کد خبر 873576
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
۲۸ ساعت حضور در کره شمالی

یک خبرنگار مشاهدات خود از ۲۸ ساعت حضور در کشور کره شمالی را به صورت گزارشی جالب منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، تارا پالمری، خبرنگار ای بی سی نیوز در گزارشی به  توصیف سفر خود به کره شمالی به همراه وزیر خارجه آمریکا پرداخته است. وی در این گزارش به جزئیات حضور 28 ساعته تیم رسانه‌ای همراه وزیر خارجه آمریکا در پیونگ یانگ توجه خاصی داشته است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: مطمئنم «کیم» به توافقمان احترام می‌گذارد

وی در بدو ورود نوشت پس از فرود برخلاف تصور با یک فرودگاه که هواپیماهای بسیاری وارد آن شده و یا از آن خارج می‌شوند مواجه نشده و باوجود 3 ترمینال در این فرودگاه اما حتی یک هواپیما نیز در باند پرواز دیده نمی‌شد و تنها چندین هواپیما در آشیانه حضور داشتند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که تازه به این سمت منصوب شده بود و حتی پس از اعلام ترامپ مبنی بر اینکه کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای به شمار نمی‌رود تحت فشارهای بیشتری قرار داشت، بدون اینکه از برنامه سفر و یا اینکه قرار است شب در چه هتلی استقرار یابد وارد پیونگ یانگ شد.

این خبرنگار نوشت که پس از خروج از فرودگاه ناوگان حمل و نقل شامل ون‌های "دوج رام" و مرسدس‌های دهه 90 منتظر اسکورت آنها بودند. عدم وجود ترافیک و حرکت روان در دو لاین بزرگراه نیز جالب بود. البته یکی از مقامات کره شمالی عدم وجود پروازهای خارجی در آن روز را علت خلوتی جاده‌ها خوانده بود.

آسمان خراش 1000 فوتی هتل ریوگیونگ که ظاهری شبیه به هرم داشت، نظر خبرنگاران آمریکایی را به خود جلب کرد. ساخت این مجتمع 105 طبقه در سال 1987 آغاز شد و هرچند ظاهر بسیار زیبایی داشت اما به دلیل عدم تامین بودجه درون این هتل هیچ مهمانی حضور ندارد.

تیم رسانه‌ای همراه پامپئو به عنوان آخرین مقصد  وارد یک مهمان سرا با نام "باغ 100 گل" شدند که مادلین آلبرایت نیز در سال 2000در آن اقامت داشت. محیط این مهمانسرا بسیار زیبا و پوشیده از درخت و دریاچه بود.

در داخل مهمانسرا نیز تنها راه ارتباط با خارج از طریق کابل اترنت (شبکه داخلی) امکانپذیر بود. به گفته این خبرنگار تمام وسایل دیجیتالی و الکترونیک ساخت روسیه بود. تنها رسانه اجتماعی در دسترس برای آنها توییتر بود.

 پامپئو پس از حضور در نشست‌های فشرده با مقامات کره شمالی، به دلیل اینکه اعتمادی به خطوط تلفن این کشور نداشت روز بعد برای گفتگوی تلفنی با ترامپ از مهمانسرا خارج شد. در نشست دوم میان پامپئو و ژنرال کیم یونگ چول فضا تا حدی دچار تنش شد. حتی ژنرال کیم به طعنه به پامپئو گفته که به نظر می‌رسد شب خواب خوبی نداشته که پامپئو نیز به این جمله واکنش نشان داده بود.

از دید خبرنگاران آمریکایی معماری شهر پیونگ یانگ با وجود آپارتمانهایی به سبک دوره شوروی سابق چشم گیر بود و معتقد بودند به شکل عجیبی زیبا بود. نکته جالب عدم نمایش هیچ پوستر سیاسی ضد آمریکایی در سطح شهر بود.

یکی از کره‌ای‌ها که حاضر به معرفی خود نشده بود درباره تغییر خلق و خوی کره‌ای‌ها در قبال آمریکا در این مدت کوتاه گفته بود: درد و رنج ما بسیار عمیق است که یک روزه درمان نمی‌شود. اما ما برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

خبرنگاران آمریکایی تا آخرین لحظه سفر خود منتظر دیدار با کیم جونگ اون بودند اما ناگهان طبق دستور به فرودگاه انتقال یافته و از پیونگ یانگ عازم توکیو شدند.

شاید برای دولت کره شمالی، یک نشست تاریخی یک روزه سرشار از وعده‌های امنیتی و حتی اقتصادی نتواند به شک و تردیدهای عمیق آنها نسبت به آمریکا را پایان دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    44 3
    وقتی لیبرال سرمایه داری پاشو گذاشت تو کره شمالی اول بدبختیتون هست ترافیک آلودگی هوا مشکلات فزاینده زیست محیطی و هزار و یک مشکل دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس