مایک پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با مقامات امارات متحده عربی در خصوص راه‌های «محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی« مذاکره کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» که در ادامه سفر منطقه‌ای خود، از افغانستان به امارات رفته بود، ابوظبی را به مقصد بروکسل ترک کرد.

آنطور که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفته، پامپئو در امارات در خصوص مسائل مختلف از جمله «راه‌های محروم کردن حکومت (ایران) از درآمدهایش» مذاکره کرده است.

امارات خریدار ۵ درصد از نفت ایران است.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: برای متحد کردن کشورهای مخالف با ایران به امارات آمده‌ام

آنطور که «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته، پامپئو در دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در خصوص «تمایل رئیس‌جمهور (ترامپ) برای دیدن حل و فصل نهایی اختلافات در خلیج (فارس) و همکاری و اتحاد شرکای خلیج (فارس) برای ارتقای امنیت منطقه و مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران» با میزبان اماراتی خود مذاکره کرده است.

در حالی که پامپئو در امارات به سر می‌برد، دیگر مقامات وزارت خارجه آمریکا برای مذاکره‌ای موازی به عربستان رفته بودند؛ رویترز نوشته که این افراد ۳ روز با سعودی‌ها مذاکره کرده‌اند. «دونالد ترامپ» اخیراً در توئیترش از لزوم افزایش تولید نفت برای کاهش قیمت سخن گفته بود.

«ملک سلمان» پادشاه عربستان پس از این توئیت با واشنگتن تماس گرفت و قول داد که استخراج نفت را به رکورد روزانه ۱۲ میلیون بشکه برساند.

مایک پامپئو پس از ترک ابوظبی برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو راهی بروکسل شد. آنطور که یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته، پامپئو در حاشیه نشست اصلی ناتو، با متحدان آمریکا در خصوص راه‌های «افزایش فشار بر ایران و ایجاد اطمینان خاطر برای متحدان در خصوص منابع جایگزین نفت» مذاکره خواهد کرد.

بنظر می‌رسد منظور از «منابع جایگزین نفت» همان عربستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس