کد خبر 880310
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
نیروهای حافظ صلح

نیروهای سازمان ملل موسوم به «نیروهای حافظ صلح»به همراه پلیس نظامی روسیه برای اولین بار بعد از شش سال، مأموریت خود را در منطقه جولان اشغالی سوریه از سر گرفتند.

به گزارش مشرق، نیروهای بین‌المللی موسوم به «نیروهای حافظ صلح» سازمان ملل متحد پنجشنبه در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مستقر شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «سرگئی رادسکوی»، رئیس بخش عملیات عمومی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح این کشور با اعلام این خبر گفت که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد به همراه پلیس نظامی روسیه اولین گشت‌زنی خود را طی شش سال گذشته در منطقه حائل بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی شروع کردند.

ارتش سوریه بعد از گذشت بیش از شش سال سه‌شنبه این هفته آخرین مناطق مسکونی تحت اشغال گروه تروریستی داعش در استان درعا را آزاد کرد و بدین ترتیب حضور تروریست‌های داعش و غیر داعشی که مورد حمایت رژیم صهیونیستی طی این سال‌ها بودند، در این منطقه به تاریخ پیوست.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل طی چند سال گذشته با اشغال جنوب سوریه از سوی گروه‌های تروریستی، منطقه جولان اشغالی را ترک کرده بودند.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ طی جنگ با کشورهای عربی که از آن تحت عنوان جنگ شش روز نیز یاد می‌شود، بخشی‌هایی از بلندی‌های جولان سوریه را که در استان القنیطره واقع شده است، به اشغال خود درآورد.

در سال ۱۹۷۴ به دنبال تشدید درگیری‌ها بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ۳۵۰ مبنی بر آتش بس در جولان اشغالی را به تصویب رساند که بر اساس این قطعنامه نیروهای کلاه آبی سازمان ملل به منظور نظارت بر اجرای آتش‌بس و رفت و آمد در این منطقه مستقر شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس