کد خبر 882250
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
محمد ایمانی

برخی نمایندگان شبه اصلاح طلب در مجلس همواره از بیرون مجلس خط گرفته و مانند نشتی بشکه عمل کرده اند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

آقای روحانی معمولا خود را خیلی دنیادیده و زیرک معرفی کرده است. او اما برخی اوقات به سادگی، پا را روی پوست موزی می گذارد که زیرپایش نهاده اند. یک نمونه، همین زمزمه رفراندوم که یک هفته قبل از وی، از زبان دو نماینده عضو فراکسیون امید ( پارسایی و میرزایی نکو) درباره مذاکره با ترامپ مطرح شد.

برخی نمایندگان شبه اصلاح طلب در مجلس همواره از بیرون مجلس خط گرفته و مانند نشتی بشکه عمل کرده اند. آنها در مجلس ششم نامه تسلیم طلبانه موسوم به جام زهر را در مقابل تهدید ها و زیاده طلبی های دولت بوش امضا کردند و نمایش هایی نظیر استعفا و تحصن را ترتیب دادند. برخی از همان ها از کشور گریختند و در اروپا و آمریکا پناهندگی گرفتند.

چرا می گوییم زیرپای روحانی، پوست موز یا اصطلاحا پوست خربزه گذاشتند؟ دولت در ماجرای نقض عهد برجام ،باید از دولت آمریکا طلبکار باشد. اما وقتی موضوع رفراندوم درباره مذاکره با ترامپ عهدنشناس و بی اعتقاد نسبت به تعهدات پیش کشیده می شود، پالس تسلیم طلبی و انفعال مطلق را با وجود پیمان شکنی آمریکا ارسال می کند.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

پوپولیست‌ها نگذاشتند آینده دیده شود

سوژه‌های سربازگیری دشمن

تیم ترامپ بدین ترتیب برای اقدام نامشروع خود، مشروعیت دست و پا کرد؛ مفهوم مطالبه رفراندوم برای مذاکره، این است که آمریکا مسیر درستی را طی کرده و گرنه ارسال چنان پالسی، تدارک مقدمات ریشخند نسبت به خویش است. معنای این سیگنال پر خسارت، این است که؛ ما بی صفتی شما را به رسمیت می شناسیم، شما کار درستی کردید که تعهدات خود را زیر پا گذاشتید و با ادامه فشار و بدعهدی می توانید امتیازات بیشتری را بستانید!

این دقیقا نیاز دیکته شده آمریکا بود که توسط نفوذی ها به فضای رسانه ای پمپاژ شد. متاسفانه آقای روحانی در وضعیت سوء مدیریت اقتصادی دولت و به خیال مشغول سازی منتقدانی که هر روز بیشتر می شوند، در تله "جریان نفوذ و دستکاری"  پا گذاشت.

او حتی اگر کمترین سودی در مسکوت گذاشتن نقض مطلق برجام و مذاکره مجدد در بازی مار و پله یکطرفه آمریکایی ها تصور می کرد، پیشاپیش، خود را بازنده و مغلوب کرد. وقتی اجازه دهید تا به دروغ و خیانت، چنین القا شود که مردم خواستار مذاکره و  قول و قرار مجدد و واگذاری امتیازات جدید با دولتی ذاتا عهد نشناس هستند، در واقع معنایش بستن دست دولت خود مقابل دشمن است.

چنین موجود دست بسته ای، فقط مناسب قربانی کردن است و هیچ دلیلی نداردکه پای میز مذاکره با او بنشینند و چانه زنی کنند. البته کسانی هم بدشان نمی آید دولت روحانی فقط، به عنوان دیکته نویس طرف آمریکایی عمل کند. به هر حال جا دارد در داخل دولت بررسی شود که کدام مشاوران نفوذی، روحانی را به تله سازمان سیا هل داده اند تا از او یک بازنده بزرگ بسازند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    9 16
    به ببینید ما در غرب مخترع هواپیما و تلفن داریم. مخترع کامپیوتر هم داریم. چرا اختراعات جدید به نام فرد ثبت نشده است. این نشان می‌دهد غرب به این سمت رفته است که کار گروهی انجام دهد. گفتم هرجایی که نشان نداشته باشد، شما نمی‌توانید در خوبی‌ها کسی را تشویق کنید و در بدی‌ها کسی را مذمت کنید. نمی‌شود یک نفر رئیس‌جمهور شود ولی حزبی نباشد که بخواهد تأیید یا تکذیب کند. دراین‌صورت هم کارها به نام شخص تمام می‌شود و هم در نبود احزاب کسی مسئولیت بر عهده نمی‌گیرد. اینکه ما می‌گوییم سردار سازندگی، همه‌چیز به نام فرد تمام می‌شود.
  • مرتضی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 12
    ببینید ما در غرب مخترع هواپیما و تلفن داریم. مخترع کامپیوتر هم داریم. چرا اختراعات جدید به نام فرد ثبت نشده است. این نشان می‌دهد غرب به این سمت رفته است که کار گروهی انجام دهد. گفتم هرجایی که نشان نداشته باشد، شما نمی‌توانید در خوبی‌ها کسی را تشویق کنید و در بدی‌ها کسی را مذمت کنید. نمی‌شود یک نفر رئیس‌جمهور شود ولی حزبی نباشد که بخواهد تأیید یا تکذیب کند. دراین‌صورت هم کارها به نام شخص تمام می‌شود و هم در نبود احزاب کسی مسئولیت بر عهده نمی‌گیرد. اینکه ما می‌گوییم سردار سازندگی، همه‌چیز به نام فرد تمام می‌شود.
  • حم IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 6
    با سلام و عرض ادب خدا قوت و تشکر از تحلیل جامع کامل و دقیق .
  • موسوی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    33 4
    این دار و دسته اصلاح طلب تمام کارها و حرفهاشونو از بیرون می گیرند و خودشون هم رسما بیرونی هستند. خائنان به ملت همان سرنوشت بنی صدر و رجوی در انتظارشان است ان شالله.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    8 24
    درود با آقای روحانی بیاید بر اساس منافع ملی تصمیم بگیرید جناح بندی هارو بریزید سطل زباله واقعن حرف درستی زده ایمانی
    • حمیدرضا IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      11 6
      رقیق درود فرستادن به آقای روحانی بجا اما حزبی بازی نکردن دولت را از کجا کشف کردی . جمله آخر شماهم واقعا زشت است در گفتگو از این رفتار دور باش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس