کد خبر 886832
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
محمد ایمانی

ظریف می گوید آمریکا به تحریم معتاد شده و ما اشتباه فکر می کردیم. اما به نظر می رسد اعتیاد واقعی، بستن با غرب به هر قیمت و حفظ آن به هر قیمت است.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی می گفت 20ساله هر روز چند گرم تریاک استفاده می کنم ولی هرگز معتاد نشده ام!

ظریف می گوید آمریکا به تحریم معتاد شده و ما اشتباه فکر می کردیم. اما به نظر می رسد اعتیاد واقعی، بستن با غرب به هر قیمت و حفظ آن به هر قیمت است. بلکه همین وابستگی و اعتیاد یکطرفه، آمریکا و اروپا را به زیر پاگذاشتن تعهدات معتاد کرده است.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

خط نفوذ و خودزنی پسابرجام

چند نکته درباره حکمت متعالیه «اشتباه کردم»

دولت با وجود اقرار به اشتباه بودن اعتمادبه آمریکا که آن را "کدخدا" و اروپایی ها را "آقا اجازه" معرفی می کرد، همچنان به حرکت در مسیر صد در صد اشتباه ادامه می دهد. این رویکرد اگر نامش اعتیاد نیست، پس چیست؟

اما مسئله مهم تری هم هست؛ تیم روحانی-ظریف چگونه می خواهند کدخدا و نوچه های آن را از این اعتیاد ترک دهند؟ با پاداش دادن به عهدشکنی و تداوم انجام یکطرفه تعهدات برجام؟  ترک اعتیاد آمریکا و اروپا، تا زمانی که برخی مدیران ما با وجود اقرار به اشتباه در اعتماد به غرب، حاضر نباشند عادت فعلی خود را ترک کنند، امری محال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    رویای ظریف : امریکا .
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    افرین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس