مارکوس نویمایر

مارکوس نویمایر که با عقد قراردادی دوساله مشروط به استقلال پیوسته آخرین گل خود را ۱۱ ماه قبل زد و از ۱۲ فروردین هم به میدان نرفته است.

سرویس ورزش مشرق - مارکوس نویمایر بازیکن ۳۲ ساله آلمانی تیم استقلال از روز سه شنبه ۹ مرداد رسما به این تیم پیوست و به نظر می رسد وینفرد شفر در فاز تهاجمی برنامه های ویژه ای برای این بازیکن درسر دارد. مروری بر کارنامه فوتبالی او بیش از پیش مشخص می کند نویمایر در چه دقایقی بیشتر گل زده و چه سبک فوتبالی بازی می کند.


**آمار کلی بازی

نویمایر از سال ۲۰۰۶ رسما وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شد و تا امروز در ۳۱۱ بازی رسمی موفق شده ۶۹ گل به ثمر برساند. البته او آمار پاس گل خوبی هم دارد چون توانسته در این تعداد بازی ۶۵ بار هم برای تیم هایش گل‌سازی کند. او در کل این ۳۱۱ بازی ۲۱ هزار و ۲۹۳ دقیقه فوتبال بازی کرده است که با آمار گلزنی هایش تقریبا هر ۳۰۸ دقیقه یک گل زده است.

در همین رابطه بخوانید:

همه مصدومیت های هافبک آلمانی مدنظر استقلال

هم‌تیمی رونالدو و شاگرد کی‌روش در سبد خرید استقلال +عکس و کارنامه

**حضور در ۱۰ لیگ مختلف!

مارکوس نویمایر در این سالها در کشورهای آلمان، بلژیک، سوییس و ترکیه توپ زده ولی در ۱۰ دسته و لیگ منطقه ای مختلف به میدان رفته است. او به ترتیب در دسته ۴ آلمان، دسته ۲ آلمان، بوندس لیگا، لیگ برتر بلژیک، لیگ دسته یک بلژیک، دسته ۴ آلمان (در منطقه ای غیر از منطقه قبلی)، دسته سوم آلمان، سوپر لیگ سوییس، دسته یک سوییس و سوپر لیگ ترکیه به میدان رفته است.

**بیشترین حضور در کشور مادری!

مارکوس نویمایر که مادری سوییسی دارد بیشترین سالهای فوتبالش را هم در این کشور توپ زده است. او ۱۰۲ بازی در سوپر لیگ سوییس انجام داده و در آن مدت موفق شده ۲۱ گل زده و ۲۴ پاس گل بدهد. این بیشترین تعداد گلی است که مارکوس نویمایر در لیگ های مختلف به ثمر رسانده است.

**بیشترین گلسازی در سوییس!

او که آمار خوبی در ارسال پاس گل دارد بیشترین تعداد پاس گل هایش را نیز در سوییس داده است. البته در دسته یک سوییس. با ۸۵ بازی، ۲۰ گل و ۲۵ پاس گل.

**بیشترین حضور در یک تیم!

مارکوس نویمایر در همه این سالها برای ۱۱ تیم مختلف توپ زد ولی بیشترین تداوم را در باشگاه وادوز سوییس داشت که با این تیم از دسته یک به لیگ برتر هم صعود کرد. ۹۱ بار برای این تیم به میدان رفت و ۲۱ گل زد و ۳۰ پاس گل داد.

**سه بار حضور در بوندس لیگا!

هافبک جدید استقلال در دورانی که در بوندس لیگا حضور داشت فقط ۱۳ دقیقه فرصت حضور در مسابقات را بدست آورد. دو حضور ۶ دقیقه ای و یک بازی ۱ دقیقه ای سهم او از سطح اول فوتبال کشورش بود. در دیدار با تیمهای اینتراخت فرانکفورت، بایرن مونیخ و آرمینیا بیلفلد. البته در ۵ دیدار هم روی نیمکت نشسته بود.

**متخصص در پست هافبک هجومی

نویمایر در این سالها در ۹ پست متفاوت در ترکیب تیم های باشگاهی اش به زمین رفت که بیشترین تعداد حضور به پست هافبک تهاجمی مربوط می شود. او در ۱۰۴ بازی در این پست بازی کرد و توانست ۱۹ گل هم بزند. نویمایر در همین پست ۲۴ بار هم پاس گل داده که نشان می دهد پشت مهاجمان بهترین فضا برای بازی اوست.

**آمار پست های بازی نویمایر

مارکوس نویمایر علاوه بر هافبک هجومی ۴۴ بار در هافبک مرکزی حضور یافت و ۱۶ گل زد و ۱۵ پاس گل داد.

۲۲ بار در سانترفوروارد به زمین رفت و ۴ گل زد و ۱۳ پاس گل داد.

۱۱ مسابقه در هافبک دفاعی به میدان رفت و ۱ گل و ۵ پاس گل را ثبت کرد.

۶ مسابقه هافبک راست بود که فقط یک گل در آن پست زد.

۵ بازی هافبک چپ بود که چون راست پاست گلی نزد ولی ۲ پاس گل داد.

۲ دیدار در نقش مهاجم دوم وارد زمین شد که نه گل زد و نه پاس گل داد.

۱ مسابقه وینگر چپ بود و یک گل زد.

یک بار هم در وینگر راست به زمین رفت که در گلزنی و گلسازی ناموفق بود.

**شاگرد باسلر و بابِل

مارکوس نویمایر در دوران فوتبالی اش با سرمربیان مختلفی کار کرد ولی در بین آنها مارکوس بابِل، ماریو باسلر، ارنست میدن دورپ و رودی بومر سرشناس تر از بقیه بوده اند.

**پنالتی و ضربه زن قهار!

بررسی نحوه گلزنی های او در این سالها مشخص کرد مارکوس نویمایر در تیم های باشگاهی اش همواره پنالتی زن بوده و البته ضربات ایستگاهی را نیز خوب می زند. او در ۲۳ مسابقه ۲۴ بار از روی نقطه پنالتی دروازه رقبا را باز کرده است. همچنین ۶ گل هم در ۶ بازی روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است.

سایر گلهای او در این مدت بیشتر با پای راست به ثمر رسیده است و با توجه به سبک بازی اش علاقه چندانی به گلزنی با سر هم ندارد.

**بیشتر نیمه دوم گل می زند!

آمار دقایق گلزنی این بازیکن مشخص می کند در ۱۵ دقیقه سوم بازی و البته نیمه های دوم بیش از سایر دقایق برای گلزنی عطش پیدا می کند. در واقع هر چه بازی رو به آخر می رود مارکوس نویمایر بیش از قبل برای گلزنی تلاش می کند.

دقیقه ۱۵-۱ (۱۰ گل)، دقیقه ۳۰-۱۶ (۵ گل)، دقیقه ۴۵-۳۱ (۱۶ گل)، دقیقه ۶۰-۴۶ (۱۲ گل)، ۶۱-۷۵ (۱۲ گل)، ۷۶-۹۰ (۱۱ گل) و در وقتهای اضافه پایان بازی به اضافه ۹۰ (۳ گل).

نویمایر ۳۱ گل در نیمه اول زده و ۳۸ گل هم در نیمه دوم به ثمر رسانده است.

**تنها هت تریک زندگی مارکوس

مارکوس نویمایر در سال ۲۰۰۸ اولین و آخرین هت تریک دوران فوتبالی اش را تجربه کرد. او در یک دیدار که تیمش در پایان ۳-۶ برنده شد سه گل برای تیم دسته چهارمی آلمانی اش زد.

**کاهش گلزنی در فصل آخر!

این هافبک آلمانی که فصل قبل در تیم قاسم پاشا ترکیه توپ می زد ۲۵ بار به میدان رفت ولی فقط ۳ گل زد. البته او ۵ پاس گل هم داده است. این آمار مجموع مسابقات نویمایر در سوپرلیگ و جام حذفی ترکیه است.

**آخرین بار ۱۱ ماه پیش گل زد!

مارکوس نویمایر آخرین بار که به عنوان یک نیمکت نشین تیم باشگاهی اش را همراهی کرد اول آوریل ۲۰۱۸ برابر با ۱۲ فروردین ماه سال جاری بود که در دیدار مقابل گُزتپه روی نیمکت تیمش نشست و پس از آن در لیست ۱۸ نفره هم حضور نداشت. البته او آخرین بار در تاریخ ۲۰ شهریور سال ۱۳۹۶ حدود ۱۱ ماه پیش موفق به گلزنی شد و پس از آن هیچ گلی نزد. او گل برتری تیمش را در دقیقه ۸۹ مصاف با مالانیااسپور در شرایطی به ثمر رساند که بازی تا دقایق آخر ۲-۲ مساوی دنبال می شد اما در نهایت با حساب ۲-۳ به برتری تیم قاسم پاشا انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    هیچکس واسه استقلال امید و تیام نمیشه.بزرگ کردن ایشون واسه سرگرم کردن هواداران هست
  • سعید IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    0 0
    جمع کنید مفت خوری رو دیگه،تمام منابع کشور رو ریختن تو حلق تیم های دولتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس