کد خبر 889378
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
محمد ایمانی

رئیس بانک مرکزی امروز گفت "مقام معظم رهبری در دیدار دولت نکات مهمی را تاکید کردند و خواستار جلوگیری از اتفاقات بازار ارز شدند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نمایندگان از چهار پاسخ روحانی به پنج سوال اقتصادی قانع نشدند. مجلس فردا درباره سرنوشت سوالات خود تصمیم می گیرد. اگر تخلفاتی از قانون صورت گرفته، موضوع حتما باید برای رسیدگی قضایی ارجاع  شود. در عین حال نمایندگان مجلس نمی توانند به این بسنده کنند که فقط سوال می کنند و تمام!

آقای روحانی در مجلس، حتی یک عذرخواهی نسبت به سوء مدیریت اقتصادی دولت نکرد. اما از پراید گرفته تا پوشک و تخم مرغ و کرایه خانه و قیمت متورم مسکن و سکه و ارز، با زبان بی زبانی می گویند توجیهات روحانی در مجلس فاقد کمترین اعتبار است؛ همچنان که گرهی از مشکلات مردم نمی گشاید. بدتر از همه، بی عملی دولت است. به قول معروف؛ همینه که هست!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

راه سوم به جای عزل روحانی

نیازی به سؤال نمایندگان نیست

آمریکا را شما معتاد کردید؛ آقای ظریف!

رئیس بانک مرکزی امروز گفت "مقام معظم رهبری در دیدار دولت نکات مهمی را تاکید کردند و خواستار جلوگیری از اتفاقات بازار ارز شدند.این اتفاقات، ناشی از ناترازی در ترازنامه بانک‌ها و رشد وحشتناک نقدینگی است و جالب آنکه ما هم به تداوم نقدینگی اصرار داریم و تلاشی برای کنترل آن مشاهده نمی‌کنیم و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد این مشکلات نیز ادامه خواهند داشت"!

اظهارات صادقانه (!) رئیس جدید بانک مرکزی، فاجعه تمام عیار محسوب می شود. اگر قرار است تیم اقتصادی دولت، بی تحرک و زمینگیر باشد، بود و نبود آن چه توفیری می کند؟! اقتصاد پر ظرفیت ما بن بست ندارد اما دولت دچار بحران کارکرد است.

#چه_باید_کرد؟ سوال برای سوال معنی ندارد. مسیر حرکت دولت، برای مردم خسارت بار است؛ باید متوقف شود و تغییر کند. دولت باید به مجلس درباره مختصات این تغییر #تضمین دهد. تثبیت دلار 11 هزار تومانی و سکه 4 میلیونی و ... به خودی خود سوء مدیریت است؛ چه رسد به اینکه پای صعود قیمتها نیز در میان باشد.

نمایندگان نباید پرچم مطالبه "تغییر رویکرد دولت" را پایین بکشند و گرنه متهم به اقدام نمایشی و چشم بستن بر سوء مدیریت دولت خواهند شد. ضمن توضیح خواستن از وزرای اقتصادی ذی ربط، باید "برنامه اقدام" مشخصی از دولت مطالبه شود یا اینکه مجلس تدوین کند  و اجرای آن را از دولت بخواهد.

باید با فشار افکار عمومی و مجلس و رسانه ها، دولت را به انجام تکالیفش  واداشت؛ اگر انجام داد، که فبها المراد. اگر نکرد، راه عذر بسته می شود و حجت بر مردم و نظام تمام است تا فکری اساسی  به حال دولت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس