رو در رو

ذبیح الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه مهمان این هفته برنامه «رودررو» می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه «رودررو» شبکه چهار سیما ۱۱ تیر ماه با اجرای سیدحسن صحت به نقد و بررسی قانون مبارزه با جرایم اقتصادی اختصاص یافته است.

برنامه «رودررو» شبکه چهار سیما دوشنبه شب ۱۱ تیرماه میزبان ذبیح الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه و محمد دهقانی نقندر عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ دهم اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۸۰ فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را صادر کردند که در بند اول آن بر «تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» تاکید شده است.

حال سوالی که مطرح است این است که در ۱۷ سال گذشته چه گام‌های موثری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی برداشته شده است؟ موانع موجود در اجرای دقیق این فرمان ۸ ماده‌ای چیست؟ چرا آمار فساد اقتصادی، اختلاس و حیف و میل بیت‌المال هر ساله بزرگتر و ارقام آن درشت‌تر می‌شود؟ علت تاخیر پیاپی در تصویب قانون مبارزه با جرایم اقتصادی و تشکیل سازمان مبارزه با جرایم اقتصادی چیست؟ چرا آمارهای اقتصادی کشور اعم از ورودی و خروجی دارایی مسئولان و فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه واردات و هزینه ارز شفاف نیست؟ چه دست‌هایی در نوسانات شدید بازار طلا، سکه، ارز و سایر کالاهای سرمایه‌ای در کشور دخیل است و از آن نفع می‌برد؟ چه ساز و کاری برای شفاف‌سازی فضای اقتصادی کشور باید اندیشید و عنصر شفافیت، چه میزان در سلامت فضای اقتصادی، ایجاد امید در جامعه، جلوگیری از رانت و اختلاس و نظارت بر فرایند دخل و خرج افراد، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی تاثیر دارد؟

برنامه «رودررو» این هفته بنا دارد به پاسخی روشن و شفاف درباره این سوالات برسد.

این برنامه به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و دوشنبه ها ساعت ۲۱ به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس