و مرجعیت زدایی از آن در اذهان عمومی. طبیعی است وقتی ستاره‌های سینما این روزها در تلویزیون مشغول کارند و ترانه علیدوستی و «سلبریتی‌های دردسرساز»   سهمی از آن نمی‌برند به واکنش تفاخر عدم همکاری با رسانه ملی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شورش ژوله و دوستان با «حجم گوش» بازیگران زن!

واکنش‌های ژوله و محراب قاسمخانی در فضای مجازی و سایر سلبریتی‌ها و جنبش #من_و_سانسورچی وقتی دنباله‌دار می‌شود، در افکار عمومی عمدتا نوعی تمایل به همکاری با رسانه ملی به نظر می‌رسد. در واقع این وجه تفاخر، با استنباط معکوس کاربران فضای مجازی مواجه می‌شود و اغلب کابران می‌نویسند که "منتقدان فعلی و همکاران دیروز تمایل شدید برای همکاری صدا و سیما دارند و از منظر خیل عظیمی از مخاطبان  این وجه تفاخر کاملا پوچ جلوه می‌کند.

هواداران واقعی و دنبال کنندگان خانم علیدوستی با هوادران واقعی برنامه محبوبی مثل خندوانه اصلا قابل مقایسه نیست. ضمن اینکه نمی‌توان همه فالوورها را در لیست هواداران بازیگر نوشت، چون اگر همین تعداد فیلم‌های علیدوستی را در سینماها دنبال می‌کردند، صنعت سینمای ایران از احتضار نجات پیدا می‌کرد. مثلا اگر ترانه علیدوستی در یک برنامه تلویزیونی حاضر بشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

سئوال جالبی که می‌توان از مقایسه جایگاه‌های هنرمندان مطرح کرد این است، جایگاه ترانه علیدوستی میان سلبریتی‌های شبه معارض و مخالف بیشتر است یا پیمان معادی؟ معادی به برنامه خندوانه آمد و این برنامه با اقبال بسیار خوبی  مواجه شد. آیا جایگاه معادی به مخاطره افتاد؟ با فرزندانش هم در این برنامه حاضر شد و تصویری که از معادی به مردم مخابره شد، یک مرد خانواده تمام عیار بود. حتی به واسطه این حضور رسانه‌ها واکنش خوبی نسبت به فیلم بمب نشان دادند. پس «سلبریتی‌های دردسرساز» از نرفتن و عدم همکاری با تلویزیون متضرر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

رضا کیانیان بعد از چهل سال به فکر «پیکار» با جمهوری اسلامی افتاده است +فیلم

نکته دوم در مورد توئیت خانم علیدوستی این است که  انتقاد نسبت به سلیقه برنامه سازان امری کاملا طبیعی است، برخی خط قرمزها از سوی برنامه‌سازان کاملا سلیقه‌ای است، اما اعمال سلیقه عده محدودی از برنامه سازان را نمی‌توان جرم برای رسانه ملی تلقی کرد. به هر حال  حضور در هر برنامه تلویزیونی آدابی دارد و حفظ این آداب به حفظ شان هنرمند مدعو منجر خواهد شد.

به سادگی می‌توان نتیجه گرفت این وجه تفاخر برای نرفتن به تلویزیون و همکاری نکردن با رسانه ملی، نمی‌تواند دستمایه‌ای برای تاختن  باشد. کما اینکه چند وقت پیش «اکبر معززی» بازیگر قدیمی سینما مصاحبه افشاگرانه‌ای انجام داد و مدیران وقت در زمان ریاست محمد هاشمی را به عنوان کسانی معرفی کرد که با اعمال سلیقه شخصی باعث حذف ناصر تقوایی از سکانداری سریال کوچک جنگلی شدند. آیا می‌توان نتیجه گرفت که اعمال نظر شخصی کارکنان این سازمان، در حدف تقوایی، تقصیر همیشگی رسانه ملی است؟ بازنده ناصر تقوایی است که  به دلیل اعمال نظر شخصی در این رسانه، در برهه زمانی خاصی از همکاری با رسانه ملی  برای همیشه چشم‌پوشی کرده است.

لذا این وجه تفاخر یک واکنش سریع است و نیاز به آسیب شناسی عمیق‌تری دارد و اعمال سلیقه برنامه سازان در سال ۱۳۷۹  ربطی به شرایط کنونی تلویزیون ندارد وطرح نوع سانسور در هجده سال قبل، تشویق افکار عمومی در هماهنگی با  سایر سلبریتی‌های دردسرساز  نسبت به رسانه ملی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    92 38
    خدا از حسن فتحی نگذره که در فیلم مزخرف شهرزادش فتنه ها رو به پایین ترین طبقه جامعه که حتی در آن زمان از سمت طبقه بورژوا انسان هم به حساب نمی آمدن نسبت داد و این دلقکی که اسم بردید رو به عنوان قهرمان این طبقه و شریفترین انسان ها جا زد.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      50 20
      بروید ببینید چه کسانی و چه ارگانهایی اینها را چهره کردند و به مردم قالب کردند. سر چشمه را پیدا کنید
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      20 7
      قابل توجه 9:50 ؛ اسپانسر مالی برنامه مزخرف شهرزاد آقای میم.الف بود که اختلاس 12000 میلیاردی صندوق فرهنگیان را رقم زد.
  • حسین PL ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    63 31
    کسی که علامت فمینیسم را خالکوبی کرده روی دستش مشکل جدی اعتقادی و تفکر داره و ظلم هست همچین فردی از رسانه ملی استفاده کنه.
    • US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      23 15
      فمنیست واقعی هیچ وقت خودش را برای خوشامد آقایون بزک نمیکنه! امثال اینا فقط ادای فمنیست بودن دارن
    • حسین DE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      13 1
      کلملا درست میفرمایید , متاسفانه اینها سواد و درک از این ایسم ها ندارند و فقط ادا در میارن.
  • احسان معتمدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    26 94
    غلط میکنی بیایی به تلویزیون بی تقوی بی نماز تو هرگز لحظه ای با خدا نماز نگذاشتی هرگز قران نخواندی فقط بدنبال شهوات هستی برو به درک که جوانان ما را شما ها فاسد کردید جامعه را اسلامی ما را خراب کردید خدای متعال شماها را لعنت کند در دنیا و اخرت
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      56 14
      جناب معتمدی ممنون از اطلاعات دقیق شما از زنگی ایشان. براستی که شما از پروردگار باریتعالی نیز آگاه ترید. اگر ایشان مرتد است حکم را نیز خودتان اجرا کنید. اجرتان با خدا پاسخ به خدا هم با شما در ضمن سری هم به معنای واژه "تکفیری" بزنید
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    39 22
    از کوزه همان تراود که در اوست ...مگر صدا و سیما به مردم چه داده است تاکنون درقبال گرفتن خیلی چیزا از مردم .. قرار بود صدا و سیما یک دانشگاه عمومی بشود و باشد . آیا شد از دانشگاه شدنش فقط انبوه استادان را دارد که در کلاسی خالی از دانشجو بسر می برند و به در و دیوار درس زندگی که نه درس سانسور و دو رویی مسخره است که مردم در کوچه و خیابان با پوششی رفت و آمد می کنند که صدا و سیما آنرا ممنوع می داند . از در ورودیش (نگهبانی و حراست ) گرفته تا داخل استودیو دائما در حال تذکر هستند که چنین بپوشید و چنان نپوشید ...و چنین بگویید و چنان نگویید این است که شبکه های خارجی علیرقم ترویج هرگونه فسادی ( حداقل ظاهر نمایی نمی کنند ) هواخواه دارد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ............................... قصه همچنان ادامه دارد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    37 22
    همش حرف مفت زد این زن
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    18 11
    بايد بعضیا رو آزاد گذاشت، تا...و چندوقته از بيماري بميرن؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    39 23
    بیسوادهای مرفه.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    34 12
    مشکل از جایی شروع شد که اینها را آورد بالای سر مردم به عنوان هنرمند معرفی کرد. بروید ببینید چه کسانی و چه ارگانهایی اینها را چهره کردن و به مردم قالب کردند. سر چشمه را پیدا کنید
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    36 16
    همه اینا می ترسند نکنه انقلاب بشه رژیم عوض بشود و اونا به خاطر همکاری با جمهوری اسلامی کارشان را از دست بدهند. شاید خیلی ها هم دوست دارندگلشیفته شوند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 29
    شمردی چند بار گفتی رسانه ملی؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    16 34
    ولش کن مهم نیست
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    23 19
    ترانه خانم مشکلتان در اینه که شما در تلویزیون نیستید و شما را تحویل نمی گیرند از حرفهایت پیداست چرا ما سیما نیستیم ؟ این دشمنی با نظام بخاطر اینه نه چیز دیگر
  • مازیار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    48 19
    حالا کی خواست تو بیای تلویزیون!!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      25 15
      آفرین:))))
  • محمود IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    12 1
    خوب حالا تو که این مطلب رو می نویسی دنبال چه هستی !؟ آیا با رفتن این خانم به تلویزیون چه مشکلی از ما بدبخت بیچاره ها که هر روز زیر گرانی ذوب می شیم حل میشه؟ این آدمهایی که اسمشون رو سلبریتی گذاشتید چه کسی بزرگشون کرده ؟ خود شما تو بوق و کرنا کردیدشون حالا از خودتون برگشتن نتیجه اینکه شما اشتباه کردید در انتخابشون و بزرگ کردنشون ! حتما فهمیدید چی می گم دیگه؟ نه !
  • آوا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    10 17
    سلام گلشیفته شرف دارد به اینها
    • US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      10 9
      دقیقا من همون اول گفتم آدم های صادق نه خودشان را فریب میدن نه دیگران را. همین خانم استفاده هاش را از تلوزین کرده و معروف شده حالا که اومده تو سینما از خاطرت تلخش از تلوزیون میگه پس فردا هم که استفاده هاش را از سینما برد میره و از خاطرات تلخش از سینما میگه ....
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      3 9
      گلشیفته متولد تیرماه هست یک تیرماهی هیچوقت نمیتونه چندرنگ باشه فقط میتونه خودش باشه چند رنگ بودن بیمارش میکنه !!!
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    4 1
    مهراب رو درست بنویس
  • US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    18 17
    جالبه ! ارزشی هایی که همیشه ادعا دارند تلویزیون در اختیار طرفداران دولت و اصلاح طلبان هست تا از صدا و سیما کوچکترین انتقادی بشه رگ گردن ستبر می کنند. دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو ؟ چند چندین با خودتون ؟ اگه با اصلاح طلبا باشه که ما میگیم گل بگیرید صدا و سیما رو ! نظر شما چیه که صدا و سیما رو از خود نمیدونید ؟
  • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    23 6
    بنده خدا یک خاطره بد از زندگیش تعریف کرد ، چقدر فکرتون خرابه واسه دو خط خاطره دو صفحه مطلب با ربط و بی ربط نوشتی ! خوشش نمیاد از تلوزیون ، یکی دوست داره بره تلوزیون یکی دوست نداره بره به تو چه ربطی داره مشرق خودتو نخود هر آشی می کنی ؟؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    19 8
    چرا تا یه نفر حرفی میزنه آمپر شما میره بالا؟ مگه دروغ گفته بنده ی خدا؟ لطفاً انقدر عصبی نباش مشرق
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    23 5
    به عناون کسی که موافق تفکر خانم علیدوستی نیستم،با من هم اگه همچین برخوردی می شد پام رو دیگه صدا و سیما نمیذاشتم . کاش به جای اینکه یه مطلب عریض و طویل در مورد اشتباهات این خانم ، یک مطلب عریض و طویل در نکوهش اشتباهات این چنینی می نوشتین تا دیگه تکرار نشه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    8 14
    قطعا تشریح اوضاع امروز مملکت سیاه نمایی نیست اما نکته اینجاست که ملت به لیست BBC رای دادند و خواهان آزادی های جنسی بودند نه نان و آب / تمام
  • US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    9 14
    نتیجه رانت دادن و رانت گرفتن همینه. چقدر تحصیلکرده های رشته بازیگری بیکارن اونوقت امثال ترانه علیدوستی و باران کوثری به واسطه پدر و مادر و شوهر سینما و تلوزیون را گرفتن و مشهور شدن آخر هم قهر میکنن مثل استاد شجریانتون که تا تونست دوشید بعد قهر کرد و به جاش پسرش را فرستاده تا جاش را بگیره و شما هم با کمال میل به پسرش رانت ویزه میدید و این داستان ادامه دارد....
    • US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      8 11
      یه کمپین راه بندازیم # ما و پولبریتی های دوگانه سوز# چرا شجریان وقتی به سن بازنشستگی رسید یادش افتاد تلوزیون رسانه میلی است و با ژست منتقد پسرش را جایگزین کرده؟ اگر ملت با این دورویی ها مبارزه کنن بساط این باج گیری ها جمع میشه و شایسته سالاری برقرار میشه.
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    10 14
    سلبریتی سلبریتی این اصطلاحات خرچنگ قورباغه را از کجا می آورید وبه چه کسانی نسبت میدهید؟ به این جماعت بی بندوبار یه لبریتی هم نمیشه گفت چه برسه به سلبریتی؟! الکی برای بی بندوبارترین جماعت کشور نوشابه باز نکنید؟!!!!
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    11 15
    مشکل اینه که صدا و سیما یکسری افراد را بزرگ میکند و وقتی بزرگ شدند میشوند دشمن نظام!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    26 10
    مشرق چرا داری میسوزی ؟ ایشون رو تحقیر شخصیتی میکنن و تو انتظار داری سر خم کنه ؟ هرکی بزرگ شده یه نوع فرهنگه و باید به همه احترام گذاشت . آب بریز نسوزی
  • سریال AE ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    9 3
    آخه چه اصراری که این ها رو دعوت میکنید ، بعد هم باید یک عالمه متلک بشنویم
  • ALPHARED IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    23 5
    مشرق تو چقدر سرکوبگری ، هر کسی که حرف حق زد رو بستی به باد آنچه که سزاوار نیست . آدمو یاد شخصیت اول داستان قلعه حیوانات می ندازی
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    23 3
    نظرات این هایی ک کامنت گذاشتنو خوندم .هه ملت همیشه در صحنه .مغز اکبند .مقلد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 5
    ترانه علیدوستی اتفاقا خیلی مورد هجمه براندازها هست...شماها دیگه چقدر افراطی هستید که هر آدم میانه رویی رو هم دشمن می کنید در این شرایط خطیــــــــــــــــر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس