کرباسیان و پور ابراهیمی

روز گذشته در حالی استیضاح وزیر اقتصاد انجام شد که تنها یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی عملکرد وزیر اقتصاد پشت تریبون رفت.

به گزارش مشرق، مسعود کرباسیان روز گذشته با رای نسبتا بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح شد و بعد از یک سال از وزارت اقتصاد کنار رفت. نکته جالب در این زمینه اینکه در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد تنها یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پشت تریبون رفت و به بررسی عملکرد وزیر اقتصاد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

واکنش کرباسیان به استیضاح

با توجه به اینکه بیشترین حضور وزیر اقتصاد در یک سال اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس بوده است به نظر می رسید اعضای این کمیسیون نقش فعال تری در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد داشته باشند. این در حالی است که عملا تنها الیاس حضرتی پشت تریبون رفت و برخلاف انتظار به انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد پرداخت. به عبارت دیگر با توجه به اشراف دقیقی که اعضای کمیسیون اقتصادی از وضعیت اقتصاد کشور دارند لازم بود نقش فعالی در دفاع یا انتقاد از عملکرد کرباسیان داشته باشند که عملا روز گذشته با انفعال اکثریت اعضای کمیسیون اقتصادی همراه بود.

این درحالی است که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دو هفته قبل و در زمان استیضاح وزیر کار نقش بسیار پر رنگی در جلسه استیضاح داشت و اتفاقا جلسه مذکور به یکی از پر چالش ترین جلسات استیضاح مجلس تبدیل شد. به عبارت دیگر در حالی رئیس کمیسیون اقتصادی در زمان استیضاح اول به انتقاد از عملکرد وزیر کار پرداخت که در زمان استیضاح دوم عملا نقش فعالی نداشت و در جمع موافقان و یا منتقدان وزیر اقتصاد دیده نمیشد.

گفتنی است، عملکرد نسبتا غیر فعال اعضای کمیسیون اقتصادی در زمان استیضاح وزیر اقتصاد برخی گمانه زنی ها در خصوص دلایل این انفعال ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس