ویژه ها

روزنامه شرق نوشته:چرا بدبین باشیم؛ شاید بازی دنیا به نفع مردم ایران تغییر کرد...به‌طور قطع محمدجواد ظریف همچنان یک احتمال بسیار قوی برای انتخابات ۱۴۰۰ است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**شعبه «بی بی سی فارسی» در تهران افتتاح شد

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «مسعود بهنود» ضدانقلاب لندن نشین و کارشناس بی بی سی فارسی با عنوان «۲۸ های مرداد» نوشت: «۶۷ سال بعد از آن ۲۸ مرداد، اینک نسلی است که آزادی و استقلال می‌طلبد و کمتر فریب گرگ‌هایی را می‌خورد که در نهایت منفعت خویش می‌جویند. درس مقاومت مصدق همین بود».

شبکه تلویزیونی و سایت «بی بی سی فارسی» ابزار دولت انگلیس برای تحقیر، توهین، تفرقه افکنی و مأیوس کردن مردم ایران است. این رسانه همانند دولت بدسابقه انگلیس نگاهی استعماری به مردم ایران دارد.

بسیاری از صاحبنظران و تحلیل گران عرصه سیاست و رسانه یکی از دلایل اصلی شکل گیری شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی و صرف هزینه های هنگفت از سوی دولت انگلیس برای آن را، نقش آفرینی در فتنه ۸۸ می دانند. بی بی سی فارسی با ردیف بودجه اختصاصی وزارت خارجه انگلیس راه اندازی شده است.

خبرسازی با هدف تحریم مردم ایران، حمایت ویژه از گروهک های تروریستی تجزیه طلب، توهین به مقدسات، تشویق مردم به آشوب و آتش زدن و تخریب اماکن عمومی، تمسخر عقاید دینی مردم، تشویق زنان به کشف حجاب، کوچک نمایی نقاط پیشرفت، بزرگنمایی نقاط ضعف، بن بست نمایی وضعیت کشور و...از جمله کارویژه های بی بی سی فارسی است.

در سالهای گذشته تعدادی از فعالین رسانه ای در داخل با خیانت به مردم کشورشان به استخدام بی بی سی فارسی درآمدند و در نقش پادوهای ملکه انگلیس، در این شبکه ضدایرانی مشغول به کار شدند. یکی از این افراد، «مسعود بهنود» است.

بهنود، در دوران رژیم پهلوی  با حمایت  «محمود جعفریان» از اعضای شورای عالی مطبوعات داخلی ساواک، به تلویزیون شاهنشاهی رفت و به عنوان عامل نزدیک به ساواک در رسانه ها به فعالیت پرداخت.

«پرویز ثابتی» مسئول اداره کل سوم ساواک طی سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ به صراحت بهنود را روزنامه‌نویسی بی‌سواد و خبرچین ساواک معرفی می‌کند که به اصطلاح رفیق فابریک سرهنگ «سیف الدین عصار» بود که با هم جلسات دود و دم به راه می‌انداختند. سیف الدین عصار، آخرین رییس زندان قزل قلعه در زمان شاه، مامور ارتش در ساواک و به روایتی همان افسری بود که در ۱۳ آبان سال ۴۳ مامور بازداشت حضرت امام شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، مسعود بهنود در رویکردی منافقانه شروع به افشاگری علیه حامیان خود در رژیم پهلوی کرد. وی چندی بعد برای اینکه وانمود کند از گذشته خود پشیمان است، فیلمنامه «خانه عنکبوت» را نوشت و خودش نیز در آن فیلم بازی کرد. بهنود در یکی از سکانس های فیلم خانه عنکبوت گفت: «عروسک خیمه‌شب بازی فرح پهلوی شده بودم».

از زمانی که مسعود بهنود به اتفاق اکبر گنجی، محسن سازگارا، ماشاالله شمس الواعظین، حمیدرضا جلایی پور و عمادالدین باقی روزنامه جامعه را به عنوان روزنامه جامعه مدنی ایران در بهمن ۱۳۷۶ راه اندازی کردند، در طی ۸ سال دوره اصلاحات، نسلی از روزنامه‌نگاران در مکتب این روزنامه (و زنجیره‌ای دیگر از روزنامه‌ها و نشریاتی که توسط همین کادر تأسیس و بعد توقیف شدند) تربیت شدند که بعدها شاکله مطبوعات اصلاح‌طلب و رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب در خارج از کشور را تشکیل دادند.   

بهنود به سبب فرافکنی و تشویش اذهان عمومی و همچنین توهین به مقامات نظام توسط دستگاه قضا مجرم شناخته و جمعا به تحمل ۲۳ ماه زندان محکوم شد. هنوز شش ماه از محکومیت او نگذشته بود که با قرار وثیقه چهل هزار دلاری آزاد شد. در تاریخ ۱ ژوئن سال ۲۰۰۲ هنگامی که وی در تور سخنرانی اروپایی مشغول فعالیت بود قوه قضائیه اعلام نمود که دستور دستگیری او یکبار دیگر صادر شده است و به موجب این دستور وی بایست برای گذراندن ۱۶ ماه دیگر از مدت باقی مانده‌ی محکومیتش به ایران بازگردد، اما مسعود بهنود دیگر به ایران برنگشت و به انگلیس گریخت.

بهنود بعد از خروج از کشور با راه اندازی وبسایت خبری روزآنلاین (با همکاری هوشنگ اسدی و نوشابه امیری) یک سرپل خبری برای روزنامه‌نگاران متمایل به غرب در درون کشور ایجاد کرد، تا این دسته از خبرنگاران و مطبوعاتی‌ها، بعد از ترک کشور به امید شغل خوب و پول و رفاه، مدتی را در این وبسایت به کارآموزی بگذرانند تا بعد جذب شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی شوند.

مسعود بهنود نقش بسیار مهمی در شبکه‌سازی برای اپوزیسیون و کار فرهنگی خزنده و طولانی مدت علیه جمهوری اسلامی ایران دارد. با اینحال روزنامه اصلاح طلب اعتماد در صفحه اول یادداشت این فرد بدسابقه را منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته روزنامه اعتماد مستندی با حضور مسعود بهنود و علی اصغر رمضانپور(معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات و سردبیر فعلی شبکه ایران اینترنشنال-وابسته به آل سعود) را پخش کرد.

مستند مذکور و در ادامه، یادداشت امروز بهنود در روزنامه اعتماد از یکسو پیوند جریان رسانه ای اصلاح طلب با ضدانقلاب خارج نشین را آشکار می کند و از سوی دیگر از پروژه ای حکایت دارد که در پی تطهیر ضدانقلاب خارج نشین و قبح شکنی و عادی جلوه دادن فعالیت این افراد در رسانه های داخل کشور است.

** اگر ظریف رئیس جمهور شود، بازی دنیا به نفع ایران تغییر می کند

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «آقای دیپلمات در قامت ریاست جمهوری» نوشت: «محمدجواد ظریف بارها گفته است: "به‌طور قطع نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم شد". در بیان دلیل این تصمیم نیز گفته:"سیاست‌مدار نیستم. من یک کارگزار دیپلماسی هستم، به غیر از این هیچ کاری در زندگی‌ام نکرده‌ام؛ یا درس دادم یا کار دیپلماتیک کردم". اما مسئله فقط خواست قلبی او نیست و گاهی ضرورت‌ها، مسئولیت‌های جدیدی با خود به همراه می‌آورند. تا چند هفته پیش، بسیاری بر این باور بودند که او به دلیل تمایل‌نداشتن نامزد انتخابات نخواهد شد؛ اما این روزها با اینکه موضع شخصی ظریف تغییر نکرده، به یک گزینه محتمل برای انتخابات تبدیل شده و پیشنهاد و دعوت از او برای حضور در کارزار انتخابات در حال جدی‌شدن است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چرا بدبین باشیم؛ شاید بازی دنیا به نفع مردم ایران تغییر کرد. همان اندازه که اصولگرایان اما و اگرهای سیاسی را به نفع خود تعبیر می‌کنند، اصلاح‌طلبان نیز با آمدن ظریف می‌توانند موازنه قدرت در کارزار انتخابات را به نفع خود تغییر دهند. به همین دلیل، به‌طور قطع محمدجواد ظریف همچنان یک احتمال بسیار قوی برای انتخابات ۱۴۰۰ است و می‌تواند روحی تازه بر کالبد فرسوده اصلاح‌طلبان بدمد و منتفی‌دانستن حضور او به دلیل عدم تمایل شخصی، کمی دور از ذهن است».

شاخص ترین بخش کارنامه ظریف، توافق هسته ای و به عبارتی همان برجام است. توافقی که نه تنها هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت بلکه خسارت های فراوانش، مردم را با مشکلات عدیده مواجه کرد.

روزنامه اصلاح طلب «آرمان» - تیر ۹۸- در مطلبی نوشته بود: «متأسفانه برجام به شکلی تنظیم شده که هرگونه بی‌تعهدی ایران در مقابل برجام همراه با هزینه است و در مقابل اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی علیه برجام بدون هزینه و یا با هزینه‌های کمی همراه خواهد بود. در نتیجه اشکال از ذات برجام است... هنگامی که توافقی امضا می‌شود که ماهیت ساختاری ندارد و فاقد رویکردهای الزام‌آور برای طرف مقابل است و در نتیجه احتمال برگشت تحریم‌ها وجود دارد، طبیعی است که دستاورد قابل توجهی به دست نخواهد آمد».

روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» نیز - آذر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «متاسفانه در شرایط کنونی در مساله توافق هسته‌ای هیچ راه حل منفعت آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد... متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

رهبر معظم انقلاب- ۱۹ بهمن ۹۷- در دیدار همافران ارتش فرمودند: «درباره امریکا هم از چند سال قبل و در مذاکرات هسته‌ای، هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی مکرر به مسئولان می‌گفتم به امریکایی‌ها اعتمادی ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضای آنها اعتماد نکنید. اکنون نتیجه این شده است مسئولانی که آن روزها مذاکره می‌کردند، خودشان می‌گویند امریکا غیرقابل اعتماد است. باید از اول این را تشخیص می‌دادند و بر این مبنا حرکت می‌کردند».

یکی از نقاط ضعف جدی برجام این بود که براساس اعتماد مطلق به آمریکا تنظیم شد.

ظریف- شهریور ۹۷- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اگر شما احساس می‌کردید آمریکا به تحریم‌ها اعتیاد دارد، چرا توافق را ادامه دادید؟» گفت: «این شاید یک اشتباه بوده است اما مشکل اینجا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند.  متأسفانه، اشتباه می‌کردم».

بنابر مستندات متعدد، ظریف یکی از ضعیف ترین وزرای دولت روحانی است. طبیعتا شخصی با چنین کارنامه ضعیفی نمی تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری باشد.

** انفعال و بی عملی، نسخه همیشگی اصلاحات در مقابله با آمریکا

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «گزینه های آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه» به قلم «داریوش قنبری» معاون پارلمانی شهردار تهران نوشت: «هرچند برجام با مشکلاتی همراه است اما هنوز تحت تحریم‌های شورای امنیت نیستیم و آمریکا تابه‌حال یکجانبه و یکطرفه تحریم‌های سختی اعمال کرده که اثربخش نبوده و نتوانسته به اهدفش برسد و اکنون دنبال پیمودن راه جدید فعال‌سازی مکانیسم ماشه است. هرگونه پیش‌دستی در این زمینه از سوی ما به نفعمان نخواهد بود و ارائه طرح دوفوریتی خروج خودکار از برجام در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه به لحاظ سیاسی فاز خوبی نخواهد داشت.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آمریکا چنانچه در این زمینه دست به کاری زند با تقابل افکارعمومی مواجه می‌شود و هرگونه پیش‌دستی ما در راستای خواست ترامپ و آمریکاست. در شرایطی که دشمنان سعی در بحران‌سازی دارند، از احساسات پرهیز و با عقلانیت و خردگرایی سعی در مدیریت بحران داشته باشیم نه اینکه عمق آن را بیشتر کنیم. تلاش ایران از طریق دیپلماتیک می‌تواند به استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر منجر شود».

آمریکا و تروئیکای اروپا(انگلیس، فرانسه، آلمان) فقط زبان زور را می فهمند. اگر در مقابل این کشورها منفعل باشیم، روز به روز بر گستاخی آنان افزوده خواهد شد.

برای نمونه، در شرایطی که ایران تمامی تعهدات برجامی خود را انجام داده، طرف اروپایی همچنان کشورمان را متهم کرده و مدعی است که ایران باید همین رویکرد را در صنعت موشکی و قدرت متطقه ای خود نیز پیاده کند.

انفعال و بی عملی، نسخه همیشگی طیف اصلاح طلب در مواجهه با آمریکاست. نسخه ای خسارت بار که در سالهای اخیر مشکلات عدیده ای را برای مردم کشورمان در پی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    71 6
    ظریف تووزارتش درجازد میخواد رئیس جمهور بشه.؟؟؟!!!
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      45 9
      وزیر برجام می خواد بشه رئیس برجام؟
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 52
      ظریف آن روی سکه سردار سلیمانی است
    • احمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      46 7
      اگر کاندید بشه که خیلی عالیه. می تونیم شاهد تحقیرش توسط ملت ایران باشیم.
    • . IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      27 4
      خجالت نکشيد باز هم تَکرار کنيد
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      19 4
      ظریف خیلی ضعیف بود
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      20 7
      کسیکه گفته ظریف آن روی سکه سردار سلیمانی خیر.! ظریف آن روی سکه خودش است. بیخود سردار عزیز ما را با ظریف یکی نکن.!!!
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      16 0
      ظریف اگر ان روی سکه هم باشد قطعا ان طرفی است که هربار رو امده باختیم
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      اگر ظریف المالک برجام رئیس جمهور گردد دیگر باید فاتحه ایران را خواند مستقیم خواهیم رفت به عهد شاه سلطان حسین صفوی!! ایشان خواهند گفت برای اینکه ایراد را از امریکا بگیریم نام ایران را عوض کنیم
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    26 37
    چه اصلاح طلب چه اصولگرا هر دو جناح سر و ته یک کرباسند و بقول قدیم سگ زرد برادر شغاله. اگر قراره ایران ایران شود باید حزبی مردمی بنام حزب ملی ایران که قدرتمند تر از حزب چه خطایی چون کارگزاران و ...تاسیس و شروع بفالعیت کند تا ملت راه سومی برای انتخاب داشته باشند
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      16 5
      قطعا در موعد مقرر امثال شما پشتیبان اصلاحات هستید الان هم از سر ناچاری هم سان سازی می کنید.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 0
      درسته از این جماعت مدعی بلدم بلدم فقط حرف در میاد مثل زنبور داخل لیوان مسی
    • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      17 3
      شما اصلاحات با افتضاحی که به بار آوردین دیگه چی دارین واسه گفتن غیر از اینکه بگین اصلاح طلب و اصولگرا...دنبال خرابی مملکت نباشین
    • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      8 0
      عزیزجون دست مارم بگیرو اسم مارم درحزب جدبدتون بنویس شاید خداخاستو شمال تهران نشین ودرشمال کشورم صاحب چندین ویلا شدیم .دنیارو چه دیدی .بعدازمدتی اصلاح طلبیمون لوم بره دیگه مهم نیست
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 0
      منافقین برای حمایت از اصلاح طلب ها به هر دو جناح توهین می کنند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 6
    هوراااااااا
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    28 11
    اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور!!!!
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    24 9
    اگر ظریف رئیس جمهور شود بازی دنیا به نفع ایران تغییر می‌کند/ قبلا فقط در بازی برجام با چند کشور اروپایی و امریکا نتیجه شد برد برد همه اش را برد خورد . حالا در بازی با دنیا نتیجه میشود بردند بردند همه اش را خوردند. این طرز تفکری که ضمام امور کشور را بازی میداند و به بازیچه گرفته است باید از سیاست حذف شود تا انقلاب اسلامی شکوفا گردد. اقتصاد مقاومتی را جایگرین اقتصاد مقاربتی و مفارقتی کنید.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    20 2
    رئیس جمهور شدن تخصص و کلید میخواد که روحانی و ظریف فقط کلیدشو دارند باید یکی با تخصصش بیاد قلق این کلید و بدونه و در رو باز کنه
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    20 1
    حقیقتشو بخواین اگه خدای نکرده مردم دوباره به یکی مثل ظریف برجام نژاد رای بدن، من یکی فکر نکنم دیگه این مملکت جای موندن باشه، حداقل برای من!! راستش دیگه حوصلهٔ لبخندهای احمقانه، موضع گیریهای دشمن شادکن، زانو زدن جلوی اینو اون و... خسته شدم!!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    14 0
    ظریف توانایی خودرا در وزارت نشان داده.!!!
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 4
      وزارت امور برجام
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      خودش داره میگه تو برجام درمورد آمریکا اشتباه کردم تو کدوم توانایی رو میگی فم کنم ساقیتو عوض کنی بد نیست
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 4
    اتفاقا ظریف بیاد شاید مجبور به پاسخگویی بشه البته اگر طرف مقابل جوگیر نشه و کاری نکنه که ظریف بخواد صورت مساله را عوض کند
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 1
      وزیر برجام!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 31
    بی انصافی است اگر بکوییم برجام بد بوده همان تحریمهای سازمان ملل را که هدیه شما به مردم ایران بود وشما از شنیدن نام برگشتشان پشتتان به لرزه افتاده را چگونه بدون برجام حذف میکردید ناسپاس نباشید
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      15 0
      همونجوری که ارتش و سپاه سیم خاردار نداشتن امروز دشمنان نگران هستن که مبادا ایران بتونه سلاح بفروشه. داداش تو یا ایرانی ها رو نشناختی یا اصلاح طلبا رو. شاید هم خودت اصلاح طلبی! آره؟
    • احمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      13 1
      همه تحریمهای هسته ای ایران بخاطر مسائلی هست که در سال 82 در دوره خاتمی رخ داده که در اون زمان روحانی مذاکره کننده هسته ای بوده. الان بهش می گن پی ام دی. ربطی قطعنامه دون این حرفها نداره.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 26
    مسعود بهنود انسان وارسته ایه... شاید نظراتش مثل مشرق نباشه
    • علی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      21 1
      معنای کلمه " وارسته " رو میدونی؟
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      18 1
      وارسته از نظر عمله ها و بوقچی های بی بی سی و افسادطلبان
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      11 1
      آره، خیلی وارفته است!!
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 1
      آره در نوکری انگلیس آدمه وارسته ای،راست میگی
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      اره وارسته است هر روز در فرش اسفل بی بی سی فارسی سیر می کند
  • وطن پرست DE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 0
    برای حل مشکلات اقتصادی دیپلمه ات ها رو کاندید کردند. لابد برای حل مشکل کرونا هم با شعرا مشورت خواهند کرد.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 8
    بااین قانون اساسی رئیس جمهور کاره ای نیست . دراین حد اختیارات مجلس نخست وزیر تعیین کنند هزینه رئیس جمهور را از دوش مردم بردارید
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 10
      اگر با این قانون ، رئیس جمهور کاره ای نیست. غلط می کند که کاندید شد و تو هم غلط می کنی که به او رای دادی. ههههههههههههههه
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 0
      اولا قانون اساسی از اول همان بوده اگه رییس جمهور کاری نیست چرا کاندید می شن ؟ کاره ای بودن با پوله و پولهایی مملکت دست همین پرزیدنت است که مشغول اعطای حقوقهای نجومی و قراردادهای نجومی است یک مساله ای در روانشناسی هست به نام خطای بنیادی اسناد که در مورد این دولت کاملا صدق می کنه و او ن اینکه برخی هاموفقیت ها رو به خودشون نسبت می دهند و شکست هاشون رو به خاطر کارهای دیگران و محیط می دونن
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 0
    برید سایت برترینها و کامنتها و خبرهاش رو نگاه کنید تا بفهمید بی بی سی در ایران کیه.روزنامه های کاغذی رو چند نفر دنبال می کنند؟
  • SE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 0
    فاتحه ایران و ایرانی را پیشاپیش بخوانید بعد به ظریف و پست رئیس جمهوری وی بیاندیشید
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 0
    یعنی حماقت به نهایت خودش می رسد اگر شورای نگهبان کسی ازاین غربگدا های اصلاح طلب را تایید صلاحیت کند مدیونی درج نکنی مشرق جان
  • ملت IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 0
    با ظریف آمریکا پیروز میدان خواهد بود . همینطور که الان هست وبا ما بازی می کند وهیچ کاری نمی تونیم بکنیم چون این حکیم بزرگ خیالی اختیار 80 میلیون ایرانی را بدست گرفت وای بر تایید کنندگان در روز قیامت : فقرا بیماران بیکاران و... نتیجه آمدنتان وای برشما
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 0
    خخخخخخ ملت دیگه به این حرفا اهمیتی نمیدن
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 28
    درود بر آقای ظریف - فرد متعهد و کار بلد. ایشون کارهایی که ازشان خواسته شده بود را در چارچوب معین به بهترین شکل انجام دادند.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      12 0
      البته کارهایی که آمریکایی ها ازشون خواسته بودن مثل سیمان کردن صنعت استراتژیک هسته ای
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      لعنت اله علیه.
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 0
    اینم هشت سال دیگه بره مذاکره جوانیمون رفت لعنت بر این گروه
  • کامران IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 21
    من کاری به اصولگرا و یا افرادی که خواهان اصلاحات در ایران هستند ندارم البته قدیم داشتم اما سالهاس فهمیدم که اکثرا دنبال پر کردن حساب های فرزندان خوش اقبال خود در خارج هستن و دغدغه دیگه ای ندارن!!! اما این تذکر لازمه به سردبیر شما و سایر تندروها داد که ظریف بهترین وزیر خارجه تاریخ ایرانه واقعا آدم خندش میگیره ماها بخوایم بهش ایراد بگیریم و تهمت بزنیم!! ظریف باید چکار میکرد که نکرد!؟ باید برادر روحانی و معاون اول رو اون بازداشت میکرد باید خانواده نعمت زاده و زنگنه و امثالهم که فقط هم شامل دولتی ها نمیشه را ایشان محاکمه میکرد!؟ هر کسی رو باید مقام و اختیارات و وظایفش تحلیل کرد هرچند این خبرگزاری فقط دست تندروهاست و نظرهای امثال من سانسور میشه و از 15 تا یکی منتشر میشه!!!!!! ولی همینکه خودتون بخونید هم کفایت می کنه. وزرای خارجه قبل این آقا فاجعه بودن نه فقط ضعیف!!! همیشه خدا رو ناظر خود بدانیم
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 1
      19:45 قشنگ معلومه چیکاره ای :)))))
  • احمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 1
    آقای ظریف برای رئیس جمهور شدن بایستی حداقل یک کار موثری که انجام داده را بیان کنند تا بدانیم در حالی که 8 سال سکان سیاست خارجی در اختیار ایشان بوده چه اقدام مفیدی برای کشور انجام داده اند؟ واقعیت این است که در این 8 سال نه ایشان و نه هیچکدام از وزرا عملاً اقدامی که منافع مردم تامین شده باشد ندارند، آنوقت با چه رویی دم از ریاست جمهوری این عده زده میشود؟ من از اعتماد به نفسی که این جماعت اصلاح طلب دارند واقعاً غبطه می خورم!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      اقای ظریف اقدامات کبیری دارند مثلا دو تا بچه در خاک دشمن (امریکا) بدنیا اورده جلوی امیر کویت زانو زده با کری قدم زده با اشتون و موگرینی عکس انداخته نیشش رو همیشه باز نگه داشته مخصوصا برای خارجی ها
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 9
    مشرق شما که خودتان اصالتا انگلیسی هستید چرا بد بی بی سی را می گویید؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 3
      ای اصالت آلبانی چطوری؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 1
      درود بر مشرق
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 0
    مرگ بر دشمنان اسلام و مسلمین.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 0
      مرگ بر انگلیس
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 0
    اگر ظریف رییس جمهور شود ایران قطعاً براساس نقشه آمریکا و اسرائیل تجزیه می شود والسلام
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 13
    دکتر هاشمی وزیر اسبق وزارت بهداشت هم گزینه مناسبی است کارنامه خوبی بجای گذاشته هم مردم مدار و حافظ منافع ملت این دو نفر از کاندیدای نهایی میتوانند باشند
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 0
      مردم دار؟ همون که گفته بود "خودت بمال"؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    رفیق برژینسکی و مورد تمجید از جانب تئوریسین شیطان .
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    16 0
    همین حرفارو درباره روحانی هم زدند که اخر ملت گول خوردند به هش رای دادند
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 0
      موافقم
  • اسی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    10 0
    خلاصه یکی رو تو آب نمک دارین که مردمو فریب بدین روحانی چکار کرد واسه ملت که وزیرش بکنه
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    اگر چاهکن بودالان کاری می کرد با اون خندهاش به سران دنیا رودست خورد خواسترودست بزند به گرگا خوشبین بود اونا گرگن میفهمی گرگ اشتباه کنی میدرن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    10 2
    این دیپلمات کار کشته! وقتی سطح سواد سیاسی و معلومات و هنرش فقط در این حد بود که بگه امریکا با یک بمب می تواند سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!! بنده خدا راست کیگه همون اصول دیپلماتیک را هم بلد نبود!
  • ساعد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 10
    کتاب های مسعود بهنود فوق العاده زیباو دلنشین هستند. یه کمی از کتابهایش بنویسید .همش نفی ، همش منفی .تا کی؟
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 0
      همش التقاط همش انحراف کی به راه راست هدایت می شوید
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    16 4
    حالم از هرچی اصلاح طلب واصولگرا به هم میخوره همشون سر یک سفره چپو میکنند
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      9 11
      حالت از خودت بهم بخورد. درود بر اصول گرایان.!!!
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 5
    ظریف همون کسیه که به البرادعی التماس میکرد که خروج از برجام زود اجرا نشه تا باز دولت روحانی رأی بیاره،همونیه که جلو امیر کویت زانو زد،همونیه که می‌گفت همه ی تحریم ها با اجرای برجام لغو میشه نه تعلیق که حتی تعلیق هم نشد،ظریف همونیه با شنیدن خبر لخت کردن زنان ایرانی تو‌کشور همسایه فقط لبخند تحویل داد،اومدن ظریف یعنی تسلط دوباره ی پیرمردان غرب زده ی بی دغدغه و حامی آقازداه هاشون بر امور اجرایی کشور و ویرانی روی ویرانی... انسان عاقل با یه رأی نیووردن تحریمی باز ویرانگران رو حاکم نمی کنه
  • عطاالله IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 3
    جلل الخالق . نمیدونم این افساد طلبان و حامیان اونا چی می زنند که همیشه خدا توی توهم و هپروت سیر میکنند.
  • محسن IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 1
    تا زمانی وحدت نباشه همینه باید اصولگرا و اصلاح منحل و به انقلابی تغییر کنه،،این بهترین راه حله،، اینقد هم صفر و یک نباشیم!! برجام نه خوب بود نه بد!! خوبی اش اینکه الان بعد 27 سال از تحریم تسلیحاتی در میام خوبیش این بود آمریکا تو شورا منزوی شد. بدی آیش اینکه بجای اینکه علم و سرمایه وارد کشور کنیم شدیم مصرف کننده و خام فروش!!! پس بجای چپ و راست کردن و گرفتن عیب ها هم به فکر آباد کردن کشور باشیم زیر پرچم امام زمان عج ،
  • امیر IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 6
    اگر ظریف رئیسجمهور شود تموم کشور را همانند برجام چهار دست و پایی تحویل غرب خواهد داد
  • ح IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    ننگ ومرگ بر روزنامه مزدور وخائن اعتماد و دست اندرکاران خائن به خون شهدا و ملت ..
  • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    باسلام افتتاح بی بی سی فارسی درزمانی که ما داریم وارد ماه محرم می شویم ودرحال پایان دوره ریاست جمهوری میباشد خالی از شیطنت نخواهد بود وچرا به این جورسومه های فصاد اجازه فعالیت می‌دهند مرگ برانگلیس
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      مرگ بر نگید!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    تا جایی که ما میدونیم ظریف هیچ کاری نکرد تو وزارت خارجه یا داخل اروپا بود یا اسیا بزاین وزیر گردشگری
  • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 1
    لطفا از این همه چرندیات خسته نشدید،چقدر به مردم دروغ گفتید و میگید
  • بهنام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    23 1
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه تموم این ماجرا
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 2
      افساد طلبان تموم شدند اصولگرایان تا ابد هستند.!!!
  • US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 1
    شرق وضع شما حتما خوبه که دست از آمریکا ستیزی برنمیداری علی رغم اینکه ملت از این مواضع بیزارن و حتماشما هم از سفره اختلاص ورانت بی نصیب نیستید
  • Hamed IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    اصلاح طلبان همان مهره های انگلیس هستند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    روزنامه های اصلاح طلب،شعبه های بی بی سی و صدای آمریکا در ایران
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    جک قرن ؛ ظریف خخخخخخخخخخ
  • 4859594592 IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 3
    سلام.درعجبم ازبعضی سیاستمداران احمق چطور بعد ۴۲سال هنوزنفهمیدند که بهترین دفاع درمقابل آمریکا وچندکشوراروپایی حمله است.چطور جشن برجام گرفتند وکشور روسالها عقب انداختند.اگربرجام انجام نمیشد وضع ملت الان به مراتب بهتربود.چرا هی تلاش می کنند دررابطه برقرارکردن بادشمنی که اگرقدرت موشکی مانبود حتی یک روزامانمان نمی دادند.به این سیاستمداران نادان پیشنهاد میکنم حداقل تاریخ جنگ جهانی دوم رومطالعه کنند.
  • امیر IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 3
    رئیس جمهور بعدی کشور باید فردی انقلابی،ملی گرا،اقتدارگرا،و دور تجمل گرایی و فامیل بازی و پارتی بازی باشه و فقط در راستای پیشرفت کشور و رفاه حال مردم کار کنه نه شعاری بلکه عملی
  • امیر IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 3
    رئیس جمهور بعدی کشور باید از تیم رهبری باشه و از فرامین رهبری اطاعت کنه تا اوضاع مملکت درست بشه یا باید سپاهی باشه مثل محسن رضایی یا مشاور رهبری سعید جلیلی باشه
  • امیر IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 6
    ظریف وزیر برجام نافرجام اگه رئیس جمهور بشه کشورو دودستی تقدیم غرب میکنه نیششم تا بناگوش جلوی غربی ها باز میکنه و آخرشم یه چفیه میندازه دور گردنش میاد تو مجلس دوتا مقام معظم رهبری میگه و دادو بیداد الکی میکنه قضیرم خیلی شیکو مجلسی جمعش میکنه جوری که انگار اون طلبکاره نه بقیه
  • بی انصاف IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 2
    باز هم مشرق و تخریبی دیگر باز هم مشرق و کامنتهای دوستان و همکاران و همفکرانش باز هم مشرق و نداشتن شنیدن حرف حق و مخالف مشرق انگار بعد از شکست بی سابقه آمریکا هراس از ظریف قوت گرفته ....
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      اوووو شکست بی سابقه؟!!!!! تحریمها که سرجاشه پولهای بلوکه شده هم که پس داده نشدن. جای بسی تاسف است که عده ای انقدر افتضاح بالا اورده اند در خرجام و .. که از لغو بالمره تحریمها و کانال اقتصادی ویژه اینتکس و رونق اقتصادی رسیده اند به جایی که اگر غرب فقط کاری نکند و کاری به کار ایران نداشته باشد برایشان فتح محسوب می شود
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 9
    اگر این غربگدایان شرقی یک جو عقل و فهم و حمیت داشته باشید !از خودتان نمی پرسید انگل یسیها و یانکی ها در این منطقه غیر از غارت و چپاول دنبال چه چیز دیگری هستند ؟
  • امیررضا شجاعی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    شما اصلاح طلبان را بایکوت کامل کرده اید و تا آنجایی که می توانید به آنها توهین و تهمت می زنید بدون اینکه بتوانند از خود دفاع کنند از مردم که ترسی ندارید ولی انصاف آنست که امکاناتی برای اینها فراهم کنید تا بتوانند از خود دفاع کنند. در دیزی باز است حیای گربه کجا؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    والا هنوز این تغییر اقایان برجامی رو دل مردم مونده و نمی تونن هضمش کنن مگر اینکه بخوان باتغییر وضعیت وزارت به ریاست ظریف، تکلیف مردم رو یکسره کنن از عمودی به افقی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    13 0
    اگر ظریف رئیس جمهور شود، بازی دنیا به نفع ایران تغییر می کند اونوقت شعارمان این میشود : " امیرکبیر دوران !!! بکن ایرانو ویران !!!!!! "
  • قاسم ننه IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    این اصلاح طلبان منو یاد یه بچه ......محل که دزد پرو داشتیم میندازه .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    بله ظریف رییس جمهور نمی شود اگر شود مابقی مملکت را به امریکا می فروشد ظریف را تاریخ قضاوت خواند کرد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    ظریف بگیرید فرار نکنه رییس جمهوری فرار به جلو است
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    مثل قرارداد ویلموتس
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 0
    کدوم ادم عاقلی حاضره به ظریف رای بده
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • میثم IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا همیشه یکطرفه مطلب چاپ میکنید و فقط جناح رقیب خود را می کوبید. مطمئنا فساد در جاهایی که دست اصولگرایان پر مدعا است بیشتر است. فساد قوه قضائیه، فساد ضابتین قضایی و .... . اگر راست می گویید از ظلمی که در حق مردم در دادگاه های یکطرفه می شود بگویید.
  • GB ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس