مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که کره شمالی می‌تواند راه ویتنام را برای بهبود روابط با آمریکا برگزیند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه کره شمالی باید از مثال ویتنام پیروی کند گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معتقد است پیونگ یانگ می‌تواند مسیر ویتنام برای عادی سازی روابط با واشنگتن و دستیابی به رفاه را دنبال کند. اما برای اینکه این مسئله رخ دهد، نیاز است که رهبر کره شمالی از فرصت استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نابودی سایت اصلی آزمایش موشکی کره شمالی به کجا رسید؟

پومپئو در گفتگو با مدیران تجاری در هانوی، پایتخت ویتنام گفت که امیدوار است آمریکا همانطور که با ویتنام- دشمن سابق روزهای دور -  درحال همکاری است با کره شمالی نیز این سطح از روابط را به اشتراک گذارد.

پومپئو امروز (یکشنبه) گفت که ترامپ در مذاکرات با کره شمالی معتقد بود کره شمالی می‌تواند مسیر ویتنام را طی کند زیرا مقامات ویتنامی متوجه شدند که کشورشان قادر به اصلاح و ایجاد رابطه بدون هیچ احساس تهدیدی برای اقتدار و شکل دولت است.

پامپئو گفت که در دو دهه گذشته تجارت دوجانبه آمریکا و ویتنام ۸۰۰۰ درصد افزایش یافته و شرکتهای آ»ریکایی میلیاردها دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

وی در ادامه گفت: آمریکا در مورد درخواستهای روشنی از کره شمالی داشته است. اکنون کره شمالی و مردم این کشور هستند که باید انتخاب کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    0 0
    بعد سوتی جان بولتون که گفت بود مدل لیبی حالا میگن مدل ویتنام ولی بدونید امریکا کشوری که بمب اتم دارد را به رسمیت و دوستی نخواهد شناخت و مدل لیبی مدنظر هست گول این دزد را نخورید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 0
    آفرین دقیقا
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    5 1
    آری. ابتدا بجنگند و آمریکا را شکست دهد تا آمریکا مجبور شود با احترام با او برخورد کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس