کد خبر 887973
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
هفته دولت

افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور، افتتاح هفت هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی‌شده در کرمانشاه و آغاز رویداد همدان ۲۰۱۸ ازجمله برنامه‌هایی بود که امروز با حضور اعضای کابینه برگزار شد.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با هفته دولت استان‌های مختلف کشور میزبان اعضای کابینه بودند تا در جریان این سفرها ضمن افتتاح پروژه‌های مختلف، جلسات، برنامه‌های کاری و بازدیدها برقرار شود.

امروز معاون اول رئیس‌جمهور راهی استان همدان شد تا در افتتاحیه رویداد همدان ۲۰۱۸ شرکت کند، رویدادی که با حضور ۳۳ نماینده از کشورهای آسیایی اجلاس بین‌المللی «همدان ۲۰۱۸» در همدان آغاز شد. در این برنامه که به مدت ۳ روز در همدان برگزار خواهد شد ظرفیت‌های گردشگری استان همدان به سفرا و وزرای کشورهای آسیایی حاضر در برنامه معرفی خواهد شد.

اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه پس از ورود به شهر همدان و در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه همدان عنوان کرد: میزبانی رویداد همدان ۲۰۱۸ سهم قابل‌توجهی در افزایش شمار گردشگران به این استان خواهد داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: طبق گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی در روزها و ایامی که از سال ۲۰۱۸ گذشته توجه ویژه‌ای ازنظر تعداد گردشگران به سمت همدان بوده است. وی بابیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت‌های دولت است، عنوان کرد: امیدوارم این نقطه جهشی برای توسعه گردشگری در استان همدان باشد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه «رویداد همدان ۲۰۱۸» هم گفت: امروزه که جهان با قدرت فزاینده‌ای به هم نزدیک شده و پنجره آشنایی هر چه بیشتر گشوده شده است، علاقه‌مندان به تاریخ، طبیعت و سنت‌ها بیشتر می‌شود و در پی گسترش تعاملات خود با جهان قرار می‌گیرند. ایجاد فرصت‌های نو در این زمینه مبارک و امیدبخش است. در چنین فضایی گردشگری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه رشد و بالندگی بیشتری می‌یابد. کاهش فقر، اشتغال‌آفرینی، حفاظت از محیط‌زیست، پاسداری از ارزش‌ها، تقویت بنیان‌های خودباوری، گسترش ارتباطات میان‌فرهنگی و درآمدزایی را این صنعت ایجاد می‌کند. ما تحول در این حوزه را یک ضرورت به‌حساب می‌آوریم.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از پایه‌های اصلی جهانی است که کمک بزرگی در فرآیند توسعه پایدار می‌کند. طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی جهانگردی، اقتصاد دنیا تا سال ۲۰۲۰ در اختیار گردشگری است و سهم کشورهای درحال‌توسعه به میزان زیادی افزایش می‌یابد؛ این فرصت ارزشمندی است و کشورهای حوزه تمدنی آسیا می‌توانند با همکاری مستمر، سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص دهند. البته اهمیت گردشگری محدود به بُعد اقتصادی آن نیست. نقش این صنعت در توسعه انسانی، فرهنگی و سیاسی حائز اهمیت است.

در این گزارش ضمن مرور برنامه‌های اعضای کابینه بخشی از محورهای اظهارات آن‌ها را بازخوانی خواهیم کرد.

وزیر ورزش در بوشهر: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان/ ۲۵۰ پروژه افتتاح می‌شود

مسعود سلطانی‌فر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صورت گرفته و در حوزه ورزش و جوانان نیز نگاه خاصی به این موضوع داریم.

وی بیان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته نیمه‌کاره مانده بودند در اولویت تکمیل قرارگرفته و امسال در هفته دولت ۲۵۰ طرح نیمه‌کاره با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و حوزه جوانان افتتاح می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برخی از این پروژه‌ها از ۱۵ سال پیش نیمه‌تمام مانده بودند، تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها در حوزه‌های همگانی، قهرمانی و جوانان است.

وی با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌ها نیز در دهه فجر امسال تکمیل و افتتاح می‌شوند، اضافه کرد: ورزشگاه‌های پنج و ۱۵ هزار نفری، استخرهای سرپوشیده و سالن‌های دوومیدانی متعددی در بین این پروژه‌ها قرار دارد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه‌ساز رونق ورزش و رفع برخی از کمبودها در این حوزه است، ادامه داد: تلاش داریم تا بخش عمده طرح‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان در سطح کشور را تکمیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از افزایش وام ازدواج خبر داد و گفت: تحریم ها و فشار دشمنان نظام از ابتدای انقلاب بوده است و در برخی مواقع جلو برخی پیشرفت ها را گرفته است.

وزیر علوم در سمنان: ۸۸پروژه دانشگاهی در کشور افتتاح می‌شود/ضرورت کاربردی سازی تحقیقات

منصور غلامی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح دانشکده عمران و ریاضیات، آمار و کامپیوتر دانشگاه سمنان به مناسبت سومین روز از هفته دولت، بابیان اینکه ۸۸ پروژه دانشگاهی در کشور افتتاح می‌شود، تأکید کرد: این پروژه‌ها مجموعاً ۱۶۳هزار مترمربع به فضاهای آموزشی و تحقیقاتی کشور می‌افزایند.

وی افزود: افزایش کیفی و کمی زیرساخت‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم در سال جاری است که امیدواریم بتوانیم درزمینهٔ ارتقای خدمت‌رسانی به مجموعه آموزش عالی کشور موفق عمل کنیم.

عضو کابینه دوازدهم همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای انقلاب اسلامی، افزود: دولت‌مردان خدمت‌رسانی به مردم را منشأ افتخارات خود می‌دانند و عمل به وظیفه همواره در تاروپود مسئولان نظام اسلامی جای دارد.

غلامی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه امروز باید به کمک هم آیند تا شاهد تحولات خوب اقتصادی باشیم، بیان کرد: افزایش اشتغال می‌تواند مهم‌ترین خروجی همراهی بین صنعت و دانشگاه باشد که امروز یکی از دغدغه‌های مسئولان در کشور است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون اقداماتی برای توجه بیشتر به طرح تحقیقات کاربردی انجام‌شده که نتایج خوبی را نیز در برداشته است لذا امروز اما این سیاست‌ها تداوم نیز خواهد یافت و ما شاهد کاربردی سازی تحقیقات و به‌کارگیری آن‌ها در حوزه اشتغال خواهیم بود.

وزیر دادگستری در لرستان: پیش‌بینی دقیقی از نتیجه شکایت ایران از آمریکا ندارم/ مأیوس نیستیم

علیرضا آوایی در جمع خبرنگاران لرستانی و در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر پیرامون برگزاری علنی دادگاه برخی مفسدان اقتصادی گفت: این موضوع حتماً در ارتقای اعتماد عمومی می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم که خداوند همه ما به‌خصوص مسئولان دست‌اندرکار این بخش را کمک و یاری کند که ضمن اینکه از این روش برای برخورد با مفاسد استفاده می‌شود در این قضیه احیاناً گرفتار زیاده‌روی نشویم و بی‌جهت آبروی کسی برده نشود.

وزیر دادگستری یادآور شد: مرز این موضوع بسیار ظریف است، همین‌قدر که در این برخوردها نیاز به قاطعیت داریم به همان اندازه هم نیاز به احتیاط داریم، خصوصاً اینکه داریم از مجوزهای مقام معظم رهبری استفاده می‌کنیم.

آوایی افزود: اگر خدای‌نکرده یک مورد اشتباه استفاده شود آسیب‌های جدی به ما وارد می‌شود که امیدوارم با دقت‌هایی که می‌شود این اتفاقات پیش نیاید.

آوایی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر در فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت ایران از آمریکا در موضوع برجام اظهار داشت: من پیش‌بینی دقیقی نمی‌توانم بکنم که این‌ها حتماً چه تصمیمی خواهند گرفت اما آنچه مسلم است اینکه ما باید از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای احقاق حقمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز گاهی وقت‌ها این موضوع نتیجه داده است، افزود: من مأیوس نیستم از این‌که به نتایج نسبتاً مطلوبی برسیم.

آوایی بیان کرد: واقعیت این است که ما مکلفیم از این ظرفیت‌های بین‌المللی برای حقوق مردممان استفاده کنیم. اینکه این‌ها را در نظر نگیریم و بگوییم ما مأیوس هستیم و نتیجه نمی‌دهد و این‌ها همه باهم هستند مشی غلطی است و بعداً هم ممکن است پشیمان شویم و خودمان را سرزنش کنیم که اگر این راه را می‌رفتیم ممکن بود این نتیجه را بدهد.

وزیر دادگستری یادآور شد: دولت و نظام تکلیفش این است که از مسیرهای قانونی بین‌المللی استفاده کند و امیدواریم خدا کمک کند بخشی از مشکلات ما حل شود.

وزیر نیرو در قزوین: چهار هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

رضا اردکانیان روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاه‌پوش در منطقه طارم سفلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت ۱۱ پروژه نیروگاهی در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که پنج مورد در فارس دو مورد در تهران و سه مورد نیز در استان‌های قم، سیستان و یزد با ظرفیت ۱۵۵ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد که بزرگ‌ترین آن در قزوین افتتاح شد.

وی افزود: با احداث سالانه دو هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پایان دولت دوازدهم ۴ هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی احداث خواهد شد.

اردکانیان بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور ۶۴۰ مگاوات است که ۴۵ درصد آن‌ها را نیروگاه‌های بادی و ۳۵درصد آن خورشیدی هستند.

وزیر نیرو گفت: در هفته دولت با ۴۵۵ میلیارد تومان و ۱۸ میلیون یورو تعداد ۱۱ پروژه نیروگاه تجدید پذیر افتتاح می‌شود.

وی گفت تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور به ۳۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

رضا اردکانیان همچنین در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی اظهار کرد: افتتاح نیروگاه بزرگ بادی کشور در طارم قزوین اتفاق مبارکی در هفته دولت است که امیدواریم رضایت مردم را جلب کند.

اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو با رسالتی که در تأمین آب و برق دارد در بخش مهندسی از بهترین نیروها بهره برده و کشور را ایمن کرده در تأمین آب و برق مطمئن و پایدار از توان بخش خصوصی هم به‌خوبی استفاده کرده است.

وی یادآور شد: با اتکا به تجربیات دولتی توانسته هسته اولیه ظرفیت بخش خصوصی در وزارت نیرو را تشکیل دهد و کارهای مؤثری انجام دهد.

اردکانیان تصریح کرد: وزارت نیرو به‌عنوان تنظیم‌کننده حرکت می‌کند تا نیاز آب و برق را تأمین کند و بخش غیردولتی باید تأمین‌کننده آب و برق باشد و وزارتخانه نظارت و تنظیم‌کننده امور باشد.

وزیر نیرو گفت: کشور ما ظرفیت شناخته‌شده ۳۰ هزار مگاوات و ۵۰ درصد آنچه در سال ۹۸ نیاز است خواهد بود این مسیر باید به‌سرعت با کمک بخش خصوصی به‌پیش برود.

نوبخت در کردستان: تدوین۱۲برنامه در بخش اشتغال/ اختصاص هزار میلیارد تومان به کردستان

محمدباقر نوبخت امروز دوشنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران استان یکی از اهداف سفر خود به کردستان را ابلاغ سلام و پیام رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به  مردم این استان خواند و گفت: در این سفر  پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب سفر ریاست‌جمهور به استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی یکی از پروژه‌های مصوب ریاست‌جمهور در استان را پروژه صلوات آباد سنندج ذکر کرد و اظهار داشت: ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفرهای استانی  رئیس‌جمهور در کشور بوده که بالغ‌بر ۳۶ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در استان باید موردتوجه قرار گیرد موضوع زیرساخت‌های استان به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بازدید از طرح راه‌آهن همدان به سنندج را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان خواند و گفت: با اجرای دو طرح بزرگ تهران را به دو مرکز استان غربی مرتبط می‌کند که طرح تهران به کرمانشاه افتتاح‌شده و تهران به سنندج هم در حال اجرا است.

نوبخت ادامه داد: راه‌آهن تا همدان انجام‌شده در سه قطعه هم از همدان به سنندج به اجرا درمی‌آید.

نوبخت با اشاره به اینکه برای حل مشکل اشتغال به‌ویژه در استان  ۱۲ برنامه داریم، بیان کرد:  یکی از برنامه‌ها در حوزه مسکن است که ۵۰ هزار واحد روستایی و ۵۰ هزار واحد حمایتی شهری احداث و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده بازآفرینی می‌شود.

وی عنوان کرد: منابع کافی در تبصره ۱۸ برنامه بودجه امسال برای طرح بازآفرینی تعیین‌شده است که بازدید از بافت فرسوده از برنامه‌های امروز است.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان برنامه‌وبودجه بیش از هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بیان کرد: اعتبارات تمام پروژه‌هایی که وعده داده‌ایم ۱۰۰ درصد اختصاص داده می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در گلستان: افزایش قیمت لوازم‌التحریر خارجی/ تولیدات داخلی را حمایت می‌کنیم

سید محمد بطحایی، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۸ هزار نیروی جدید هم از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش‌وپرورش خواهند شد، افزود: یکی از نگرانی‌های ما برای سال تحصیلی گرانی لوازم‌التحریر دانش آموزان است که با جلساتی که خواهیم گذاشت نمی‌گذاریم مشکلی برای خانواده‌ها به وجود بیاید.

بطحایی ادامه داد: به دلیل این‌که برخی از مواد اولیه لوازم تحصیل از خارج وارد می‌شود افزایش دو برابری قیمت را در برخی از اقلام شاهد بوده‌ایم، باید به سمت استفاده از لوازم داخلی برویم و البته بر قیمت آن‌ها هم باید نظارت شود.

وی بدون بیان جزییات پرداخت معوقات، گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه شده و به‌زودی شاهد پرداخت پاداش بازنشستگی و معوقات فرهنگیان خواهیم بود.

بطحایی اظهار کرد: امسال موارد تخلف ثبت‌نام نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده و خانواده‌ها نارضایتی کمتری داشتند.

وزیر نیرو در گیلان: اجرای۳۵۵پروژه وزارت نیرو در گیلان/حل مشکل آب در دستور کار است

رضا اردکانیان پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۵۵ پروژه از سوی وزارت نیرو در استان گیلان در حال است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد  ۳۰۹ پروژه در بخش آب و فاضلاب، ۲۶ پروژه در بخش تأمین آب در حوزه سدها و شبکه‌ها و ۲۰ پروژه نیز در بخش برق و انرژی است. وزیر نیرو با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها، گفت: درمجموع برای این پروژه‌ها بیش از شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و یا در حال انجام است.  

وی همچنین به برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان گیلان نیز اشاره از برگزاری چند جلسه و بازدید از پروژه‌های در حال اجرا خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سفر امروز ۱۰ پروژه در مناطق مختلف استان افتتاح می‌شود.

اردکانیان نیروگاه برق‌آبی ۶.۳ مگاواتی سد آیت‌الله بهجت شهر بیجار و آغاز عملیات خط انتقال آب خروجی به تصفیه‌خانه آب گیلان را یکی از پروژه‌های افتتاحی عنوان و تصریح کرد: نیروگاه برق‌آبی سد آیت‌الله بهجت با تولید حدود ۲۳ گیگابایت ساعت انرژی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه این سد نقش مؤثری در تقویت پایداری شبکه برق استان گیلان دارد، یادآور شد: خط انتقال آب نیز به طول ۶.۵ کیلومتر در کاهش آلودگی‌های احتمالی آب شرب مؤثر است که در سال جاری برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده و برای تکمیل این پروژه نیازمند ۳۰ میلیارد تومان است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان گیلان ازنظر بارش‌ها جز پرباران‌ترین استان‌های کشور است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته در تلاش هستیم با احداث آب‌بندان ها، سدهای لاستیکی و سدهای مخزنی در کنار ملاحظات محیط زیستی با حفظ این منابع و تأمین منابع مالی لازم در رفع مشکل کمبود  آب استان گیلان گام‌های مؤثری برداشته شود.

 وی همچنین با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ سد در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری شاهد کاهش ۴۰ درصد اعتبارات وزارت نیرو هستیم که بر روی اجرای پروژه‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر کشور در کرمانشاه: افزایش اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده به‌زودی ابلاغ می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز دوشنبه در آیین افتتاح هفت هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی‌شده در ثلاث باباجانی، با اشاره به فضای بحرانی و هیجانی اوایل زلزله سال گذشته، گفت: دستگاه‌های خدمت رسان کار بسیار بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای اول زلزله برای همه قوت قلب بود، افزود: بنیاد مسکن در امر بازسازی‌ها کارنامه قابل قبولی دارد و در این زلزله هم شاهد بودیم عملکرد کاملاً قابل‌قبول را به اجرا گذاشت.

وزیر کشور با اشاره به افزایش قیمت مصالح بیان کرد: با توجه به این افزایش‌ها لازم بود در اعتبارات بازسازی هم افزایش داشته باشیم که این امر در هیئت دولت تصویب‌شده است و افزایش اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده به‌زودی ابلاغ می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس