کد خبر 870815
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
هاشمی طبا

مصطفی هاشمی‌طبا گفت: پول فروش نفت توسط یک عده بی‌اعتقاد و بی‌تعصب به ایران، از کشور خارج می‌شود که درنهایت در سایر کشورها سرمایه‌گذاری و باعث آبادانی سرزمین آنها می‌شود.

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی‌طبا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، با اشاره به مشکل فرار سرمایه گفت: متاسفانه تسامحی که دولت ما در برابر کنترل ارز دارد، باعث این موضوع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

زمان انتشار لیست دوم واردکنندگان با ارز دولتی

وی افزود: ارز ما مثل خون مملکت ماست.کمک به بخش خصوصی مغایرتی با نظارت دقیق بر سیستم ارزی ندارد. اینهایی که سرمایه خارج می‌کنند،‌ خانه یا تیرآهن که خارج نمی‌کنند، ارز خارج می‌کنند. ضعف بانک مرکزی ما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی باعث خروج سرمایه شده است. 

هاشمی‌طبا، ارز را به معنی توان بازرگانی خارجی دانست و ادامه داد: وقتی ارز خارج می‌شود یعنی توان ما کم می‌شود. ما نفت را با هزار بدبختی استخراج و بعد صادر می‌کنیم، پولش توسط یک عده بی‌اعتقاد و بی‌تعصب به ایران، از کشور خارج می‌شود که درنهایت در سایر کشورها سرمایه‌گذاری و باعث آبادانی سرزمین آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گفتن اینکه سرمایه یا ارز خارج شده، هنر نیست. کسانی که باعث خروج ارز و سرمایه شده‌اند، مسئولیت دارند و باید مجازات شوند.

منبع: آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    1 0
    شما که انقد نامید صحبت میکنی که یه عده مثل شما کشور نابود کردید با نمیشه نمیتونیم تو نمیتونی بقیه میتونن
  • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    0 0
    تو شرایط جنگ اقتصادی خروج ارز از کشور حماقت محض و بازی کردن تو زمین بازی وزارت خزانه داری آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس