والیبال

تیم ملی والیبال در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها در آمریکا حضور داشت و بازجویی FBI از تیم ملی سر و صدای زیادی به پا کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها میزبان گروهش بود و تیم ایران نیز برای حضور در رقابت‌ها عازم این کشور شد. پس از حضور تیم ملی در آمریکا، ایگور کولاکوویچ در رسانه ها خبرِ بازجویی FBI از بازیکنانش را داد و گفت: برخی از بازیکنان من مجبور شدند یکی یکی به سؤالات احمقانه مأموران جواب بدهند و مثلاً بگویند که از بین عکس تعدادی از اشخاص، کدام را می‌شناسند. پلیس آمریکا، تیم ما را در اتاق کوچکی در فرودگاه برای مدت سه ساعت نگه داشت در حالی که بازیکنان تیم ملی لهستان در همان لحظه با لبخند و بدون هیچ تشریفاتی فرودگاه را ترک کردند.

پس از انتشار خبربازجویی تیم ملی توسط FBI رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از رفتار زشت آمریکایی‌ها انتقاد کرد و گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد جز عقده گشایی. مطمئن باشید هر اقدامی لازم باشد در این زمینه انجام می دهیم و از طریق وزارت امور خارجه این حرکت را پیگیری خواهیم کرد.

احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال نیز اقدام آمریکایی‌ها را  متأثر از شرایط سیاسی - بین‌المللی دانست.

حال پس از گذشت حدود دو هفته از رفتار توهین آمیز آمریکایی‌ها، ابعاد جدیدی از ماجرا مشخص شده که بی تاثیر در ایجاد حساسیت برای FBI نیست. سهند الله وردیان یکی از والیبالیست‌های تیم ملی زیر ۲۱ سال، یک هفته پیش از آغاز رقابت‌ها با ویزای تیم ملی در آمریکا حاضر می شود.

گفته می شود، حضور الله وردیان با ویزای تیم ملی در حالیکه نام او در بین لیست ملی پوشان نبوده است باعث ایجاد حساسیت در FBI و بازجویی از افراد تیم ملی می شود تا جاییکه که عکس سهند الله وردیان را برای ملی پوشان به نمایش در می آوردند تا بازیکنان او را شناسایی کنند.

اینکه سهند الله وردیان برای انجام چه کاری با ویزای تیم ملی در آمریکا حاضر شده است در حالیکه نام او در لیست ملی پوشان ایرانی نبوده است بی تاثیر در حساسیت آمریکایی ها نبوده است.

در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها، امیر خوش خبر به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانست  در کنار تیم ملی باشد و میثم جعفری به عنوان سرپرست همراه تیم اعزام شد.

جعفری درباره دلیل اعزام سهند الله وردیان و دریافت ویزای تیم ملی برای او گفت: الله وردیان تاییده حضور خود در آمریکا را از فدراسیون والیبال گرفته است. بازجویی FBI به دلیل حضور الله وردیان نبوده است. کشور ما جز ۶ کشور تحریم شده سفر به آمریکاست  که برای سفر به آنجا استعلام صورت می گیرد. پروسه ویزا ما ۵ دقیقه به طول انجامید.

رفتار توهین آمیز آمریکایی ها به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست اما فدراسیون والیبال با کمی دقت و احتیاط می توانست مانع ایجاد اینگونه رفتارها شود و بهانه ای به دست آمریکایی ها ندهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس