روزنامه

متاسفانه آقای ظریف به جای اعتراض به آمریکا و اعضای اروپایی ۱+۵ رویش را سمت منتقدین دولت کرده و همه کاسه کوزه‌ها را بر سر آنها خرد می‌کند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ظریف: منتقدان دولت اجازه ندادند از مواهب برجام استفاده کنیم!

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سؤال که «وزارت خارجه همیشه آماج تخریب‌ها و تهمت‌های مخالفان دولت قرار داشته است...ریشه این تخریب‌ها که در خلال مذاکرات حساس پیرامون حفظ برجام شدت گرفته است را چه می‌دانید؟» گفت:

«من خیلی از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد نگرانی ندارم. جایی ناراحت می‌شوم که اقدامات این افراد به منافع ملی ضربه می‌زند. مثلاً به مدت دو سال و نیم اجازه ندادند که کشور از مواهب برجام آنطور که باید استفاده کند... معتقدم کشور ما، کشور قدرتمندی است که امکانات زیادی دارد و برجام غل و زنجیری را که به پای آن زده شده بود  باز کرد. آنچه بیشتر از همه من را متأثر می‌کند این است که فضاسازی‌های سیاسی مانع از بهره‌گیری از دستاوردهای این توافق شده است».

ظریف در ادامه گفت:

«برخی با سیاه نمایی مردم را ناامید کردند و این مهمترین عامل عدم اطمینان به آینده است. در واقع این عدم اطمینان و ناامیدی را امریکایی‌ها درست نکردند بلکه کسانی درست کردند که دو سال و نیم در بوق ناامیدی دمیدند».

متاسفانه آقای ظریف به جای اعتراض به آمریکا و اعضای اروپایی ۱+۵ رویش را سمت منتقدین دولت کرده و همه کاسه کوزه‌ها را بر سر آنها خرد می‌کند!

گفتنی است نشریه اکونومیست-شهریور ۹۶- در مطلبی نوشته بود: «پاره کردن برجام، گشودن زنجیر از پای قدرت ایران است».

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز- اردیبهشت ۹۷- در یادداشتی در نیویورک‌تایمز نوشت: «برجام دستبندی بر دست ایران است، نباید آن را باز کرد».

بی دستاوردی برجام، به دلیل نقض عهدهای مکرر آمریکا و زیاده‌خواهی‌های واشنگتن است.

از سوی دیگر بی‌دقتی در مذاکره و نگارش متن ضعیف برجام، موجب شد تا تقریباً هیچ دستاوردی از این توافق عاید ایران نشود. «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ــ شهریور ۹۵ ــ گفته بود: «اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای آمریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن [برجام] سوءاستفاده کند».

در برجام به دلیل عدم تسلط تیم مذاکره کننده ایرانی به مباحث کارشناسی و عدم رعایت اصول بدیهی دیپلماسی، مهم‌ترین هدف طرف ایرانی که لغو کامل تحریم‌ها بود، عملی نشد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، زمستان سال گذشته در اندیشکده چتم هاوس در انگلیس گفته بود: «ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چرا که از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است».

** موسوی لاری، فرمان حجاریان را اجرا کرد

«عبدالواحد موسوی‌لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال که «دست اصلاح‌طلبان چقدر در اجرایی شدن بندها و راهکارهای‌شان در عرصه قدرت و جامعه باز است؟» گفت:

«قاعدتاً اصلاح‌طلبان در حوزه عملیاتی کردن دیدگاه‌ها و آرمان‌ها دست‌شان باز نیست. از یک طرف در مناسبات دستگاه قضایی و قانونگذاری حضور کمرنگی دارند؛ از طرف دیگر نیروهای مسلح و امکانات امنیتی و اطلاعاتی و بخش عمده‌ای از دستگاه اجرایی در اختیارشان نیست. جریان اصولگرا در عملیاتی کردن ایده‌هایش امکانات بیشتری دارد اما دیدگاه‌هایش راهگشا نیست. برعکس اصلاح‌طلبان که دیدگاه‌های روشن و کارآمدی دارند اما ظرفیت‌های‌شان محدود است. اگر متولیان امر گوش شنوا برای شنیدن راهکارهای اصلاح‌طلبان داشته باشند، می‌توان کشور را از این وضعیت نجات داد».

«سعید حجاریان»-۱۶ مرداد- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست»؛ گویا موسوی لاری اولین فعال اصلاح طلبی است که به این فرمان لبیک گفته است.

دولت کارنامه موفقی برای ارائه ندارد. از سوی دیگر اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح طلبان است؛ اما این جماعت به دلیل رفتار قبیله‌ای و تشنگی مفرط به قدرت، با بی مسئولیتی به دنبال تبرئه خود از ناکامی‌ها و فاصله گذاری با دولت است تا بتواند با این ترفند سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز قوه مجریه را به دست بگیرد.

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. تشویق دولت به دلخوشی به برجام، تشکیل کمیته و کارگروه برای رفع حصر و بی توجهی به مشکلات معیشتی مردم از سوی این طیف موجب شده است تا علاوه بر ناکارآمدی اقتصادی در مدیریت اجرایی، بسیاری از وعده‌ها بر زمین مانده و مسائل حاشیه‌ای دستِ چندم، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرد.

** ابتکار: باید شعار مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم را متوقف کنیم

روزنامه ابتکار در مطلبی تأمل برانگیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی نوشت:

«ایشان (روحانی) میفرمایند:"همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی دارد". جسارتاً آن مقامات متناقض‌گو (مقامات آمریکایی) آیا اجازه دارند بگویند، همزمان با سر دادن شعار هر روزه مرگ بر آمریکا و پرچم‌سوزان‌های گاه‌وبی‌گاه و جا و بی‌جا، مذاکره چه معنایی دارد؟ استدلال‌هایی از این دست، شمشیر دو سر تیز است، توصیه بزرگان این است استعمال آن اکیداً ممنوع است... رئیس‌جمهوری بر این باورند که "اولین مبنای مذاکره صداقت است و باور به نتیجه‌بخشی آن". دنیای سیاست دنیای معاملات کلان است، معاملاتی که بر سرنوشت کشورها نقش تعیین‌کننده دارند. در دنیای داد و ستد "صداقت" و "باور" جایی ندارند. روزی هزار بار شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم و آن را شیطان بزرگ و جهانخوار می‌نامیم، بعد از او انتظار صداقت و ثمربخشی مذاکرات داریم».

برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب رسماً به سخنگوی ترامپ در ایران تبدیل شده‌اند.

روزنامه اصلاح طلب «ابتکار» در روزهای گذشته در گزارشی توهین آمیز با عنوان «سربازان دلواپس سیاست» مطالب سخیفی را علیه سردار قاسم سلیمانی منتشر کرد.

این روزنامه اصلاح طلب همچنین در بهمن سال گذشته در مطلبی بی ادبانه، شعارهای مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را سطحی نامیده! و تظاهرکنندگان ۲۲ بهمن را با تیفوسی‌های طرفدار فوتبال مقایسه کرد!

گفتنی است «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا- مهرماه ۹۴- در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی که نشان از عصبانیت داشت، گفت: «مرگ بر آمریکا برای آنها (ایرانیان) ایجاد شغل نمی‌کند و امنیت را هم ارتقاء نمی‌دهد».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز- اردیبهشت ۹۷- در نشست «انجمن ملی سلاح» با عصبانیت گفت: «وقتی ایرانیان راه‌پیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند چه کسی با آن‌ها توافق امضا می‌کند».

نکته قابل توجه اینجاست که شعار مرگ بر آمریکا نمادی از استکبارستیزی و مخالفت مردم ایران با جنایت‌های متعدد آمریکا در ایران و دیگر کشورهای جهان است. طی سالیان گذشته حذف این شعار از سوی برخی مسئولین و اصلاح‌طلبان مطرح شد، اما با مخالفت قاطبه مردم و مسئولین مواجه شد و رهبرمعظم انقلاب نیز فرودین ماه ۹۴ با حذف این شعار مخالفت کردند و ضمن برشمردن مخالفت‌ها و دشمنی‌های آمریکا در چند سال اخیر، بر حرکت مردم مبنی بر شعار مرگ بر آمریکا صحه گذاشتند. آقای روحانی، نیز سال‌ها پیش که در کسوت نائب رئیسی مجلس انجام وظیفه می‌کرده‌اند، با حذف شعار مرگ بر آمریکا مخالفت کرده و وجود این شعار را در کشور وحدت‌آفرین دانست.

از سوی دیگر پس از انتخاب ترامپ در آمریکا، مخالفین سیاست‌های او در خاک آمریکا-در اقدامی مسبوق به سابقه- اقدام به آتش زدن پرچمشان کردند! ترامپ اعلام کرد که این افراد باید مجازات شوند اما یک قاضی آمریکایی با استناد به قانون اساسی کشورش حکمی را مبنی بر آزاد بودن آتش زدن پرچم کشور در خاک آمریکا صادر کرد. در گذشته نیز افرادی که خود تبعه آمریکا بودند و حتی در ارتش این کشور شاغل بودند اقدام به آتش زدن پرچم این کشور نمودند که تصاویر آن در فضای وب موجود است! حال سؤال این است که زمانی که مراد ما از آتش زدن پرچم این کشور اعتراض به سیاست‌های خصمانه آمریکاست و قضات این کشور هم این اقدام را توهین به ملت نمی‌دانند «پس چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند»!

حال سوالی که در افکار عمومی ایجاد می‌شود این است که چرا اصلاح طلبان از شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافقین و کفار» و...ناراحت و عصبانی می‌شوند؟!

اصلاح طلبان که از آتش زدن پرچم آمریکا و سردادن شعار مرگ بر آمریکا اینقدر آشفته شده‌اند، دی ماه سال گذشته با دفاع تمام قد از اغتشاشگران مدعی شدند که باید فردی که پرچم ایران را آتش زده آزاد کنید.

اصلاح طلبان که حاضر نیستند نازکتر از گل به کدخدا! بگویند، همواره تاکید دارند که باید در مقابل آمریکا ذلیل باشیم و خم به ابرو نیاوریم. جای تعجب و البته تأسف دارد که این جماعت بیشتر از آنکه برای منافع ملی ایران نگران باشند، در جایگاه سخنگوی ترامپ نقش ایفا می‌کنند.

** مردم برنامه عملی می‌خواهند نه دلداری

روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «مردم برنامه عملی می‌خواهند نه دلداری» نوشت:

«فراخوانی رییس جمهوری به مجلس برای پاسخگویی به سوالاتی بیشتر درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور، یک فرصت تاریخی است تا منتخب مردم از مجموعه مسائلی بگوید که امور کشور را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است...مردم نیاز به دلداری ندارند، برنامه عملی می‌خواهند. برنامه‌ای که در آن افقی روشن به صورت علمی و عملی (و نه شعار) هویدا باشد».

در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب قانون در مطلبی نوشته بود: «ماه‌هاست که همه می‌گویند روحانی، سؤال ترس ندارد و از این فرصت مانند دوران مناظرات انتخاباتی استفاده کن و بازی را به نفع خود تغییر بده ولی به نظر همچنان رییس‌دولت ملاحظاتی را در دستور کار خود دارد که باید آن‌ها را کنار گذاشته و به نوعی دیگر عمل کرده تا به نتیجه مناسبی دست پیدا کند».

روزنامه‌های اصلاح طلب در رفتاری دوگانه از یکسو منتظر اقدام و عمل هستند و از سوی دیگر، دولت را به حاشیه سازی و جنجال آفرینی و بی توجهی به مطالبات اصلی مردم تشویق می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 35
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    ظریف، قهرمان دیپلماسی ایرانه. اما متاسفانه شما قدرشو نمیدونید و کفر نعمت می کنید
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      78 10
      ما این نعمت را نخواهیم کی را باید ببینیم؟ نعمتی که رفته قراردادی امضا کرده بدون هر گونه تضمین اجرایی! هر چه امتیاز خواستند نقدا داده و برای گرفتن وعده های نسیه اش هم تضمین نگرفته است. خدا لعنت کند ملت نفهمی که اینطوری رای دادند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      2 20
      ببینید ما در غرب مخترع هواپیما و تلفن داریم. مخترع کامپیوتر هم داریم. چرا اختراعات جدید به نام فرد ثبت نشده است. این نشان می‌دهد غرب به این سمت رفته است که کار گروهی انجام دهد. گفتم هرجایی که نشان نداشته باشد، شما نمی‌توانید در خوبی‌ها کسی را تشویق کنید و در بدی‌ها کسی را مذمت کنید. نمی‌شود یک نفر رئیس‌جمهور شود ولی حزبی نباشد که بخواهد تأیید یا تکذیب کند. دراین‌صورت هم کارها به نام شخص تمام می‌شود و هم در نبود احزاب کسی مسئولیت بر عهده نمی‌گیرد. اینکه ما می‌گوییم سردار سازندگی، همه‌چیز به نام فرد تمام می‌شود.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      12 4
      آقای یک غلطی کرد ولش کنید
    • ایرانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      17 9
      مگر دکتر مصدق مرگ بر آمریکا گفت !
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      8 1
      تو هم نماد حماقت و مجیز گویی در نظر دادن در سایتهای ایرانی هستی
    • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      7 1
      خندیدیم
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      0 0
      ✋✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋...
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      5 0
      زرشک
    • امید AE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      26 4
      اگر مردم غیرت اوایل انقلاب رو داشتند‌باید ظریف و روحانی و جهانگیری یه شبه با لباس زنونه فرار میکردند از کشور.باید شهدا بیان و اقدام کنند.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    77 11
    اقای ظریف بی سوادی شما در دیپلماسی و قوانین جهانی و جاسوس بودن بعضی از افراد تیمتان باعث شکست برجام شد نه منتقدین
  • حمید RO ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    14 12
    خفه شو
  • طاهره IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    49 4
    آقای ظریف برای توجیه اشتباهاتش اینگونه حرف میزنه!!! یکی نیست بگه همه امتیازات رو نقد دادید در قبالش چی بهتون دادن که بقیه نگذاشتند استفاده کنید؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    41 4
    مرگ بر آمریکا- مرگ بر حامی درجه یک داعش- زنده باد آزادی و دوستی و صلح
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    57 2
    ما بدجور جنگ طلبیم. آخر این ما بودیم که در آمریکا کودتا کردیم. این ما بودیم که یک دیکتاتوری بزرگ در آمریکا درست کردیم. این ما بودیم که حق توحش از آمریکا گرفتیم. این ما بودیم که آمریکا را تبدیل به خام فروش نفت کردیم. این ما بودیم که حق کاپیتولاسیون در آمریکا برقرار کردیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم هواپیماهای ما را بخرد و به نیابت از ما برود با شوروی و یا شورشیان ظفار بجنگند و صدها کشته بدهد. این ما بودیم که بی اجازه و اطلاع مقامات آمریکا هواپیماهای آنها را برای بمباران ویتنام می بردیم. این ما بودیم که وقتی شاه آمریکا در خال قتل عام مردمش بود از او حمایت کردیم. این ما بودیم که بعد از انقلاب آمریکا از تجزیه طلبان آمریکایی حمایت اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی کردیم. این ما بودیم که صدام را به حمله به آمریکا تشویق کرده و از او حمایت کردیم. این ما بودیم که قرارداد الجزایر را تبدیل به کاغذ پاره کردیم. این ما بودیم که سلاح شیمیایی به صدام دادیم و همه نوع حمایت اطلاعاتی و مالی از او به عمل آوردیم و حتی خلبانان عراقی را با ناوهایمان نجات می دادیم. این ما بودیم که ناوهایمان را به خلیج مکزیک فرستادیم و هواپیماهای مسافری آمریکا را هدف قرار دادیم. این ما بودیم که آمریکا را زیر شدید ترین تحریمهای فلج کننده قرار دادیم. این ما بودیم که بمب اتمی خودمان داشتیم اما آمریکا را به دلیل داشتن برنامه صلح آمیز اتمی مجازات کردیم. می بینید ما چقدر بد هستیم؟ آمریکایی های بیجاره در کشورشان نشسته بودند و ما رفته ایم آن طرف کره زمین اینهمه ظلم به آنها کردیم و هنوز هم دست از سرشان بر نمی داریم! این جنگ را آمریکا شروع کرده و ما فقط در حال دفاع هستیم. کسی که مدافعان را تشویق به تسلیم می کند یک نفوذی بیشتر نیست.
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      41 4
      مرگ بر امریکا (1 بار) مرگ بر بزک کنندگان امریکا (3 بار)
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      27 2
      احسنت .
    • محمد جواد IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      13 1
      افرین
  • غلامرضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    43 6
    مرگ بر امریکا مرگ بر استکبار جهانی
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    31 2
    دولت جاسوس پرور اجازه نداد برجام درست اجرا شود امضای کری بضمین بود اوباما خوش اخلاق وکدخدا خوب اما داخلی ها بد بودند ای مرگ بر امریکا وامریکا دوستان تاید برویم زیر پرچم امریکا شعار بدیم زنده باد ترامپ تا بعضیا خوشحال بشن
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    37 3
    مرگ بر سگ های بی جیره و مواجب ترامپ
    • سید IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      27 4
      بارالها؛ شرّ اصلاح طلبان تهوع آور را از سر ملت ایران به زودی رفع بفرما! آمین.
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    35 2
    مرگ بر سگ های بی جیره و مواجب ترامپ کارکنان ... اونقدر برای ارباب ترامپتون واق واق کنید تا هلاک شید مشرق سانسور نکن
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    22 1
    این دیوانه های ترسو را از سردمدارانشون تا طرفداران دو اتش این را یکبار و برای همیشه بریزید بیرون ،این مثل گربه پر رو هشستند ونفهم هر جور بندازیدشون چهار دست پا میانپایین همیشه یکی را دارند که همه گند کاریاشون را بندازند گردنش چند سال که احمدی نزاد بود حالا هم شده موشک وشعار مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    31 5
    فقط خدا را به بزرگی می شناسیم. مرگ بر آمریکا - ساده، دقیق و موثر
  • قریشی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    31 3
    به خاطر استفاده از بمب اتم مرگ بر آمریکا به خاطر کودتا در همه ی دنیا و در ایران مرگ بر آمریکا به خاطره شلیکه موشک ب هواپیما مسافربری و کشتنه هم وطنم مرگ بر آمریکا به خاطره 8 سال جنگی که بینه عراق با وطنم راه انداخت و صدهاهزار زن و کودک و مردی که کشت مرگ بر آمریکا به خاطره حمایت صد در صد و چشم و گوش بسته از رژیم خونخوار و کودک کشه اسراییل مرگ بر آمریکا. . . تا صبح بگم تموم نمیشه فقط کسی که لقمه حروم تو گوشت و خونش رسوخ کرده اینا رو نمیفهمه
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    33 5
    حتی یک احمق هم به رژیم آمریکا اعتماد نخواهد کرد.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      21 4
      ولی نفوذیهای وطن فروش اعتماد می کنند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    20 3
    باید هیئت رزمندگان متعددی ایجاد کرد حزب الله در حال تضعیف‌شدن است
  • امیر کبیر IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    19 0
    منظور ظریف لابد از این حرف بعد از امضا برجام پرتاب معنادار موشک خودمان به زبان عبری که ( اسراییل ما نابودتان می کنیم )و نشان دادن چند شهر موشکی از تلویزیون بود که مثلا موجب عقب نشینی اوباما شد که ناگزیر با فشار لابی صیهونیسم به اوباما تحریم ها حقوق بشری و دیگر تحریم ها را بعد از برجام فراهم آورد . البته مردم ایران آن چیزی را که باید بدانند می دانند و در آینده روشن تر خواهند فهمید
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 2
    من جریان حامی و وابسته به تیم آقای رفسنجانی را در این ماجرا قوی‌تر می‌دانم اما خیلی زیر ابی کار میکنند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    19 1
    حیف اون همه سیب و گلابی که جواد اینا چیدن و این منتقدین بیسواد نذاشتن ملت یه دونه اش رو نوبر کنه همه ش هم گندید!
  • مجید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    11 0
    دوستان عزیز اخیرا یک انصار حزب الله تشکیل شده که من اصلا نمی‌دانم چه کسانی هستند. لطفا پیگیری فرمایید
  • سید مهرداد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    12 0
    قشر مذهبی در حال تضعیت از در رسانه و در مردم و همه جا من روزی، من در مسجد نشسته بودم همه نگران بودند. یک نفر سراغ من آمدو گفت باید کاری انجام دهیم (در قالب هیئت)، که جنس آن مذهبی و فرهنگی باشد. خواهشا به همه بگویید شروع کنند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 1
    اصلاح طلبان اخیرا اوج رزات رسانه ای شدن امریکا از برجام خارج شده می خوان به اون جایزه هم بدن با مذاکره جدید!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 0
    باید برای کسانی که می‌خواهند روند اجرائی کشور را به دست بگیرند، نگاه جریان حزب‌الله را تشریح کنیم. از موجودی‌ها بگویم تا اگر لازم است آنها نگاه خود را اصلاح کنند. یعنی بگویم این معضلات سر راه شما وجود دارد و این اتفاقات ممکن است رخ دهد و کمک میکنیم
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 6
    ببینید ما در غرب مخترع هواپیما و تلفن داریم. مخترع کامپیوتر هم داریم. چرا اختراعات جدید به نام فرد ثبت نشده است. این نشان می‌دهد غرب به این سمت رفته است که کار گروهی انجام دهد. گفتم هرجایی که نشان نداشته باشد، شما نمی‌توانید در خوبی‌ها کسی را تشویق کنید و در بدی‌ها کسی را مذمت کنید. نمی‌شود یک نفر رئیس‌جمهور شود ولی حزبی نباشد که بخواهد تأیید یا تکذیب کند. دراین‌صورت هم کارها به نام شخص تمام می‌شود و هم در نبود احزاب کسی مسئولیت بر عهده نمی‌گیرد. اینکه ما می‌گوییم سردار سازندگی، همه‌چیز به نام فرد تمام می‌شود.
  • حامد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    20 0
    چه آدم های کم عقلی هستند. خیال کرده اند اگر مرگ بر آمریکا نگوییم مشکلات کشور حل می شود. این کل تدبیر و راه حل آنها برای اداره این مملکت است. خام اندیشان وطن فروش. حاضرند جلوی آمریکا زانو بزنند برای هیچ.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    11 0
    همه بد بختی های که دولت روحانی بر سر مردم اورد مقصرش احمدی نزاد است . چون احمدی نزاد مانع درست اجرا شدن برجام شد چون احمدی نزاد کارخانجات را به رکود کشاند چون احمدینزاد هر چه پول وارز بود داد به عده ای دزد و محتکر . اگر احمدی نزاد اعدام شود روحانی و دولت او این کشور را به بهشت تبدیل می کند.
  • محسن IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    18 6
    فرق ما با امریکا اینه که ما شعار مرگ بر امریکا میدیم اما تا حالا یک گلولۀ پلاستیکی هم به سمت امریکا شلیک نکردیم، امریکا شعار نمیده اما در عمل هر کار خواسته علیه ما کرده!
  • US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    17 0
    خب اینها دیگه چطوری بگن ستون پنجم آمریکا و اسراییل و عربستان هستن؟ خودشون دارن میگن هیچ حساسیتی نه به کشور ایران دارند و نه به هویت و دین و فرهنگش.حاضرند همه اش بفروشند تا آمریکا قبول کنه بعنوان نوکر حال بهشون بده.همون آمریکا و اسراییل و عربستانی که دنبال تجزیه خاورمیانه و بجون هم انداختن مردمش هستند.با این ستون پنجم باید چه کرد به نظر شما؟حالا پشت پرده چه رذالتها و بیشرفی هایی که میکنند بماند...
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    18 2
    مرگ بر آمریکا
  • عبید ذاکانی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 0
    رفاه و پیشرفت یک ملت به رشد آگاهی آن بستگی دارد بعد به اجرا شدن قوانین آن .
  • t NZ ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    12 0
    آقای ظریف شما هم استاد بازی با کلمات هستی بگو چرا وقتی شما میگوید امریکا می تواند با یک بمب همه مخابرات از بین ببرد از دیگران شکایت میکنید
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    14 0
    جناب آقای ظریف خان: چون شعربه تنگ آید ..... شاعربه جفنگ آید !!!! لطفا بااین حرفها خودتان راتطهیرنکنید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 0
    ای متوهم دوله قجری
  • زمانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    11 0
    ننگ ونفرین برپادوهای پست امریکایی که بانفس استکبار درحال سپری کردن عمرسیاسی خودهستند.امادیری نخواهد گذشت.......
  • عبدالله IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 0
    مرگ بر آمریکا یعنی نفی هرچی غیر خداست و ترک مرگ بر آمریکا یعنی نفی خدا! این نادان یا نمی داند چه می گوید یا واقعا دانسته به دشمنی با خدا برخاسته است!
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 1
    مصر عراق لبنان سوریه افغانستان پاکستان فلسطین و... لابد مرگ بر آمریکا گفته بودند و به این روز افتاده اند. هر چه داریم از برکت ایستادگی در مقابل قلدرها داریم.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    18 0
    بررسی نمایید چرا 5 سال بنزین وارد کردند در حالی که درسال 92 خودکفا شده بودیم..
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 0
    تا اسمی از انقلاب است مرگ بر امریکا ادامه دارد و همچنین مرگ بر ایادی داخلیش
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 27
    خطر مشرق و امثال مشرق ،اگر بیشتر از خطر ترامپ برای برجام نباشه کمتر نیست.امان از جماعت خشک مقدس (مثل خوارج)
    • SE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      11 2
      اتفاقا این شمایید که خوارج زمان محسوب می شید بابت همراهی با معاویه و یزیدهای زمان! شماها باطن تان عین خود خوارج است.
  • اصغر IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    8 1
    این روزی نامه (اعتماد) و نویسنده این چرندیات یا خاینند و یا نفهم که در هر دو صورت نباید و حق ندارند فعالیت مخرب و صد ملی خود را ادامه دهند. این مزدوران چطور جریت می کنند چنین اراجیفی در چرند نامه خود منتشر کنند، مسیولین دیربط مرده اند ؟؟؟!!!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    7 0
    تا آدم نشوند دست برنمی داریم. مرگ بر آمریکا باید حقوق ما را رعایت کنند. تا یک مرد در این سرزمین باقی است با شیطان بزرگ کنار نمی آییم.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    8 0
    شبکه نفوذ بدجور در تمام سوراخ سنبه های این دولت راه پیدا کرده.خیانت به مملکت ار سر و روشون میباره.
  • بهرام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    7 0
    اگر شما هم بچه هاتون تو آمریکا بودند!!؟ و قرار در آینده پس از ارائه خدمات به کشور..... !!!!؟ بقیه عمر را در آمریکا سپری کنی !!!؟ مجبور بودی به شب ابتکار حرف می زدی!!!؟ می فهمی مجبور!!!
  • AE ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    9 2
    انشاالله با برجامت محشور بشی و با جان کری
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    ✋✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋...
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    10 0
    مثل این می مونه راننده ماشین تصادف کنه بگه تقصیر عابران توی پیاده رو بوده
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    12 2
    مرگ بر آمریکا مرگ بر روزنامه ابتکار مرگ برآمریکا
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    4 0
    شتردرخواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس