کد خبر 871188
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
ترامپ و اون

منابع آگاه از ارسال نامه رئیس جمهور آمریکا برای رهبر کره شمالی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا نامه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را در نشستی که اول جولای یعنی دو روز پیش در روستای مرزی پانمون جون با مقام های ارشد کره شمالی برگزار شده، به مقام های این کشور تحویل داده اند.

بر اساس این گزارش ارسال نامه ترامپ برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در شرایطی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است جمعه وارد پیونگ یانگ شود.

یک منبع مطلع نسبت به تحولات سیاسی در شبه جزیره کره گفت: آمریکا ظاهرا سونگ کیم سفیر ایالات متحده در فیلیپین و اندریو کیم رئیس بخش کره در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را به پانمون جون فرستاده است تا "نامه مهم" ترامپ را به کیم یونگ چول معاون حزب حاکم کره شمالی تحویل دهند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اتحادیه اروپا به بدی چین است

خطرات طرح آمریکا برای برچیدن برنامه هسته‌ای کره شمالی

به گفته این منبع آگاه، کیم یونگ چول با این دو مقام ارشد آمریکایی در روستای پامون جون دیدار کرده است. کیم یونگ چول مشاور نزدیک رهبر کره شمالی است و در دو دیدار قبلی مایک پامپئو و نشست با رهبر کره شمالی نیز حضور داشته است.

یک منبع دولت کره جنوبی نیز تایید کرده است که مایک پامپئو 6 جولای یعنی جمعه آینده به کره شمالی سفر می کند. هنوز این مساله تایید نشده است که محتوای نامه ترامپ چه بوده است. ولی برخی ناظران این طور گمانه زنی می کنند که این نامه احتمالا مربوط به تدابیر اولیه ای است که کره شمالی باید برای خلع سلاح کامل هسته ای اتخاذ کند. مساله مربوط به بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی که در جریان جنگ کره مفقود و ناپدید شده اند نیز احتمالا در این نامه به آن اشاره شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    1 0
    کره شمالی هم سلاح میذاره کنار حتما
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    1 0
    تو پیج ترامپ ایرانی های چاپلوس دارن التماسش میکنن !! جناب پلیس فتا بگرد پیدا کن وگرنه همینا برای منوتو و بی بی سی هم فیلم میفرستن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس